Gå til innhold

Mystery Shopper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oppdraget prises deretter, så den hypotetiske situasjonen du beskriver ville ikke oppstått hos de jeg jobber for. Oppdrag som forutsetter en slik samtale prises i utgangspunktet 50-100 kroner høyere enn det ville gjort uten samtalen. Og man tar selvsagt bare oppdrag hvor man ser at man lønnes rimelig greit.

Hypotetisk for deg, ekte for meg.

Men det er jo min feil at jeg tok et så dårlig betalt oppdrag. Tenkte det skulle være en enkel telefonsamtale, men når det står i beskrivelsen at du vente på svar, og ikke kan velge å bli ringt opp igjen, så kan det fort ta litt tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg jobbet i kiosk ble jeg/arbeidsstedene mine bedømt av mystery shoppere fra to forskjellige firma - Respons og SeeYou. Jeg følte at SeeYou var det beste, og gav oss ærlige resultater som vi faktisk kunne bruke til å forbedre oss.

Av de to ville jeg valgt å søke hos SeeYou, om du bestemmer deg for å søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der jeg jobba, så måtte jeg presentere meg til de som jobber i butikken og si at jeg var mysteryshopper osv. Må dere det og?

Jeg er ikke mystery shopper, men jeg tenker at det er vel ikke mye "mystery" over det lenger om du forteller de i butikken hvorfor du er der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shirelle

Jeg er ikke mystery shopper, men jeg tenker at det er vel ikke mye "mystery" over det lenger om du forteller de i butikken hvorfor du er der?

Altså, jeg gjorde et kjøp først, så gikk jeg ut av butikken og kom inn med et skjema og presenterte meg for de som jobba der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg gjorde et kjøp først, så gikk jeg ut av butikken og kom inn med et skjema og presenterte meg for de som jobba der.

Ok, da skjønner jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Ønsker å bli Mystery Shopper, men lurer på hvordan dette fungerer i forhold til skattekortet og i tillegg hvordan det fungerer med å ''registrere'' og sende inn observasjonen. Har ikke akkurat en privat skanner.



Anonymous poster hash: 048b7...71a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Gjest Stringfellow1

Jeg er arbeidsledig for tiden og nysgjerrig på enkle småjobber som jeg kan fortsette å ha også når jeg har fått heltidsjobb. Har snust litt på Mystery Shopper. Er det noen her som er det? Dele noen erfaringer?

Kan det være en mulighet å finne seg småjobber for eksempel på nettsidene til Finn.no eller lignende?

Jeg driver litt med Drop Shipping på fritiden, fra nettbutikker som CDON, net on net og så videre. Dette er mest som en hobby da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være en mulighet å finne seg småjobber for eksempel på nettsidene til Finn.no eller lignende?

Jeg driver litt med Drop Shipping på fritiden, fra nettbutikker som CDON, net on net og så videre. Dette er mest som en hobby da...

Hva er drop shipping?

Anonymous poster hash: daf5d...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

Hva er drop shipping?

Anonymous poster hash: daf5d...92d

Eksempel: Du finner en film – hos f.eks. CDON – som koster 100 kroner i nettbutikken. Så legger du ut denne filmen til salgs ett eller annet sted, for eksempel hos Finn.no. Men du skriver i denne annonsen at filmen koster 150 kroner. Hvis en person tar kontakt gjennom finn.no og vil kjøpe filmen, så overfører de 150 kroner til deg. Du bruker 100 av disse 150 kronene på å bestille filmen fra CDON. Når du skal bestille i nettbutikken, så oppgir du ikke din egen adresse som leveringsadresse. Men du skriver inn adressen til den personen som ville kjøpe filmen fra deg gjennom finn.no

Jeg har en bekjent som solgte bærbare datamaskiner på denne måten. Denne datamaskinen kostet vel cirka 10 000 kroner hos Elkjøp (eller Expert) men hos NetOnNet kostet den samme datamaskinen nesten 4 000 kroner eller noe. Så han la ut maskinen til salgs for 5 000 kroner, og i annonsen la han ved en lenke til Elkjøp (eller Expert) og så skrev han at ""Hvis noen vil kjøpe en slik datamaskin i butikken, så må man ut med nesten 10 000 kroner, men fra meg koster den bare halvparten"". Han satser vel på at folk som ser annonsen tenker ""WOW, for ett røverkjøp. Her må jeg slå til før noen andre gjør det."" Det var vel kanskje fem eller seks personer som tok kontakt og ville kjøpe datamaskinen hans. De overførte 5 000 kroner til hans bankkonto, og oppga sine adresser som han skule sende maskinen til. Deretter kontakter han nettbutikken og bestiller datamaskinen, som han sender til adressen de sendte ham.

Drop Shipping er kanskje ikke så fryktelig utbredt i Norge, så det er ikke så veldig mange som holder på med dette. Folk som legger ut ting og tang til salgs på internett, har vanligvis bare ett eksemplar av det produktet de prøver å selge. Dermed blir det førstemann til mølla. Den som er først ute med å betale for seg, er også den som får produktet. Men i Drop Shipping bestiller man fortløpende fra ein eller annen nettbutikk hver gang noen er interessert. Vanlige nettbutikker har som regel flere eksemplar av det samme produktet på lager, så alle som tar kontakt via din annonse får jo kjøpt. Men folk som driver med Drop Shipping, satser vel på at folk ikke sjekker hver bidige nettbutikk etter billigere tilbud enn det som står i annonsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

 

 

Eksempel: Du finner en film – hos f.eks. CDON – som koster 100 kroner i nettbutikken. Så legger du ut denne filmen til salgs ett eller annet sted, for eksempel hos Finn.no. Men du skriver i denne annonsen at filmen koster 150 kroner. Hvis en person tar kontakt gjennom finn.no og vil kjøpe filmen, så overfører de 150 kroner til deg. Du bruker 100 av disse 150 kronene på å bestille filmen fra CDON. Når du skal bestille i nettbutikken, så oppgir du ikke din egen adresse som leveringsadresse. Men du skriver inn adressen til den personen som ville kjøpe filmen fra deg gjennom finn.no

 

Jeg har en bekjent som solgte bærbare datamaskiner på denne måten. Denne datamaskinen kostet vel cirka 10 000 kroner hos Elkjøp (eller Expert) men hos NetOnNet kostet den samme datamaskinen nesten 4 000 kroner eller noe. Så han la ut maskinen til salgs for 5 000 kroner, og i annonsen la han ved en lenke til Elkjøp (eller Expert) og så skrev han at ""Hvis noen vil kjøpe en slik datamaskin i butikken, så må man ut med nesten 10 000 kroner, men fra meg koster den bare halvparten"". Han satser vel på at folk som ser annonsen tenker ""WOW, for ett røverkjøp. Her må jeg slå til før noen andre gjør det."" Det var vel kanskje fem eller seks personer som tok kontakt og ville kjøpe datamaskinen hans. De overførte 5 000 kroner til hans bankkonto, og oppga sine adresser som han skule sende maskinen til. Deretter kontakter han nettbutikken og bestiller datamaskinen, som han sender til adressen de sendte ham.

 

Drop Shipping er kanskje ikke så fryktelig utbredt i Norge, så det er ikke så veldig mange som holder på med dette. Folk som legger ut ting og tang til salgs på internett, har vanligvis bare ett eksemplar av det produktet de prøver å selge. Dermed blir det førstemann til mølla. Den som er først ute med å betale for seg, er også den som får produktet. Men i Drop Shipping  bestiller man fortløpende fra ein eller annen nettbutikk hver gang noen er interessert. Vanlige nettbutikker har som regel flere eksemplar av det samme produktet på lager, så alle som tar kontakt via din annonse får jo kjøpt. Men folk som driver med Drop Shipping, satser vel på at folk ikke sjekker hver bidige nettbutikk etter billigere tilbud enn det som står i annonsen..

Mulig jeg er trøtt, men det der virka veldig ulovlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er trøtt, men det der virka veldig ulovlig

Det syntes jeg også, men jeg kan ikke reglene her. Vet det er veldig vanlig i utlandet hvert fall, og er mange i Norge som gjør det gjennom ebay også. Altså legger ut ting på finn, så bestiller fra ebay til de som kjøper.

Anonymous poster hash: 3f8ec...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg er trøtt, men det der virka veldig ulovlig

Hva er det som virker ulovlig med det? Det er da dullstendig legitimt å selge noe dyrere enn du kjøpte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...