Gå til innhold

Familien hans er veldig kristne. Har ikke noe problem med det MEN

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snakk om fordømmende gjeng! Dere er jo ikke det spøtt bedre enn familien til TS!

De har også krav på å bli respektert for synet sitt - akkurat like mye som en ateist har!

Til TS: det er jo mannen din du skal leve sammen med. Ikke den merkelige familien hans.

Det ville være synd på mannen din om du droppet han fordi han ble født inn i "feil familie. "

Vær voksen nok til å leve familiens meninger selv om du er uenig. Ha dine egne meninger og forhold deg saklig til hans familie.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i alle dager skal hun dumpe han pga han sin familie?? Det er da virkelig ikke han sin feil at han har en familie som er så koko.

I følge ts, så har jo han tatt avstand til dette og han er heller ikke så relgiøs som det familien er. Jeg synes ikke du skal dumpe han pga den familien han har. Hvis han klarer å sette de på plass og at de faktisk klarer gi deg en sjanse selv om du ikke er kristen, så ville jo det være flott! Kanskje de bare må få litt tid til å komme over sjokket over at sønnen de sin er sammen med en som ikke er kristen og som (gud forby) har en datter utenfor ekteskap.

Så lever vi tross alt i 2011 og ikke på 50 tallet. Å få barn utenfor ekteskap er helt normalt i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig rart at kjæresten din ikke har nevnt noe av dette for familien - at de ikke engang visste at du ikke er kristen, dersom dette er noe som er SÅ viktig for dem at du skal være. Eller at ikke dere har snakket om hvordan hans familie faktisk er, hvis det er så ille som du føler.

Ellers tror jeg ikke det har så mye med om de er "litt kristne" eller "veldig kristne" - enten er man kristen eller så er man ikke. Det blir som å si "jeg er litt gravid". De høres rett og slett bare konservative ut.

Jeg synes forresten det er trist å se at du selv har en sånn fordømmende tone angående hans familie, spesielt søstrene. Da mener jeg ikke det at du følte ubehag blant dem, men den til tider usaklige måten du beskriver dem på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig rart at kjæresten din ikke har nevnt noe av dette for familien - at de ikke engang visste at du ikke er kristen, dersom dette er noe som er SÅ viktig for dem at du skal være. Eller at ikke dere har snakket om hvordan hans familie faktisk er, hvis det er så ille som du føler.

Ellers tror jeg ikke det har så mye med om de er "litt kristne" eller "veldig kristne" - enten er man kristen eller så er man ikke. Det blir som å si "jeg er litt gravid". De høres rett og slett bare konservative ut.

Jeg synes forresten det er trist å se at du selv har en sånn fordømmende tone angående hans familie, spesielt søstrene. Da mener jeg ikke det at du følte ubehag blant dem, men den til tider usaklige måten du beskriver dem på.

Jeg lurer på hvorfor det er usakelig? Hun skrev åssen de så ut og hva de ikke fikk lov til. Det er virkelig ikke rart hun reagerer når voksne mennesker ikke får lov til å være ute etter kl 10 på kvelden og kle seg som de vil selv av sine foreldre som virker utrolig strenge. Stakkars folk som må leve i en slik familie.

Jeg synes familien hans er mye mer dømmende enn ts da men :filer: Ts sier hun ikke har noe problem med at de er kristne, men bare de ikke prøver å omvende henne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor det er usakelig? Hun skrev åssen de så ut og hva de ikke fikk lov til. Det er virkelig ikke rart hun reagerer når voksne mennesker ikke får lov til å være ute etter kl 10 på kvelden og kle seg som de vil selv av sine foreldre som virker utrolig strenge. Stakkars folk som må leve i en slik familie.

Jeg synes familien hans er mye mer dømmende enn ts da men :filer: Ts sier hun ikke har noe problem med at de er kristne, men bare de ikke prøver å omvende henne.

Det kan godt hende familien er mer dømmende enn TS, men det er noe vi forøvrig ikke kan si sikkert, ettersom jeg ikke ser at TS har skrevet at foreldrene faktisk sa noe som direkte viste at de faktisk dømmer henne. Hun sier at faren snakket om Jesus, jeg ser ikke hvordan han dømmer henne noe mer ved dette enn at ateister snakker om det å ikke tro foran de som er kristne, hvilket omtrent skjer på daglig basis uten at kristne føler seg dømt av den grunn - med mindre de sier noe direkte nedlatende. Jeg ser ikke at faren gjorde dette?

Hele TS sitt innlegg handler om hvordan hun oppfattet familien, hvordan de fikk "hakeslepp" (jeg tror neppe de bokstavelig talt fikk det) og at hun føler at de dømmer henne pga sitt barn. Det kan godt tenkes at de ble satt ut, og evt ikke visste hvordan de skulle forholde seg til dette uten at det var vondt ment.

Innlegget handlet stort sett om hvordan de så ut og hvordan hun oppfattet familien. Dette synes jeg også ble lagt fram på en usaklig måte, jeg skjønner ikke hvordan det har noen betydning at søstrene hadde "barnslig" hår etc.

Jeg reagerer generelt på ordleggingen til TS, som virker sytete og "enkel".

Jeg mener på ingen måte at min lille "analyse" er riktig, jeg synes bare det er på sin plass å påpeke at det kan være to sider av samme sak her. Om jeg tar feil, er det helt greit.

PS!

Jeg leste gjennom førsteinnlegget en gang til og ser at TS skriver "Jeg følte meg ikke godtatt i det hele tatt og moren hadde faktisk sagt til han neste dag at jeg ikke var bra for han (sikker fordi jeg ikke er super kristen)"

Igjen er det veldig rart at moren ikke faktisk sa hvorfor, og nok engang baserer TS seg på antakelser. Det er forøvrig viktig at moren har en god grunn for å si noe sånn til sin sønn (noe som gjør det som sagt merkelig hvis hun på ingen måte utdypte hva hun mente) og for alt hva vi vet ligger det andre ting bak.

Uansett synes jeg hele denne greia høres litt vel svart/hvitt ut. Kanskje er det det også, for all del :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men snop du var ikke der, så jeg tror ts følte seg dømt når hun sier det. Hun sier jo at de ikke virket så glade over at hun ikke var kristen og at de fikk sjokk da det kom frem at hun hadde en datter. Jeg bare lurer på hvorfor moren ikke ville at han skulle bli sammen med henne? Må jo være en grunn ;) at hun ikke er kristen. kan ikke tenke meg noe annet.

Å dessuten så har ikke ts fortalt ALT som foregikk undermiddagen heller. Vi vet ikke alt som skjedde eller alt moren sa og ikke sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men snop du var ikke der, så jeg tror ts følte seg dømt når hun sier det. Hun sier jo at de ikke virket så glade over at hun ikke var kristen og at de fikk sjokk da det kom frem at hun hadde en datter. Jeg bare lurer på hvorfor moren ikke ville at han skulle bli sammen med henne? Må jo være en grunn ;) at hun ikke er kristen. kan ikke tenke meg noe annet.

Å dessuten så har ikke ts fortalt ALT som foregikk undermiddagen heller. Vi vet ikke alt som skjedde eller alt moren sa og ikke sa.

Nei, du har helt rett, jeg var ikke der. Nettopp derfor synes jeg det er vanskelig å være enig i at familien ER dømmende utfra hva TS føler. Nettopp derfor synes jeg det er greit å påpeke at det kan veldig gjerne være to sider av samme sak :)

Poenget mitt er bare at hele TS sitt innlegg er basert på synsing, og da stiller jeg spørsmålstegn til om ikke det kanskje også er ganske dømmende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa ender da dette vældige metafysiske opgjør i blind komedie. Job holder klokelig mund i sin nyvundne lykke, men det glimt han fikk bak skapningens kulisser i forfærdelsens stund, det glemmer han nok ikke selv om han blir 140 år og mæt av dage.

http://telemarkmuseum.no/artikkel/gud-er-en-kosmisk-huleboer

Når dovenskap rår, siger bjelkene ned, og sitter en med hendene i fanget, drypper det inn i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...