Gå til innhold

Vi som blir full av bekymring visst ikke pusene er kommet inn og har vært borte en stund.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråden "katten min blir tatt inn av naboene" er jo stengt, og jeg synes det er på tide å opprette en tråd for utløp visst kattepusene våre er borte.

Jeg er selv superbekymret og blir helt koko visst det går en stund, og jeg håper vi kan trøste hverandre litt ;)

Og Moulu, er kattepusen din kommet inn nå? :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg bor ikke med katten min lengre siden jeg flyttet fra foreldrene mine og jeg ikke kunne ta med katten. Men når jeg er hjemme hos de og katten ikke kommer tenker jeg automatisk på tog-påkjørsel og bil-påkjørsel, også får jeg dyremishandling-bilder i hodet. (Det bildet som vandrer rundt på nettet med de to gutta som har hengt en hund)

Skrevet (endret)

Tråden "katten min blir tatt inn av naboene" er jo stengt, og jeg synes det er på tide å opprette en tråd for utløp visst kattepusene våre er borte.

Jeg er selv superbekymret og blir helt koko visst det går en stund, og jeg håper vi kan trøste hverandre litt ;)

Og Moulu, er kattepusen din kommet inn nå? :klemmer:

pus kom inn :biggrin::hjerte: :hjerte: herregud, dyret åt en nesten en hel suppeskål med mat..dakar. også hadde hu en splint i beinet som jeg fikk nappet ut, og renset da..nå sover den vakre skapningen trygn inne :)

og ja, mye godmodig kjeft er gitt for å ha gitt meg mitt n'te hjerteinfarkt på under et år.. :hjerte:

Endret av Moulu
Gjest CrazyCatlady
Skrevet

Jeg er også litt sånn og begynner å frykte at de har blitt påkjørt av en bil eller noe.Blir alltid like lettet hver gang :)

En gang når lillepusen nettopp var begynt å få lov til å gå ut så kom hun ikke inn etter en stund som hun pleide.Herregud,som jeg og samboer bekymret oss da.Når det var gått over et døgn så la jeg ut etterlysning på forskjellige sider på nettet og hengte opp lapper rundt omkring i nærheten.

Gikk vel nesten en uke og da ble vi oppringt av noen unger som hadde sett en mjauende katt som lignet oppe i et tre.Vi kjørte ut dit med engang og da jeg så at det var henne så ble jeg så utrolig lettet og glad :)

Var helt forferdelig å ikke vite om hun var død eller ikke,men heldigvis har ikke noe sånt skjedd igjen :)

Gjest Lottiplott
Skrevet

Jeg har mistet begge pusene mine, den siste forsvant i sommer. Jeg er fortsatt skikkelig bekymret, men det er mer fordi det er så mistenkelig. Det er forsvunnet fire helt like katter fra den samme gaten på under ett år, hvor to av de var våre. Blir så trist :( Savner pusekladdene mine! Nå har vi bestemt oss for å ikke få ny katt før vi flytter, siden det er så mange katter som blir borte her i området. Men det er jo så leit å ikke ha katt også, da - de lager jo så mye liv i leiligheten! :sukk:

Skrevet

Jeg er også litt sånn og begynner å frykte at de har blitt påkjørt av en bil eller noe.Blir alltid like lettet hver gang :)

En gang når lillepusen nettopp var begynt å få lov til å gå ut så kom hun ikke inn etter en stund som hun pleide.Herregud,som jeg og samboer bekymret oss da.Når det var gått over et døgn så la jeg ut etterlysning på forskjellige sider på nettet og hengte opp lapper rundt omkring i nærheten.

Gikk vel nesten en uke og da ble vi oppringt av noen unger som hadde sett en mjauende katt som lignet oppe i et tre.Vi kjørte ut dit med engang og da jeg så at det var henne så ble jeg så utrolig lettet og glad :)

Var helt forferdelig å ikke vite om hun var død eller ikke,men heldigvis har ikke noe sånt skjedd igjen :)

daaakar...off..bra dere fant den igjen :)

Skrevet

Jeg har mistet begge pusene mine, den siste forsvant i sommer. Jeg er fortsatt skikkelig bekymret, men det er mer fordi det er så mistenkelig. Det er forsvunnet fire helt like katter fra den samme gaten på under ett år, hvor to av de var våre. Blir så trist :( Savner pusekladdene mine! Nå har vi bestemt oss for å ikke få ny katt før vi flytter, siden det er så mange katter som blir borte her i området. Men det er jo så leit å ikke ha katt også, da - de lager jo så mye liv i leiligheten! :sukk:

kidnapping? kattnapping med andre ord?

Skrevet

Blir det om det tar dager før hun kommer inn. Har vært ute å drevet med fant noen dager før men får litt angst ja :( Ikke så redd for biler og slikt mer redd for idioter på 2 bein.

Skrevet (endret)

Blir det om det tar dager før hun kommer inn. Har vært ute å drevet med fant noen dager før men får litt angst ja :( Ikke så redd for biler og slikt mer redd for idioter på 2 bein.

ja, ikke sant!! her bor barna fra helvete (ja, fra helvete ja) som elsker å bedrive dyreplageri! :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte:

vet ikke hvor mange ganger jeg har skreket, forklart, kjeftet etc etc. jeg, sambo, søstern etc. det har blitt bedre, men de elsker fremdeles å kaste stein f.eks på dyra her. fiiiint

Endret av Moulu
Gjest Lottiplott
Skrevet

kidnapping? kattnapping med andre ord?

Man skulle nesten tro det. Når det er forsvunnet fire vakre sorte skogkatter fra samme plass på under ett år lurer jeg på om noen samler på dem, altså. :sur:

Skrevet

hjæælp. min er sort og vakker :forvirret:

hva med å anmelde? skrive lapper? herregud, jeg hadde friket ut!!

jeg har en kattunge også, hun skal jeg begynne å la være ute til neste vår, hun er også sort..

Skrevet

ja, ikke sant!! her bor barna fra helvete (ja, fra helvete ja) som elsker å bedrive dyreplageri! :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: vet ikke hvor mange ganger jeg har skreket, forklart, kjeftet etc etc. jeg, sambo, søstern etc. det har blitt bedre, men de elsker fremdeles å kaste stein f.eks på dyra her. fiiiint

Hadde blitt månelyst om noen hadde gjort det med noen dyr rundt her. Spesielt om det var min katt. Ser kanskje ikke så skummel ut men har fått høre jeg har et blikk som kan drepe :P

Man skulle nesten tro det. Når det er forsvunnet fire vakre sorte skogkatter fra samme plass på under ett år lurer jeg på om noen samler på dem, altså. :sur:

Aww :( Det er virkelig ikke noe kjekt. Hadde aldri turt å la pusen min gå ut der jeg :( Måtte blitt gps chip merket så jeg alltid viste hvor hun var

Skrevet

vil du komme å sende stygge blikk rofl??

forstår ikke hvorfor plaging av dyr aldri tar slutt.. jeg forstår virkelig ikke hvordan det er mulig å finne glede i å plage dem!

eneste gangene jeg "plager" dyr er f.eks i går, da jeg måtte holde faste pusen for å fjerne tidenes flis/splint..men for at hun skulle få det bra. har mange sånne runder..holde fast for å fjerne flått etc. du vet. men dte er jo ikke plaging, selv om jeg får verdens styggeste blikk fra dyret :gjeiper:

jeg fatter bare ikke hvordan folk får seg til å gjøre slemme ting mot dyr..

Skrevet

Æsj, naboungene hos oss er også noen skikkelige krek. Foreldrene står og ser på mens de bærer kattene etter halen, kaster steiner og sparker etter pusekattene.

Kattene mine bor heldigvis hos foreldrene mine, men jeg blir likevel ufattelig forbannet på foreldrene som mener at de ikke kan snakke til ungene sine. "De skjønner ikke bedre" Visstnok.

Ungene er 5-8 år og burde virkelig skjønne bedre enn å plage dyr. Overrasker meg ikke om de vokser opp til å bli noen skikkelige kviser på samfunnets rumpe.

Jeg har selv tatt de fatt og spurt hvorfor de holder på sånn, men får så kjekt til svar at jeg ikke skal blande meg. Null respekt for dyr eller voksne mennesker. Herlig!

Foreldrene mener at så lenge dyrene er i deres hage og "pisser her og der" kan de bare ha det så godt.

Blir kvalm!!

Skrevet

Æsj, naboungene hos oss er også noen skikkelige krek. Foreldrene står og ser på mens de bærer kattene etter halen, kaster steiner og sparker etter pusekattene.

Kattene mine bor heldigvis hos foreldrene mine, men jeg blir likevel ufattelig forbannet på foreldrene som mener at de ikke kan snakke til ungene sine. "De skjønner ikke bedre" Visstnok.

Ungene er 5-8 år og burde virkelig skjønne bedre enn å plage dyr. Overrasker meg ikke om de vokser opp til å bli noen skikkelige kviser på samfunnets rumpe.

Jeg har selv tatt de fatt og spurt hvorfor de holder på sånn, men får så kjekt til svar at jeg ikke skal blande meg. Null respekt for dyr eller voksne mennesker. Herlig!

Foreldrene mener at så lenge dyrene er i deres hage og "pisser her og der" kan de bare ha det så godt.

Blir kvalm!!

EXCUSE ME???? møkkadrittungerfrahelvete :kjefte:

• Liker 1
Skrevet

EXCUSE ME???? møkkadrittungerfrahelvete :kjefte:

MHM!

Forslag til hvordan håndtere disse trollene mottas med takk!

Skrevet

MHM!

Forslag til hvordan håndtere disse trollene mottas med takk!

bor dere i brl? kan skrive klage. men jeg hadde ringt dyrevernet jeg. det hjelper tydeligvis ikke å snakke med foreldrene, så jeg hadde gått utenom dem til høyere instanser. type dyrevern. politi?

Skrevet

Jeg tror nok det hadde vært bedre for min forstand å ha innekatt, men det er ikke pus helt enig i :gjeiper:

Heldivis har han faste rutiner og er aldri lenge borte. Kan nesten stille klokka etter han. Noen få ganger syns jeg det har drøyd for lenge og da har han kommet hjem full av søle og halve skogen i pelsen. Så han har nok hatt det moro mens jeg har vært fra meg av bekymring.

Jeg er veldig redd for at han skal bli påkjørt og derfor så flyttet vi til en rolig gate før vi fikk han. Det hjelper ikke stort siden folk kjører som galninger her :angry: Sitter med hjertet i halsen hver gang jeg hører en bil som drar på og han er ute. Har begynt å skrive opp bilnummer så det går nok en liste til politiet snart.

Det jeg er mest redd for er dyreplageri. At noen skal få tak i han og pine han. Heldigvis er han sky for fremmede. Tror jeg hadde brukt alt jeg eier og har av verdier for å finne ut hvem det var.......

Dette spurte jeg dyrelegen om en gang. Hun sa at det var sjeldent de fikk inn dyr som var misshandlet og at som oftest misstenkte de at misshandlingen hadde skjedd i hjemmet når det først skjedde. En fattig trøst egentlig......At noen som har dyr selv kan finne på noe sånt.

Jeg har sjekket ut gps til katt, men det er ikke på markedet ennå. Det finnes til hund og de er for store til å ha på katt. Kommer det så kjøper jeg :)

Gjest Lottiplott
Skrevet

Aww :( Det er virkelig ikke noe kjekt. Hadde aldri turt å la pusen min gå ut der jeg :( Måtte blitt gps chip merket så jeg alltid viste hvor hun var

Vi har faktisk vurdert det ved en nyanskaffelse av katt.. Begge kattene våre var merket med id-chip og halsbånd, så de er bare sporløst vekk.. Og jeg synes ikke det er noe særlig å ha katt som innekatt i denne leiligheten (kun 60kvm), så det blir nok mest sannsynlig til at vi drøyer det til vi har et hus i litt mer landlige omgivelser der de kan løpe og jakte og alt små puseladder gjør, uten å bekymre seg :)

Skrevet

vil du komme å sende stygge blikk rofl??

forstår ikke hvorfor plaging av dyr aldri tar slutt.. jeg forstår virkelig ikke hvordan det er mulig å finne glede i å plage dem!

eneste gangene jeg "plager" dyr er f.eks i går, da jeg måtte holde faste pusen for å fjerne tidenes flis/splint..men for at hun skulle få det bra. har mange sånne runder..holde fast for å fjerne flått etc. du vet. men dte er jo ikke plaging, selv om jeg får verdens styggeste blikk fra dyret :gjeiper:

jeg fatter bare ikke hvordan folk får seg til å gjøre slemme ting mot dyr..

Kan jeg godt gjøre :) Skremme de så de ber deg om tilgivelse hver gang de ser deg ;)

Min kommer bort til meg om det ikke er flått ho kan fjerne selv for at jeg skal ta de vekk :P Meget greit slik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...