AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #21 Skrevet 11. oktober 2011 Trodde de aller fleste var klar over at bind/tamponger gir en MYE større grobunn for bakterier enn tamponger?
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #22 Skrevet 11. oktober 2011 Trodde de aller fleste var klar over at bind/tamponger gir en MYE større grobunn for bakterier enn tamponger? Mente selvfølgelig bind/truseinnlegg!
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2011 #23 Skrevet 11. oktober 2011 Trodde de aller fleste var klar over at bind/tamponger gir en MYE større grobunn for bakterier enn tamponger? Bakterier, ja, kanskje. Det er en større flate, og bakterier som liker kombinasjonen lukt og blod trives nok bedre. Men farlige bakterier er det mest av ved tampongbruk. Du risikerer også at skjeden blir mer utsatt for små rifter hvor bakteriene kommer inn i blodbanen. Så det kommer an på hva du definerer som hygienisk. Noe kan SE rent ut, men være direkte helsefarlig (salmonella på en tilsynelatende ren kniv), mens annet som ser skittent ut er ufarlig. 7
Mayah Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #24 Skrevet 11. oktober 2011 Trodde de aller fleste var klar over at bind/truseinnlegg gir en MYE større grobunn for bakterier enn tamponger? Men det kommer da vel helt an på hva en gjør ut av det. Det er klart kontakten med oksygen ikke er helt positiv, men man skifter jo bind temmelig ofte nettopp på grunn av dette med lukt og velvære. På bindene jeg bruker følger det også med en liten våtserviett til å vaske seg med. Nå var ikke hensikten med denne tråden å finne ut hva som er mest hygienisk av bind og tampong, men det er jo kjent at bruk av tampong kan føre til toksisk sjokksyndrom, nettopp fordi grobunnen for bakterier er så god at de begynner å produsere toksiner i skjeden. Hva som er mest hygienisk kommer jo derfor an på hvor hygienisk en selv er, det har ikke noe å gjøre med hva en bruker. 3
Avalon Skrevet 11. oktober 2011 #25 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg har aldri klart å bruke tamponger. Nå har jeg ytterst sjelden mensen pga. endometriose men, før jeg fikk det diagnosert brukte jeg alltid bind. Det gjør jeg når jeg ca. en gang i halvåret har mensen nå også. Aldri tenkt på det som uhygienisk.... man bytter det jo, og man dusjer.. Nei, folk har rare meninger.
Kosemose Skrevet 11. oktober 2011 #26 Skrevet 11. oktober 2011 Husker de tykke, rare bindene mamma hadde da jeg var liten jeg.. Saba selfsit... da snakket man uhygenisk. Føler ikke at bindene som er i dag er uhygeniske så lenge man skifter de og vasker seg normalt. Selv syns jeg det virker sprøtt å sove med tampng, men registrerer at mange syns det er velig ok. Jeg syns også det er greit å bruke bind på dagtid når jeg bare er hjemme. Mensen er så kjip periode i seg selv, så syns folk må få løse det slik de selv vil uten å behøve fundere på om andre syns de er uhygeniske fordi de velger det ene eller det andre... 1
altflyter Skrevet 11. oktober 2011 #27 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg bruker aldri bind selv. Syntes ofte det lukter av folk som bruker det, og det slipper man med tamponger... Blodet blir jo klint alle veier med bind, mens tampongen holder seg på et sted... Så jeg vil tro det faktisk er mer uhygienisk med bind 5
Hipster Skrevet 11. oktober 2011 #28 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg klarer ikke bruke bind, selv om jeg ikke blør så mye, føler meg bare så uhygienisk. Bruker kun tamponger og truseinnlegg, og sover også med tamponger, blør nesten ikke om natten, så det går helt fint P: 2
Meridian Skrevet 11. oktober 2011 #29 Skrevet 11. oktober 2011 Trodde de aller fleste var klar over at bind/tamponger gir en MYE større grobunn for bakterier enn tamponger? Ja, men man skifter jo ofte, og jeg har ikke opplevd noe problem med det de siste 14-15 årene. Tamping bruker jeg ikke uansett, så er er det bond!
Gjest snoopy_93 Skrevet 11. oktober 2011 #30 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg bruker som regel truseinnlegg under mens, men når blødningen er på sin kraftigste bruker jeg bind. Jeg er ingen fan av tampong da jeg fort blir oppblåst og får vondt i magen av å bruke det. (Byttet hver 3-4time) Bruker også intimvask-servietter ofte under mensen.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #31 Skrevet 11. oktober 2011 For min del takler jeg ikke å bruke bind. Blør ganske mye og føler meg mye mer sikker med tamponger. Har til dags dato ikke hatt noen uhell, i motsetning til med bind. Dessuten føler jeg meg litt ekkel med bind. Redd for at det skal lukte, selv om det er ganske usannsynlig. 2
Gjest Anna Nas Skrevet 29. november 2011 #32 Skrevet 29. november 2011 Jeg er dame selv.. Og seriøst.. Dette analyseres ihjæl!
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #33 Skrevet 29. november 2011 Det er det rareste jeg har hørt, at bind er uhygenisk! Ikke bry deg om hva andre mener og synes, jeg driter bare i hva andre mener om meg, og om jeg er uhygenisk bare fordi jeg kjøper bind...
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #34 Skrevet 29. november 2011 Trodde de aller fleste var klar over at bind/tamponger gir en MYE større grobunn for bakterier enn tamponger? Men disse bakteriene gjør vel større potensiell skade inne i skjeden, enn utenfor? Bytter man bind ofte er det vel grenser for hvor store koloniene blir også. 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #35 Skrevet 29. november 2011 Husker de tykke, rare bindene mamma hadde da jeg var liten jeg.. Saba selfsit... da snakket man uhygenisk. Hvorfor skulle de være mer uhygieniske enn andre bind? Jeg vil heller si tvert i mot, de blir jo ikke så klamme og ekle som "moderne" plastbind, og om man bruker dem i en truse som sitter godt er de faktisk veldig behagelige. Jepp, det finnes fortsatt noen som bruker SelfSit. 2
Kirby Skrevet 29. november 2011 #36 Skrevet 29. november 2011 Jeg bruker kun bind med mindre mensen skulle komme like før en spesiell anledning som krever annet undertøy, bading e.l. Syns bind er mest behagelig, enklere å skifte og generelt mindre styr. Etter min mening er tamponger mer uhygienisk på sin måte, hvor naturlig er det å stikke noe slikt opp i skjeden? Sier seg egentlig selv at det ikke kan være spesielt bra for miljøet der nede. 3
BeaSti Skrevet 29. november 2011 #37 Skrevet 29. november 2011 Nei, herregud... Man er vel ikke uhygenisk bare fordi man bruker bind! Hadde man ikke brukt noe, så hadde man vært det. Og hvis man ikke vasket seg og skiftet i løpet av dagen... Den dama hørtes ikke helt god ut spør du meg!
Satellites Skrevet 29. november 2011 #38 Skrevet 29. november 2011 Jeg bruker aldri bind, synes det er ekkelt - føles som å gå med bleie. For meg er tampong mye bedre, det er som å ikke ha mensen :-) 3
Gjest Consensio Skrevet 29. november 2011 #39 Skrevet 29. november 2011 Husker de tykke, rare bindene mamma hadde da jeg var liten jeg.. Saba selfsit... da snakket man uhygenisk. De bindene er faktisk bedre å bruke enn disse tynne Always og Libresse bindene. Altså mer hygenisk og sunnere for underlivet. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #40 Skrevet 29. november 2011 De bindene er faktisk bedre å bruke enn disse tynne Always og Libresse bindene. Altså mer hygenisk og sunnere for underlivet. Hvorfor det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå