Ti.09 Skrevet 14. desember 2016 #8981 Skrevet 14. desember 2016 34 minutter siden, Strixvaria skrev: Gjorde tidenes nybegynnertabbe på en hjemmeeksamen: glemte å sette kildelisten alfabetisk. Satte bare inn underveis ettersom jeg brukte kilder, også glemte jeg å sortere før jeg leverte inn. Spent på hvor mye det trekker.. Faen Jeg gjorde det samme også, så da er vi to! Merket det ikke før det var for sent. Sitter å tenker på det, samtidig som jeg må lese til eksamen som er på fredag..
globalagogo Skrevet 14. desember 2016 #8982 Skrevet 14. desember 2016 Kjedelig å vente på karakterer - vil jo egentlig ikke vite hvordan det går, spesielt den første som var litt dårlig besvart. Er jo bedre å konsentrere seg om de resterende fagene, men her sitter jeg likevel og oppdaterer studentweb daglig. Ingen julestemning, ingen tid til å kjøpe gaver, ingen glede i hverdagen. Eksamensperioden er kjip:/
Ms.Angel Skrevet 14. desember 2016 #8983 Skrevet 14. desember 2016 Eksamen på fredag i anatomi, fysiologi og biokjemi, ser på utbyttebeskrivelsen som inneholder alt vi skal kunne…. Ser bare ALT jeg ikke kan… Finner ikke motivasjon til å se på det jeg ikke kan heller, mye kjekkere å jobbe med det jeg allerede kan! Vet ikke hva jeg burde prioritere, blæ!
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #8984 Skrevet 14. desember 2016 Har slitt med akademisk skriving gjennom lang tid, det er nok-begynner å lurer på meg selv og hvorfor jeg ikke mestrer det. Har dyskalkuli, lurer på om det går på logisk tenkning og at jeg mangler noe der. Så, må derfor slutte, hadde bare lærerne kunne veieldet meg,men det tror jeg ikke de vil gjøre. Anonymkode: 92846...4ba
Gjest Holititten Skrevet 15. desember 2016 #8985 Skrevet 15. desember 2016 9 timer siden, Ms.Angel skrev: Eksamen på fredag i anatomi, fysiologi og biokjemi, ser på utbyttebeskrivelsen som inneholder alt vi skal kunne…. Ser bare ALT jeg ikke kan… Finner ikke motivasjon til å se på det jeg ikke kan heller, mye kjekkere å jobbe med det jeg allerede kan! Vet ikke hva jeg burde prioritere, blæ! Den eksamen hadde jeg nettopp! Har dere MCQ-eksamen eller "vanlig" skriftlig?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #8986 Skrevet 15. desember 2016 Siste eksamen i morgen, og det er omgangssyke i familien. Tusen takk dere! Jeg kjenner at jeg har vondt i magen, men jeg håper det er luft. Anonymkode: 4174d...817
Ms.Angel Skrevet 15. desember 2016 #8987 Skrevet 15. desember 2016 3 timer siden, Holititten skrev: Den eksamen hadde jeg nettopp! Har dere MCQ-eksamen eller "vanlig" skriftlig? Nasjonal eksamen, der det er noen "store" oppgaver, og noe multiple choice!
Gjest Holititten Skrevet 15. desember 2016 #8988 Skrevet 15. desember 2016 2 timer siden, Ms.Angel skrev: Nasjonal eksamen, der det er noen "store" oppgaver, og noe multiple choice! Vi hadde bare multiple choice, så da er det jo litt annerledes.. Men masse lykke til!
Poppie Skrevet 15. desember 2016 #8989 Skrevet 15. desember 2016 4 dager inn i 6000-ords hjemmeeksamen. Og jeg har ikke gjort NOE SOM HELST! Er så demotivert og utmattet at jeg ikke kommer meg opp fra senga før 10.00, så glaner jeg ut i lufta i 4-5 timer før jeg gir opp hele dagen. Har 3 dager igjen, så håper skippertaksmennesket i meg dukker opp snart. 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #8990 Skrevet 15. desember 2016 22 timer siden, Strixvaria skrev: Gjorde tidenes nybegynnertabbe på en hjemmeeksamen: glemte å sette kildelisten alfabetisk. Satte bare inn underveis ettersom jeg brukte kilder, også glemte jeg å sortere før jeg leverte inn. Spent på hvor mye det trekker.. Faen Dette er bare en liten feil som ikke burde trekke noe særlig (om det trekker noe i det hele tatt). Så lenge alle kildene er der og de ellers er satt opp rett er min erfaring at sensorene ofte ser gjennom fingrene på slike småting det når det gjelder nye studenter. Gjør du den feilen om ett år eller to har det kanskje mer å si. Det går nok bra skal du se Anonymkode: 1b3f1...aa6
Strixvaria Skrevet 15. desember 2016 #8991 Skrevet 15. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er bare en liten feil som ikke burde trekke noe særlig (om det trekker noe i det hele tatt). Så lenge alle kildene er der og de ellers er satt opp rett er min erfaring at sensorene ofte ser gjennom fingrene på slike småting det når det gjelder nye studenter. Gjør du den feilen om ett år eller to har det kanskje mer å si. Det går nok bra skal du se Anonymkode: 1b3f1...aa6 Dette er på masternivå.. KLEINT Får bare vente og se. Må jo le litt av meg selv også, at det går an.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #8992 Skrevet 15. desember 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Har slitt med akademisk skriving gjennom lang tid, det er nok-begynner å lurer på meg selv og hvorfor jeg ikke mestrer det. Har dyskalkuli, lurer på om det går på logisk tenkning og at jeg mangler noe der. Så, må derfor slutte, hadde bare lærerne kunne veieldet meg,men det tror jeg ikke de vil gjøre. Anonymkode: 92846...4ba Prøv å bruk et veldig enkelt språk er mitt råd. Mange tror de må bruke mange fancy ord og uttrykk, men det trengs absolutt ikke. Jeg bruker alltid å tenke at alle skal kunne forstå det jeg skriver, enten det er min mor eller far (som kan meget lite om det jeg skriver) eller foreleser/sensor (som kan mer enn meg). Jeg har fått beskjed fra foreleser om at jeg skriver utrolig bra. Bruk medstudentene dine for det de er verdt. Avtal med noen andre at dere leser gjennom hverandres tekster og kommer med innspill til hverandre. Etterhvert blir du både flinkere og tryggere på å skrive egne tekster. Du skal ikke måtte slutte bare fordi dette oppleves litt vanskelig akkurat nå, spesielt ikke når det finnes løsninger. Har selv en venninne som skrev de rareste ord og setninger når hun begynte på universitetet. Den første innleveringa hennes som var på 2,5 side brukte vi to timer på å gå gjennom sammen slik at den skulle bli forståelig. Med litt hjelp skriver hun nå flotte tekster uten hjelp og får gode karakterer. Lykke til! Anonymkode: 1b3f1...aa6
boblevann Skrevet 15. desember 2016 #8993 Skrevet 15. desember 2016 18 timer siden, Ms.Angel skrev: Eksamen på fredag i anatomi, fysiologi og biokjemi, ser på utbyttebeskrivelsen som inneholder alt vi skal kunne…. Ser bare ALT jeg ikke kan… Finner ikke motivasjon til å se på det jeg ikke kan heller, mye kjekkere å jobbe med det jeg allerede kan! Vet ikke hva jeg burde prioritere, blæ! Jeg skal også ha den i morgen, gruer meg sykt... Klarer ikke gjøre noe i dag. Prøvde å lese, men ser bare alle spørsmålene jeg trolig må svare blankt på. Æsj! Det er så sinnsykt mye jeg bare kan overfladisk.. Og så leser jeg heller nokut-rapporter som sier at 1/3 stryker på den eksamenen.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #8994 Skrevet 15. desember 2016 21 minutter siden, Strixvaria skrev: Dette er på masternivå.. KLEINT Får bare vente og se. Må jo le litt av meg selv også, at det går an. Oi.. Da har de nok litt større forventninger ja Men er fortsatt ikke sikkert det har så veldig mye å si. Er alltid redd for at det skal være noe feil med kildene mine. Må alltid trippelsjekke at de er ok før jeg leverer. Gruer meg til jeg skal levere master om noen få mnd. Den kildelisten blir ikke morro Anonymkode: 1b3f1...aa6
