Gå til innhold

Trist og tjukk :(

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette spørsmålet er sikkert stilt 1000 ganger, men jeg sliter skikkelig med selvfølelsen for tida og må bare lufte tankene mine litt.

Jeg føler meg alt for tjukk! :( Jeg spiser sunt og beveger meg, men jeg føler meg bare tjukk. Er 170 cm, 64 kg, bruker størrelse 38. Målene mine er 96-74-100, omtrent. Jeg er 18 år. Jeg vet jeg ikke egentlig er tjukk, bare lubben. Og jeg kjenner mange kjempepene lubbene og tykke jenter. Jenter som inspirerer og er blide og vakkre og har kjæreste og alt det der. Men jeg greier ikke tenke sånn på meg selv. Jeg sliter sikkelig og har begynte med litt bulimi kjenner jeg :( Jeg har ikke blitt noe tynnere, siden jeg spiser mer drittmat. Dette er ikke noe lurt, men jeg kan liksom ikke noe for det. Faen! Hva er galt med meg?

Jeg er forelsket i en gutt som er skikkelig grei, men det gjør det bare vanskligere! For vi er ikke sammen og jeg greier liksom ikke forestille meg at han skal like noen som er så tjukk som meg :(

Jeg har merkelig nok ikke noe komplekser for fjes/klær/pupper/rumpe/kroppsfettfordeling. Vekt og gjvnt tjukkhet spiller jo ikke så mye rolle, tenker jeg. Men så har jeg så lyst til å være tynn og at han gutten skal like meg :(

Hvordan kan jeg ta tak i dette? Er dette normalt?

Hilsen skikkelig trist jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde få profesjonell hjelp. Gå først til fastlegen din, og han/hun vil henvise deg videre. Du trenger å få hjelp med spiseforstyrrelsene dine før det blir enda verre.

Du er absolutt ikke tjukk. Ikke lubben engang, vil si du er helt normalt slank, både etter målene dine og etter hva vekta sier.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, få hjelp menneske. Forventet noen på over 100kg som skrev dette, men så er det søren meg ei helt normal jente.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så synd du skal føle det sånn.Men det er helt normalt å føle det sånn...

Men du vet jo egentlig at du ikke er tykk, du bare føler det selv.

Og vet du hva. De jentene som du ser opp til som tilsynelatende er helt perfekte og virker superlykkelig i dine øyne...... De er ikke det de heller. Vi kvinner finner hele tiden negative ting med oss selv, og vi blir aldri fornøyd. Uansett kropp, fasong og former..

Stort sett har alle kvinner ting på kroppen sin de ikke er fornøyd med. Og den perfekte kropp finnes ikke. Enten føler en en er for tykk, for tynn, for mye former, for små former...

Prøv heller å fokusere på de tingene du er fornøyd med, og fornøyde glade jenter er det fineste!!! Så smil til deg selv i speilet, si til deg selv at du er vakker.... Slike jenter har draget hos guttene!!!!

Kanskje du kan begynne å trene? Det gjør at en får både strammere kropp, og mere energi----> bedre selvtilitt!

Klem til deg, og lykke til!!!

Endret av babybell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Trådstarter

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen Kosemose, mod

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...