cizza Skrevet 9. oktober 2011 #1 Del Skrevet 9. oktober 2011 Jeg lurer på hvorfor noen får narkose under narkose, mens andre bare får lokalbedøvelse? Jeg skal koniseres og har ikke akkurat fått noe valg, det er bestemt at jeg skal få narkose. Lest mange innlegg om dette nå, og det virker som det varierer veldig. Hvorfor er det sånn? Varierer dette fra sjukehus til sjukehus? Ser ikke poenget med narkose hvis det er like greit med lokalbedøvelse.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissan9 Skrevet 9. oktober 2011 #2 Del Skrevet 9. oktober 2011 Her står det lokalbedøvelse, som om det var en selvfølge. Har du tilleggsproblematikk? http://nhi.no/sykdommer/kvinne/diverse/konisering-5444.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2011 #3 Del Skrevet 9. oktober 2011 Universitetssykehus? Kan være at de er litt mer kjappe til å gi narkose på enkele inngrep for at studenter skal få øve seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizza Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 9. oktober 2011 Her står det lokalbedøvelse, som om det var en selvfølge. Har du tilleggsproblematikk? http://nhi.no/sykdommer/kvinne/diverse/konisering-5444.html Ja, der står det som en selvfølge. Men i brevet jeg har fått så står det som en selvfølge at jeg skal i narkose, og jeg har ingen tilleggsproblematikk. Hadde jo vært mye enklere for meg om jeg slapp narkosen ;P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2011 #5 Del Skrevet 9. oktober 2011 Be om forklaring, er ikke den du får god nok, bytt sykehus. Personlig hadde jeg nektet. Skal jeg i narkose skal det være av en reell grunn, ikke noe som hadde bare fått meg til å lure på hva som var grunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizza Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 9. oktober 2011 Be om forklaring, er ikke den du får god nok, bytt sykehus. Personlig hadde jeg nektet. Skal jeg i narkose skal det være av en reell grunn, ikke noe som hadde bare fått meg til å lure på hva som var grunnen. Ja, enig med deg. Jeg vil gjerne ha svar på dette, så kommer nok til å ringe dem i morgen. De har vel sikkert en grunn, men jeg har ikke fått noen opplysninger om dette, og syns egentlig det er litt for dårlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2011 #7 Del Skrevet 9. oktober 2011 Ja, enig med deg. Jeg vil gjerne ha svar på dette, så kommer nok til å ringe dem i morgen. De har vel sikkert en grunn, men jeg har ikke fått noen opplysninger om dette, og syns egentlig det er litt for dårlig... Joda, en grunn har de nok. Men om det er en som er til din fordel, eller om det er at det gjør det lettere for de, eller om det er for at de trenger flere pasienter til studentene er det jeg lurer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizza Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 9. oktober 2011 Joda, en grunn har de nok. Men om det er en som er til din fordel, eller om det er at det gjør det lettere for de, eller om det er for at de trenger flere pasienter til studentene er det jeg lurer på. Er ikke universitetssjukehus, så jeg vet ikke noe om det. Jeg har vel rett til å be om en grunn, så jeg får spørre om den, og hva slags prosedyrer de har på slike behandlinger.. Kunne vært greit å fått litt mer informasjon.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2011 #9 Del Skrevet 9. oktober 2011 Er ikke universitetssjukehus, så jeg vet ikke noe om det. Jeg har vel rett til å be om en grunn, så jeg får spørre om den, og hva slags prosedyrer de har på slike behandlinger.. Kunne vært greit å fått litt mer informasjon.. Ja, du har rett på en begrunnelse, og du har i utgangspuktet rett til å velge. Det er ikke alle sykehus som tilbyr valg mellom narkose/ikke narkose (sterilisering er et mareritt der, jeg må trolig reise nær 10 timer for å bli sterilisert), men på dette her så skal det være lett å finne andre som gjør det uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 10. oktober 2011 #10 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hm. Jeg ble konisert på St. Olavs for noen år tilbake, og da fikk jeg velge. Valgte narkose, da. Jeg syntes lokalbedøvelsen som ble satt under biopsien var så jævlig at jeg ikke orket tanken på å få det en gang til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizza Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hm. Jeg ble konisert på St. Olavs for noen år tilbake, og da fikk jeg velge. Valgte narkose, da. Jeg syntes lokalbedøvelsen som ble satt under biopsien var så jævlig at jeg ikke orket tanken på å få det en gang til. Hvor lenge var du på sjukhuset? Skulle likt å hatt valget da, men jeg vil bare få det overstått jeg nå. Slitsomt gå rundt å tenke på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. oktober 2011 #12 Del Skrevet 10. oktober 2011 Har du fått noe svar på hvorfor eller? Jeg har også fått utført dette med bare lokalbedøvelse, hørte aldri noen nevne noe som helst om narkose. Var på Ullevål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 11. oktober 2011 #13 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hvor lenge var du på sjukhuset? Bare en halv dag, ca. Kom vel på morgenen, ble operert, våknet opp på oppvåkningen, og var vel på beina igjen etter et par timer (husker ikke så godt). Måtte være en stund på sykehuset etter at jeg var på beina, fordi jeg ikke fikk dra hjem før jeg hadde klart å tisse selv. Men jeg mener å huske at jeg gikk hjem selv (bodde veldig nær sykehuset, da), og tok det bare vanlig med ro resten av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizza Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #14 Del Skrevet 11. oktober 2011 Bare en halv dag, ca. Kom vel på morgenen, ble operert, våknet opp på oppvåkningen, og var vel på beina igjen etter et par timer (husker ikke så godt). Måtte være en stund på sykehuset etter at jeg var på beina, fordi jeg ikke fikk dra hjem før jeg hadde klart å tisse selv. Men jeg mener å huske at jeg gikk hjem selv (bodde veldig nær sykehuset, da), og tok det bare vanlig med ro resten av dagen. Ok takk for info Er så kjekt å vite, for jeg må ta meg av transport så da er det jo greit å vite når jeg evt kan ta buss/tog Er ikke så mange busser/tog dit jeg bor.. hehe Håper alt gikk bra med din konisering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizza Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #15 Del Skrevet 11. oktober 2011 Har du fått noe svar på hvorfor eller? Jeg har også fått utført dette med bare lokalbedøvelse, hørte aldri noen nevne noe som helst om narkose. Var på Ullevål. jeg fikk ikke noe godt svar på det, de sa det var vanligst prosedyre hos dem. Men at dette var noe som ble snakket om mellom meg og legen da jeg kom til sykehuset... Så vi får se.. en uke til nå :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2011 #16 Del Skrevet 11. oktober 2011 jeg fikk ikke noe godt svar på det, de sa det var vanligst prosedyre hos dem. Men at dette var noe som ble snakket om mellom meg og legen da jeg kom til sykehuset... Så vi får se.. en uke til nå :S Ekkelt. En ting er at de tilbyr narkose, men å gi utrykk for at det er det de helst ser du tar er drøyt. Kan jeg spørre hvilket sykehus dette er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizza Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #17 Del Skrevet 11. oktober 2011 Ekkelt. En ting er at de tilbyr narkose, men å gi utrykk for at det er det de helst ser du tar er drøyt. Kan jeg spørre hvilket sykehus dette er? Ringerike Sjukehus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 12. oktober 2011 #18 Del Skrevet 12. oktober 2011 Håper alt gikk bra med din konisering Absolutt, har ikke hatt celleforandringer siden, og har også født tre barn uten noe trøbbel med livmorhalsen i den forbindelse . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizza Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #19 Del Skrevet 12. oktober 2011 Absolutt, har ikke hatt celleforandringer siden, og har også født tre barn uten noe trøbbel med livmorhalsen i den forbindelse . Det er bra Har tenkt litt på det med graviditet også, for vil jo bli det ganske snart og håper ikke det påvirker eller ødelegger noe. Men lite sannsynlig det da... heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå