AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #1 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg har ikke vasket håret på snart en uke etter at jeg fikk et lite brannsår i ansiktet når et sterarinlys tok fyr i håret under en middagservering. Såret ser fint ut, men er dypt på midten og er rød tørr sårskorpe. Det væsker ikke og gjør ikke vondt. Rødheten rundt og en liten hevelse har forsvunnet. Jeg har unnlatt å vaske håret og føler det er på tide. Men bør jeg utsette hårvask noen dager til eller kan jeg bare vaske det og la såret luftørke? Er redd såret blir vått og at det kan sette seg infeksjon. Har ikke klorhexidin eller pyrisept å rense med. Når jeg er utenfor hjemmet går jeg med lue for å dekke over skittent hår. Vanligvis vasker jeg håret daglig. Luksusproblem, men føler ikke for å være sosial med skittent hår og det blir ikke renere av å vente... Noen tips og råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 11. oktober 2011 #2 Del Skrevet 11. oktober 2011 Etter en uke er det nok bare å vaske i vei. Skyll godt ut shampoen og la det lufttørke, så tror jeg det der går bra. Unngå å gni shampoen inn i såret da, men det gjør ingenting om litt skulle havne tilfeldig i sårområdet. Bare skyll godt ut igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #3 Del Skrevet 11. oktober 2011 Takk for svar. Jeg har lest litt rundt på nettet og finner lite info om dette. Det er ikke gått riktig en uke og jeg føler det er best å vente til i morgen siden jeg likevel ikke skal noen steder i dag. Har angst for å få infeksjon og har av en eller utrolig grunn, klart å la være å klore opp såret i søvne. Det klør litt og i går var det fremdeles ikke helt tørt. Har en følelse av at det er best å la såret være i fred, men jeg liker å være velstelt og føler meg som en dass på håret nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå