Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, secret92 skrev:

Innså sånn ca nå at jeg har to eksamner om rundt 3 uker og jeg har ikke sett i bøkene siden November.... Ordner seg vel?? Haha. :sprettoy:

Noen som har noen tips til effektiv pensumlesing i fag man overhode ikke forstår? :icon_lol:

Hvis det er utregning eller lignende så bare gjør oppgaver til du stuper. Prøv uten å se på fasit, se på fasit, legg den bort, prøv igjen. Altfor lett å ty til fasit veldig fort hvis man står fast, og da begynner ikke hjernen å tenke! 

Er det noe du virkelig ikke forstår så prøv youtube, google det, khan academy etc. - prøv å finn andre steder som forklarer den mest banale versjonen eller på en annen måte, om det er historie, realfag, samfunn - det har alltid fungert for meg i hvert fall :) Og så forestill deg den deilige følelsen når du plutselig forstår!

Sutring herfra: jeg kommer aldri i verden til å bli ferdig med masteroppgaven i tide. Surrer bort tiden, finner ikke relevant teori, intervjuobjektene er få og flere har sagt nei. Hengemyr deluxe :icon_frown:

Anonymkode: a8b1f...39e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Èn ting er å lese pensum, en annen ting er å repetere. Repetere, repetere og repetere. Jeg har kun én eksamen i året, noe som innebærer at det er mye pensum å forholde seg til. Det er så kjedelig å gå gjennom det samme om og om igjen. Jeg er så redd for å glemme noe, så jeg bruker mye tid på å repetere som kunne ha gått til videre lesning. Jaja, da slipper jeg hvertfall det skippertaket rundt eksamenstider... 

Når har dere eksamen? :) Jeg synes det er litt koselig å være i denne tråden når eksamen nærmer seg. Det er jo enda en stund til, men det er fint å vite at man ikke er alene med stress, leselass og ineffektivitet. 

Anonymkode: cf350...971

Skrevet

jeg stresser over at jeg snart må begynne å lese til eksamen, hatt praksis i snart 5 uker nå og har ikke hatt kapasitet til å lese i tilegg. hoff! I tilegg har jeg ikke kjøpt alle pensumbøkene, har ikke hatt råd så blitt et par stykker i vært fag greide meg med det i fjor, fikk c på eksamen. Tenker at om jeg bare kan de store linjene godt og de bøkene jeg har.... men når skal jeg få tid til å lese!! uææ:bond:

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Èn ting er å lese pensum, en annen ting er å repetere. Repetere, repetere og repetere. Jeg har kun én eksamen i året, noe som innebærer at det er mye pensum å forholde seg til. Det er så kjedelig å gå gjennom det samme om og om igjen. Jeg er så redd for å glemme noe, så jeg bruker mye tid på å repetere som kunne ha gått til videre lesning. Jaja, da slipper jeg hvertfall det skippertaket rundt eksamenstider... 

Når har dere eksamen? :) Jeg synes det er litt koselig å være i denne tråden når eksamen nærmer seg. Det er jo enda en stund til, men det er fint å vite at man ikke er alene med stress, leselass og ineffektivitet. 

12. Og 17. Juni. Innså nettopp at det bare er litt over 10 uker igjen 😱

Anonymkode: 46597...9f3

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

12. Og 17. Juni. Innså nettopp at det bare er litt over 10 uker igjen 😱

13. *

Skrevet

Er tidenes dårligste student, skal levere kvalifiseringsoppgave i morra og har ikke begynt. Hvordan skal jeg klare det?

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg henger så sykt langt etter i kinesisk! Det gikk greit fram til midtveiseksamen, da leste jeg masse, men etter det tenkte jeg at det var så lenge til neste eksamen at jeg ikke trengte å stresse med det. Fokuserte på andre fag der jeg hadde prøver og essay. Nå har jeg vært syk og nesten ikke vært i timen de siste to ukene :( Heldigvis er det et heeelt nybegynnerkurs, så det er ikke utrolig mye som krever, men det er noe dritt å bli forsinket i språkfag.

Muntlig eksamen 20. april, så blir å fokusere på uttale, og ikke tegn til å begynne med. Er jo en stund til, men skal reise bort i ti av de dagene.

Skrevet

Foreleserne mine er så dørgende kjedelige og lite oppdatert. Så hinn dagen at ene foreleseren gravde opp en PowerPoint fra 2008. Dette innenfor et tema som har nyere forskning og teori enn 2008. Andre ganger merker jeg at akkurat de samme setninger de sier på forelesning står i pensumbøkene.  Hva er vitsen hvis de bare skal lese rett fra en bok, kan vel bare kjøpe meg en lydbok. Nå har jeg i tillegg en oppgave som skal leveres om en uke og jeg er ikke begynt. Blir gal av hele studiet, BARE noen mnd igjen så er jeg ferdig!!

Skrevet

Har dere begynt å bla opp eksamensoppgaver?

Føler jeg henger en del etter

Skrevet
19 minutter siden, hjelpme4 skrev:

Har dere begynt å bla opp eksamensoppgaver?

Føler jeg henger en del etter

Hehehe, nei.

Jeg føler også at jeg henger langt etter. Sukk.

Skrevet
Den 30/03/2016 at 23.00, Linaria skrev:

Jeg henger så sykt langt etter i kinesisk! Det gikk greit fram til midtveiseksamen, da leste jeg masse, men etter det tenkte jeg at det var så lenge til neste eksamen at jeg ikke trengte å stresse med det. Fokuserte på andre fag der jeg hadde prøver og essay. Nå har jeg vært syk og nesten ikke vært i timen de siste to ukene :( Heldigvis er det et heeelt nybegynnerkurs, så det er ikke utrolig mye som krever, men det er noe dritt å bli forsinket i språkfag.

Muntlig eksamen 20. april, så blir å fokusere på uttale, og ikke tegn til å begynne med. Er jo en stund til, men skal reise bort i ti av de dagene.

Hvor mange språk studerer du?

Blærk. Eksamen om halvannen uke, og jeg kjøpte første del av pensum i går (satser på å låne de andre bøkene). Nøyaktig to måneder til innlevering av bacheloroppgaven. Hmrf.

Dette er lesesangen min for tiden. Har en så jævlig på hodet!

Gjest Linaria
Skrevet
23 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Hvor mange språk studerer du?

To. Eller.. bruker fire-fem på universitetet dette semesteret, men er bare to som er ordentlige språkkurs. 

Lykke til på eksamen da! :laugh:

Gjest Raindrops
Skrevet

Bah, jeg er lei av fag, ikke minst metodefag. Vil bare fordype meg i masteren min å kose meg med forskning. Blir gal av all mulig obligatorisk undervisning. Hva skjedde med ansvar for egen læring? Hadde så mye mer frihet på bachelor.

Gjest ClickB4it
Skrevet

Tolv dager til levering av masteroppgave. Er samtidig i full jobb. Føler at jeg gråter mer enn jeg skriver av ren utmattelse og frustrasjon.

Er det flere enn meg som pleide å føle seg smarte helt frem til de begynte på universitetet?

AnonymBruker
Skrevet

Så, hvor mange her er det som bruker søndagen i dag på å lese? 

• Liker 2
Skrevet

Grr,  nettstudier for en gammel dame, men likevel : har skrevet 1500 ord, skal ha 2500, har ikke mer å si om driten. Takk for meg. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest Norsk Ukeblad! 

• Liker 1
Skrevet

Blæh, skal gjøre en oversettelse og skrive en oppgave. Har gjort et (ekstremt dårlig) forsøk på oversettelsen, og må få startet med oppgaven i dag, men det flyter bare ikke. Jeg klarer ikke å finne noe å skrive, selv om den ikke skal være særlig lang :sukk: Fatter ikke hvordan jeg skal klare å bli ferdig med den i tide.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser på Kvinneguiden!

Rettferdiggjør det med at jeg skal være flink i ukedager (sitte på skolen fra 9-17 hver dag), så jeg burde ta helgene fri :opplyser:

Jeg har dog ikke gjort en skit dette semesteret...

Skrevet
46 minutter siden, Poppie skrev:

Jeg leser på Kvinneguiden!

Rettferdiggjør det med at jeg skal være flink i ukedager (sitte på skolen fra 9-17 hver dag), så jeg burde ta helgene fri :opplyser:

Jeg har dog ikke gjort en skit dette semesteret...

Jeg vil også ha det sånn :) Neste skoleår skal jeg IKKE ha deltidsjobb! Kun jobbe ferier! Får håpe det går :) Er lei av å bli ringt og mast på, lei av å aldri har fredags- og lørdagskveldene fri, og lei av å få dårlig samvittighet for å ikke rekke alt. 

Jeg starter lesingen nå, har vært ute og fått litt solskinn i fjeset og ryddet litt hjemme :) En måned til første eksamen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...