Gå til innhold

Føler jeg må flytte

Gjest A

Anbefalte innlegg

Når du ikke har kontroll på deg selv eller avhengigheten din, er du en tikkende bombe. Det er intet mindre enn jævlig å være kjæresten til en slik person.

Du trenger ikke flytte.

Du trenger ikke forlate alt.

Du kan ikke kvitte deg med hungeren.

Du må lære deg å kontrollere dine demoner. Du kan nemlig ikke flykte fra dem. Klarer dere å leve side om side, vil også kjæresten din slippe å bekymre seg.

Alle har en individuell måte å vinne kontrollen på, men du har de som kan veilede deg. Vil anbefale deg å ta kontakt med avrusinings-miljøet.

Mine demoner er av en annen sort, så kan ikke hjelpe deg med spesifikke ting.

Takker, jeg skjønner det er sant :takke:

Men akkurat nå er det alt for tilgjengelig det jeg vil ha..Hate!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest mann 26

Avhengighet kommer av fysiske hjernebaner som har fått gro seg større/grovere. Det du kjenner nå er ikke egentlig søken etter rusen, men friheten den gav. Den kan du få på andre måter. Hva slags stoffer tok du?

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Du behandler fortsatt bare symptomene, ikke problemet...

Om hun vil blir med, er det kun hun som vet. Men om du virkelig liker henne: ta fatt i roten av problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelser:

Men spørsmålet var: Vil en dame komme etter?

Ville hun gjort det?

Om jeg fjernet meg fra miljøet som kan selge meg alt jeg vet jeg ikke trenger og over hode ikke ville løst noe problem, og skaffet ny jobb og begynte med noe annet, så jeg kunne kjøpe hus og gi henne alt hun har lyst på inklusive småttiser?

Ville hun kommet etter?

Eller hva?

Hva bør jeg si?

(Takker deg for råd, Katten de er i min hukommelse. Nissen som flytter med, og alt det der. TNX)

Ja... Det gikk litt fort over stork og stein der.Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengighet kommer av fysiske hjernebaner som har fått gro seg større/grovere. Det du kjenner nå er ikke egentlig søken etter rusen, men friheten den gav. Den kan du få på andre måter. Hva slags stoffer tok du?

Joda, det er klart.

"Friheten" det gav, jo men jeg har jo lært meg på den terapien ( I England)at det gav ingen faktisk frihet, -Det låste meg inn, Og det er DET jeg MÅ huske på.

Det jeg søker etter nå er jo F L U K T- og ikke noe annet.

Frustrating.

Jeg må bare komme over det.

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta fatt i roten av problemet.

Jeg vet bare ikke hvordan, siden problemet er i min familie som ikke kan akseptere at ikke alle kan gjøre det en annen kultur har sett for seg er cluet med stor C... :tristbla:

Og at en norsk psykolog kan ikke fortelle meg det jeg trenger å vite...

I hate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker deg lykke til! Hadde det vært mannen min som hadde hatt problem, og ønsket å flytte så hadde jeg flyttet etter.

Det kommer jo ann på hvor du flytter og hvor lenge dere har vært sammen, men jeg ville mer en gjerne hjulpet mannen min igjennom problemene han hadde.

Er du fra ett annet land siden det frister å reise vekk fra norge? Er det ikke en plass i norge du kunne bodd som du heller ikke hadde falt for fristelsen?

Nav kan kanskje hjelpe deg med en jobb, om du ikke har noen sånn att du kommer deg ut og slipper å tenke så mye på det? Komme deg inn i ett nytt og bedre miljø?

Masse lykke til, håper du vinner kampen du står i :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til! Hadde det vært mannen min som hadde hatt problem, og ønsket å flytte så hadde jeg flyttet etter.

Det kommer jo ann på hvor du flytter og hvor lenge dere har vært sammen, men jeg ville mer en gjerne hjulpet mannen min igjennom problemene han hadde.

Er du fra ett annet land siden det frister å reise vekk fra norge? Er det ikke en plass i norge du kunne bodd som du heller ikke hadde falt for fristelsen?

Nav kan kanskje hjelpe deg med en jobb, om du ikke har noen sånn att du kommer deg ut og slipper å tenke så mye på det? Komme deg inn i ett nytt og bedre miljø?

Masse lykke til, håper du vinner kampen du står i :klemmer:

Takker :klemmer:

Å flytte et annet sted i Norge vil nok hjelpe lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner at de jeg kjenner, de tar gjerne tog og fly..

Dette var altså meg, TS. Beklager.

(Av samme grunn er også UK utelukket..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er er altså at jeg ser for meg at dette her ahr jeg ingen rett til å ta opp med damen til hun er feridg med sitt krevedes prosjekt.

Mens jeg er i krise nå..

Så what to do...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde naturligvis ikke blitt med. Mitt liv, min fremtid er her, mine barn skal vokse opp i Norge, ikke et jalla-land.

Hadde jeg fått vite om rusproblemene du tydeligvis har holdt skjult, hadde jeg blitt sint fordi du har løyet. Også hadde jeg gjort det slutt. Jeg vil ikke at mine barn skal ha en far som når som helst ramler utpå igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er er altså at jeg ser for meg at dette her ahr jeg ingen rett til å ta opp med damen til hun er feridg med sitt krevedes prosjekt.

Mens jeg er i krise nå..

Så what to do...

Hadde jeg vært damen din hadde jeg ønsket att du fortalte meg det, uansett hvor krevende jeg hadde hatt det ihenhold til skole osv. Går utifra att hun kjenner din situasjon, og da kan dere sammen finne en løsning.

For meg er det viktigeste i ett forhold gjensidig ærlighet og åpenhet, så jeg tror du er tjent med å fortelle henne akkurat hvordan du har det nå, og la henne komme med synspunket.

Siden de tar både fly og tog, så kan dem jo gjøre det uansett hvor du bosetter deg. Hvilket land kunne du tenkt deg å starte opp i? Og hvordan skal du finansiere flyttingen og evt. leilighet osv i ett nytt land?

Det er vel ikke all trygd ( om du mottar det) som kan tas med over lengere perioder til ett annet land?

Viss damen din er noe å samle på er hun villig til å støtte deg 100 prosent i kampen du har forran deg, og vil nok være med på å finne en løsning. Om hun ikke kan flytte med engang, så kan hun jo som du nevner komme etter når hun er ferdig med studiene.

Hvor lenge har dere vært sammen, og kjenner hun hele historien din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den poliklinikken du var på - var det spesialklinikk for rusmisbrul/avhengighet?

Det finnes flere slike klinikker i landet - på stående fot kan jeg nevne Bergensklinikkene og A-klinikken i Kristiansand.

Begge steder tilbyr avrusning(som du ikke trenger) - men også samtaler og behandlingsopplegg for både deg og pårørende(kjæresten).

Jeg lurer også på om du har forsøkt å være aktiv i NA eller liknende organisasjoner?

NA og AA eksempelvis er jo verdensomspennende - og de bruker ikke andre metoder i andre land på det.

Jeg tror du ønsker å flykte fra deg selv(som er en helt naturlig følelse og trang), men det løser ingenting av det Katten godt peker på.

Kan du fortelle litt mer om de behandlingsoppleggene du har vært på? Er litt lettere å gi eventuelt gode råd dersom man vet innholdet i det....

Hva er det de sier? En dag av gangen? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, damen kjenner hele historien, men jeg kan ikke komme drassende med dette til ehhe nå og distraheler henne fra viktige ting.

Nei, jeg mottar ikke trygd. Jeg måtte finne en arbeidsgiver i EU og flytte dit.

Og nei, det var ikke en poliklinkk som hadde med rus , siden jeg bruker jo ikke det nå.

To dial, or not to dial: that is the question:

Whether 'tis nobler in the mind to suffer

The slings and arrows of outrageous fortune,

Or to take arms against a sea of troubles,

And by opposing end them? To die: to sleep;

No more; and by a sleep to say we end

The heart-ache and the thousand natural shocks

That flesh is heir to, 'tis a consummation

Devoutly to be wish'd. To die, to sleep;

....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

To dial, or not to dial: that is the question:

Whether 'tis nobler in the mind to suffer

The slings and arrows of outrageous fortune,

Or to take arms against a sea of troubles,

And by opposing end them? To die: to sleep;

No more; and by a sleep to say we end

The heart-ache and the thousand natural shocks

That flesh is heir to, 'tis a consummation

Devoutly to be wish'd. To die, to sleep;

....

(Og for dere som ikke vet det/skjønte det, så var dette misbruk av den gode Shakespeare...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er i en utrolig frustrerende situasjon nå. Spesielt når man føler at man ikke får den hjelpen man trenger.

Slik jeg ser det, høres det ut som du langt ifra har fått nok hjelp til det du sliter med og er inne i en tung periode nå. Og da lengter man såklart etter det man vet kan få en til å slutte å føle for en stund, vil bare at ting skal slutte å gjøre så vondt.

Selv om man er ferdig utredet så skal man kunne få behandling. Betyr ikke at selv om man har funnet ut hva diagnosen er så trenger man ikke videre behandling. Blir som om noen stiller kreftdiagnose og så får man ikke behandling, fordi man er jo ferdig utredet.

Jeg vil egentlig anbefale at du ringer 116 123, det er Mental Helses hjelpetelefon. De kan du snakke med om alt mulig, også det å få hjelp til hva du skal gjøre, hvordan du skal gå frem for å få behandling og også om hva som finnes av muligheter der du bor.

Alle fylkeslag og lokallag skal nemlig rapportere aktiviteter og tiltak de har slik at de på hjelpetelefonen har mulighet til å videreformidle informasjonen til innringere...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er i en utrolig frustrerende situasjon nå. Spesielt når man føler at man ikke får den hjelpen man trenger.

Slik jeg ser det, høres det ut som du langt ifra har fått nok hjelp til det du sliter med og er inne i en tung periode nå. Og da lengter man såklart etter det man vet kan få en til å slutte å føle for en stund, vil bare at ting skal slutte å gjøre så vondt.

Selv om man er ferdig utredet så skal man kunne få behandling. Betyr ikke at selv om man har funnet ut hva diagnosen er så trenger man ikke videre behandling. Blir som om noen stiller kreftdiagnose og så får man ikke behandling, fordi man er jo ferdig utredet.

Jeg vil egentlig anbefale at du ringer 116 123, det er Mental Helses hjelpetelefon. De kan du snakke med om alt mulig, også det å få hjelp til hva du skal gjøre, hvordan du skal gå frem for å få behandling og også om hva som finnes av muligheter der du bor.

Alle fylkeslag og lokallag skal nemlig rapportere aktiviteter og tiltak de har slik at de på hjelpetelefonen har mulighet til å videreformidle informasjonen til innringere...

Jeg ringte Mental Helse sih jelpetelefon, men som sagt endte dte med at jeg måtte sitte og trøste dama i andre enden, etter at hun hadde gitt alle råd hun har å gi...

Jeg fikk 6 samtaler. Thats it.

Utenom familieterapeuten da, sosa "Dere har alle forutsetniner!Lykke tilll!!!"

Vel, jeg har det fortsatt shitty og mitt alternativ er slik jeg ser det MR. Tambourine Man.

Det fins ikke noe annet, i hvertfall i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 6 samtaler. That's it.

Altså på poliklinikk. Det er standard og alt de har å gi. Og det de sa til meg var som å be en vegetariener få bedre helse med å spise kjøtt.

De HAR IKKE PEIL på min hverdag eller mitt liv. F . u . c. k. dem.

Og når fastlege søker meg tilbake avslår de. Jeg er nå på avslag nummer 5.

Hurra...

Glem dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...