Gå til innhold

Svigermor og katten

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ligner jo på noe hun kunne funnet på. Trodde det bare var gale damer på film som lot kattene spise ved bordet jeg. :gjeiper:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Hehe, jeg har faktisk av og til sett gleden i å ha katten sittende pent ved bordet sammen med meg, og har dullet mye med kattene mine. Men å strikke sokker og kjøpe flosshatt er litt overdrevet og det er neppe noe katten setter pris på å bli påtvunget å gå med. Jeg pleier også stort sett å la katten være igjen hjemme når jeg drar i familieselskap (har hatt den med til mormor en sjelden gang), og ville nok ikke krevd å få gjennomføre mine rare kattevaner hos andre.

Men jeg synes faktisk litt synd på denne svigermoren. Ikke fordi jeg tror hun er gal, men fordi hun tydeligvis er svært ensom. Når man føler menneskene rundt seg svikter er det lett å finne trøst i et dyr. For noen blir man så glad i dyret at man gjør det til et substitutt for barn/familie/venner. Hvis svigermor i tillegg føler seg alene og nesten litt uønsket i selskap pga sine rare vaner, tyr hun kanskje enda mer til vennskapet med katten. Jeg synes det er ganske uskyldig det hun gjør, med tanke på hvilke andre ting hun kunne ha trøstet seg med i ensomheten. Jeg tror nok f.eks. en slafsende katt er bedre å ha ved bordet enn ei alkoholisert svigermor. Jeg synes TS burde ta seg litt mer av svigermor så hun føler seg mindre ensom. Da kan det jo kanskje hende at hun demper kattegalskapen sin litt. Og så får de kanskje så bra forhold at svigermor ikke blir fornærmet av å måtte følge husreglene hos TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pet?? :skratte:

Pet, ja. :Nikke:

At jeg ikke tenkte på at det kunne være henne?

Jaja, hvis det er henne gikk jeg på limpinnen denne gangen. :roll:

Uansett skulle jeg gjerne kjent den "svigermoren".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor bor nå alene men er ikke en ensom person,derimot er hun svært så aktiv i pensjonistmiljøet.

Hun har bl.a. meldt seg opp som en slags frivillig ved det lokale gamlehjemmet hvor hun og Filip liker å underholde de eldre. Eldre ser ut til å elske katter med hjemmestrikkete labber.

Jeg har ikke noe imot hva hun gjør hjemme hos seg selv, men rundt mitt eget spisebord så liker jeg ikke å ha Filip ved siden av meg. Filip blir sittende helt til matmor nikker til han og sier værsegod.

Hun tenker også på og prøver å få Filip til å trykke snuten sin mot en serviett etterpå, hvor langt hun har kommet i det prosjektet er jeg er usikker på men mulig jeg får et glimt av det til helgens middag hos henne.

Ts.

Ps,hvem er Pet? Som i kjæledyr? Eller? Siden Filip er et kjæledyr..?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun tenker også på og prøver å få Filip til å trykke snuten sin mot en serviett etterpå, hvor langt hun har kommet i det prosjektet er jeg er usikker på men mulig jeg får et glimt av det til helgens middag hos henne.

Ts.

Nå er jeg overbevist om at du er Pet. :goodbye:

Og jeg gleder meg til fortsettelsen. Fortell mer, please. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor bor nå alene men er ikke en ensom person,derimot er hun svært så aktiv i pensjonistmiljøet.

Hun har bl.a. meldt seg opp som en slags frivillig ved det lokale gamlehjemmet hvor hun og Filip liker å underholde de eldre. Eldre ser ut til å elske katter med hjemmestrikkete labber.

Jeg har ikke noe imot hva hun gjør hjemme hos seg selv, men rundt mitt eget spisebord så liker jeg ikke å ha Filip ved siden av meg. Filip blir sittende helt til matmor nikker til han og sier værsegod.

Ts.

Ps,hvem er Pet? Som i kjæledyr? Eller? Siden Filip er et kjæledyr..?

Hva med å ha et lite bord ved siden av dere som katten kan sitte ved? Da slipper du hår i maten og katten får fremdeles sitte ved et bort.

