Gå til innhold

Hva betyr disse ordene?

Gjest ~Good&Bad~

Anbefalte innlegg

Gjest ~Good&Bad~

Hva betyr disse ordene:

elns

noob

atm

asap

word

FOTD

episk

Henger litt etter på sånne ting. Vet jeg kan google, men lettere å bare spørre her istedet :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lettere å bare spørre her istedet :)

Selvfølgelig er det lettere - de som svarer må jo gjøre jobben du kunne gjort selv!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr disse ordene:

elns Eller noe sånt Tror jeg

noob Nybegynner

atm At the moment

asap As soon as possible

word

FOTD Found of the day, dagens funn i bloggsammenheng. Kan være forkortelse for mye annet også, tydligvis.

episk At noe er dritbra

Henger litt etter på sånne ting. Vet jeg kan google, men lettere å bare spørre her istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det lettere - de som svarer må jo gjøre jobben du kunne gjort selv!

Men så er vi jo flere som lurer på dette.

Unødvendig å være frekk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er vi jo flere som lurer på dette.

Unødvendig å være frekk.

Det er fortsatt noe tull å spørre på et forum. Mest fordi, som denne tråden allerede demonstrerer, man risikerer å få feil svar. "Episk" betyr ikke dritbra. Opprinnelig har det en annen betydning, men det er det neppe noen som er interessert i å høre om her. Dagens bruk, særlig den som gjøres på internett, ligger mye nærmere "storslagent", noe som er langt ut over det vanlige, noe som er stort og voldsomt. Tenk slagscenene i Ringenes herre. Og der ligger også litt i humoren når man bruker episk om dagligdagse ting. "Det var en helt episk blowjob." "Mora di lager episk eplekake, ass."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

elns - Eller noe sånt

noob - Taper

atm - At the moment

asap - As soon as possible

word - Et ord man bruker når noen kommer med et godt poeng som man er enig i, f.eks

FOTD - Har jeg aldri hørt før..?

episk - Når noe er episk er det morsomt, latterlig eller forstyrrende, hvis du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

episk - Når noe er episk er det morsomt, latterlig eller forstyrrende, hvis du skjønner?

Feil, se over. n00b er også feil. Det betyr, som noen andre sa, "nybegynner", og kan være enten nøytralt eller mer negativt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Feil, se over. n00b er også feil. Det betyr, som noen andre sa, "nybegynner", og kan være enten nøytralt eller mer negativt.

I sin opprinnelige betydning ja. Jeg bare gikk utfra at dette var en tråd om forkortelser og ord ungdommen bruker, og utfra hva jeg har hørt er det betydningen av ordene for dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som kan forklare 'eid' for meg? Jeg går utifra at det kommer av det engelske owned?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt noe tull å spørre på et forum. Mest fordi, som denne tråden allerede demonstrerer, man risikerer å få feil svar. "Episk" betyr ikke dritbra. Opprinnelig har det en annen betydning, men det er det neppe noen som er interessert i å høre om her. Dagens bruk, særlig den som gjøres på internett, ligger mye nærmere "storslagent", noe som er langt ut over det vanlige, noe som er stort og voldsomt. Tenk slagscenene i Ringenes herre. Og der ligger også litt i humoren når man bruker episk om dagligdagse ting. "Det var en helt episk blowjob." "Mora di lager episk eplekake, ass."

Men det vil ofte være noen som kan rette på de feile svarene, som du gjør nå. :)

Så da har du jo kommet med et bra og viktig bidrag til denne tråden. :jepp:

Gir ikke det deg en litt god følelse?

Ellers skulle vel denne tråden vært postet på språkforumet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de føler seg nok skikkelig tvunget.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...