Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Herregud...innlevering tirsdag kveld/natt til onsdag, og jeg er så vidt begynt. HVORFOR GJØR JEG DETTE HVER GANG?!?!?!

Anonymkode: 3ada8...e84

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvorfor ser jeg gleden i at det er 40 dager til ferie, og ikke panikken i at jeg har fire eksamener å gjennomføre innen de neste par ukene???? Altså??? Hvor er stressnivået mitt og hvorfor sitter jeg her og ser på tv? 

Endret av globalagogo
pinlig og/å- feil
  • Liker 2
Gjest Linaria
Skrevet
Den 15 April 2016 at 23.28, amalie3010 skrev:

Meldte meg av ett fag fordi jeg ikke følte jeg kom til å klare eksamenen......

Det gjorde jeg en god del forrige studieår. Er heldigvis ikke verdens undergang :) Tenker du å ta faget på nytt eller et annet fag?

Jeg har muntlig eksamen om to dager og har nesten ikke lest! Jeg greier ikke ta det seriøst enda! Aner ikke hvorfor. Sitter bare i senga og har dårlig samvittighet over at jeg ikke leser, og har litt eksistensiell krise, føler jeg ikke aner hva jeg skal gjøre det neste året/med hele livet mitt, er sint på samfunnet og har nesten ikke mer penger å leve på. Dumme valutakursen har gjort dette året tøft. 180 pund og fire uker til bursdagen min (må nesten satse på at jeg får et par tusen av familie, til å leve på). Heldigvis går det an å få tak i ekstremt billig mat her, men siste måneden av utvekslingsåret blir ikke det morsomste :P 

Skrevet

Jeg vet ikke en gang hvor jeg skal begynne på arbeidet. Det er så mye igjen, men det er tre uker, og jeg klarer ikke helt få eksamensangsten til å få rævva i gir.

:(

Gjest Linaria
Skrevet

Først nå leste jeg ordentlig gjennom eksamensbeskrivelsen. Er tre kapitler som jeg kan dårlig, og ett jeg ikke kan i det hele tatt, men hvem sa man ikke kan lære kinesisk på en dag?! Er heldigvis ikke så mye vi skal kunne, og trenger ikke stresse med tegn i det hele tatt til muntlig eksamen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt tre forferdelige lesedager. Jeg får akutte stressfølelser i løpet av dagen, og det gjør jo hvertfall ikke at jeg klarer å konsentrere meg. Jeg tror jeg må se en fremgang og føle litt mestring før jeg kan arbeide effektivt igjen og holde meg til leseplanen. Jeg tenker muligens å ta en all-nighter. Noen andre som skal lese i nattens timer? 

Anonymkode: cf350...971

Skrevet (endret)

... Det er snart mai? :overrasket::overrasket::overrasket:

Dette semesteret blir definitivt et av mine mindre gode, for å si det pent. Har hatt 1 eksamen som jeg ikke aner hvordan det gikk på - det kan ha gått begge veier.. Jeg hadde blingsa på datoene, og trodde jeg kun skulle få en kvalifiseringsoppgave den dagen, men så begynte visst en hjemmeeksamen også, samme dag. Og ikke en måned etter, som jeg trodde.. Og hjemmeeksamenen varte 1 uke mens kvaliken hadde jeg 2 på. Også fikk jeg influensa i uke 2, så om jeg har bestått kvalifiseringsoppgaven er jeg ganske i tvil om. Husker ikke hva jeg skrev engang.. :lete:

Hadde heldigvis lest og vært med på all undervisningen i hjemmeeksamensfaget, så det kunne nok gått verre. Men så er det alt det andre som skal gjøres da, og som virket såååååå langt unna før påske og som nå omtrent slår meg i trynet. Jeg har skriftlig eksamen i fag nr. 1, og den utgjør hele vurderingen (jeg hater skriftlige eksamener), jeg har skriftlig eksamen i fag nr. 2, hvor jeg fra før av har hatt nevnte hjemmeeksamen og de teller 50/50 hver, og i fag nr. 3 har jeg en oppgave og en skriftlig eksamen som teller 50/50 hver. Hvis jeg består kvalifiseringsoppgaven i fag nr. 4 så har jeg en hjemmeeksamen der også. Og når jeg ser over dette her og tenker på hvor lite jeg har lest så ser jeg selv at dette ikke kommer til å gå bra. 

