Gå til innhold

Homofile

vinterspeil

Anbefalte innlegg

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke virkelig kjenner så mange homofile mennesker. Derfor har jeg heller ikke fått meg til å spørre om en ting jeg har fundert endel over:

Hvorfor er det så ofte en "mann" og en "kvinne" i et homofilt forhold?

Jeg er kvinne og tenker at dersom jeg nå (mot formodning)skulle finne meg en kvinnelig partner, så skulle hun være en flott feminin kvinne - ikke en maskulin utgave, gjerne i jogge/herreklær.

Noen andre enn meg som har tanker om dette?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har nok mest å gjøre med at du legger ekstra godt merke til tilfellene der en er veldig feminin og den andre svært maskulin. Kun fordi de skiller seg ut. Det gjelder på langt nær de fleste. Du sier du ikke kjener noen homofile, men du har garantert gått forbi mange par der begge er maskuline, og rett og slett tenkt at de var kamerater.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og reagert litt på dette :P Skjønner ikke vitsen med å finne seg en dame som ser ut som en mann, hvorfor ikke bare finne seg en mann da :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk lurt på det samme, men har ikke noe glupt svar. Det er jo tydelig at mange homofile og lesbiske mennesker vipper litt over på motsatt kjønn. Jeg har gjerne en tanke om at de ønsker "roller" i et forhold de også, og at det derfor er en som er mer feminin enn den andre. En til å mekke på bilen, og en som kan gjøre mer "kvinnelige" sysler.

Men har en bekjent som er lesbisk, og der er begge to svært så feminine. Så tror ikke det er alle som vil ha ulike "roller" i forholdet på den måten som jeg nevnte. Men det kan virke at det er slik med flertallet.. Interessant tema :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk lurt på det samme, men har ikke noe glupt svar. Det er jo tydelig at mange homofile og lesbiske mennesker vipper litt over på motsatt kjønn. Jeg har gjerne en tanke om at de ønsker "roller" i et forhold de også, og at det derfor er en som er mer feminin enn den andre. En til å mekke på bilen, og en som kan gjøre mer "kvinnelige" sysler.

Men har en bekjent som er lesbisk, og der er begge to svært så feminine. Så tror ikke det er alle som vil ha ulike "roller" i forholdet på den måten som jeg nevnte. Men det kan virke at det er slik med flertallet.. Interessant tema :)

Jeg tror ikke det gjelder flertallet, jeg tror det er samfunnets behov for sterotyper som frembringer sånne fordommer . Det stemmer iallefall ikke med de homofile jeg kjenner .

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del homofile venner. Et par av disse jentene har vært typisk guttete. Det har vært fordi de tror jentene ønsker det. Det har ofte endt i tårer, fordi de har forsøkt å være gutter i forhold med biseksuelle jenter som etter hvert følte at de ikke var "menn nok". De har vært guttete fordi de har trodd at det var forventet av dem om de ville få seg søte og pene jenter. Men nå som de har blitt eldre og tryggere på seg selv, har de blitt kjempefeminine.

Når det gjelder de homofile guttene jeg kjenner, har de alle vært litt mer feminine enn de fleste andre menn jeg kjenner. Det er vel sikkert ingen regel, men bare at det er akkurat de jeg kjenner som er sånn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En del jenter kler seg nok litt guttete fordi det da er lettere for andre å se at de er lesbiske, og dermed viser flere interesse for dem. Ellers tror jeg det er som Cathrine sier, mange syns ikke, nettopp fordi de "ser så hetero ut". Hvis to jenter går på gata sammen tror de fleste at de er venninner, hvis to jenter går med ei barnevogn sammen tror de fleste at den andre må være en søster eller venninne. Både jeg og kjæresten er feminine, og jeg kunne ikke tenke meg å være sammen med ei jente som ser ut som en gutt, da kunne jeg jo like godt funnet meg en mann. Men det er mange som liker butch lesber, og det fins jo også par der begge ser butch ut. Alle er forskjellige og liker forskjellige ting, akkurat som med heteroene ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og reagert litt på dette :P Skjønner ikke vitsen med å finne seg en dame som ser ut som en mann, hvorfor ikke bare finne seg en mann da :P

Jeg har sett dette spørsmålet bli stilt flere ganger, men blir like overrasket hver gang. Tror du virkelig utseendet er den eneste forskjellen mellom kjønnene? En kvinne er en kvinne uansett hvor maskulin hun måtte se ut. Lesbiske blir tiltrukket av kvinner, derfor finner de seg ikke bare en mann. Folk har forskjellige preferanser, hva er problemet med at noen lesbiske blir tiltrukket av mer maskuline kvinner? Som nevnt tidligere i tråden gjelder det på langt nær de fleste, det er bare lettere å legge merke til disse parene fordi de muligens skiller seg mer ut.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er bare det at de synes bedre. Jeg er veldig feminin, og har aldri funnet maskuline, guttete eller androgyne jenter tiltrekkende. Jeg digger jenter med langt hår, som sminker seg, som kommer gående med klikk-klakk-sko, som pynter seg med kjole...

Jeg liker kort og godt jenter som ser ut som jenter, og jeg er akkurat en sånn jente selv.

Jeg er like uforstående til de maskuline jentene som deg, ts. En stor del av det som gjør at jeg liker jenter er jo at de er nettopp jenter, både i personlighet, utseende og væremåte.

Jeg har opplevd å bli forsøkt sjekka opp når jeg og kjæresten har vært ute - selv om vi har holdt hender - fordi folk rett og slett ikke tenker på at to feminine jenter kan være kjærester.

Kjenner forøvrig par der det er to maskuline, to feminine, to med litt av bege deler, en av hver...forskjellene er mange. Kjenner forsåvidt også homosepar der begge er maskunline manne-menn. :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bare virker slik for det er de dere legger best merke til. Det er like mange forskjeller blant homofile som blant heterofile. Jeg legger merke til "maskuline" jenter og "feminine" gutter selv men jeg vet med sikkerhet at mange av de er heterofile, så det finnes nok endel av det blant heterofile også. (Selvsagt kan man aldri si aldri)

Forstår at noen til en viss grad stusser over at lesbiske finner seg jenter som ser ut som mannfolk, har stusset litt over det selv. Selv lever jeg i et forhold med en annen jente (lesbisk, bi, whatever, har ikke satt meg selv i en bås og vet fremdeles ikke den dag i dag hva jeg er. Driter rett og slett idet)og jeg vil ikke si at verken hun eller jeg ser ut som mannfolk.

Jeg personlig vil ha en jente som ser ut som en jente og er feminin i framtoning. Men det er mange grader av femininitet, noen ser ut som barbie selv men banner som en sjømann og fiser og raper som et udyr, det er vel ikke mye feminint er det?

Så har vi de som ser ut som hardbarka mannfolk men som er kjempemyk og "feminin" innvendig.

Så det kommer vel an på hva du definerer som feminin og maskulin det? og om det går kun på personlighet eller begge deler?

Smaken er som baken om du så er hetero eller homo.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...