Gå til innhold

Hvordan skaffe venner..

Gjest thelife

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Oslo kan virke litt stort, men det gjelder å komme inn i litt små grupper, synes jeg. Det er lettest å få venner gjennom jobb/utdanning eller hvis du bor med noen. Hvis ikke, kan du melde deg inn i en klubb eller drive med en idrett. Kjenner du én person, kan du bli kjent med flere! :)

Å få venner er litt som å date (synes jeg). Du må bli litt kjent med personen og finne noe felles, og så kan du be henne/han med på noe, en kaffe osv. Spør om interesser, familie, jobb osv. Og fortll litt om deg selv, vis at du har meninger og ikke bare er høfflig. Så kanskje dra på byen sammen osv. Det kan ta tid å få et vennskap og det kan ta kort tid :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thelife

Hei! Oslo kan virke litt stort, men det gjelder å komme inn i litt små grupper, synes jeg. Det er lettest å få venner gjennom jobb/utdanning eller hvis du bor med noen. Hvis ikke, kan du melde deg inn i en klubb eller drive med en idrett. Kjenner du én person, kan du bli kjent med flere! :)

Å få venner er litt som å date (synes jeg). Du må bli litt kjent med personen og finne noe felles, og så kan du be henne/han med på noe, en kaffe osv. Spør om interesser, familie, jobb osv. Og fortll litt om deg selv, vis at du har meninger og ikke bare er høfflig. Så kanskje dra på byen sammen osv. Det kan ta tid å få et vennskap og det kan ta kort tid :)

Lykke til!

Takk for svar:) Jeg er bare 17 år når jeg flytter (fyller 18 samme året) og har planer om å bo alene, og ikke med noen i bofelleskap osv :) Kollegaene på frisørsalongen tror jeg ikke det er like lett å bli venninner med, ettersom de er eldre enn meg, men kollegavenninner blir de nok, bare ikke sånne jeg kan henge med på fritiden :) Litt nervøs for at jeg kommer til å ende opp mutters alene der inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det har vært veldig koselige vennetreff som brukere via forumet her har satt opp :)

Meld deg på en aktivitet/kurs i hobbyene dine. Søk venner på forum rundt om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du ingen i Oslo eller noen? Hvis du såvidt kjenner noen så kan du jo ta kontakt og spørre om de vet om en koselig kafé for eksempel? Via facebook eller telefon eller person til person eller hvordan som helst. Begynne med et råd og så kanskje utvikle det?

Liker du sport? Sport kan være veldig bra. Alt fra yoga til fotball til boksing til dansing til treningssenter. Da har dere noe felles. Og etter treninga er over kanskje du kan slå følge med noen og komme i snakk?

Har du noen andre interesser? Gå mye ut på ting og prøv å komme i snakk. Gå på konsert, kommenter bandet. Småsnakk litt og si du vet om noe musikk du tror hun vil like. Få facebookadresse og send musikk. Så er du i gang! Du kan melde deg inn i kor eller frivillig arbeid? Husk at hvis du trenger ikke fortsette, bare gå én gang og fortsett hvis du liker det.

Ellers, hvis det blir for vanskelig, kan du få venner via internett. På mange datingsider går det ann å lete etter venner og ikke kjæreste også.

Jeg tror ikke du trenger å være redd for å bli ensom. Hvis du tar iniativ selv går det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...