Chizue Skrevet 14. juni 2018 #9401 Skrevet 14. juni 2018 Bestod muntlig eksamen, woopiedidoodaaa! Nå håper jeg at består skriftlig....suuuukk,lenge å vente >.>
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #9402 Skrevet 18. juni 2018 Ser at det ene emnet jeg skulle ha neste semester har obligatoriske forkunnskaper jeg ikke har. Er visst det eneste faget på studiet med obligatoriske forkunnskaper så jeg tenkte ikke over at jeg ta alle fagene i bestemt rekkefølge. Synes det er veldig dumt for det ødelegger veldig for meg med tanke på studiebelastning og det sosiale. Nå må jeg trolig ta faget ett år senere enn alle jeg kjenner i tillegg til å ta faget når jeg egentlig skulle konsentrert meg om andre fag. Anonymkode: 5b8f5...b68
Devilheart Skrevet 19. juni 2018 #9403 Skrevet 19. juni 2018 Fronter legges ned permanent 1. juli. Det man vil ta vare på, må man laste ned, men får ikke til å laste ned flere filer samtidig, står bare lagt i kø og ingenting skjer. Enkeltvis funker normalt, men vil ta evigheter å laste ned så mange filer en og en. Noen andre som opplever det samme, eller har løsning på å laste ned flere filer samtidig?
BlendaSensitive Skrevet 19. juni 2018 #9404 Skrevet 19. juni 2018 Dritlei av korrekturlesing av 60 sider. Inne på runde nummer 5....
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #9405 Skrevet 19. juni 2018 4 timer siden, BlendaSensitive skrev: Dritlei av korrekturlesing av 60 sider. Inne på runde nummer 5.... Tips: les fra bunnen og opp! Anonymkode: 0d36f...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #9406 Skrevet 27. juni 2018 Blir så oppgitt over udugelige sensorer. Snakket med sensor etter eksamen for å få begrunnelse på karakteren. Sensor: "Kjempebra oppgave, men i oppgave 1 manglet du litt. Du burde fått med XYZ" Så sender jeg mail til emneansvarlig og spør "Burde virkelig XYZ vært med?" Emneansvarlig "Nei, hadde du tatt det med skulle du hatt trekk. Ikke et stort trekk, men det hadde tydet på at du hadde sett sammenhengene i faget" Anonymkode: 6d7af...6ef
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #9407 Skrevet 26. juli 2018 Må ta opp eksamen fordi jeg strøk. Får ny sjanse rett etter sommerferien. Synes faget er vanskelig og at foreleseren generelt gir vanskelige eksamener. Ofte virker det som om eksamensoppgavene kun er laget for de flinkeste slik at oss mindre flinke ikke får vist hva vi faktisk kan. På eksamen jeg strøk på kunne jeg f.eks ikke svare noe på de 25% første spørsmålene, selv om jeg kunne noe om temaet det ble spurt om. Hadde vært fint om hvert tema hadde noen enkle og noen vanskelige spørsmål. Anonymkode: c8ab7...19d
TinyBean Skrevet 27. juli 2018 #9408 Skrevet 27. juli 2018 På 27.6.2018 den 13.19, AnonymBruker skrev: Blir så oppgitt over udugelige sensorer. Snakket med sensor etter eksamen for å få begrunnelse på karakteren. Sensor: "Kjempebra oppgave, men i oppgave 1 manglet du litt. Du burde fått med XYZ" Så sender jeg mail til emneansvarlig og spør "Burde virkelig XYZ vært med?" Emneansvarlig "Nei, hadde du tatt det med skulle du hatt trekk. Ikke et stort trekk, men det hadde tydet på at du hadde sett sammenhengene i faget" Anonymkode: 6d7af...6ef Hæ? Å skjønne sammenheng i fag betyr at man får trekk? Den setningen ga ikke mye mening for meg. 1
Sugar&Spice Skrevet 27. juli 2018 #9409 Skrevet 27. juli 2018 Får ikke støtte av Lånekassen fordi jeg henger bak med for mange poeng(fra et tidligere studie disse 60 poengene er....). Måtte utsette et fag forrige semester nå pga sykdom og da gikk jeg over grensen Aner ikke hvordan jeg skal få det til å gå rundt rent månedlig, og ikke minst betale skolepenger Får bare søkt om sykestipend hvis man har vært mer enn 50% syk gjennom semesteret, men det har jeg jo ikke, det var jo bare i eksamensperioden
AcidRain Skrevet 27. juli 2018 #9410 Skrevet 27. juli 2018 Fremdeles venteliste.. Bor i campingvogn for tiden og nekter å bo i den til vinters. Har også en data å betale i august som jeg ikke aner hvordan jeg skal få nedbetalt. Alt står og faller på meg. Og det beste jeg har kommet opp med er loppemarked og å begynne å jobbe i lag med pappa, og det er ikke akkurat godt betalt. Har ingen anelse hva jeg kommer til å gjøre om jeg ikke kommer inn. Får søke jobber, men hvor? Hva? Har heller ikke førerkort. Skulle spare opp til det dette året ved hjelp av storstipendet. Og den dataen? Ugh..
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #9411 Skrevet 27. juli 2018 16 minutter siden, Sugar&Spice skrev: Får ikke støtte av Lånekassen fordi jeg henger bak med for mange poeng(fra et tidligere studie disse 60 poengene er....). Måtte utsette et fag forrige semester nå pga sykdom og da gikk jeg over grensen Aner ikke hvordan jeg skal få det til å gå rundt rent månedlig, og ikke minst betale skolepenger Får bare søkt om sykestipend hvis man har vært mer enn 50% syk gjennom semesteret, men det har jeg jo ikke, det var jo bare i eksamensperioden Jeg var i akkurat samme situasjon høstsemesteret i fjor. Jobbet 50% ved siden av men fy fader så tøft det var. Julen 2017 fikk ingen i nær familie eller samboer julegaver for å si det sånn🙈 Men tenk på det positive, høstsemesteret er kortere enn vårsemesteret, og i januar får du støtte igjen, selvom det føles dødslenge til akkurat nå. Anonymkode: 4a5a4...f49
Sugar&Spice Skrevet 27. juli 2018 #9412 Skrevet 27. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg var i akkurat samme situasjon høstsemesteret i fjor. Jobbet 50% ved siden av men fy fader så tøft det var. Julen 2017 fikk ingen i nær familie eller samboer julegaver for å si det sånn🙈 Men tenk på det positive, høstsemesteret er kortere enn vårsemesteret, og i januar får du støtte igjen, selvom det føles dødslenge til akkurat nå. Anonymkode: 4a5a4...f49 Jeg gjorde det første semesteret mitt, jobbet 60-70% og studerte 100%, jeg har ikke mulighet til å gjøre det samme igjen. Det tok omtrent knekken på meg. Nytter ikke å tenke at jeg får støtte i januar når jeg ikke har råd til husleie i september.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #9413 Skrevet 27. juli 2018 32 minutter siden, Sugar&Spice skrev: Jeg gjorde det første semesteret mitt, jobbet 60-70% og studerte 100%, jeg har ikke mulighet til å gjøre det samme igjen. Det tok omtrent knekken på meg. Nytter ikke å tenke at jeg får støtte i januar når jeg ikke har råd til husleie i september. 😔 Hva med å kutte ned ett fag? Sånn at du kan jobbe mer? Jeg hadde 3 fag med 10stp hver, leverte arbeidskravene i alle, men kontet den ene faget med vilje fordi jeg ikke hadde kapasiteten til å kjøre fullt løp uten støtte, det er jo døden både fysisk og psykisk. Men det kommer vel helt sikkert an på hvilken skole du går på og hvordan studiet er lagt opp. 😕 Og siden du må betale skolepenger koster det kanskje ekstra å ta eksamen på nytt? Jeg begynte aktivt å rydde i klær, sko, vesker, sportsutstyr o.l for å se om jeg kunne selge unna noe. Solgte bla. et snowboard som ikke var blitt brukt de siste 5 åra, fikk bare 1400kr for det men det hjalp uansett. Uff, jeg føler skikkelig med deg. Det er en kjip situasjon😭 Anonymkode: 4a5a4...f49
dronningvinter Skrevet 1. august 2018 #9414 Skrevet 1. august 2018 Fikk B på avsluttende eksamen i fysikk, men C som standpunkt - totalt var jeg 0.9% unna B i standpunkt og det svir sååå mye... 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #9415 Skrevet 1. august 2018 Ååååhh... Har konteeksamen i september og må sette igang preppingen, men sliter med viljestyrken altså! Henger her på KG og ser tv-serier... Har så lyst på selvdisiplin! Jeg er en stor idiot som roter bort verdifull studietid! Nei faen heller, jeg skal nå sette meg ned og begynne og ta det derifra, og belønne meg selv med treningsøkt, iskaffe og popkorn i kveld! Lykke til med nytt semester alle sammen! Anonymkode: fc18c...f72 3
Gjest Linaria Skrevet 1. august 2018 #9416 Skrevet 1. august 2018 Nytt semester! Jeg sitter og skriver masteroppgave, skal inn 23. august. Tar nettstudium der semesterstart er 13. august og aner ikke om jeg får støtte fra Lånekassen da jeg ikke kommer til å ha bevis på bestått mastergrad før etter neste graden begynner, men jeg har jobb, så jeg greier meg nok. Og masteroppgaven, altså... Har igjen ca. 3500 ord, men de ordene jeg har er ikke bra, men jeg har jo liksom ikke noe valg. Kan ikke gi opp hele graden nå, men gleeeeder meg til å bli ferdig som fulltidsstudent!
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #9417 Skrevet 3. august 2018 Skal konte en eksamen etter sommerferien. Leser på tidligere eksamensoppgaver og deler av problemet er at personen som skriver eksamensoppgavene ofte skriver såpass rotete at det ikke er alltid lett å vite hva han spør om. Anonymkode: d3861...b33
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #9418 Skrevet 4. august 2018 Juhu, jeg fikk B i Exphil (har visst det en stund, men glemt å skrive det her) Anonymkode: 1fae0...a08
Chizue Skrevet 8. august 2018 #9419 Skrevet 8. august 2018 Jeg sitter å venter på stipend og håper den kommer inn ganske snart 😕 Hadde en drøm hvor det sto på søknaden "Du svarte nei på lesbisk, du får dermed redusert stipend 2387kr i mnd. Norge har vedtatt en ny lov hvor lebiske og homofile får mer stipend enn heterofile, ettersom de har lavere sjanse for å skaffe seg jobb, du er hetero, du trenger ikke stipend" Herregud. Rar drøm, satt å stusset leeeeenge etter jeg våknet og måtte sjekke lånekassen en gang til XD 4
Devilheart Skrevet 17. august 2018 #9420 Skrevet 17. august 2018 Trodde ikke jeg skulle skrive /rant før første uka var omme, men her kommer den. Egentlig litt ros for samskipnaden og fadderne som steller istand arrangementer så folk får minglet seg, men dessverre er det èn ting de ikke kan forandre på, som er oppførselen til enkelte studenter og fadderne selv. Var arrangert fest i dag for en bestemt linje (min) og ble litt over en times forsinket. Når jeg ankom møtte jeg på to kjentfolk (vi er i samme klassegruppe og jobbet sammen denne uka i prosjekt) som allerede var på vei ut til vors med egen gruppe. Ble forfjamset og fikk ikke spurt i farta om jeg kunne bli med før de begynte å gå avgårde. Det var visst faddergruppa deres og en av dem hadde fadder-t-skjorte på seg. Gleden av å tilbringe tid med kjentfolk forsvant like fort som lyset forsvinner når man trykker på bryteren. Og når det skjer (spontanendringer), får jeg panikkanfall. Får jeg panikkanfall, slutter hjernen å fungere. Slutter hjernen å fungere, tar jeg dumme valg. Valget ble naturligvis å stikke rett hjem igjen, istedenfor å gi de gjenværende folket en sjanse og mingle litt på egenhånd. Poenget er: 1) at jeg har havnet i gruppe med en overlegen arrogantjævel 2) fadderen gjorde ikke jobben sin. Meningen med fadderuke er jo nettopp at det skal være inkluderende. Syns i det minste han fadderen kunne spurt om jeg ville være med dem. Dessverre så kjenner jeg han ikke, så får ikke meldt inn til fadderstyret heller. Får bare håpe det blir bedre med andre arrangementer etterhvert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå