AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #9941 Skrevet 8. oktober 2022 Jeg skjønner ikke denne greia med å ikke ta opp forelesningene. Jeg studerte før korona og da tok de opp og la ut og nå etter korona skal det vist ikke være mulig. Jeg har alltid klart å studere bedre hjemme og får ikke noe stort utbytte av å studere med andre og har ikke ønske om å være sosial. Blir faktisk litt irritert over at man «må» komme på forelesningene. Mange som jobber ved siden av studiene og går miste av forelesninger også. Og syke studenter går på skolen fordi de ikke legger ut opptak. Vi har heldigvis klart å få en professor til å legge ut igjen. Ellers vil jeg klage på andre studenter som ikke kommer i tid til forelesninger og seminarer og som snakker høylytt med mannen ved siden og mens foreleser snakker. 🤬 drittlei allerede etter 1.5 måned 😂 Anonymkode: 114f5...cae 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #9942 Skrevet 9. oktober 2022 Studerte en stund samfunnsfag. Studiet var helt greit. Men det om irriterte meg var studenter som protesterte mot pensum fordi pensumet ikke stemte med deres politiske overbevisning. Enda verre var det når disse studentene mente at studiet ville bli mer jobbrelevant om vi hadde mer fokus på kommunistiske teorier. Man må gjerne like å lese bøker skrevet av kommunister, men å late som om studiet blir mer jobberelevant om vi leser kommunistiske propaganda blir for dumt. Heldigvis lyttet ikke instituttet til disse studentene. Anonymkode: 25d46...e68 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #9943 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg har vel kanskje en grunn til å sutre litt her. Praksis sykepleie og jeg har fått en tvilsmelding mot meg. Needless to say så er praksisen strøket lenge før den er ferdig. Har ikke vært enkelt for meg å svelge den kamelen ,rett og slett vært lei meg og skuffet over meg selv. Føler at veiledere ikke har vært ærlige i sine tilbakemeldinger heller underveis. Jaja jeg får vel bare slutte studiet, er jo ikke noe stort poeng å fortsette med det der hengende over seg. Anonymkode: 1eee3...aeb
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #9944 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vel kanskje en grunn til å sutre litt her. Praksis sykepleie og jeg har fått en tvilsmelding mot meg. Needless to say så er praksisen strøket lenge før den er ferdig. Har ikke vært enkelt for meg å svelge den kamelen ,rett og slett vært lei meg og skuffet over meg selv. Føler at veiledere ikke har vært ærlige i sine tilbakemeldinger heller underveis. Jaja jeg får vel bare slutte studiet, er jo ikke noe stort poeng å fortsette med det der hengende over seg. Anonymkode: 1eee3...aeb Så leit. Nå vet ikke jeg hva tvilsmelding er, men før du slutter så bør du ta en prat med veileder og spørre hva hun mener. Ikke sikkert du har strøket og er vel heller ikke sikkert at styk betyr at man ikke får nye sjanser? Skjønner at dette var et nederlag. men alle kan gjøre feil! Det lureste man kan gjøre er å lære av feilene og å tørre å tan en saklig prat med de som kom med kritikken for å se hvordan man kan gjøre det beste ut av en dum situasjon. Anonymkode: 3d0a9...829
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #9945 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vel kanskje en grunn til å sutre litt her. Praksis sykepleie og jeg har fått en tvilsmelding mot meg. Needless to say så er praksisen strøket lenge før den er ferdig. Har ikke vært enkelt for meg å svelge den kamelen ,rett og slett vært lei meg og skuffet over meg selv. Føler at veiledere ikke har vært ærlige i sine tilbakemeldinger heller underveis. Jaja jeg får vel bare slutte studiet, er jo ikke noe stort poeng å fortsette med det der hengende over seg. Anonymkode: 1eee3...aeb En tredjedel av studentene med tvilsmelding får fortsette. Så det kommer jo ann på omfanget. Og å gjøre feil i praksis er faktisk lov, du er der for å lære. Selv hadde vi en student som ga medisin til feil bruker. Dette er ganske vanlig og ble ikke tatt så alvorlig, det var en stor del av læringsprosessen og alle ble plutselig veldig obs på dette og jeg husker det enda og er veldig påpasselig. Så nei, studieløpet ditt er ikke nødvendigvis over, ta imot veiledning og bli bedre 😊 Anonymkode: de690...14d
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #9946 Skrevet 11. oktober 2022 Om det er noen her skriver lærebøker i matematiske realfag. Veldig flott om dere legger ved løsningsforslag bakerst i boka eller på hjemmesiden til boka. Trenger ikke være løsningsforslag til alle oppgavene, men til en håndfull oppgaver i hvert kapittel slik at boka kan brukes til selvstudering. Ved å gi en løsningsforslag til en håndfull av oppgavene så er det jo fortsatt mange oppgaver hvor studenten ikke kan "jukse" ved å titte på løsningsforslaget. Så man får jo på en måte i både pose og sekk ved å lage løsningsforslag til kun noen av oppgavene. Noe annet jeg liker er at det i introduksonen til boka står hvem boka er ment for og også eksempler på hvordan den skiller seg fra andre bøker. Både slik at lesere vet hun er i målgruppa til boka, men også slik at man kan se hvilke bøker man bør skaffe seg om man føler man har behov for en annen bok som erstatning eller supplement til denne boka. Anonymkode: 49003...b7b 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #9947 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 10.10.2022 den 0.22): En tredjedel av studentene med tvilsmelding får fortsette. Så det kommer jo ann på omfanget. Og å gjøre feil i praksis er faktisk lov, du er der for å lære. Selv hadde vi en student som ga medisin til feil bruker. Dette er ganske vanlig og ble ikke tatt så alvorlig, det var en stor del av læringsprosessen og alle ble plutselig veldig obs på dette og jeg husker det enda og er veldig påpasselig. Så nei, studieløpet ditt er ikke nødvendigvis over, ta imot veiledning og bli bedre 😊 Anonymkode: de690...14d Jo det er nok over Dette er gang nr 2 jeg strøk og der er regelverket strengt (nevnte ikke det). Jeg følte virkelig at jeg hadde skjerpet meg kraftig siden forrige praksisperiode. Og veilederne sa halvveis at de hadde troa selv om det kom med et varsel da. Så endte det opp med det der. Jaja jeg har nå kasta bort tiden min da. Jeg bestod jo den første praksisen på sykehjem med glans uten noe varsel da. Skjønner selvsagt at kravene må bli strengere og strengere utover, det er jo ikke tvil om at det må bli. Paradoksalt nok var det i sykehjemspraksisen jeg hadde den veilederen som var mest skeptisk til meg. Hun hadde litt holdningen hva faen gjør du her kinda mot meg en periode og attpå til der havna jeg i en liten konflikt med en annen ansatt der som nærmest beordra meg til ting. Men merkelig nok så fikk vi en bedre tone etter det da, jeg tror han skjønte at det skulle han ikke gjøre. Uansett det ble jo bestått uten store problemer. Ingen av de andre stedene i etterkant har jeg hatt noe konflikt med noen. Tror det er litt med min personlighet å gjøre, er ikke så fryktelig ekstorvert av meg for å si det sånn og mye av jobben er jo sånn smalltalk med pasientene om vær og vind. Nei så tror jeg gjir opp det her det ekke vits, men er klart det gjør jo litt med selvtilliten da. Anonymkode: 1eee3...aeb
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #9948 Skrevet 21. november 2022 Er i gang med hjemmeeksamen hvor fristen er på fredag. Har tre andre eksamener. Står helt fast på den jeg driver på akkurat nå. Veldig nervøs for to av de andre, siste tror jeg vil gå greit. Men føler jeg er på vei rett ned i et mørkt hull av stress og tanker på om jeg skulle stryke. Om jeg ikke får fullført studiet aner jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger, da er liksom alt over for meg 😓 Anonymkode: 9357f...e96 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #9949 Skrevet 21. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Er i gang med hjemmeeksamen hvor fristen er på fredag. Har tre andre eksamener. Står helt fast på den jeg driver på akkurat nå. Veldig nervøs for to av de andre, siste tror jeg vil gå greit. Men føler jeg er på vei rett ned i et mørkt hull av stress og tanker på om jeg skulle stryke. Om jeg ikke får fullført studiet aner jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger, da er liksom alt over for meg 😓 Anonymkode: 9357f...e96 Du klarer eksamen. Det er kun mandag og helt OK å stå fast når den ikke skal leveres før på fredag. I morgen går det nok bedre. Kan du spørre om hjelp til oppgaven? Og om det skulle gå til helvete med eksamen så er ikke det verdens undergang. Alt er absolutt ikke over. Anonymkode: 9b400...adb 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #9950 Skrevet 22. november 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Er i gang med hjemmeeksamen hvor fristen er på fredag. Har tre andre eksamener. Står helt fast på den jeg driver på akkurat nå. Veldig nervøs for to av de andre, siste tror jeg vil gå greit. Men føler jeg er på vei rett ned i et mørkt hull av stress og tanker på om jeg skulle stryke. Om jeg ikke får fullført studiet aner jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger, da er liksom alt over for meg 😓 Anonymkode: 9357f...e96 Bare skriv, skriv og skriv, uansett hva det er. Du kan rette opp i ettertid. Skriv også litt for hånd. Når du skriver kommer hjernen i gang på andre måter enn å bare sitte å tenke over hva du skal skrive. Jeg har hjemmeeksamen også i et fag hvor jeg så vidt har åpnet boka. Min strategi er å finne «sitater» i litteraturen og så skrive de og samle opp, og så til slutt sette de sammen og diskutere de. Anonymkode: 114f5...cae 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #9951 Skrevet 22. november 2022 Flere halvsyke studenter nå? Hadde jeg gått til legen og bedt om sykemelding til eksamen nå så hadde jeg aldri fått det. Ikke NOK syk. Men er sliten, trøtt og tung i hodet. Føler snøret bildes i bihulene. Litt feberfølelse uten feber. Prøver å holde motet oppe og hvile litt men er jo umulig når man har 3 eksamen de neste to ukene 😅😅😅😭😭😭 Anonymkode: 114f5...cae 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #9952 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du klarer eksamen. Det er kun mandag og helt OK å stå fast når den ikke skal leveres før på fredag. I morgen går det nok bedre. Kan du spørre om hjelp til oppgaven? Og om det skulle gå til helvete med eksamen så er ikke det verdens undergang. Alt er absolutt ikke over. Anonymkode: 9b400...adb Tusen takk, jeg bare vet at om jeg stryker vil det gå så til helvete utover selvtilliten og selvfølelsen min. Hater meg selv nok som det er og trenger ikke at studiene går dritt på toppen av det hele. AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare skriv, skriv og skriv, uansett hva det er. Du kan rette opp i ettertid. Skriv også litt for hånd. Når du skriver kommer hjernen i gang på andre måter enn å bare sitte å tenke over hva du skal skrive. Jeg har hjemmeeksamen også i et fag hvor jeg så vidt har åpnet boka. Min strategi er å finne «sitater» i litteraturen og så skrive de og samle opp, og så til slutt sette de sammen og diskutere de. Anonymkode: 114f5...cae Takk for tips 😊 Anonymkode: 9357f...e96
Reckless Skrevet 30. november 2022 #9953 Skrevet 30. november 2022 Denne tråden må opp og frem, jeg trenger den!! Skriver master nå, og føler meg slaktet av veileder, selv om tilbakemeldingene egentlig er konstruktive. Drittlei av å være under kritikk hele tiden, og det jeg skriver blir liksom aldri bra nok. Før misunnet jeg de som "bare" satt og skrev - nå ville jeg heller levert eksamener og fått juleferie. Alltid noe å klage på Macen blir uansett med på sydentur i desember! Håper et lite stuebytte inspirerer, men frister mer å bare ta helt fri en uke. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #9954 Skrevet 16. desember 2022 Fikk stryk på eksamen. Helt i kjelleren nå 😓 Anonymkode: 9357f...e96 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #9955 Skrevet 16. desember 2022 Just now, AnonymBruker said: Fikk stryk på eksamen. Helt i kjelleren nå 😓 Anonymkode: 9357f...e96 Var det en viktig eksamen? og hvordan er mulighetene til å ta den opp? Anonymkode: 49003...b7b 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #9956 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Fikk stryk på eksamen. Helt i kjelleren nå 😓 Anonymkode: 9357f...e96 Huff da. Skjønner det føles kjipt nå, men kan du ta den igjen? ❤️ Hvilken eksamen var det? Anonymkode: 4fdde...10f 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #9957 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var det en viktig eksamen? og hvordan er mulighetene til å ta den opp? Anonymkode: 49003...b7b Sånn egentlig ikke. Var et fag jeg kun måtte ha for å få nok studiepoeng til å fullføre bachelorutdanningen. Tror det er mulig for meg å ta den opp igjen. AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Huff da. Skjønner det føles kjipt nå, men kan du ta den igjen? ❤️ Hvilken eksamen var det? Anonymkode: 4fdde...10f Ja, jeg kan jo ta den igjen. Men herregud jeg syns det er så kjipt. Jobbet så mye med den, og trodde kanskje jeg hvert fall skulle få en D, men stryk var liksom helt utafor hva jeg regnet med 😭 Anonymkode: 9357f...e96
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #9958 Skrevet 16. desember 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Sånn egentlig ikke. Var et fag jeg kun måtte ha for å få nok studiepoeng til å fullføre bachelorutdanningen. Tror det er mulig for meg å ta den opp igjen. Ja, jeg kan jo ta den igjen. Men herregud jeg syns det er så kjipt. Jobbet så mye med den, og trodde kanskje jeg hvert fall skulle få en D, men stryk var liksom helt utafor hva jeg regnet med 😭 Anonymkode: 9357f...e96 Be om begrunnelse. Du har ikke noe å miste. Da får du forklaring på hva som gikk galt og er du ikke enig kan du klage. Anonymkode: 114f5...cae 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #9959 Skrevet 17. desember 2022 Lyst til å syte litt jeg også. Vi har fire forelesere hvor 2 av 4 er elendige. De er hyggelige, men ingen skjønner noen ting. Han ene bare babler om at emnet er vanskelig, men at vi vil bli gode i det med å jobbe med det. Men han gir oss få muligheter til å jobbe med det. Bare lær oss emnet så går det fint! Han andre er en ekstremt woke fyr som egentlig ikke lærer oss så mye. Han er super kul og hyggelig, men INGEN skjønner egentlig hva vi skal gjøre eller hva vi har lært. Akkurat levert inn eksamen og jeg vet ærlig talt ikke om jeg er innafor en gang. De to andre er heldigvis kjempeflinke. Anonymkode: f6865...02d 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #9960 Skrevet 21. mai 2023 Skal nå levere inn eksamen jeg strøk på i høst. Livredd for å stryke igjen. Selv om jeg har sjekket at alt er på plass. Har svart på det oppgaven spør om, rettskriving, viser egen refleksjon. Burde jo klare meg til en ståkarakter, men er så nervøs 😭 Anonymkode: 9357f...e96
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå