AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #1 Del Skrevet 11. oktober 2011 Etter et tøft sammlivsbrudd med samboren min, så kastet han meg ut av leiligheten og jeg flyttet hjem til mor igjen for å spare opp penger til å finne noe eget. Uansett så holder jeg på å fly på veggen (har bodd her i 3 uker nå) Mamma er fæl tilå lese mine brev som jeg får i posten. Altså hvis det ligger et brev på salongbordet, så kan hun ta opp berevet å lese det! Unnskyldningen hennes er" Jammen det lå jo rett foran nesen min. Da er det jo helt umulig å ikke lese det" Eh nei det er ikke umulig. Det er bare la hver å ta det opp og lese det!! Mamma har alltid vært veldig nysgjerrig og skal blande seg opp i alt mulig. Broren min ble så lei at han flyttet ut som 17 åring. Hun kan lese dagbøkene våre og snoke overalt. Man får jo ikke noe privatliv i det hele tatt. Jeg vuderte å flytte hjem til pappa, men jeg kommer ikke overrens med stesøstra mi så det orker jeg hvert fall ikke. Nesten alle venninnene mine har type, så føler ikke får å crashe på sofan til de akkurat. Men åssen kan jeg få mamma til å slutte med å være så nysgjerrig? jeg synes det er frekt å lese andre sine private brev. Datter eller ikke. Jeg er så lei av å måtte gjemme ting for mamma sånn at hun ikke skal lese ting. Det er veldig slitsomt og hun graver og spør om absolutt alt. Nysgjerrige folk er utrolig irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubbedingsen Skrevet 11. oktober 2011 #2 Del Skrevet 11. oktober 2011 Ikke la brev og sånt ligge å slenge rundt, legg dem på romet ditt og lås dette når du går ut og på jobb. Du får også kjøpt låser som du kan sette inn i selve dørlåsen som er på døra, kalles sikkerhetslås. Så enkelt kan det løses, eller lei deg en leilighet eller hybel. Begynn å lese hennes brev etc og se om det hjelper. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apophis Skrevet 11. oktober 2011 #3 Del Skrevet 11. oktober 2011 Åpner ho de for å lese eller leser ho brev som allerede er åpnet? Førstnevnte er vel ulovlig og straffbart? Du får kjøpe ein boks med lås og låse vekk tingene du vil ha for deg selv, det er nok ikkje mulig å gjøre så mye med nysgjerrigheten hennes ellers. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. oktober 2011 #4 Del Skrevet 11. oktober 2011 Respektløst, rett og slett. Du blir nødt til å ikke la slikt slenge rundt (selv om det ikke burde være nødvendig å gjemme brev), du får låse døra til rommet ditt om nødvendig og holde ut de ukene/månedene du må bo der. Og jo, jeg hadde sagt i fra, men det virker jo ikke som moren din vil lytte uansett. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #5 Del Skrevet 11. oktober 2011 Mor er veldig nysgjerrig og hun har faktisk åpnet brev før ja. Hun har hentet posten før meg og hun klarer jo ikke å holde seg heller. Hun er så nysgjerrig at det er helt vilt! Så jeg er alltid først med å hente posten for å si det sånn. Men den boksen var en god idee Tror jeg skal kjøpe en slik en. Jeg leter etter en ny jobb pga jeg mistet min forrige jobb for 2 uker siden dessverre, så har ikke råd til å leie noe som helst nå. Skal på jobbintervju til fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2011 #6 Del Skrevet 11. oktober 2011 Send et brev til deg selv, hvor din hemmelige elsker beskriver ned til den minste detalj hvordan helgen var? ;D Gjerne kikk litt rundt på BDSM sider ol for inspirasjon :gjeiper: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burn Skrevet 11. oktober 2011 #7 Del Skrevet 11. oktober 2011 Ikke la brev og sånt ligge å slenge rundt, legg dem på romet ditt og lås dette når du går ut og på jobb. Du får også kjøpt låser som du kan sette inn i selve dørlåsen som er på døra, kalles sikkerhetslås. Så enkelt kan det løses, eller lei deg en leilighet eller hybel. Begynn å lese hennes brev etc og se om det hjelper. Absolutt gode råd å få fra Dubbedingsen. Jeg ville også tatt en alvorlig prat med henne og fortalt henne hvordan oppførselen hennes påvirker deg. Gi konkrete eksempler, og spør henne hvordan hun ville følt det dersom noen overvåket henne. Jeg tror det er viktig å ta dette opp på en ordentlig måte, og utveksle tanker og ideer, fremfor å kommentere og bli sint. Det kan hende hun har tanker bak dette, og gjør det med "god grunn". Kanskje hun ønsker å hjelpe deg, men ikke vet hvordan? Kanskje er dette hennes måte å sørge for at du har det bra på, og at alt er i orden i livet ditt? Godt mulig dere ikke er så flinke til å kommunisere, og at hun leser brevene for å oppnå den nærheten hun ønsker. Jeg mener også at brev er private, og kun skal leses av den det måtte angå; mottaker. Lykke til, og husk: en mor er det mest dyrebare et barn kan ha. Ta godt vare på henne, og sørg for å forstå, og bli forstått. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå