AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #1 Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg har så lyst på barn, og jeg vet at det ikke er noe jeg kan gjøre med det akkurat nå siden jeg er singel. Alle rundt meg har begynt å få barn - ok, ikke alle da, men noen. Og alle har funnet seg noen! Eller, har noen venninner som er blitt single de siste årene, da. Vet noen av de tenker på barn, mens andre sier at de ikke bryr seg så mye. Det som skjer, det skjer... Jeg kan ikke bare tvinge meg inn i et forhold, da man nesten må ha litt kjemi og man må kunne kommunisere for å få et forhold til å fungere. Ellers er det ingen vits... Men jeg møter aldri noen, og nå er jeg snart 32!!! Klokken tikker ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 7. oktober 2011 #2 Del Skrevet 7. oktober 2011 Vel, hvis dette er noe du virkelig vil, så finnes jo Stork-klinikken i Danmark. Jeg går på fødselsforbredende kurs med ei som dro til Stork-klinikken. Aner ikke hvor gammel hun er, gjetter på midten av tredveårene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 7. oktober 2011 #3 Del Skrevet 7. oktober 2011 Du kan få assistert befruktning, da. Men jeg hadde ikke brukt tid på å bekymre meg ennå. Du er bare 32, det er ikke "farlig" ennå. Men ellers må du høre litt på det du selv sier. Du er ikke den eneste single, og ikke alle har fått barn. Heng sammen med single og barnløse venner og finn på noe morsomt, samtidig som du dater. Plutselig skjer det, samme hvor utrolig klisjefylt det høres ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pratesyk Skrevet 7. oktober 2011 #4 Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg skjønner det er vanskelig, men du er fortsatt ung. 32 er ingen alder!! drømmemannen dukker opp når du minst forventer det. Jeg syns du skal vente noen år til før du tyr til stork-klinikken som noen nevner her. Er ikke lett å være alenemor, vil du ikke heller ha barn med en du elsker og kan samarbeide med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #5 Del Skrevet 7. oktober 2011 Vel, hvis dette er noe du virkelig vil, så finnes jo Stork-klinikken i Danmark. Jeg går på fødselsforbredende kurs med ei som dro til Stork-klinikken. Aner ikke hvor gammel hun er, gjetter på midten av tredveårene. Det er avskyelig. Stakkars unge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2011 #6 Del Skrevet 7. oktober 2011 Det er avskyelig. Stakkars unge... Hvorfor? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 7. oktober 2011 #7 Del Skrevet 7. oktober 2011 TS: Du bare nører opp under fordommer om hvor selvsentrerte og tåpelige (verpesjuke) kvinner faktisk kan tillate seg å være. Jeg vil ha barn, nå må jeg finne en mann sånn at jeg kan bli gravid å få barn. Finn deg en fertilitetsklinikk i Danmark du, den muligheten har dukket opp, der kan du til og med lese kravspec'en på avlshingsten før du bestemmer deg for hvilken dose som skal injiseres..... Sånn, nå kan gjester og anonyme brukere bare fyre tilbake mot meg om hvilken tåpelig, surmaget generalist jeg er som alltid rakker ned på kvinner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann Skrevet 7. oktober 2011 #8 Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg er mann som også er singel og kunne tenke seg barn xD For oss menn er det enda vanskeligere :-/ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 7. oktober 2011 #9 Del Skrevet 7. oktober 2011 TS: Du bare nører opp under fordommer om hvor selvsentrerte og tåpelige (verpesjuke) kvinner faktisk kan tillate seg å være. Jeg vil ha barn, nå må jeg finne en mann sånn at jeg kan bli gravid å få barn. Finn deg en fertilitetsklinikk i Danmark du, den muligheten har dukket opp, der kan du til og med lese kravspec'en på avlshingsten før du bestemmer deg for hvilken dose som skal injiseres..... Sånn, nå kan gjester og anonyme brukere bare fyre tilbake mot meg om hvilken tåpelig, surmaget generalist jeg er som alltid rakker ned på kvinner. Jeg trenger ikke være anonym for å si at du generaliserer Er jo ingen vits å svare så surt, kanskje ikke TS har tenkt på klinikken i Danmark en gang. Og jeg er ikke helt enig at hun har veeeeldig god tid. Man er tildelt enn viss mengde eggceller som kvinne og man kan aldri vite hvor mange man har fått tildelt og hvor mange som fungerer. Jeg sier ikke dette for å skremme, men greit for TS å vite istede for å tro at hun har mange, mange år på seg. Jeg syns klinikken i Danmark er en fin ting å benytte seg av, istede for å løpe ut på byen å finne en mann. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 7. oktober 2011 #10 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Jeg bryr meg overhode ikke hvor god eller dårlig tid hun har, antall egg som er igjen, hvor raskt bio-klokka går, hvor mange rundt henne som får unger, hvor mange venninner som blir single eller hva det måtte være. Så lenge argumentene er på TS' nivå kan jeg bare konstatere at det er mulig, som kvinne, å velge seg en donor etter dertil ønskede egenskaper og utseende, få dosen inn og så bli mamma. Min abefaling vil dog være; skaff deg en hund eller noe annet å aktivisere deg med. edit:skrivefeil, sorry Endret 7. oktober 2011 av Gorgonzola 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 7. oktober 2011 #11 Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg driter i hvor god eller dårlig hun har. Så lenge argumentene er på TS' nivå kan jeg bare konstatere at det er mulig, som kvinne, å velge seg en donor etter dertil ønskede egenskaper og utseende, få dosen inn og så bli mamma. Min abefaling vill dog være; skaff deg en hund eller noe annet å aktivisere deg med. Misunnelig for at det er en mulighet vi damer har? Hvorfor blir du så irritert over at det er mulig å dra til Danmark for å få hjelp til å bli mamma? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 7. oktober 2011 #12 Del Skrevet 7. oktober 2011 Misunnelig for at det er en mulighet vi damer har? Hvorfor blir du så irritert over at det er mulig å dra til Danmark for å få hjelp til å bli mamma? Nei. På ingen måte, Om menn hadde hatt den samme muligheten ville mine argumenter vært nøyaktig de samme. Som flerbarnspappa og relativt ok erfaring med hva som skal til, og ikke, når det gelder unger, oppvekst og alt som hører til så mener jeg at kvinners lett impulsive verpesjuke med de argumenter som eksempelvis TS anfører så er dette en mulighet som burde vært erstattet med kennelbesøk, dressurkurs eller stell og utstilling av katter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 7. oktober 2011 #13 Del Skrevet 7. oktober 2011 Nei. På ingen måte, Om menn hadde hatt den samme muligheten ville mine argumenter vært nøyaktig de samme. Som flerbarnspappa og relativt ok erfaring med hva som skal til, og ikke, når det gelder unger, oppvekst og alt som hører til så mener jeg at kvinners lett impulsive verpesjuke med de argumenter som eksempelvis TS anfører så er dette en mulighet som burde vært erstattet med kennelbesøk, dressurkurs eller stell og utstilling av katter. Men man har aldri noen garanti for at man ikke ender opp alene uansett om man får barn med en fast partner. Man kan enten bli forlatt eller partneren kan dø. Men det er kanskje det at man med viten og vilje kan gå inn for å være alenemor du reagerer på? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nupp Skrevet 7. oktober 2011 #14 Del Skrevet 7. oktober 2011 kan du ikke ta imot et barn som ikke er ønsket av foreldrene sine da? et fra et barnehjem tenker jeg på. så gjør du to fluer i en smekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Røyskatt* Skrevet 7. oktober 2011 #15 Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg klarer ikke helt å forstå hva menn i så fall vil.. I flere tråder her blir kvinner kalt både det ene og det andre, dersom de blir gravide og velger å beholde barnet dersom faren ikke vil. Det finnes tråder her som krever at menn skal få bestemme at kvinner tar abort, slik at de aldri skal bli påtvunget ett barn. Så finnes det da heldigvis muligheter til at en kan få seg ett etterlengtet barn, uten at noen menn blir utnyttet økonomisk eller på andre måter for det, og da blir en kalt avskyelig, og får beskjed om å heller skaffe seg en hund.. Om noen har lyst til å få ett barn, og velger denne metoden, så kan jeg ikke skjønne at noen skal kunne sette seg på sin høye hest å dømme dette. En tar ett valg på egenhånd, som gjør at ingen blir idømt noe barnebidrag(siden det har vært utrolig viktig i alle de andre trådene), bestemmer seg for å bli alenemamma i ordets rette forstand, og så skal de dømmes ned og nord for det? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Røyskatt* Skrevet 7. oktober 2011 #16 Del Skrevet 7. oktober 2011 kan du ikke ta imot et barn som ikke er ønsket av foreldrene sine da? et fra et barnehjem tenker jeg på. så gjør du to fluer i en smekk. Er veldig få land som godtar enslige som adoptivforeldre. Norge har utrolig få barn som kan adopteres, så man må fokusere på utlandet da. Man har jo muligheten til å bli fosterforelder, men da vet man aldri når man eventuelt kan miste ungen som en tross alt blir svært glad i. Det er mange tilbakeføringer til foreldrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 7. oktober 2011 #17 Del Skrevet 7. oktober 2011 Hvorfor er det mer egoistisk å ønske seg et barn og få assistert befruktning enn da du og din kone ønsket dere barn?? Det var del vi vil ha barn da?! Og nupp; det er ikke bare bare å hente et barn fra et barnehjem når man er singel. Man får ikke adoptere om man er singel. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #18 Del Skrevet 7. oktober 2011 Det er ingen menneskerett å få barn dessverre ;( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Røyskatt* Skrevet 7. oktober 2011 #19 Del Skrevet 7. oktober 2011 Det er ingen menneskerett å få barn dessverre ;( Det står faktisk i menneskerettighetene at det er en rettighet å stifte familie, så det utsagnet kan vel diskuteres.. Og om det er en rettighet eller ikke, så er det en mulighet. Hva er galt med å benytte seg av denne muligheten? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 7. oktober 2011 #20 Del Skrevet 7. oktober 2011 Hvorfor er det mer egoistisk å ønske seg et barn og få assistert befruktning enn da du og din kone ønsket dere barn?? Det var del vi vil ha barn da?! Og nupp; det er ikke bare bare å hente et barn fra et barnehjem når man er singel. Man får ikke adoptere om man er singel. Og det er det nok en grunn til. Samme grunn bør gjelde for kunstig befruktning. Men, for å komme trådstarter i møte; Begynn å gå ut i helgene og ligg med menn. Insistér på at du tar prevensjon, og når du endelig blir gravid og får barn så hever du barnebidrag fra faren. Bare husk navn eller nummer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå