Gå til innhold

Hva kjøper du til foreldre og svigers ?

la Flaca

Anbefalte innlegg

Hvert år er det like vanskelig å finne på gaver til foreldregenerasjonen, nesten umulig! Så nå tenkte jeg å "låne" julegaveideene deres! :D Hva har du tenkt på til foreldre (og svigerforeldre) i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er mine svigerforeldres ønskeliste for i år:

- morgenkåpe

- store badehåndklær

- badeskum

- siemens vannkoker i stål

- slagdrill

Til moren min vurderer vi:

- mobiltelefon

- den nye Beatles CDen

Faren min er vanskeligst å finne på noe til synes jeg, men han pendler til jobben så jeg vurderer en sånn stålkopp fra Statoil hvor han kan hente kaffe, cappucino, kakao, te osv. så mye han vil hele neste år.

Er ikke lett å finne på noe til "de som har alt".

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

Svigers:

1års bilde av littlå

Et brodert bilde

Min mor+sambo:

1års bilde av littlå

En vannkoker

Et brodert bilde

Min far+samboer:

1års bilde av littlå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på å gi dem gå-staver!!!

Masse fine tinps her da! :D Men jeg tror neimen ikke gå-staver hadde falt i god jord her i familien...(selv om jeg vet det er en ergominisk fordelaktig oppfinnelse) :ler: Gåstaver kjøpte vi til farmor(85) i fjor, hvorpå hun kommenterte; "jasså, synes de æ ha blitt såååå skrøpli´no"! Nei, det liket hun overhodet ikke. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse fine tinps her da! :D Men jeg tror neimen ikke gå-staver hadde falt i god jord her i familien...(selv om jeg vet det er en ergominisk fordelaktig oppfinnelse) :ler: Gåstaver kjøpte vi til farmor(85) i fjor, hvorpå hun kommenterte; "jasså, synes de æ ha blitt såååå skrøpli´no"! Nei, det liket hun overhodet ikke. :ler:

Det eer veldig dumt! Er litt redd for samme reaksjon, men gå-staver har jo ingenting m alder å gjøre. Det er bare så utrolig bra for ryggen, og massevis av yngre folk bruker det når de allikevel skal ut å gå tur.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eer veldig dumt! Er litt redd for samme reaksjon, men gå-staver har jo ingenting m alder å gjøre. Det er bare så utrolig bra for ryggen, og massevis av yngre folk bruker det når de allikevel skal ut å gå tur.......

Ja, skal tenke litt på den. Foreldrene mine (og svigers) er veldig glad i å gå tur, både i marka og etter veien. Gå-staver burde være midt i blinken, men så har vi denne stigmatiseringen da... :ler: *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøppt ett golf spill (brettspill) til mine foreldre som tok grønt ort i sommer. Håper det faller i smak - de har jo ellers alt.

Svigers har jeg ingen ide om, her får gubben være med å legge hodet i bløt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine svigers er desverre døde - - -men moder'n får en cd som jeg vet hun har ønska seg + en flaske Cluny whiskey - - som jeg OGSÅ vet hun liker + bilde av jenta vår.

Tenker det blir gaver som faller (bokstavelig talt) i smak ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min får mat-kurv og moren min skal få peis-sett, tupperware-greier og Norah Jones-cd. Svigers får blant annet 3 julecd'er og sjokolade, resten er ikke helt bestemt ennå. Men svigermor ønsker seg digital kjøkkenvekt og dobbelt vaffeljern. Svigerfar pleier ofte å få skjorte og slips, men så er han også storforbruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til svigersene mine (mannen betaler siden han tjener godt og har liten familie. Jeg har en stor) så skal vi gi videospiller. Hun ELSKER ham. Sitter der med stjerner i øynene og nynner til.

Min mor (jeg betaler) får Tatt av vinden DVD. :D

Regner med at alle gavene kommer til å slå godt an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma får gulløredobber og truser, pappa får hodelykt, krem og ulvangsokker.

Kjøper ikke gave til svigers, det gjør sambo.

Dere som handler til svigers; jeg går ut fra at deres menn handler til dine foreldre? Hvis ikke lurer jeg på hvorfor så mange kvinner blir stuck med julegaver til absolutt alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som handler til svigers; jeg går ut fra at deres menn handler til dine foreldre? Hvis ikke lurer jeg på hvorfor så mange kvinner blir stuck med julegaver til absolutt alle.

Jeg kjøper stort sett alle julegavene er i huset, både til svigerfamilien og min egen.

Hvorfor? Tja, fordi jeg "diller" mer med slikt enn mannen gjør?! Er det noe galt i det eller? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler alle gavene og pakker dem inn, for mannen blir så muggen av handlinga. Jeg gjør det med glede,da. :D Jeg synes julen er kjempestas, og hvis jeg slipper å høre på en sytemann så hjelper jeg gjerne til. Mannen min er ikke så julete av seg. Tror ikke han liker fulle handlegater, køer til kassen og sånn, for når det er datating, lyd eller verktøy det er snakk om så løper han ut. Får gjerne en kompis til å kjøre seg også for å komme fort frem. :ler: Da får pengene hans plutselig vinger, og mannen gliser fra øre til øre når han kommer hjem. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det slik at han sørger for gaver til sin familie, og jeg til min, men det er fra oss begge. I tillegg synes jeg det synes jeg det er koselig å gi en gave fra min familie til hans; jeg pleier da å kjøpe noe spiselig pluss litt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til svigers har vi etter ønsker, bestilt et nytt dørskilt; håndmalt på bestilling. På det gamle står nemlig alle barnas navn, selv om de flyttet ut for maaaange år siden.

Min mor og sambo får revy-billetter. De syns nemlig at slike billetter er sååååå dyre, men elsker å gå på slikt.

Og som en liten kommentar til hvem som handler til hvem. Jeg handler ALLE julegavene. Rett og slett fordi jeg digger å planlegge hvem som skal få hva, gå i butikker, pakke inn gavene og skrive koselige til-og-fra-lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre får i år:

Gjesteseng fra IKEA

2 sett med sengetøy

Svigerforeldre får:

Veggklokke i skifer

Hyttegjestebok

Og jeg kjøper inn alt stort sett. Samme grunn som de over meg her, jeg elsker dette og det gjør ikke min sambo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort sett jeg som tar meg av gavehandlinga, eller i alle fall kommer med idéene... Vi trives med det sånn, ser ingen grunn til å "tvinge" ham til å komme med forslag når jeg selv har forslag i massevis!

I år blir det hele ganske enkelt da, siden hele slekta på begge sider skal få bryllupsbilder av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne syns eg også er vanskeleg, men veldig greit når ein undersøker litt på forhånd :) Svigerfar får ein slik laser-vinkelmålar, og svigermor skal få noe greier i Black design. Mamma får eit gåvekort på fotpleie, men pappa - han er neimen ikkje enkel. I fjor fekk han ei ekse med 5 eksklusive sigarar av oss, som vi kjøpte når vi var i Skottland :) Men så råflott blir det nok lite truleg i år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...