Gå til innhold

Hvite skorper på herpes sår i ansiktet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(Først vil jeg bare si at jeg har vært hos lege og fått konstantert at det er herpes type 1 jeg har)

Jeg fikk for noen dager siden utbrudd av herpes rundt nesa, og rørte det ikke da jeg visste det var smittsomt. Har gått noen dager siden og da merket jeg at det hadde lagt seg en hvit skorpe over "såret", og det klør noe innari.. Betyr det at det gror, eller skal jeg fjerne det?

Jeg fjernet det for noen dager siden, og da var det illrødt. Så jeg lot det bare være, og nå har det lagt seg en hvit skorpe over igjen. Jeg har hatt utbrudd at herpes 1 før, men det er en stund siden så jeg husker ikke hvordan fremgangen var da.

Noen som har erfaring med dette eller vet hva det kan være? Det ser helt forferdelig ut, og det blir ikke så mye bedre med sminke heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia,syntes ikke du skal ta vekk skorpa overhode.Har vært plaga myye med munnsår oppigjennom og har fjerna skorper som har beg å løste men har fått stygge arr!! Fukt det opp med vann når du står i dusjen og klipp av det som er løst,drar du av der det henger fast får du arr.Iallefall fikk jeg det.Ikke pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Da skal jeg bare la det være, håper det går vekk innen noen dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...