Gå til innhold

Habilitering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En voksen mann med CP har diverse plager. Han har stort problem med "skrikkeanfallene". Dette kan skyldes så mangt. For 2 år siden tok jeg kontakt med habiliteringstjenesten med håp på å få svar og event. behandling i en eller annen form.

Jo, dem hadde kontaktet både meg og personalet som passer ovennenvte mannen i hans bolig. Det dem sa var i utgangspunktet å observere ham i første omgang. Han var på kontoret hos dem og dem funnet ut at han har høyt tørskel for angst uten noe spesifikasjon, siden han kan ikke gi uttrykk for hva som plager ham.

Første observering av ham var rett før jul i fjor. Den andre gangen kommet dem etter august dette året. Da observerte de ham for andre gang. Det var tilsammen 2 ganger i løpet av 2 år. Detn andre ganger foregikk observasjon på dagsenteret hvor han pleier å være daglig og samme dag observerte de ham i hans bolig.

På min egen initiativ tok jeg tlf. kontakt med dem og det ble sagt at dem vil fortsatt observere ham og gjerne filme ham ved spisesituasjoner også. Filmen ville bli vist til nevrologen hos dem for å diskutere hvilke alternativer ville kunne de bruke for å hans hverdag lettere.

Han har ikke epilepsi, men han brukte Lamictal for 1 år siden Denne preparaten sluttet han med, fordi epilepsi ble ikke påvist. Nevner at denne hadde god effekt. Etter at han sluttet med Lamictal som han ikke brukte på ca 1/2 år, ble han verre og verre.

Det resulterte i at han ble innlagt på sykehuset, fordi han hadde spastiske spasmer med fryktelig skrik i nesten 3 timer med små pauser innimellom.

Da startet de med Lamictal på nytt og den fortsatt økes i medisinering.

Ingen fra habiliteringen var etter denne innlegelsen hos ham verken for å observere eller filme. Dem var heller ikke på dagsenteret bortsett fra den ene dagen dette året. I september d.å. ble det 2 år etter at jeg kontaktet dem for første gang..

Spørsmålet mitt er: Er dette en vanlig prosedyre fra habiliteringstjenesten ? Kan jeg bare avslutte kontakten med dem? I tilfelle hvordan? Ser ikke noe poeng for å holde kontakt med habiliteringstjenesten i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette virket som en veldig kompleks situasjon. Har du snakket med primærkontakten for boligen han bor i? Og med fastlegen? Som kanskje kan gi deg svar på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakten i hans bolig gjør ikke noe. Han er så stresset at mange ganger glemmer han det jeg ber ham om. Dessverre og beklagelig. Ellers prøver han å gjøre så godt han kan. Med legen snakket jeg ikke om dette, for i siste tiden dukket opp flere sykdomer og det er dem jeg snakket med henne om. Men jeg skal ta kontakt igjen, for vi venter på epikrisen som ble ikke sendt fra sykehuset, selv om vi er tredje uke hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...