Gå til innhold

Ang det å kjøpe julegaver på salg...


Zoë Castillo

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hvordan dere tenker når dere handler julegaver på salg. Dersom dere tenker å gi en gave til 200 kr, og finner noe på salg som er satt ned fra 200 til 100, gir dere da noe i tillegg? Altså gir dere gaver til en verdi av 200 uansett hva dere betalte, eller bruker dere 200 kr?

Samtidig kan jeg slenge på et annet spørsmål: Er det kjipt å få gaver fra Ellos? De kan jo ikke byttes, men jeg passer på å kjøpe noe jeg vet at de ikke har fra før. Men det står vel Ellos på merkelappen, og da er det vel ganske tydelig at en har handlet noe på tilbud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jag försöker hitta en prisvärd och passande gave, är det sagt en prisnivå på 300 kr och jag hittar en gave på salg så får mottagaren antingen an gave som ursprunglugen kostade mer eller ytterligare en ting i paketet för att komma upp rätt summa.

Jag tycker inte det är pinsamt att få eller ge ting inköpta på rea/salg eller på nätet. Varför skulle det spela någon roll?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har avtalt å bruke 200, så er det vel "rettferdig" om dere begge gjør det. Uavhengig av om varen har kostet mer før eller ikke. Bruker du 100 kr, så har du ikke brukt 200kr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvordan dere tenker når dere handler julegaver på salg. Dersom dere tenker å gi en gave til 200 kr, og finner noe på salg som er satt ned fra 200 til 100, gir dere da noe i tillegg? Altså gir dere gaver til en verdi av 200 uansett hva dere betalte, eller bruker dere 200 kr?

Samtidig kan jeg slenge på et annet spørsmål: Er det kjipt å få gaver fra Ellos? De kan jo ikke byttes, men jeg passer på å kjøpe noe jeg vet at de ikke har fra før. Men det står vel Ellos på merkelappen, og da er det vel ganske tydelig at en har handlet noe på tilbud?

Hvis jeg finner noe fint på salg, så kjøper jeg ikke noe i tillegg for å komme meg opp til orginalprisen. Da hadde det egentlig bare blitt meningsløst for meg å kjøpe noe på salg. Hvor mye penger man bruker skal vel strengt tatt ikke være hovedpoenget ved å kjøpe julegaver heller, spør du meg. :)

Ser heller ikke problemet med å kjøpe noe på Ellos!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vanligvis pleier jeg faktisk å kjøpe noe i tillegg om jeg handler på salg, men det er jo egentlig ikke nødvendig i det hele tatt. Handler mye på eBay i år, og da går jeg ut fra verdien i Norge, ikke det jeg faktisk kjøper det for siden økonomien er ganske stram i jula i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg handler en del på biit.no, og der er prisforskjellen ganske betydelig på enkelte varer. Bla har jeg funnet en leke til 185,- som koster 550,- i Norge. Det skal være gave til et barn jeg kanskje hadde brukt 300,- på. Jeg er veldig fornøyd med gavevalget, men samtidig synes jeg det er litt kleint å gi bort noe som mottakeren tror at er mye dyrere enn det faktisk er. Derfor tenker jeg at når jeg nå skal handle andre gaver (også på biit.no) at det er bedre å ta utgangspunkt i varens faktiske verdi framfor hva jeg har betalt for den, for å hindre at mottakeren synes at gaven er for dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns egentlig det er litt for mye fokus på penger i julen.

Om man finner noe som man tenker passer godt til peronen man vil gi det til, og er fornøyd med gaven, hvorfor skal man da stresse fordi man ikke har brukt nok penger?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt billige ting som som regel er veldig dyre. Kjøpte vesker fra Accesorize for litt over 100 kr hver, som egentlig kostet 400 kr før... synes det er greit, fordi de er billige gaver som ikke ser billige ut... samt som perfymer for 150 kroner når jeg var på danske båten... synes det er kjipt å gi julegaver som er på salg... men jeg har ikke noen andre alternativ egentlig fordi jeg er student... derfor kjøper jeg ting som er billige men ser dyre ut :)

synes ting fra Ellos er helt greie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellos er ikke nødvendigvis kjøpt på salg da :) Men uansett.. Jeg er veldig forsiktig med å kjøpe gaver på salg med mindre jeg er sikker på at det er noe de ønsker seg/trenger, men om jeg først finner noe, ser jeg ikke på prisen en gang.

De jeg kjøper gaver til , har aldri brydd seg om summen så lenge gaven er gjennomtenkt:) Og det gjør ikke jeg heller.

Men igjen... Utrolig kjipt å ikke kunne bytte. Har nok av ubrukelige ting liggende hjemme fordi noen hadde kjøpt dem på salg i forbifarten.. De ender stort sett bare med å bli kastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg handler en del på biit.no, og der er prisforskjellen ganske betydelig på enkelte varer. Bla har jeg funnet en leke til 185,- som koster 550,- i Norge. Det skal være gave til et barn jeg kanskje hadde brukt 300,- på. Jeg er veldig fornøyd med gavevalget, men samtidig synes jeg det er litt kleint å gi bort noe som mottakeren tror at er mye dyrere enn det faktisk er. Derfor tenker jeg at når jeg nå skal handle andre gaver (også på biit.no) at det er bedre å ta utgangspunkt i varens faktiske verdi framfor hva jeg har betalt for den, for å hindre at mottakeren synes at gaven er for dyr.

Så utrolig billig det var her. Er det tollgrense på denne siden tro? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...