Gå til innhold

Dere med bokstavdiagnoser, hva jobber dere med?

Gjest Mandalas

Anbefalte innlegg

Gjest Mandalas

Jeg skal utredes nå etterhvert. For add og asperger tror jeg det blir. Jeg sliter veldig med det sosiale. Misforstår, bruker mye energi på å tolke det andre sier og vite hva jeg skal svare etc. Jeg har også problemer med organisering, både av tanker og handlinger. Jeg har litt dårlig konsentrasjon når jeg blir sliten.

Så funderer jeg da veldig på hva jeg skal gjøre.. Hva jeg skal satse på å jobbe med.. til nå har jeg jobbet et sted maks et år, før jeg hopper videre til noe nytt. Det er som at jeg holder ut mens relasjonene fortsatt er ferske, men etterhvert forventes det at man skal knyte litt sterkere bånd/ dele mer med kolleger, og det er da jeg begynner å føle meg utilpass.

Nå ønsker jeg da å studere om et år, men jeg klarer ikke helt å se hva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal utredes nå etterhvert. For add og asperger tror jeg det blir. Jeg sliter veldig med det sosiale. Misforstår, bruker mye energi på å tolke det andre sier og vite hva jeg skal svare etc. Jeg har også problemer med organisering, både av tanker og handlinger. Jeg har litt dårlig konsentrasjon når jeg blir sliten.

Så funderer jeg da veldig på hva jeg skal gjøre.. Hva jeg skal satse på å jobbe med.. til nå har jeg jobbet et sted maks et år, før jeg hopper videre til noe nytt. Det er som at jeg holder ut mens relasjonene fortsatt er ferske, men etterhvert forventes det at man skal knyte litt sterkere bånd/ dele mer med kolleger, og det er da jeg begynner å føle meg utilpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har du kontakt med NAV?

Jeg har selv Asperger syndrom. Akkurat nå er jeg ikke i jobb. Jeg er der du er - prøver å finne ut av hva jeg kan jobbe med. Jeg får god hjelp av NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan gikk du frem for å få hjelp til å bli utredet for add og aspergers?

Jeg tror jeg sliter med dette selv, men jeg får ingen hjelp og vet ikke hvor jeg skal henvende meg ...

Jeg er veldig musikalsk og spiller flere instrumenter, men ellers sliter jeg med konsentrasjonen og klarer ikke studere akkurat nå ...

Er under nav for øyeblikket og vet ikke hva som skjer.

Er i slutten av 20-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg er som deg TS. Bare komme på data i stedet for mobil så kan jeg svare deg etter beste evne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan gikk du frem for å få hjelp til å bli utredet for add og aspergers?

Jeg tror jeg sliter med dette selv, men jeg får ingen hjelp og vet ikke hvor jeg skal henvende meg ...

Jeg er veldig musikalsk og spiller flere instrumenter, men ellers sliter jeg med konsentrasjonen og klarer ikke studere akkurat nå ...

Er under nav for øyeblikket og vet ikke hva som skjer.

Er i slutten av 20-årene.

Du kontakter din fastlege og forteller at du ønsker utredes for dette med begrunnelser du har selv for symptomer o.l

Endret av MaxUflax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...