Gjest nupp Skrevet 7. oktober 2011 #21 Del Skrevet 7. oktober 2011 Og det er det nok en grunn til. Samme grunn bør gjelde for kunstig befruktning. Men, for å komme trådstarter i møte; Begynn å gå ut i helgene og ligg med menn. Insistér på at du tar prevensjon, og når du endelig blir gravid og får barn så hever du barnebidrag fra faren. Bare husk navn eller nummer. hva slags oppfordning var det siste der? ville du vært den som ble lurt? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 7. oktober 2011 #22 Del Skrevet 7. oktober 2011 Og det er det nok en grunn til. Samme grunn bør gjelde for kunstig befruktning. Jeg synes nå at et barn har bedre av å vokse opp med en forelder enn uten noen i det hele tatt (barnehjem). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heihei Skrevet 7. oktober 2011 #23 Del Skrevet 7. oktober 2011 Hva er det du lurer på, TS? Livet er forunderlig, noen får unger, andre ikke. Det beste er om man får unge med noen man elsker og ønsker å dele livet med, hvis man holder sammen og har et godt forhold, er det stabilt for ungen å vokse opp. Ta tiden til hjelp og vær pågående når det kommer til flørting, så kanskje du finner drømmemannen? Ellers går det an å adoptere sikkert? Om man liker dyr, er jo en hundevalp et fint alternativ til barn, selvom det ikke blir akkurat det samme som en unge da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellybean78 Skrevet 7. oktober 2011 #24 Del Skrevet 7. oktober 2011 Ikke for å spore denne tråden av,men hva er grunnen til at single ikke får adoptere barn,noen som vet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 7. oktober 2011 #25 Del Skrevet 7. oktober 2011 Ikke for å spore denne tråden av,men hva er grunnen til at single ikke får adoptere barn,noen som vet? At man ikke er kjærnefamilie tror jeg Nei, altså, jeg vet ikke jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 7. oktober 2011 #26 Del Skrevet 7. oktober 2011 Men man har aldri noen garanti for at man ikke ender opp alene uansett om man får barn med en fast partner. Man kan enten bli forlatt eller partneren kan dø. Det er også en viss sannsynlighet for at jeg kan bli påkjørt på vei til jobben. Jeg velger allikevel å dra på jobb....... Jeg klarer ikke helt å forstå hva menn i så fall vil.. I flere tråder her blir kvinner kalt både det ene og det andre, dersom de blir gravide og velger å beholde barnet dersom faren ikke vil. Det finnes tråder her som krever at menn skal få bestemme at kvinner tar abort, slik at de aldri skal bli påtvunget ett barn. Akkurat hvor mange menn som målbærer slike budskap er jeg noe i tvil om, i forhold til antall kvinner. Uansett - min mening er at slike holdninger er høl i huet. Så finnes det da heldigvis muligheter til at en kan få seg ett etterlengtet barn, uten at noen menn blir utnyttet økonomisk eller på andre måter for det, og da blir en kalt avskyelig, og får beskjed om å heller skaffe seg en hund.. Om noen har lyst til å få ett barn, og velger denne metoden, så kan jeg ikke skjønne at noen skal kunne sette seg på sin høye hest å dømme dette. En tar ett valg på egenhånd, som gjør at ingen blir idømt noe barnebidrag(siden det har vært utrolig viktig i alle de andre trådene), bestemmer seg for å bli alenemamma i ordets rette forstand, og så skal de dømmes ned og nord for det? Jeg brukte kjæledyr vinklinga ja men har ikke kalt noen avskyelig. Egoistisk javel men ikke avskyelig. Hvis det er sånn at valget om å få barn er en kvinnes valg, på egenhånd, og argumentet for å få menn til å holde kjeft og akseptere det er at de slipper å bli idømt barnebidrag, ja da har likestillingsutopien virkelig kommet langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Røyskatt* Skrevet 7. oktober 2011 #27 Del Skrevet 7. oktober 2011 Det er faktisk ikke bare du som har svart i tråden, Gorgonzola. Avskylig er brukt av en annen. S ditt problem med at noen får barn på egenhånd er hva egentlig? At menn ikke kan det? Det har ingenting med likestilling og gjøre, men med manglende livmor. Og jeg vil gjerne se at du svarer på Mynonas spørsmål? Hvorfor er det verre, eller egoistisk, at en singel får seg barn? Det er det samme egoistiske behovet som fører til at en får barn i forhold.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria Skrevet 7. oktober 2011 #28 Del Skrevet 7. oktober 2011 Det er en veldig fin artikkel i Aftenposten (A-Magasinet) i dag om single kvinner som har valgt å få barn gjennom assistert befruktning. Det barn trenger, nest etter det innlysende som mat, tak over hodet, osv. -er kjærlighet. Hvor mange foreldre som sitter sammen med barnet ved matbordet og spiser er ikke avgjørende for hvor god oppvekst barnet får. At barnet blir elsket og får den kjærligheten barnet trenger derimot, er meget avgjørende. Faktisk er det lettere å gi barnet den kjærligheten som singel enn i et par. Det finnes også flere undersøkelser som beviser at single mødre gjør det bra (til og med noget bedre) enn mødre i (heterofile) parrelasjoner: Barn av singelkvinner er velfungerende Enslige mødre gjør det godt Ja til flere single, selvvalgte mødre! (Samtidig er det flere og flere menn som ikke ønsker seg barn...) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria Skrevet 7. oktober 2011 #29 Del Skrevet 7. oktober 2011 Gorgonzola: Hvis du ønsker full likestilling når det gjelder inseminasjon så kan du sikkert få det. Hvor er det du ønsker å bli inseminert hen da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #30 Del Skrevet 7. oktober 2011 Hvorfor? Fordi da får vi nok en unge som må vokse opp uten en pappa og farsfigur. Pappa er bare en sædcelle fra en menneskefabrikk i Danmark. Det er vannvittig uetisk. Nå skal jeg også bruke argumentet som blir brukt i lignende diskusjoner, DET ER INGEN MENNESKERETT Å FÅ BARN. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria Skrevet 7. oktober 2011 #31 Del Skrevet 7. oktober 2011 En pappa er noe annet enn en donor da. En pappa er en som bryr seg om barnet, en som er der for barnet, en som lærer barnet å knyte skolissene sine... En donor vil aldri kunne bli det samme som en pappa. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 7. oktober 2011 #32 Del Skrevet 7. oktober 2011 Det er faktisk ikke bare du som har svart i tråden, Gorgonzola. Avskylig er brukt av en annen. S ditt problem med at noen får barn på egenhånd er hva egentlig? At menn ikke kan det? Det har ingenting med likestilling og gjøre, men med manglende livmor. Og jeg vil gjerne se at du svarer på Mynonas spørsmål? Hvorfor er det verre, eller egoistisk, at en singel får seg barn? Det er det samme egoistiske behovet som fører til at en får barn i forhold.. Gorgonzola: Hvis du ønsker full likestilling når det gjelder inseminasjon så kan du sikkert få det. Hvor er det du ønsker å bli inseminert hen da? Dette har ganske mye med likestilling å gjøre all den tid at tråden som sådan er nok et bevis på at diskusjonen om likestilling er cool så lenge den går i kvinners favør, aldri ellers. Det var allikevel ikke hovedpoenget mitt. Jeg svarte på TS innlegg, basert på hennes argumentasjon om hvorfor hun har lyst på barn. Videre er jeg ganske så overbevist om at det eksisterer bøttevis med fantastiske foreldre som tar seg av sine barn på en forbilledlig måte på egen hånd, fordi den andre forelderen ikke vil eller kan av ymse omstenidgheter. Jeg tror også at par som adopterer eller partnere (homofile) som får assistert befruktning/surrogatmor kan være outstanding foreldre. Det er bare én hake ved det, slik jeg ser det, og det er barnet. Som voksne, og potensielle foreldre, må vi altså tenke igjennom alt tenkelig og utenkelig når det gjelder reaksjoner, tanker, følelser og handlinger som et barn kan tenkes å ha. Det handler altså om noe mer enn meg som menneske. Selvsagt er det å ønske seg/få barn en egoistisk handling, et instinktivt behov eller hva vi nå kaller det. Men det blir en større og annen diskusjon enn den TS startet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #33 Del Skrevet 7. oktober 2011 du får gjøre som ei tøs jeg var sammen med. plutselig fortalte hun meg at hun prøvde i ett halvt år og bli gravid.så hun gikk på byen og knullet folk hver helg i håp... må si det er jo normalt! not... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria Skrevet 7. oktober 2011 #34 Del Skrevet 7. oktober 2011 Når det gjelder "det er ingen menneskerett å få barn". så er det altså feil. Det er ingen menneskerett å få bli gravid, for all del, men det er en menneskerett å ikke bli diskriminert når det gjelder medesinsk behandling. Å gi en medesinsk behandling til noen kvinner fordi de er i et parforhold, men ikke til single, er bare helt absurd. Når det gjelder retten til å få barn så er den der, menneskerettighetserklæringen artikkel 16. Det vil si, den som er gravid har rett til å bære frem barnet om hun vil. Ingen stat har rett til å gripe inn mot hennes vilje og ta abort på barnet, slike regjeringer er historiske og ingen som ønsker igjen, er det vel? Men det er faktisk en menneskerett å få medesinsk behandling på lik linje med andre, uten å bli diskriminert pga sivilstand. Derfor burde vi ha assistert befruktning for single kvinner her i Norge, på lik linje med den vi har for andre kvinner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria Skrevet 7. oktober 2011 #35 Del Skrevet 7. oktober 2011 du får gjøre som ei tøs jeg var sammen med. plutselig fortalte hun meg at hun prøvde i ett halvt år og bli gravid.så hun gikk på byen og knullet folk hver helg i håp... må si det er jo normalt! not... Helt enig med deg, det er ingen god måte for noen å forsøke å bli gravid på. Tenk på alle sykdommer, tenk på barnet, hvordan fortelle barnet hvordan barnet ble til? Derfor er det så mye bedre å gi de single kvinner som ønsker det assistert befruktning her i Norge på lik linje med alle andre kvinner som får det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Røyskatt* Skrevet 7. oktober 2011 #36 Del Skrevet 7. oktober 2011 Det er bare én hake ved det, slik jeg ser det, og det er barnet. Som voksne, og potensielle foreldre, må vi altså tenke igjennom alt tenkelig og utenkelig når det gjelder reaksjoner, tanker, følelser og handlinger som et barn kan tenkes å ha. Med samme tankegang kan faktisk ingen av oss få barn. Ingen av oss vet hvordan vi vil bli som foreldre, og hvilke reaksjoner, tanker, følelser etc. barnet vil ha som en direkte reaksjon på hver enkelts foreldrestil. Ting kan skje. Du kan være verdens beste pappa i dag, og i morgen få ett drypp som gjør at du ikke lenger vil være verdens beste pappa. Og dermed gi barnet ditt problemer i ettertid. Du kan faktisk til og med dø fra barnet ditt, og dermed gi det problemer i ettertid. Dersom du først skal åpne opp "tenke igjennom alt tenkelig og utenkelig"-boksen, så er det veldig få av oss som noensinne vil kunne gi barn ett godt utgangspunkt. Dersom en kvinne tar steget til å få befruktning på f.eks. Stork Klinikk i Danmark,kan du i hvertfall være sikker på to ting, barnet er både planlagt og etterlengtet. Ingen tar det steget uten å ha tenkt seg om både en og to ganger, og vurdert godt hva de har å tilby ett barn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #37 Del Skrevet 7. oktober 2011 Når det gjelder "det er ingen menneskerett å få barn". så er det altså feil. Det er ingen menneskerett å få bli gravid, for all del, men det er en menneskerett å ikke bli diskriminert når det gjelder medesinsk behandling. Å gi en medesinsk behandling til noen kvinner fordi de er i et parforhold, men ikke til single, er bare helt absurd. Når det gjelder retten til å få barn så er den der, menneskerettighetserklæringen artikkel 16. Det vil si, den som er gravid har rett til å bære frem barnet om hun vil. Ingen stat har rett til å gripe inn mot hennes vilje og ta abort på barnet, slike regjeringer er historiske og ingen som ønsker igjen, er det vel? Men det er faktisk en menneskerett å få medesinsk behandling på lik linje med andre, uten å bli diskriminert pga sivilstand. Derfor burde vi ha assistert befruktning for single kvinner her i Norge, på lik linje med den vi har for andre kvinner. Har du tatt på deg de skeve brillene idag? Det står absolutt ingenting om at det er en menneskerett å få barn i den artikkelen. Argumentasjonen din er seriøst syltynn. Hvorfor skal mannen reduseres til en sædcelle foresten? Hvilken rett har du til å frarøve en unge sin far? Hvorfor hater enkelte feminister menn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Røyskatt* Skrevet 7. oktober 2011 #38 Del Skrevet 7. oktober 2011 Har du tatt på deg de skeve brillene idag? Det står absolutt ingenting om at det er en menneskerett å få barn i den artikkelen. Argumentasjonen din er seriøst syltynn. Hvorfor skal mannen reduseres til en sædcelle foresten? Hvilken rett har du til å frarøve en unge sin far? Hvorfor hater enkelte feminister menn? Å, herregud... Det står at man har rett til å stifte familie. Som jeg har skrevet i tidligere innlegg gjør dette en kan debattere utsagnet "det er ingen menneskerett å få barn". Og sånn at det er sagt, menn har samme muligheten. Flere norske menn har skaffet seg barn ved å kjøpe egg, og surrogattjeneste fra utlandet. Arve Juritzen er ett eksempel her. Hvordan er dette annerledes? Er dette da ett eksempel jeg kan bruke på at menn hater kvinner? Og hvordan i himmelens navn og rike kan du få noens ønske om å få seg barn til å bli en kvinner hater menn-greie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 7. oktober 2011 #39 Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg synes nå at et barn har bedre av å vokse opp med en forelder enn uten noen i det hele tatt (barnehjem). Og hvordan fungerer den logikken når det kommer til kunstig befruktning, hvor det er snakk om et barn som enda ikke er født? Ellers er jeg enig i at det er bedre for et barn å vokse opp hos én god forelder, enn å vokse opp i et apatisk barnehjem eller hos to dårlige foreldre eller noe i den retning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 7. oktober 2011 #40 Del Skrevet 7. oktober 2011 hva slags oppfordning var det siste der? ville du vært den som ble lurt? Niks, men jeg oppfattet som at hun spurte om råd og da ga jeg et råd hvor hun atpåtil ville få penger for det. Kan like gjerne gjøre det meste ut av det, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå