AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 finnes det noe håp om hjelp for oss som rødmer? jeg rødmer bare noen sier "hei" til meg på gata. er veldig lei av dette etter mange år med rødming. håper noen vet svar!
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 jeg blir knall rød så det hjelper ikke. jeg får psykiske problemer av dette, så håper noen kan svare med seriøst. har utviklet angst pga dette! ts
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg rødmet mye før, når folk gav meg oppmerksomhet, kikket på meg. Har ikke noe trøst å gi deg annet enn for meg så forsvant det etterhvert som eg ble eldre.
Gjest MorAase Skrevet 7. oktober 2011 #5 Skrevet 7. oktober 2011 Et seriøst svar er å slutte å bry deg om det. Hvem bryr seg liksom?
Gjest Sobril Skrevet 7. oktober 2011 #6 Skrevet 7. oktober 2011 Dra til fastlegen din, så kan han henvise deg videre til noen som har peil. Mener det finnes medisinske løsninger på dette. Personlig skulle jeg ØNSKE jeg rødmet fra tid til annen. Når man har tråkket skikkelig i baret hadde det vært beskjedent kledelig å rødme litt. Jeg blir glovarm, men rødmer ALDRI - uansett hvor flau jeg er. Kjipt det også
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #7 Skrevet 8. oktober 2011 Dra til fastlegen din, så kan han henvise deg videre til noen som har peil. Mener det finnes medisinske løsninger på dette. Personlig skulle jeg ØNSKE jeg rødmet fra tid til annen. Når man har tråkket skikkelig i baret hadde det vært beskjedent kledelig å rødme litt. Jeg blir glovarm, men rødmer ALDRI - uansett hvor flau jeg er. Kjipt det også medisinsk hjelp? å det håper jeg virkelig... trodde ikke det fantes jeg! da skal jeg ta en tur til fsatlegen gjør disse medisinene at man slutter å rødme? ts
Gjest MorAase Skrevet 8. oktober 2011 #8 Skrevet 8. oktober 2011 medisinsk hjelp? å det håper jeg virkelig... trodde ikke det fantes jeg! da skal jeg ta en tur til fsatlegen gjør disse medisinene at man slutter å rødme? ts Beste medisinske hjelpen du kan få er en psykolog som lærer deg til å ikke bry deg om hvorvidt du rødmer eller ei.
Gjest Rose Skrevet 8. oktober 2011 #9 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg har også dette problemet. Det hjelper meg å tenke at det er fint å være litt frisk i kinnene. Rouge-sminke finnes for å lage røde kinn - fordi det er vakkert. Man ser ung, frisk og fresh ut, i motsetning til trøtt og gammel. Hver gang jeg rødmer ignorerer jeg dumme tanker, og tenker heller disse positive tankene.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #10 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg har også dette problemet. Det hjelper meg å tenke at det er fint å være litt frisk i kinnene. Rouge-sminke finnes for å lage røde kinn - fordi det er vakkert. Man ser ung, frisk og fresh ut, i motsetning til trøtt og gammel. Hver gang jeg rødmer ignorerer jeg dumme tanker, og tenker heller disse positive tankene. men jeg rødmer ikke litt, jeg blir knall rød. men jeg skal prøve å tenkte positivt..bare ikke alltid like lett. ts
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #11 Skrevet 8. oktober 2011 http://nhi.no/sykdommer/hud/svetteplager/torakoskopisk-sympatektomi-17903.html
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #12 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg er en rødmer selv, og for min del har det hjulpet å jobbe med selvtiliten og selvfølelsen. Har gått på kurs for å bli flinkere til å snakke fremfor forsamlinger og det har hjulpet. Men det må vedlikeholdes og en må presse seg selv til å gjøre ting som føles ubehagelige. Ikke unngå situasjoner der du vet du rødmer, men gjennomfør og vær stolt av deg selv for at du turte!
Kladd Skrevet 8. oktober 2011 #13 Skrevet 8. oktober 2011 Et seriøst svar er å slutte å bry deg om det. Hvem bryr seg liksom? Tydeligvis mange... Hver gang det skjer med meg, er det alltid en eller annen som skal kommentere det!
Gjest MorAase Skrevet 8. oktober 2011 #14 Skrevet 8. oktober 2011 Tydeligvis mange... Hver gang det skjer med meg, er det alltid en eller annen som skal kommentere det! Da vil jeg tro det er fordi du er søt når du rødmer. Ellers er det ingen grunn til å nevne det.
Gjest LB Skrevet 8. oktober 2011 #15 Skrevet 8. oktober 2011 Altså, de som sier det bare er å slutte å bry seg - det er ikke bare bare. Jeg sliter også veldig med dette, rødmer i tide og utide, for eksempel hvis jeg snakker med noen jeg ikke kjenner. Og jeg har god selvtillit! Det er kjempeslitsomt.
Gjest MorAase Skrevet 9. oktober 2011 #16 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg forstår det, virkelig. På den andre siden har jeg vært heldig å lært meg å ikek bry meg. Nei, jeg var aldri såpass ekstrem at jeg ville blitt en sak i Medical Journal. Men jeg har gått fra å koke i hele ansiktet om noen jeg bare visste hvem var sahei, til å fint tale fremfor forsamlinger på langt over tusen presoner. Jeg bare innså en dag at i bunn og grunn så betyde det ingenting at jeg rødmet. Virkelig ingenting. Så ved å selv ubetydeliggjøre rødmingen har rødmefrekevensen gått til nærmest null. Jeg sier ikke at det er lett å få til, men det er en veldig fin løsning. 1
Gjest Rose Skrevet 9. oktober 2011 #17 Skrevet 9. oktober 2011 men jeg rødmer ikke litt, jeg blir knall rød. men jeg skal prøve å tenkte positivt..bare ikke alltid like lett. ts Ja, jeg blir også noen ganger helt knall rød, og jeg bekymrer meg over hva andre tenker om meg. Men man kan ikke gjøre noe annet enn å forandre måten man tenker rundt det. Og det er faktisk sant at en med rosa kinn ser mye penere ut enn en som er hvit eller grå Det er også mange som synes det er sjarmerende og søtt. Det at man rødmer kan tolkes som skam, at man vil løpe bort, at man er sjenert eller nervøs - alle disse tingene er jo ufarlige for folk rundt oss. Ja, man viser et svakhetstegn, men folk liker at andre viser svake sider ved seg selv, det er menneskelig og fint. Alle har jo lyst å fremstå som sterke og selvsikre, ikke svake og redde. Men du har altså selv makt over hvordan du skal velge å tenke om dette - du kan skamme deg og grave et hull i bakken eller holde deg inne resten av ditt liv, eller du kan velge å tenke at det er vakkert og sjarmerende.
Gjest Rose Skrevet 9. oktober 2011 #18 Skrevet 9. oktober 2011 Ja, jeg blir også noen ganger helt knall rød, og jeg bekymrer meg over hva andre tenker om meg. Men man kan ikke gjøre noe annet enn å forandre måten man tenker rundt det. Og det er faktisk sant at en med rosa kinn ser mye penere ut enn en som er hvit eller grå Det er også mange som synes det er sjarmerende og søtt. Det at man rødmer kan tolkes som skam, at man vil løpe bort, at man er sjenert eller nervøs - alle disse tingene er jo ufarlige for folk rundt oss. Ja, man viser et svakhetstegn, men folk liker at andre viser svake sider ved seg selv, det er menneskelig og fint. Alle har jo lyst å fremstå som sterke og selvsikre, ikke svake og redde. Men du har altså selv makt over hvordan du skal velge å tenke om dette - du kan skamme deg og grave et hull i bakken eller holde deg inne resten av ditt liv, eller du kan velge å tenke at det er vakkert og sjarmerende. En ting til: Man får fin og glatt hud når det er bra blodsirkulasjon sånn at vitaminer og mineraler kommer ut i hudlaget Jeg får alltid høre at jeg har porselenshud, kanskje det har en sammenheng.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #19 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg blir også knall rød bare jeg treffer noen på butikken, prater til flere eller når jeg ler. Det er så irriterende. Jeg bruker mineralpudder som kamuflere det litt, men skulle så gjerne ønske å slippe det. Det hemmer meg i å prate like mye som jeg skulle ønske, nettopp fordi jeg hele tiden tenker at " da slipper jeg å bli rød". Jeg tok det opp med min fastlege.. hun mente at det ikke var så mye å gjøre med det. Ts: kan ikke du gi beskjed hva fastlegen din sier?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #20 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg blir også knall rød bare jeg treffer noen på butikken, prater til flere eller når jeg ler. Det er så irriterende. Jeg bruker mineralpudder som kamuflere det litt, men skulle så gjerne ønske å slippe det. Det hemmer meg i å prate like mye som jeg skulle ønske, nettopp fordi jeg hele tiden tenker at " da slipper jeg å bli rød". Jeg tok det opp med min fastlege.. hun mente at det ikke var så mye å gjøre med det. Ts: kan ikke du gi beskjed hva fastlegen din sier? jeg går på antideppresiva som tar noe av angsten... liten dose altså. dette har hjulpet en del, så du kan jo prøve å høre med legen din om det. det hjelper deg å slappe mer av og ikke bekymre deg for at du blir rød...noe som også gjør at du ikke blir så ofte rød som du pleier.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå