Gå til innhold

MIster respekt og klarer ikke slutte definere mannen min

Gjest vonde tanker

Anbefalte innlegg

Gjest vonde tanker

huff.. ikke moro

Mange av dere vil sikkert si at dette angår ikke meg og det har ingenting med vårt forhold å gjøre, og jeg ser den og er jo enig i det. Det er bare det at etter at han fortale meg det klarer jeg ikke å slutte å se på han som "møkkete" og uten moral og litt som en taper... Jeg har rett og slett mistet masse respekt for han. Akkurat det synes jeg er veldig vondt for jeg elsker han virkelig og han er mannen jeg vil dele resten av livet mitt med!

Er det noen som kan hjelpe meg slik at jeg kan tenke nytt slik at jeg igjen kan se opp til mannen min (slik jeg gjorde før jeg fikk greie på dette) og respektere slik en bør respektere sin livsledsager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff.. ikke moro

Mange av dere vil sikkert si at dette angår ikke meg og det har ingenting med vårt forhold å gjøre, og jeg ser den og er jo enig i det. Det er bare det at etter at han fortale meg det klarer jeg ikke å slutte å se på han som "møkkete" og uten moral og litt som en taper... Jeg har rett og slett mistet masse respekt for han. Akkurat det synes jeg er veldig vondt for jeg elsker han virkelig og han er mannen jeg vil dele resten av livet mitt med!

Er det noen som kan hjelpe meg slik at jeg kan tenke nytt slik at jeg igjen kan se opp til mannen min (slik jeg gjorde før jeg fikk greie på dette) og respektere slik en bør respektere sin livsledsager

Jeg har en sjarmerende venn som har kjøpt sex i Norge. Det kostet 2000, og hun hadde en hyggelig dag på jobben.

Andre menn lurer med seg damer med falske forhåpninger om forhold, og svindler slik til seg "gratisligg", mens damene sitter igjen uten noe. Lurt.

Hvem er mest umoralsk her?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs, innen prostitusjon er det endel menneskehandel, og det er helt klart mye verre enn damer som er naive og blir lurt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.. ikke moro

Huff, ikke en bra situasjon. Jeg forstår deg godt, jeg har heller ikke respekt for menn som kjøper kropp. Har dere barn, hus? Klarer du å gå fra han og finn deg en frisk mann?

Endret av Kråkesaks
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt at det var en ubehagelig innrømmelse fra hans side.

Jeg har også fått høre det fra mannen min. Han ville vente med å si det til han var sikker på at vi stolte på hverandre og at forholdet var solid, for det var ikke noe han ville fortelle til hvem som helst.

Dette var på en såkalt go-go bar hvor jentene jobber frivillig. Ingen bakmenn, ingen tvang.

Han var småfull og ba taxisjåføren kjøre ham til en bar. Han trodde han kom til en helt vanlig strippeklubb, og drakk mer der. Noen der spanderte på ham, og plutselig så hadde han svart på spørsmål om han var singel, hvilken type damer han likte osv. Og plutselig stod det ei dame der som passet til svarene hans og var veldig flørtende. Han var full, og ute av stand til å tenke klart.

I edru tilstand ville han ikke gjort det. Og heldigvis var det før forbudet om kjøpe av sex i utlandet kom, og lenge før vi ble kjent.

Jeg syntes også at det var vanskelig å svelge. Der og da føltes det som om det var mye som var forandret, og jeg tenkte faktisk over om jeg kunne leve med dette. Jeg elsket ham, og kunne ikke vært uten ham. Så jeg bestemte meg for at dette skal jeg klare å takle.

Nå tenker jeg ikke over det i det hele tatt, og jeg ser ikke noen grunn til at han skal straffes for en dum tabbe i fylla. Alle kan gjøre feil, og en kan ikke si at det ikke vil skje før en har vært i samme situasjon selv. Hvem har vel ikke hatt en ONS i fylla en angrer på? Det er jo det samme som er forløpet, bare i en annen setting.

Men om han hadde plukket opp ei fra Karl Johan som er blitt hentet hit for å selge seg under tvang, og som kanskje bruker stoff eller drikker for å takle det så blir det jo noe annet. Og da hadde kanskje jeg også hatt et annet syn på mannen min.

Jeg har ihvertfall sagt til ham at så lenge jeg er hans siste, så bryr jeg meg ikke om hvem som var nummer 1,3,7, eller 12.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke en bra situasjon. Jeg forstår deg godt, jeg har heller ikke respekt for menn som kjøper kropp. Har dere barn, hus? Klarer du å gå fra han, og finne en frisk mann?

Frisk mann?

Er du helt fris AB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, ikke en bra situasjon. Jeg forstår deg godt, jeg har heller ikke respekt for menn som kjøper kropp. Har dere barn, hus? Klarer du å gå fra han, og finne en frisk mann?

:eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk mann?

Er du helt fris AB?

Kjøper man seg andre mennskers kropp, er man ikke helt god i topplokket. Enkelt og greit. :popcorn:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper man seg andre mennskers kropp, er man ikke helt god i topplokket. Enkelt og greit. :popcorn:

For en herlig verden som alltid uten unntak er sort/hvit!

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk mer vanlig enn mange tror. Og det er visstnok veldig mye annet som kan få en mann til å få stempelet unormal. Så da blir det vel umulig å finne seg en "frisk" mann som du sier da? Alle har vel sine svin på skogen. Alle har en fortid, og ikke bare menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var noe som skjedde lenge før dere ble sammen? Jeg forholder meg til den personen jeg ble sammen med og hvordan han har opptrådt i den tiden. Hovedsaken er hvordan han ser på kjøpet i ettertid, er det noe han angrer og skulle ønske at han ikke hadde gjort eller er det noe han ikke ser noe problem å fortsette med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vonde tanker

For det første - takk for svar.

Som jeg sier så er jeg klar over at dette skjedde lang tid før vi ble kjent og i så måte ikke har med oss å gjøre. Dette var noe han fortalte etter ca halvt år sammen og etter at jeg spurte, men jeg har en formening om at han på en måte la opp til at jeg skulle stille spørsmålet ut i fra ting/temaer han pratet om. Så jeg tror bestemt at det var hans klønete måte å få fortalt meg det på. Det var snakk om et engangstilfelle, litt likt det du beskriver nr. 5, i utlandet og under gruppegress (hvilket overhodet IKKE fritar en fra å tenke selv!)og han trakk seg (eller våknet opp rettere sagt) før det ble snakk om samleie. Så det vi ender opp med var massasje og den prostituertes jobbing for å få han opp.. iflg han selv gikk det opp for han hva han var i ferd med å gjøre og forsvant. Og ja, jeg tror han på det. Det synes lang veg at han er skamfull så det holder over dette han har gjort. Han skjemmes utrolig og hadde ikke noe sexliv i lang tid etter denne episoden.

Jeg har tatt denne episoden opp med han n-te ganger og fortalt hva jeg mener om slike som kjøper sex og at jeg har mistet respekt og har store problemer med å se opp til han.

Min utfordring her er: Jeg stoler på han, vet at dette var et engangstilfelle som han angrer som ei bikkje på. Hvordan unngå at jeg maler videre og videre på dette i hodet mitt og fastner i at jeg ikke får tilbake respekten for han. Må vel si at han også er drittlei av jeg tar opp dette temaet, han føler at det er et uttrykk for at jeg ikke stolere på han.

Jeg tror anonym nr. 5 forstår godt hva jeg prater om.

Kan noen gi meg noen gode tips slik at jeg kan tenke på mannen min med respekt og stolthet igjen?

Det er det jeg ber om - trenger ingen taler om moral eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror anonym nr. 5 forstår godt hva jeg prater om.

Hei, TS. Jeg forstår veldig godt hva du prater om ja.

Jeg hadde også vonde tanker i ettertid. Vi hadde vært sammen ca 7 måneder når han fortalte det, og etter en kort stund skulle han på ferie. Den var planlagt et år i forveien, så jeg var ikke inkludert i den i utgangspunktet. Jeg hadde ikke råd til å være med, og ble igjen hjemme og måtte jobbe.

Jeg gråt og gråt når han reiste, og var overlykkelig når han tok kontakt. Han visste hvordan jeg hadde det og hvordan jeg tenkte, og at det ikke var noe jeg kunne noe for.

Han var veldig flink til å gi meg bekreftelse, både over mail, msn, og telefon mens han var der. Han var ikke på samme plassen som der han kjøpte, men likevel. Han var langt unna, og jeg kunne ikke ha noen som helst garanti for hva han gjorde og ikke gjorde.

Og som han sa selv: hvis han hadde hatt noen som helst interesse av å fortsette og syntes det var helt greit, så ville han jo ikke fortalt meg det og gjort meg oppmerksom på det! Og det at han har fortalt det er jo faktisk et stort tillitstegn. Både for meg og deg, TS.

Jeg vet ikke om dette hjelper deg på noen måte, men jeg forstår deg. Og jeg har full forståelse av at alle ikke klarer å tenke på samme måte eller legge det bak seg med det første.

Også for meg har det vært noe som kommer tilbake fra tid til annen, men nå er jeg helt ferdig med det med mindre det er noe drastisk som skjer som gir en ubehagelig påminner, men jeg kan ikke skjønne hva det skulle vært egentlig. Vi har liksom vært igjennom det meste av slike diskusjoner og påminnere og har det faktisk helt fint.

Men hans konstante bekreftelse på at jeg betyr mer og er mye bedre enn hva spesielt hun var har på mange måter reddet forholdet vårt.

Hilsen anonym nummer 5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at det står respekt av det at din mann fortalte deg om dette. Det hadde han jo absolutt ikke vært nødt til ... og det sier noe om en flott fyr synes nå jeg :hjerte:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis han angrer, hva er problemet..

jeg syntes også at han burde IKKE ha fortalt deg, enkelte ting burde man holde for seg selv! skjønner ikke hvorfor fortiden er så viktig, han er sammen med deg nåå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs, innen prostitusjon er det endel menneskehandel, og det er helt klart mye verre enn damer som er naive og blir lurt.

Kameraten min kjøpte av selvstendig freelancer. Vinn-vinn. Ingen presset, ingen lurt. Begge smilte etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest vonde tanker

Takk for gode ord vinterspeil :klemmer: det er akkurat slike ting jeg må prøve å finne fram til og fokusere på

Til anonym nr. 5: Jeg skjønner at vi står i ganske like situasjoner og at du har hatt mange av de samme tankene som jeg har. Jeg har også vurdert om dette er noe jeg klarer å leve med, men etter nøye gjennomgang har jeg bestemt meg for at han er verd det! :klemmer: til deg også. Mistet du respekt for han pga det han hadde gjort? Og i så fall hvordan fikk du den igjen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det vi ender opp med var massasje og den prostituertes jobbing for å få han opp.. iflg han selv gikk det opp for han hva han var i ferd med å gjøre og forsvant..

Hallo, han følte at noe ikke stemte og trakk seg unna. Han trakk seg faktisk unna!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes lang veg at han er skamfull så det holder over dette han har gjort. Han skjemmes utrolig og hadde ikke noe sexliv i lang tid etter denne episoden.

Jeg har tatt denne episoden opp med han n-te ganger og fortalt hva jeg mener om slike som kjøper sex og at jeg har mistet respekt og har store problemer med å se opp til han.

Hvordan unngå at jeg maler videre og videre på dette i hodet mitt og fastner i at jeg ikke får tilbake respekten for han. Må vel si at han også er drittlei av jeg tar opp dette temaet, han føler at det er et uttrykk for at jeg ikke stolere på han.

Stakkars mann. Jo når du lager en tråd på et diskusjonsforum så kan du dessverre ikke velge om du kun skal få koselige beskjeder tilbake. Det kommer alt mulig, så det får du bare godta.

Jeg forstår ikke at han ikke har mistet respekten for deg, og at han fremdels ønsker å være sammen med en person som aldri kommer over et "feiltrinn" som i tillegg var før dere møtes, og som du også gjerne vil dra opp til stadighet og fortelle at du ikke har respekt for ham. Jeg kjenner faktisk jeg blir sint, og at jeg skammer meg på dine vegne over måten du behandler din kjære.

Her trenger du ikke bare råd hvordan du kan få respekt for ham, men råd om hvordan du selv kan skaffee deg litt selvinnsikt og forstå at ikke alle er perfekte.

Er livet virkelig verdt å leve med slike tanker? Tipper at når du ligger der på randen så ser du egentlig hvor liten denne saken er, og hva som egentlig betyr noe.

Ja, kjeft i vei, jeg bryr meg ikke. Du trenger faktisk å forstå selv at du, for andre, fremstår 10 ganger værre enn hva du tenker om ham.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det er litt vondt.

Fikk for ca 8-9 mnd vite at sambo hadde "kjøpt" sex i kina. Før vi møttes hadde han en jobb hvor han reiste mye, og var mye alene. En kveld når han var ute med sjefen hadde sjefen tatt han med på en bar hvor de stengte hele baren for disse mennene. Da kunne sambo "velge fritt". Jeg vet at han ikke er stolt over det, men han var veldig ensom i flere måneder, og i en setting hvor alt ble lagt til rette...

Jeg viste han tydelig hvor oppskaket jeg ble, da jeg ble helt uggen når jeg fikk vite det, og han angret virkelig.

Da dette var før meg, velger jeg å se bort fra det. Han er en utrolig flott mann, og det er hvordan han oppfører seg med meg som er viktig. Jeg har jo tross alt gjort noen ting før han jeg også som jeg ikke nødvendigvis er så stolt over.

Endret av Charlie28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...