Gå til innhold

rødmer hele tiden :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg går på antideppresiva som tar noe av angsten... liten dose altså. dette har hjulpet en del, så du kan jo prøve å høre med legen din om det. det hjelper deg å slappe mer av og ikke bekymre deg for at du blir rød...noe som også gjør at du ikke blir så ofte rød som du pleier.

Har alltid vært litt bekymra for slik jeg:sjenert: Redd for å bli avhengig. Hørtes jo ut som en god løsning da om det bare er snakk om litt.

Videoannonse
Annonse
Gjest MorAase
Skrevet

jeg går på antideppresiva som tar noe av angsten... liten dose altså. dette har hjulpet en del, så du kan jo prøve å høre med legen din om det. det hjelper deg å slappe mer av og ikke bekymre deg for at du blir rød...noe som også gjør at du ikke blir så ofte rød som du pleier.

For noe så uskyldig som å rødme? Ikke for å være slem, men det skremmer meg at en får antidepresiva for slik. Vi snakker om å rødme! Rødme, en refleks som er sjarmerende! Jøje...

• 10 måneder senere...
Skrevet

Dette er en gammel tråd, men jeg må bare kommentere MorAases svar her,

Unnskyld meg, men selv om du synes at rødming ikke er noe farlig og at man bare skal drite i det - det er langt ifra lett. Greit, du har greid det. Flott. Men det finnes MANGE andre som sliter med dette hver eneste dag, og rett og slett isolerer seg hjemme alene for å slippe og møte personer eller hendelser hvor rødmingen kommer frem. Og av personlig erfaring er det ikke en litt sjarmerende rødfarge man får, det kan være en sprutrød farge fra hals til øretipp. Jeg misunner likevel ditt livssyn, og måten du har håndtert ditt problem på, men det er ikke en løsning som er aktuell for min del - og sikkert ikke for mange andre heller.

Og for å legge til;

Rødming kan forårsakes av sosial angst, og ved hjelp av lette antidepressiva som f,eks, Sobril mister man litt av den angsten som forårsaker rødmingen. Det er nok selvfølgelig ganske mange andre typer angst som kan forårsake rødming. Så ja, antidepressiva for noe så "uskyldig" som rødming er faktisk veldig mulig, og langt ifra skremmende.

Til andre som sliter med rødming (eller problemer med svette) så anbefaler jeg å ta en titt på hjemmesidene til Foreningen Rød. Der kan dere lese masse erfaringer og tips fra andre med lignende problemer.

http://www.vivisandengen.com/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...