Gå til innhold

Baker dere syv slag?

Arwen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei.

Tidligere år har jeg laget 2-3 sorter som jeg har tatt med hjem på juleferie, men i år tror jeg ikke det blir tid til det. Har laget pepperkaker, serinakaker + en sort til jeg ikke husker navnet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper ferdig kakemann-deig og pepperkake-deig og baker ut, steker og pynter...... Enkelt og koselig! Kjøper også ferdig pepperkakehus som vi pynter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lage pepperkake, kokosmakroner og negerboller (ris med sjokolade), det får holde. Jeg har fortsatt krumkaker og fattigmann fra i fjor i fryseren. Går ikke noe særlig småkaker hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor laget jeg 7 eller 8 slag, men siden vi ikke skal være hjemme denne julen blir det mye enklere...

I år lager jeg:

-kokosmakroner

-havreflarn

-pepperkaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager som oftest bare kakemenner og heller en god kake i tillegg, i stedet for en haug med småkaker som oftest ikke blir spist, men tror jeg skal lage et pepperkakehus i år.. vi får se :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi er ikke så glade i småkaker, men i år kommer svigers (hele familien) og de er glade i kaker, dessuten er det jo litt moro å bake da :lol: så iår blir det sju slag for første gang:

peppernøtter

sandnøtter

berlinerkranser

døler

pleskner

serinakaker

og julekake

har litt lyst til å prøve meg på smultringer og da... :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har store planer om å lage ca 7 slag i år. Men jeg holder meg neppe til de tradisjonelle julekakene. Skal lage en ostekake, delfiakake, sjololadekake og litt konfekt i stedet for de tørre julekakene.

Har allerede bakt pepperkaker, men bare til pynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man har bakt både pepperkakehjerter, pepperkakestjerner, pepperkakegriser, pepperkakemenn og pepperkakedamer...

Betyr det at man har bakt 5 slag eller?

*håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, baker faktisk ikke i år, reiser bort på lille julaften og kommer hjem på nyåret. Mamma lovet at jeg skal få krumkaker så da overlever jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal bake litt i år, som i fjor, og listen er klar.

Krumkaker

Smultringer

Fattigmann

Goro

Kakemenn

Pepperkaker kjøper vi inn, samt sirupssnipper og peppernøtter. Kjøper kanskje en kransekake også! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

Nei jeg kommer ikke til å bake så mange..hehe!! vi skal ikke være hjemme i julen heller. de vi skal være hos baker alltid mer enn 7 slag alikevel. men jeg kommer til å bake noen tror jeg.. håper jeg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Men om man har bakt både pepperkakehjerter, pepperkakestjerner, pepperkakegriser, pepperkakemenn og pepperkakedamer...

Betyr det at man har bakt 5 slag eller?

*håpe*

Geniale Lea! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skal lage pepperkake' date=' kokosmakroner og negerboller (ris med sjokolade), det får holde. Jeg har fortsatt krumkaker og fattigmann fra i fjor i fryseren. Går ikke noe særlig småkaker hos oss.[/quote']

Enig med du!! Eller, som bestemoder'n kalte dem "inn/ut/støv-kaker" *s*

Så, det blir kakemenn (baka i går), kokostopper, Sarah Bernhards (dessert kaker "to die for"!!!! :) ), lefser og kaaanskje krumkaker (hvis jeg får det til da)

Pepperkaker kjøper jeg!! (kvinne i tiden forventer effektivitet haha :sjarmor: )

Julebrød er også bakt så jeg er sånn nooogenlunde i rute.

Men, ER det fortsatt de som baker 7 slag????? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det ikke 7 sorter.Men det blir Krumkaker og colakjeks.

Har ikke tid til å bake så mye i år i 100 % stilling.

Koldbruna :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...