Gå til innhold

Spiseforstyrrelser!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spiser nesten ingenting, og kaster opp en del av maten hvis jeg spiser.

Vil det si at jeg da har lavt stoffskifte? hva vil det gjøre med kroppen når man har lavt stoffskifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å tulle med spisevanene sine er ganske garantert å tulle opp hele metalbolismen ja. :) På hvilken måte det skjer kan være individuelt. Du kan google høyt stoffskifte og lavt stoffskifte og lese om de forskjellige symtomene, men de vanligste er hjertebank, søvnløshet, kulde/hetebølger, tap av apetitt og sexlyst osv.

I det hele tatt vil hormonene dine løpe løpsk og sende signaler til kroppen som gjør at ulike prosesser havner på skjeiven. Av erfaring vet jeg at det kan gå flere år før disse stabiliserer seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kapre tråden, eller noe. Men jeg hadde satt svært pris på å få svar på et spørsmål. Det har jeg sånn at jeg hadde spiseforstyrrelser for kanskje ca et halvt år siden. Etter dette begynte jeg å spise ganske mye. Både sunne og usunne ting. Jeg raste aldri opp i vekt slik jeg hører at mange gjør etter en sånn periode. Jeg kom meg derimot opp i 42 kg. Nå jeg rast ned til 38 kg igjen uten å ha endret noe som helst. Skjønner ikke noe av hva som skjer, og det skremmer meg litt. Kan umulig være sunt. Det jeg pleide å veie i tenårene var stort sett 45-48 kg. Bør jeg undersøke dette eller ignorere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen får lavt eller høyt stoffskifte som følge av spiseforstyrrelser. Stoffskiftet handler om produksjon av tyroksin.

Men man blir alvorlig syk av SF, og kan blant annet dø av hjertestans.

Men dere burde oppsøke lege umiddelbart for å få hjelp - da man kan dø av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kapre tråden, eller noe. Men jeg hadde satt svært pris på å få svar på et spørsmål. Det har jeg sånn at jeg hadde spiseforstyrrelser for kanskje ca et halvt år siden. Etter dette begynte jeg å spise ganske mye. Både sunne og usunne ting. Jeg raste aldri opp i vekt slik jeg hører at mange gjør etter en sånn periode. Jeg kom meg derimot opp i 42 kg. Nå jeg rast ned til 38 kg igjen uten å ha endret noe som helst. Skjønner ikke noe av hva som skjer, og det skremmer meg litt. Kan umulig være sunt. Det jeg pleide å veie i tenårene var stort sett 45-48 kg. Bør jeg undersøke dette eller ignorere det?

Du bør selvsagt oppsøke legen og undersøke det - alle med sf burde få jevnlig oppfølging av lege.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen får lavt eller høyt stoffskifte som følge av spiseforstyrrelser.

Feil. PTH-testen er bla. sentral når spiseforstyrrelser skal diagnoseres via medisinske tester, nettopp fordi unormalt stoffskifte er et symptom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Trådstarter

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen Kosemose (mod)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...