(ser fremdeles for meg denne middagen og kjenner jeg gjerne ville vært flue på veggen)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duppidu

:fnise:

Nå har svigermor virkelig gått over streken! Hun ble alene for noen år tilbake og har nå anskaffet seg en katt (burmeser, om det har noe å si) Dette er jo hyggelig for henne. Men nå har hun nærmest blitt helt besatt på denne katten. Hun strikker små klær til den (små labber og pledd for å ha om natten) Dette er jo forsåvidt greit.

Hun har begynt å la den få spise ved spisebordet/kjøkkenbordet når det er et måltid som skal inntaes. Hun har skaffet en høy stol slik at katten sitter i bordhøyde og setter frem en skål med mat. Dette hadde jo forsåvidt også vært greit om det er kun hjemme til seg selv uten gjester til stede men nå forlanger hun at dette også skal skje når hun er hos oss på middag!

Jeg sa klart ifra at noen katt vil jeg ikke ha ved mitt bord og da ble hun så snurt at hun tok med seg katten og dro hjem.

Dette har skjedd ett par ganger nå, hvor den ene gangen trosset hun meg og lot dette kreket sitte ved bodret. Kjente jeg ulmet av sinne men orket ikke bråk.

Hva må jeg gjøre for å bevare husfreden?

:fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt får ikke sitte ved bordet om han ikke skaffer sin egen mat . Så han pleier å bringe sine egne mus eller fugler til bordet ved middagstid . Da sitter han på en barkrakk og spiser ved bordenden . Og ja, det knaser endel, men om vi prater høyt nok plager det oss ikke . Jeg har prøvd å unngå dette når vi har gjester, men det har bare ført til at han biter gjestene som sitter på bordenden så nå lar vi ham bare holde på .

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei herregud jeg vil ikke ha en katt med matbordet. Hår som flyr overalt. Ærlig talt. Hun kan fint gjøre det hjemme hos seg selv, men kan ikke komme å forvente det hos andre. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har begynt å la den få spise ved spisebordet/kjøkkenbordet når det er et måltid som skal inntaes. Hun har skaffet en høy stol slik at katten sitter i bordhøyde og setter frem en skål med mat. Dette hadde jo forsåvidt også vært greit om det er kun hjemme til seg selv uten gjester til stede men nå forlanger hun at dette også skal skje når hun er hos oss på middag!

Jeg sa klart ifra at noen katt vil jeg ikke ha ved mitt bord og da ble hun så snurt at hun tok med seg katten og dro hjem.

Å fytte katta. :gjeiper: :skratte:

Uhygienisk som bare søren. Katta spise ved matbordet?! Nei, da kan hun bare ta med seg dyret- for jada, det ER et dyr vi snkker om- og dra hjem.

Hva skrulla gjør innenfor egne vegger er vel revnende likegyldig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fytte katta. :gjeiper: :skratte:

Uhygienisk som bare søren. Katta spise ved matbordet?! Nei, da kan hun bare ta med seg dyret- for jada, det ER et dyr vi snkker om- og dra hjem.

Hva skrulla gjør innenfor egne vegger er vel revnende likegyldig.....

Syns ikke unger er noe mer hygienisk med snørrete og skitne hender som man ikke vet hvor har vært.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Syns ikke unger er noe mer hygienisk med snørrete og skitne hender som man ikke vet hvor har vært.

Unger slikker i alle fall ikke seg selv i rumpa, og alle foreldre med hodet på rett plass passer vel på at barna vasker hendene før de spiser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unger slikker i alle fall ikke seg selv i rumpa, og alle foreldre med hodet på rett plass passer vel på at barna vasker hendene før de spiser.

Ungene rekker vel ned til rumpa med hendene og hvem vet hva de klasser på ute.

Dessverre er det mange foreldre som er sløve med håndvask og lar de ungene gjøre det selv så kan det umulig bli veldig rent.

Så jeg syns ikke unger er noe mer hygienisk.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi får sette fram en skål med grøt til de på kjøkkengulvet.

Tullebukk. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne likt å se den som fikk ei katte til å sitte pent ved bordet og spise. Eller få pus til å gå med hjemmestrikkede plagg.

Hadde TS snakket om en liten hund hadde det vært et snev av troverdighet bak, men katter? Ikke tale om.

Har selv en ragdoll, som er omtrent så tålmodige som katter får blitt. Kreket hater vann, men kan feks bades uten tenners gnissel, og det er null problem å "tvangskose" dyret om det ikke kommer frivillig.

Men prøv å træ på kreket klesplagg, og du vil treffe på den skarpe siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...