Jeg har vært mer eller mindre fulltidsjobbende dette semesteret (dette tror jeg at jeg hatt en sytepost eller tre om før, så beklager til dere som må lese dette her igjen og igjen..), og jeg skal aldri mer i mitt liv ha en jobb som innebærer kveldsjobbing. EVER. Jobben er ålreit og kollegaene er supre, men den arbeidstida med kveldsvakter tar livet av studenttilværelsen min. Hvis jeg sitter på lesesalen fra f.eks. 8-14, og så jobber 15-23, så fungerer jeg overhodet ikke på jobb, og får dårlig samvittighet for det. I tillegg til at jeg har brukt mye energi på å følge med på klokka mens jeg egentlig skal ha fullt fokus på lesinga.. Mens når jeg ikke sitter på lesesalen men kun gjør halvhjertede (og som regel nytteløse) forsøk på å lese hjemme for så å jobbe kveldsvakt, så føler jeg at jeg har kasta bort en potensielt bra lesedag på ingenting, og får dårlig samvittighet pga. elendig lesing. Damned if I do, damned if I don't.. Det føles hvertfall sånn :murvegg:

Dere som jobber kveldsvakter, hvordan får dere det til å funke med lesing på dagtid uten at dere er helt kake på jobb? Alle tips mottas med stor takk. I dag har jeg vært på lesesalen i 6 timer og fikk lest MYE mer enn jeg hadde trodd - og nå er det flere uker siden sist jeg hadde tid og ork til å dra dit, men jeg merket så inderlig godt hvor mye mer fokusert og effektivt jeg leste der vs. å sitte hjemme. En av kollegaene mine sa for øvrig da vi diskuterte dette med kveldsvakter at h*n ikke brydde seg om h*n ikke fungerte så bra på jobb, for studiene kommer jo først.. Og det har jo vedkommende helt rett i, men jeg klarer bare ikke å gjøre en halvveis jobb, hvis dere skjønner. Skulle ønske jeg klarte å gi litt mer faen iblant.

OG på toppen av det hele skal jeg levere sånn mini-utkast-ting til masteren innen 1.mai. Heldigvis har jeg planen noenlunde klar, men det ble plutselig veldig reelt dette her.. Og jeg vet ikke helt om jeg faktisk kommer til å skrive den, for jeg har søkt meg inn på et annet studie til høsten. Planen er å skrive masteren uansett, men hvisomatte det nye studiet (hvis jeg kommer inn) er veldig krevende så går den masteren her i "kan gjøres senere i livet"-boka.

Topp nr. 2 er for øvrig at jeg fikk restskatt på over 10 000 kroner, og at jeg tydeligvis har jobba så mye ved siden av studiene at jeg mister en del tusen i stipend. Dobbelt tap! Og hva har jeg spart av alt jeg har tjent, kan dere lure på? Den summen jeg nå må bruke på å betale restskatt.. :grine: Det ble ingen ferie på meg i år heller, med andre ord.

Det skal ikke være lett :lete:

Endret av Strixvaria
Gjest Linaria
Skrevet

Da var jeg up to date med Paradise Hotel Danmark i hvert fall! Haha... aah, eksamen på onsdag. Er bare fem minutter, og jeg vet at det ofte går utrolig fort og at man bare trenger å pugge nøyaktiv hva man skal si, men jeg sliter med kinesisk altså! Og det er kun min egen feil. Jeg har hatt massevis av tid, men har ikke tatt faget seriøst nok, da det er på veldig lavt nivå og fritt emne. 

Skrevet

Endelig er jeg motivert og klar for en skikkelig innsats resten av semesteret!
Januar gikk med til å komme over eksen, og februar gikk med til flytting og alt det medfører av praktiske ting.
I tillegg har jeg blitt helt forelska i en ny mann, så det har jo tatt opp sin del av tankene, men nå er jeg endelig tilbake i balanse.

Og hva skjer? Jeg begynner å bli forkjøla. Merker at hode begynner å bli tungt og nesa tetter seg.
Er det mulig? :bond:

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Pottah skrev:

Endelig er jeg motivert og klar for en skikkelig innsats resten av semesteret!
Januar gikk med til å komme over eksen, og februar gikk med til flytting og alt det medfører av praktiske ting.
I tillegg har jeg blitt helt forelska i en ny mann, så det har jo tatt opp sin del av tankene, men nå er jeg endelig tilbake i balanse.

Og hva skjer? Jeg begynner å bli forkjøla. Merker at hode begynner å bli tungt og nesa tetter seg.
Er det mulig? 
:bond:

Jeg skulle gjerne ha tatt den forkjølelsen fra deg. Jeg har noen totalt unødvendige obligatoriske oppmøter som jeg gjerne skulle ha sluppet. Dette er aktiviteter som er gjennomgående i nesten hele studieløpet, men nå er jeg så lei. Gleder meg til semesteret er over. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at tråden er så lite aktivitet i tråden med tanke på hvor vi er i semesteret. Eller har ikke eksamensperioden startet ordentlig for de fleste enda? 

Gjest Linaria
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at tråden er så lite aktivitet i tråden med tanke på hvor vi er i semesteret. Eller har ikke eksamensperioden startet ordentlig for de fleste enda? 

Min begynner ordentlig 9. mai, men har en liten eksamen i morgen :P

At det skal være så vanskelig å finne noen på nettet som kan korrekturlese fremføringen min til kinesiskeksamen i morgen! Det er det største språket i verden! 

Skrevet

Er det flere som ser arbeidsledig ut for tiden? Hva er poenget med å kle på seg annet enn koseklær når man uansett bare driver med oppgaveskriving resten av semesteret?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Er det flere som ser arbeidsledig ut for tiden? Hva er poenget med å kle på seg annet enn koseklær når man uansett bare driver med oppgaveskriving resten av semesteret?

Jeg bor i koseklær også, tror jeg kommer til å gjøre det resten av semesteret, nå har det vært 3 essay innleveringer, med 2 ukers mellomrom, og når jeg blir ferdig med den siste, er det bare 3 skoleeksamener på en uke. Så koseklær og mye koffein er det som trengs :P

Anonymkode: d7e2c...e60

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Det er jo det beste med eksamensperioden.

Skrevet
2 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Ikke bare koseklær, nå skjenket jeg meg akkurat et glass rødvin. Noen er lei av oppgaven sin.

• Liker 2
Skrevet

hva gjør dere, folkens? tråden er skummelt stille. skulle tro alle satt og leste unntatt jeg 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke å lese. Forrige semester leste jeg så mye, og var livredd for å ikke kunne nok til eksamen. Nå er jeg så rolig at jeg ikke gidder å lese.. Ikke bra!

Anonymkode: 38c36...0e1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et leselass foran meg. Det som er på leseplanen min nå har jeg utsatt og utsatt. Dersom jeg ikke blir ferdig med det i dag MÅ jeg gå videre og lese på noe annet. 

Heldigvis har ikke tiden vært helt bortkastet, men jeg har ikke vært så effektiv som jeg burde være. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, globalagogo skrev:

hva gjør dere, folkens? tråden er skummelt stille. skulle tro alle satt og leste unntatt jeg 

Jeg er helt enig med deg. Tråden er urovekkende stille. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...