Strixvaria Skrevet 15. desember 2016 #8995 Skrevet 15. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Oi.. Da har de nok litt større forventninger ja Men er fortsatt ikke sikkert det har så veldig mye å si. Er alltid redd for at det skal være noe feil med kildene mine. Må alltid trippelsjekke at de er ok før jeg leverer. Gruer meg til jeg skal levere master om noen få mnd. Den kildelisten blir ikke morro Anonymkode: 1b3f1...aa6 Jeg har hatt flere eksamener oppå hverandre nå, og denne skulle leveres samme dag som neste begynte, så da tror jeg rett og slett at jeg var så stressa at jeg glemte å sjekke kildelista før jeg sendte inn. Enda jeg tror jeg leste korrektur på selve oppgaven 4-5 ganger bare den dagen, men se over kildene? Neeei... Har heldigvis litt bedre kontroll på masteroppgaven og kildelistene der, men så er masteren mer et sånt lite evighetsprosjekt (det føles hvertfall sånn akkurat nå), og da pusler jeg litt nå og da når jeg gidder og har generelt god tid til alt. Men blir spent på hvordan hele greia blir seende ut når jeg skal sette alt sammen - det blir en laaaaang oppgave, og mange sider med kilder MEN jeg gleder meg til å bli ferdig. Går to fulltidsstudier nå + skal ta ekstra fag til våren i tillegg, så mangler ikke på ting å gjøre. Tenkte at i stedet for å bruke flere år så kunne jeg prøve å være monsterstudent og få ferdig det som må gjøres på 1 år. Hvertfall sånn delvis.. Og så begynne å jobbe of tjene penger! Halleluja!
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #8996 Skrevet 15. desember 2016 37 minutter siden, Strixvaria skrev: Jeg har hatt flere eksamener oppå hverandre nå, og denne skulle leveres samme dag som neste begynte, så da tror jeg rett og slett at jeg var så stressa at jeg glemte å sjekke kildelista før jeg sendte inn. Enda jeg tror jeg leste korrektur på selve oppgaven 4-5 ganger bare den dagen, men se over kildene? Neeei... Har heldigvis litt bedre kontroll på masteroppgaven og kildelistene der, men så er masteren mer et sånt lite evighetsprosjekt (det føles hvertfall sånn akkurat nå), og da pusler jeg litt nå og da når jeg gidder og har generelt god tid til alt. Men blir spent på hvordan hele greia blir seende ut når jeg skal sette alt sammen - det blir en laaaaang oppgave, og mange sider med kilder MEN jeg gleder meg til å bli ferdig. Går to fulltidsstudier nå + skal ta ekstra fag til våren i tillegg, så mangler ikke på ting å gjøre. Tenkte at i stedet for å bruke flere år så kunne jeg prøve å være monsterstudent og få ferdig det som må gjøres på 1 år. Hvertfall sånn delvis.. Og så begynne å jobbe of tjene penger! Halleluja! Du har virkelig nok å gjøre da grenser nesten til galskap Anonymkode: 1b3f1...aa6 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #8997 Skrevet 15. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Prøv å bruk et veldig enkelt språk er mitt råd. Mange tror de må bruke mange fancy ord og uttrykk, men det trengs absolutt ikke. Jeg bruker alltid å tenke at alle skal kunne forstå det jeg skriver, enten det er min mor eller far (som kan meget lite om det jeg skriver) eller foreleser/sensor (som kan mer enn meg). Jeg har fått beskjed fra foreleser om at jeg skriver utrolig bra. Bruk medstudentene dine for det de er verdt. Avtal med noen andre at dere leser gjennom hverandres tekster og kommer med innspill til hverandre. Etterhvert blir du både flinkere og tryggere på å skrive egne tekster. Du skal ikke måtte slutte bare fordi dette oppleves litt vanskelig akkurat nå, spesielt ikke når det finnes løsninger. Har selv en venninne som skrev de rareste ord og setninger når hun begynte på universitetet. Den første innleveringa hennes som var på 2,5 side brukte vi to timer på å gå gjennom sammen slik at den skulle bli forståelig. Med litt hjelp skriver hun nå flotte tekster uten hjelp og får gode karakterer. Lykke til! Anonymkode: 1b3f1...aa6 Takk. Har fått utsatt eksamen ( legeærklering ) Får ett nytt forsøk, og leverer ikke inn nå. Det jeg synes er vanskelig er å vite hvordan oppgaven skal bygges opp, hvordan/ hvorfor hente teorier- om de skal omformuleres til egne ord, hvorfor er det nødvendig og om det skal stå i sammenheng til egen teori. Har oversikt over pensum, lest-men mangler skrivetrening. Når jeg har fått godkjendt andre oppgaver( mindre) har jeg skrevet alt på papir først- det går ikke med lengre oppgaver. Hvordan gjør dere det? Skriver dere rett inn på dataen i word dokument? (hvordan klarer dere å systimatise det da? ) Anonymkode: 92846...4ba
Wolfmoon Skrevet 15. desember 2016 #8998 Skrevet 15. desember 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Har fått utsatt eksamen ( legeærklering ) Får ett nytt forsøk, og leverer ikke inn nå. Det jeg synes er vanskelig er å vite hvordan oppgaven skal bygges opp, hvordan/ hvorfor hente teorier- om de skal omformuleres til egne ord, hvorfor er det nødvendig og om det skal stå i sammenheng til egen teori. Har oversikt over pensum, lest-men mangler skrivetrening. Når jeg har fått godkjendt andre oppgaver( mindre) har jeg skrevet alt på papir først- det går ikke med lengre oppgaver. Hvordan gjør dere det? Skriver dere rett inn på dataen i word dokument? (hvordan klarer dere å systimatise det da? ) Anonymkode: 92846...4ba Jeg lager overskriftene jeg skal ha i word-dokumentet først. Så skriver jeg under de ulike delene underveis. Prøver å fokusere på å fullføre hvert avsnitt, så dobbeltsjekket jeg at det passer under overskriften og at jeg ikke har skrevet det samme flere steder. Disposisjon tror jeg er viktig når man begynner med lengre oppgaver. Jeg bruker også kommentarfunksjonen i Word aktivt for å skrive ned ting jeg skal sjekke, utdype eller endre. 1
Ms.Angel Skrevet 15. desember 2016 #8999 Skrevet 15. desember 2016 1 time siden, boblevann skrev: Jeg skal også ha den i morgen, gruer meg sykt... Klarer ikke gjøre noe i dag. Prøvde å lese, men ser bare alle spørsmålene jeg trolig må svare blankt på. Æsj! Det er så sinnsykt mye jeg bare kan overfladisk.. Og så leser jeg heller nokut-rapporter som sier at 1/3 stryker på den eksamenen. Å herreguuud... Jeg er så sykt nervøs nå! Går bare rundt og er uvel! Løste en gammel eksamen iste, tenkte at det gikk ganske bra! Men så tenkte jeg på de andre oppgavene, i de andre eksamene, å ble bombesikker på at det er de spørsmålene jeg ikke kan svare på som kommer! 😕
boblevann Skrevet 15. desember 2016 #9000 Skrevet 15. desember 2016 1 minutt siden, Ms.Angel skrev: Å herreguuud... Jeg er så sykt nervøs nå! Går bare rundt og er uvel! Løste en gammel eksamen iste, tenkte at det gikk ganske bra! Men så tenkte jeg på de andre oppgavene, i de andre eksamene, å ble bombesikker på at det er de spørsmålene jeg ikke kan svare på som kommer! 😕 Ja jeg også... VET at det blir masse nervesystem og endokrinologi, jeg bare vet det Har til nå ligget i sengen og sett New Girl, skrevet masse dårlige jodler og spist 200 gram melkesjokolade - og jeg vet jeg bør lese Løste 3 gamle oppgaver i går, og jeg skal nok bestå - but im not here to pass, im here to kick ass! Vet ikke om du bruker sykepleiepluss, men det utsagnet stresser meg vanvittig føler jeg MÅ få A...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå