Gjest Pårørende Skrevet 10. oktober 2011 #1 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg syns det er så synd at en tvangslidelse skal få påvirke et forhold såpass mye som det den kan. Men jeg har fått et lyspunkt, et håp om at min kjære samboer kan bli "frisk". Tenker jo litt på om han blir det, hvordan han blir etterpå, hvordan han vil være å snakke med, reagere på ting i forhold til før også videre. Jeg føler det er utrolig vanskelig å ha en samtale med samboeren, føler ofte at jeg står å snakker til en vegg. Min samboer pleier ofte å legge seg om morgenen, ikke tidlig kvelden, og dette påvirker selvsagt min søvn også. Det er mange dager i dette huset hvor jeg ikke har fått sovet hele natten fordi han kommer og styrer masse før han legger seg. Vi har snakket om dette flere ganger, og han ser jo den at det er ikke kjekt at det er sånn, at han legger seg så sent som han gjør. Og jeg må vel si det påvirker jo forholdet på andre måter også, nærheten og alt det der, blir jo mindre av det også. Jeg har tenkt tanken at hvis han ikke blir frisk, hva gjør jeg da? Har vært sammen med kjæresten min i over 5 år, og vi har bodd sammen i over 1 år, og jeg fikk selvsagt merke denne tvangslidelsen mye sterkere etter at jeg flyttet inn hit. Jeg var jo på besøk og han var hos meg, og jeg kjente jo da og at jeg fikk litt nok, spesielt om vi var hos meg for plassen var ikke så stor. Et lite soverom på 2 stk. Så hvordan takler dere hverdagen, greier dere å snakke sammen, klarer din samboer og "holde" det dere har blitt enige om? Om dere har noen gode råd, kom gjerne med de. Det er jo synd om et forhold skal ryke pga en tvangslidelse, og det må man jo hindre så godt man kan, men ofte er jeg rimelig lei og da. Og det blir jo vanskelig når han er så preget av tvangen som han er og, det gjør det ikke noe lettere, ting stopper opp. Men nå vet jeg at han har fått plass for behandling, og det er noe jeg ser fram til. Det blir virkelig spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Sinnataggen* Skrevet 10. oktober 2011 #2 Del Skrevet 10. oktober 2011 leste innlegget ditt to ganger, men det kommer liksom ikke noe man kan svare på, for du fortelle jo ikke hvordan du har det og hva dere plages med bortsett fra leggetider og en tvangslidelse som kan være så mangt. er den lidelsen at han må sove på morgenen og ikke natten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaxUflax Skrevet 10. oktober 2011 #3 Del Skrevet 10. oktober 2011 Fikk ikke greie på hva tvangslidelser dette var engang jo. Å ha snudd døgnet et bel bare mer om det er et A eller B menneske.. Ser ikke problemet helt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantora Skrevet 10. oktober 2011 #4 Del Skrevet 10. oktober 2011 Ut fra det du skriver her er det vel strengt tatt ikke noe tvangslidelse det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå