AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #1 Del Skrevet 9. oktober 2011 Jeg er i en fase i livet hvor jeg har merket at jeg har så lyst på flere venner (les:singel). Jeg får nye kompiser jevnt og trutt gjennom årene, men savner flere jentevenner. Jeg har vel rundt 4 gode venninner, og når jeg tenker meg om er alle disse barndomsvenner som jeg har kjent hele livet. Jeg har jo hatt klassevenninner osv opp gjennom årene, men det har liksom ikke blitt noe mer vennskap ut av det enn det. Nå er jeg ferdig utdannet, og de kvinnelige kollegaene er mer enn nok opptatt med barn og mann selvfølgelig. Og nå merker jeg at det er så utrolig vanskelig å bli kjent med nye jenter. Hvorfor er det sånn egentlig? Virker som de som er i forhold tenker at de har mer enn nok med å finne tid til de venninnene de allerede har, mens de single kanskje ser på en som konkurranse? nei, jeg vet ikke. I går kom det faktisk en jente bort til meg når jeg ventet på nattbussen og slo av en prat. Det var faktisk veldig hyggelig Dere som har fått nye gode venninner i voksen alder (25år ++), hvordan ble dere venner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellekvelle Skrevet 9. oktober 2011 #2 Del Skrevet 9. oktober 2011 Jeg har det som deg. De fleste venninnene jeg har hatt siste åra har vært studievenner, nå har en og en flyttet fra byen, pga karriære eller familie. Har et pr igjen, men de har jo enten familie eller kjæreste. Kjenner jeg trenger flere, for når jeg selv har så lite ete tid skal det litt til at de kan møtes akurat den dagen. Jeg har barn i bhg og skole, men foreldrene til de andre ungene blir bare overflatisk bekjente. Kolegaene blir litt på samme måte. Helt enig at det er vanskelig å finne venner som voksen. Det var lettere som student, da er alle litt på den kanalen og man møter nye folk hele tiden. Jeg er 35+ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jytte Skrevet 9. oktober 2011 #3 Del Skrevet 9. oktober 2011 Jobben er stedet der jeg har fått gode venninner. Av disse er noen gifte, noen enslige, noen unge og noen eldre .. For å få venninner i voksen alder så krever det at man er åpen og sosial. Ta initiativ til å treffes utenom jobben, middag på byen, kino, pub eller et kurs i et eller annet. Det har vi gjort og funnet ut at vi trivdes i hverandres selskap og har fortsatt å treffes - selv etter at noen har skiftet arbeidsgiver. Jeg har også blitt kjent med andre mødre da jeg gikk hjemme i permisjon med barna mine .. traff de andre på lekeplassen og begynte å finne på ting sammen og ta en kaffekopp hjemme hos hverandre ... Folk er mer åpne enn man ofte tror de er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå