Arwen Skrevet 5. desember 2003 #1 Del Skrevet 5. desember 2003 Og i så fall hvilke kaker baker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 5. desember 2003 #2 Del Skrevet 5. desember 2003 Nei. Tidligere år har jeg laget 2-3 sorter som jeg har tatt med hjem på juleferie, men i år tror jeg ikke det blir tid til det. Har laget pepperkaker, serinakaker + en sort til jeg ikke husker navnet på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti Skrevet 5. desember 2003 #3 Del Skrevet 5. desember 2003 Vi kjøper ferdig kakemann-deig og pepperkake-deig og baker ut, steker og pynter...... Enkelt og koselig! Kjøper også ferdig pepperkakehus som vi pynter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 5. desember 2003 #4 Del Skrevet 5. desember 2003 Skal lage pepperkake, kokosmakroner og negerboller (ris med sjokolade), det får holde. Jeg har fortsatt krumkaker og fattigmann fra i fjor i fryseren. Går ikke noe særlig småkaker hos oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 5. desember 2003 #5 Del Skrevet 5. desember 2003 I fjor laget jeg 7 eller 8 slag, men siden vi ikke skal være hjemme denne julen blir det mye enklere... I år lager jeg: -kokosmakroner -havreflarn -pepperkaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vrimmel Skrevet 5. desember 2003 #6 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg lager som oftest bare kakemenner og heller en god kake i tillegg, i stedet for en haug med småkaker som oftest ikke blir spist, men tror jeg skal lage et pepperkakehus i år.. vi får se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liza Skrevet 5. desember 2003 #7 Del Skrevet 5. desember 2003 vi er ikke så glade i småkaker, men i år kommer svigers (hele familien) og de er glade i kaker, dessuten er det jo litt moro å bake da så iår blir det sju slag for første gang: peppernøtter sandnøtter berlinerkranser døler pleskner serinakaker og julekake har litt lyst til å prøve meg på smultringer og da... :kgblunk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøste Skrevet 5. desember 2003 #8 Del Skrevet 5. desember 2003 Nei vi baker bare de vi liker best, Kromkaker sandkaker fattigmenner smutringer . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 5. desember 2003 #9 Del Skrevet 5. desember 2003 Har store planer om å lage ca 7 slag i år. Men jeg holder meg neppe til de tradisjonelle julekakene. Skal lage en ostekake, delfiakake, sjololadekake og litt konfekt i stedet for de tørre julekakene. Har allerede bakt pepperkaker, men bare til pynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 5. desember 2003 #10 Del Skrevet 5. desember 2003 Nei, ikke i teorien - i praksis blir det ofte enda flere enn 7.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 5. desember 2003 #11 Del Skrevet 5. desember 2003 Blir nok syv-sorters-mix fra Baker Hansen. Er ikke så god på baking (men skal få til pepperkaker for lillegutts skyld) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 5. desember 2003 #12 Del Skrevet 5. desember 2003 Men om man har bakt både pepperkakehjerter, pepperkakestjerner, pepperkakegriser, pepperkakemenn og pepperkakedamer... Betyr det at man har bakt 5 slag eller? *håpe* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 5. desember 2003 #13 Del Skrevet 5. desember 2003 nei, baker faktisk ikke i år, reiser bort på lille julaften og kommer hjem på nyåret. Mamma lovet at jeg skal få krumkaker så da overlever jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 5. desember 2003 #14 Del Skrevet 5. desember 2003 Vi skal bake litt i år, som i fjor, og listen er klar. Krumkaker Smultringer Fattigmann Goro Kakemenn Pepperkaker kjøper vi inn, samt sirupssnipper og peppernøtter. Kjøper kanskje en kransekake også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 5. desember 2003 #15 Del Skrevet 5. desember 2003 Nei jeg kommer ikke til å bake så mange..hehe!! vi skal ikke være hjemme i julen heller. de vi skal være hos baker alltid mer enn 7 slag alikevel. men jeg kommer til å bake noen tror jeg.. håper jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 5. desember 2003 #16 Del Skrevet 5. desember 2003 Men om man har bakt både pepperkakehjerter, pepperkakestjerner, pepperkakegriser, pepperkakemenn og pepperkakedamer... Betyr det at man har bakt 5 slag eller? *håpe* Geniale Lea! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 5. desember 2003 #17 Del Skrevet 5. desember 2003 Skal lage pepperkake' date=' kokosmakroner og negerboller (ris med sjokolade), det får holde. Jeg har fortsatt krumkaker og fattigmann fra i fjor i fryseren. Går ikke noe særlig småkaker hos oss.[/quote'] Enig med du!! Eller, som bestemoder'n kalte dem "inn/ut/støv-kaker" *s* Så, det blir kakemenn (baka i går), kokostopper, Sarah Bernhards (dessert kaker "to die for"!!!! ), lefser og kaaanskje krumkaker (hvis jeg får det til da) Pepperkaker kjøper jeg!! (kvinne i tiden forventer effektivitet haha ) Julebrød er også bakt så jeg er sånn nooogenlunde i rute. Men, ER det fortsatt de som baker 7 slag????? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 5. desember 2003 #18 Del Skrevet 5. desember 2003 Her bakes det sjelden, så svaret er nei. Svigers baker mange slag hvert år, så det er ikke noe synd på meg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. desember 2003 #19 Del Skrevet 5. desember 2003 Dårlig med det, gitt! Jeg skal bake kakemenn i år, for første gang siden barneskolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 5. desember 2003 #20 Del Skrevet 5. desember 2003 I år blir det ikke 7 sorter.Men det blir Krumkaker og colakjeks. Har ikke tid til å bake så mye i år i 100 % stilling. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå