AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #1 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hvor ofte ringer foreldrene til kjæresten din? Og hvor ofte ringer han dem? Virker det av og til for masete for dere? Og hva synes dere er normalt? Har nå hatt en stor krangel om det. Jeg tåler ikke at moren hans ringer ham hver bidige dag og prater tull. Av og til et par ganger om dagen..begynner å bli. drittlei av det. Har også pratet med ham om det, men han ser ikke problemet med det. Vi er begge studenter og begge bor i en annen by enn våre familier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grønnfi Skrevet 10. oktober 2011 #2 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hmmmm, hvordan er ditt forhold til dine foreldre? Jeg finner det betenkelig at du hisser deg opp over at han snakker med sin mor hver dag. Syntes han det er slitsomt? Eller er det bare du? Kanskje han bare rett og slett syntes mamma er best Men om det virkelig er en plage, bør du forklare det på en saklig og rolig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #3 Del Skrevet 10. oktober 2011 hei og takk for svaret! jeg snakker med foredrene mine maks 2-3 ganger i uken. Han synes at det ikke gjør noe om han snakker med moren sin i 5-10 minutter hver dag. Han ringer jo henne selv, når hun ikke ringer ham. Men nå merker han at jeg blir irritert, så han ringer/snakker med henne i smug og prøver å unngå å svare på spørsmålene om når han snakket med henne sist. Som vanlig hører jeg "i morges" eller "igår kveld". Hver gang jeg begynner å snakke om det, flirer han bare.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 10. oktober 2011 #4 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hva er problemet? Synes du hun stjeler din tid sammen med kjæresten din? Så lenge du slipper å snakke med henne så ofte så burde det vel ikke være noe problem? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #5 Del Skrevet 10. oktober 2011 ja, det er det som er. Jeg føler at han nedprioriterer meg. Når han er fremme et eller annet sted, ringer han henne først, og etterpå meg (eller ringer ikke i det hele tatt..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs.Morgan utlog Skrevet 10. oktober 2011 #6 Del Skrevet 10. oktober 2011 Haha! Før syns jeg mammadalter var litt søtt, nå syns jeg det bare er superirriterende. Kjæresten min er også litt mammadalt, og snakker med moren sin nesten hver dag. Skjønner ikke helt greia jeg... Jeg gidder ikke å snakke med foreldrene mine mer enn 2 ganger i uka eller noe. I starten irriterte jeg meg også over det, men nå går det helt greit. Gidder jo ikke å ta fra han mammaen. Men jeg sier til han at han er den største mammadalten ever og da bare "Neei..." så sier jeg "joooo kjære deg. Mamma miiin" haha. Når vi var samboere i et år, snakket han sjeldent med moren sin, men så flyttet vi til hjembyen igjen og da var det hver dag. Sikkert fordi nå er det lettere å møtes osv, og det skjer mye flytting og etc for tiden. Jeg syns du bare skal la han få være en mammadalt. Men hvis han ringer mora si først før deg, kan du jo si det til han? "Når det er noe viktig eller kult å fortelle, ønsker jeg helst at du ringer meg først så moren din. Føler meg fryktelig nedprioritet. Ikke akkurat noe jeg gidder å forholde meg til." Får håpe ikke det får typen din til å grine og løpe til mora si da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatt Skrevet 10. oktober 2011 #7 Del Skrevet 10. oktober 2011 Så hvordan hadde du reagert hvis du hadde hatt en sønn som omtrent ikke ringte deg i det hele tatt eller lite, bare fordi kjæresten blir irritert??? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 10. oktober 2011 #8 Del Skrevet 10. oktober 2011 Er det virkelig noe å bli så irritert for? De guttene som har omsorg for moren sin, pleier å være gode kjærester også. Om han snakker med henne i 10-15 minutter pr dag er da vel ikke noe å lage en så stor sak ut av. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #9 Del Skrevet 10. oktober 2011 dette hadde jeg syntes var helt ok faktisk. jeg sku ikke ringt ham hver eneste dag uansett! og om han hadde ringt meg lite, så sku det ikke bety noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #10 Del Skrevet 10. oktober 2011 Her ringer moren til mannen min, eller sender melding kanskje en gang i måneden/annenhver måned. Og da kun for å minne han på at hun er super super glad i sin skjønne sønn, (sånn egentlig bare for å gi han dårlig samvittiget fordi han ikke besøker henne hele tiden) som hun har besøkt en gang på syv år (da svippet hun innom fordi hun måtte, og ble i 10 min, enda vi prøvde å få henne til å bli). Også ringer hun gjerne i august for å høre om vi kan feire jul der. At det sårer han at hun ikke besøker han, ser hun ikke da.. "krever" å være sentrum av oppmerksomhet selv, men gidder ikke besøke selv.. Koselig.. Og hun gleder seg så til å bli bestemor, så gruer meg nesten til det evt kommer en mini her, da springer hun vel dørene ned, og da kjenner jeg at jeg hadde blitt sur gitt, når hun har gitt f så lenge.. Men dette med at kjæresten din ringer mamma først når han er fremme på feks arbeidstur eller lignende, forstår jeg deg godt på. Jeg hadde blitt ganske forvirret og lei meg om mannen jeg bor meg ikke gidder å si i fra at han er trygt fremme til meg, men mamma skal ha full rapport.. Og flere ganger om dagen i telefon? På tide å kutte navlestrengen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2011 #11 Del Skrevet 10. oktober 2011 det er et problem for deg at de snakker 5-10 minutter hver dag? av 1440 minutter i døgnet så bruker han 10 minutter av disse på å prate med sin mor. du har et prob!!! ikke så rart han begynner å skjule det når du bitcher om det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mlle Bonne Skrevet 10. oktober 2011 #12 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg er også sammen med en som ringer mammaen sin hver dag, også farmoren sin. Jeg snakker med min mor kanskje en gang i uka. Legger egentlig ikke noe vekt på det, syns det er fint gjort av han jeg siden begge to sitter mye alene. Bruker å mobbe han litt angående å vere en Mammadalt , men utover det bryr jeg meg ikke så mye om det. Folk er forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 10. oktober 2011 #13 Del Skrevet 10. oktober 2011 Er det rart mange kvinner får problemer med svigermoren sin, sier jeg bare. Jeg kan ikke se noe som helst galt i å ha et godt forhold til moren sin. Om jentene bare kunne være litt mer tolerante og innse at moren ikke er en konkurrent, ville det nok gått mye bedre. Håper dere kan tenke litt på hvordan det ville føltes for dere om dere hadde sønner selv 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 10. oktober 2011 #14 Del Skrevet 10. oktober 2011 Er det rart mange kvinner får problemer med svigermoren sin, sier jeg bare. Jeg kan ikke se noe som helst galt i å ha et godt forhold til moren sin. Om jentene bare kunne være litt mer tolerante og innse at moren ikke er en konkurrent, ville det nok gått mye bedre. Håper dere kan tenke litt på hvordan det ville føltes for dere om dere hadde sønner selv Jeg tror mange unge kvinner glemmer helt at de en dag selv kanskje er både svigermor og bestemor. Jeg har to voksne sønner selv og jeg håper at de kvinnene de etablerer seg sammen med, ikke vil se på meg som rivalinne. Og at en sønn ikke tvinges til å ha lite kontakt med meg fordi en samboer ikke vil det. Jeg forstår fremdeles ikke problemet her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #15 Del Skrevet 10. oktober 2011 Er det en grunn til at de snakker sammen hver dag? Min mor ringer meg hver dag, mange ganger for dagen, og jeg holder på å bli GAL!! Jeg har prøvd å si det, men det virker ikke, da blir hun lei seg, er ikke glad i henne osv osv. Da er det bedre at jeg ofrer 5 min hver dag til tlf med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 10. oktober 2011 #16 Del Skrevet 10. oktober 2011 Så lenge han ikke synes det gjør noe, synes jeg du skal la dem holde på. Det er jo gull verdt å ha et godt forhold til mor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest py Skrevet 10. oktober 2011 #17 Del Skrevet 10. oktober 2011 Er det rart mange kvinner får problemer med svigermoren sin, sier jeg bare. Jeg kan ikke se noe som helst galt i å ha et godt forhold til moren sin. Om jentene bare kunne være litt mer tolerante og innse at moren ikke er en konkurrent, ville det nok gått mye bedre. Håper dere kan tenke litt på hvordan det ville føltes for dere om dere hadde sønner selv Makan til generalisering.. Her i huset er det jeg som får samboeren min til å ringe moren sin og til å møte henne. Det er jeg som husker fødselsdagen hennes og oppfordrer ham til å ta kontakt. Jeg ser at moren hans er veldig glad i ham. Jeg forstår også samboeren min, det finnes jo mange gode grunner til ikke å ønske seg et veldig tett forhold med en forelder. Når dette er sagt har svigermor lagt meg for hat. Jeg lever greit med det og ser at det er lettere for henne å legge skylden for at hun har et dårlig forhold til sin sønn på meg, selv om forholdet ikke var bedre før jeg kom inn i bildet heller. Det er altså ikke alltid at den nye kjæresten sin feil. Vil kanskje tippe at begge deler kan skje, og noenganger er de sikkert like gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #18 Del Skrevet 10. oktober 2011 Er det en grunn til at de snakker sammen hver dag? Min mor ringer meg hver dag, mange ganger for dagen, og jeg holder på å bli GAL!! Jeg har prøvd å si det, men det virker ikke, da blir hun lei seg, er ikke glad i henne osv osv. Da er det bedre at jeg ofrer 5 min hver dag til tlf med henne. hei:-) TS her. det kunne vært greit om de sku snakke like meg som jeg med min mamma, altså et par korte (5 minutters) samtaler i uken, men som sagt ikke hver dag og ikke flere ganger om dagen!! åja jeg blir sikkert en svigermor en vakker dag, bare at jeg ikke skal mase på barna mine som hun gjør. De skal nemlig ringe meg selv når de har behov for det. men du som sier at jeg opplever henne som en konkurrent, har du kanskje litt rett i..har ikke tenkt på dette før..men er vel ikke sjalu eller noe, for all del! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest made4u Skrevet 10. oktober 2011 #19 Del Skrevet 10. oktober 2011 Du burde være glad på hans vegne, at han har et fint forhold til sin mor. Å bli sjalu på det er helt tullete av deg, hadde det vært bedre om han brukte mer tid sammen med kamerater eller venninner for den saks skyld, eller hadde en hobby som opptok mye tid. Du kan ikke forvente all hans oppmerksomhet til enhver tid, at han snakker med henne betyr ikke nødvendigvis at han nedprioriterer deg - tipper at du er den i hans tilværelse som får mest oppmerksomhet i alle tilfelle. Vær glad du har funnet deg en som ikke bortprioriterer mennesker han er glad i, og som gir dem oppmerksomhet, heller enn å irritere deg over ting du ikke burde irritere deg over. Mange er i verre situasjon enn deg i så måte, så la han og hans mor få pleie sitt gode forhold uten å manipulere til å forsøke å ødelegge det litt slik jeg føler du har ønske om, da det er meget egoistisk av deg i så måte. Personlig ser jeg ikke problemet her, da jeg for min del har vært veldig opptatt av at mine ekser pleier sitt forhold til sine venner og spesielt sin familie - for min del har jeg sågar mast på ekser om dette, dersom jeg følte at dem gav sine nærmeste for liten oppmerksomhet og jeg fikk desto mye oppmerksomhet. Hva vil du oppnå, hans oppmerksomhet fult og helt eller i absolutt størst mulig grad? I så fall har jeg ingen tro på at dere vil få noen godt forhold, dersom du oppnår noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 10. oktober 2011 #20 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) hei:-) TS her. det kunne vært greit om de sku snakke like meg som jeg med min mamma, altså et par korte (5 minutters) samtaler i uken, men som sagt ikke hver dag og ikke flere ganger om dagen!! åja jeg blir sikkert en svigermor en vakker dag, bare at jeg ikke skal mase på barna mine som hun gjør. De skal nemlig ringe meg selv når de har behov for det. du som sier at jeg opplever henne som en konkurrent, har du kanskje litt rett i..har ikke tenkt på dette før..men er vel ikke sjalu eller noe, for all del! Det er en type problematikk som ikke er helt uvanlig - det kan være en gjensidig sjalusi! Du synes samboeren ikke skal snakke mer med sin mor enn det du gjør med din mor. Men hvorfor må han gjøre som deg? Er det ikke dumt å bruke energien din på å irritere deg over dette? Endret 10. oktober 2011 av Havbris 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå