AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #7921 Skrevet 12. november 2015 Fikk 60% på Proposal og kjenner jeg er skuffet. Det er jo helt teit å være skuffet. Jeg er klar over at det var et par ting som ikke var perfekt, og 60% tilsvarer jo en B. B er en god karakter! I hvert fall når det er den første universitetsoppgaven jeg skriver på engelsk noen gang, på et eliteuniversitetet i Storbritannia. Jeg får ta meg sammen.Jo mer jeg tenker "jeg fikk en B, jeg fikk en B" og mindre "jeg fikk 60%, jeg fikk 60%", jo bedre går det. Bare å sette i gang med essayet, som er mye viktigere. 60% en B? På mitt studieprogram er ikke 60% bestått engang. Dette er ikke noen form for kritikk altså, men jeg synes bare det var litt overraskende. Anonymkode: cf350...971 2
Gjest Linaria Skrevet 13. november 2015 #7922 Skrevet 13. november 2015 (endret) 60% en B? På mitt studieprogram er ikke 60% bestått engang. Dette er ikke noen form for kritikk altså, men jeg synes bare det var litt overraskende. Anonymkode: cf350...971http://www.ed.ac.uk/student-administration/exams/regulations/common-marking-schemeTror det er ganske vanlig i UK at average (B) ligger på 60 - 69%Dette gjelder essay. De gir et essay 60% hvis det er en B, etc. Alle andre her synes også det er rart. Men så er også B det de forventer av studenter som ønsker å studere videre til Honours osv... Endret 13. november 2015 av Linaria
Gjest Linaria Skrevet 13. november 2015 #7923 Skrevet 13. november 2015 (endret) jeg skjønner ikke problemet Anonymkode: edf2b...f67Det er regnet som relativt dårlig å få B her, og planen min er å ta i hvert fall post grad i dette faget, og om man ikke får A, kan det være vanskelig. Jeg innser jo likevel at i denne sutretråden skal man ikke klage på karakterer man er skuffet over i forhold til egne forventninger, men heller karakterer man er skuffet over i forhold til den gjennomsnittelig norske karakteren, uavhengig av hva man studerer, på hvilket universitetet, i hvilket land og hva man planlegger å gjøre videre. Endret 13. november 2015 av Linaria
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #7924 Skrevet 13. november 2015 Det er regnet som relativt dårlig å få B her, og planen min er å ta i hvert fall post grad i dette faget, og om man ikke får A, kan det være vanskelig. Jeg innser jo likevel at i denne sutretråden skal man ikke klage på karakterer man er skuffet over i forhold til egne forventninger, men heller karakterer man er skuffet over i forhold til den gjennomsnittelig norske karakteren, uavhengig av hva man studerer, på hvilket universitetet, i hvilket land og hva man planlegger å gjøre videre.slapp av. Sa bare at jeg ikke skjønte hva problemet er. Besides, du bidrar svært mye til denne tråden uansett, hvorfor henge deg opp i hva lille jeg sier Anonymkode: edf2b...f67
duftlys Skrevet 13. november 2015 #7925 Skrevet 13. november 2015 pc'n min synker på siste vers....... kommer rett fra vgs, og har derfor skolepcn.Skjermen er ødelagt, og ja, håper at den holder ut dette året da, og ikke bare svikter meg når eksamen kommer.Har heller ikke råd til ny pc.. årh vanskelig
Strixvaria Skrevet 13. november 2015 #7926 Skrevet 13. november 2015 pc'n min synker på siste vers....... kommer rett fra vgs, og har derfor skolepcn.Skjermen er ødelagt, og ja, håper at den holder ut dette året da, og ikke bare svikter meg når eksamen kommer.Har heller ikke råd til ny pc.. årh vanskeligBruk noen tusen av januar-lånet på ny pc? Og legg alt av viktige dokumenter over i en skydrive/dropbox umiddelbart, før du reformaterer hele pcen og sletter alt av filmer, musikk og annet du ikke trenger til studiene dine. Bare det kan hjelpe mye på en eldre pc Så holder den hvertfall over jul, forhåpentligvis! 2
duftlys Skrevet 13. november 2015 #7927 Skrevet 13. november 2015 Bruk noen tusen av januar-lånet på ny pc? Og legg alt av viktige dokumenter over i en skydrive/dropbox umiddelbart, før du reformaterer hele pcen og sletter alt av filmer, musikk og annet du ikke trenger til studiene dine. Bare det kan hjelpe mye på en eldre pc Så holder den hvertfall over jul, forhåpentligvis!Ja, så klart!! Det må jeg nesten gjøre! Hadde helt glemt at jeg får større stipend til januar, da SKAL det investeres i ny pc! 4
Gjest Linaria Skrevet 13. november 2015 #7928 Skrevet 13. november 2015 Æsj... Langt essay å skrive til mandag. Skikkelig lite lyst til det nå. Føler alt jeg skriver bare er tull og sammenhengende.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #7929 Skrevet 13. november 2015 Prøveeksamen i morgen og "ekte" eksamen om 2 uker.. Skjønner ikke en dritt av løsningsforslaget, fy faen jeg er dum... Anonymkode: 5dc39...229
Gjest Edain Skrevet 13. november 2015 #7930 Skrevet 13. november 2015 Prøveeksamen i morgen og "ekte" eksamen om 2 uker.. Skjønner ikke en dritt av løsningsforslaget, fy faen jeg er dum... Anonymkode: 5dc39...229Vet ikke hvorfor den ble anonym... Blah, jeg sliter så jævlig
Kraula Skrevet 13. november 2015 #7931 Skrevet 13. november 2015 Er det tilfeldigvis noen som vet hvordan man gjør det med illustrasjoner i tekst/referanse når man bruker Harvard stil? Står ingenting på søk og skriv. :/
Strixvaria Skrevet 14. november 2015 #7932 Skrevet 14. november 2015 Er det tilfeldigvis noen som vet hvordan man gjør det med illustrasjoner i tekst/referanse når man bruker Harvard stil? Står ingenting på søk og skriv. :/Vil tro det gjøres på samme måte som for bilder, men er ikke heeeelt sikker. Har du tenkt å bruke de i selve teksten eller henvise til vedlegg?
Kraula Skrevet 14. november 2015 #7933 Skrevet 14. november 2015 Vil tro det gjøres på samme måte som for bilder, men er ikke heeeelt sikker. Har du tenkt å bruke de i selve teksten eller henvise til vedlegg?Har tenkt å bruke inni teksten, type sånn.. visuell illustrasjon av statistikk. Derfor det blir så fryktelig vanskelig
Strixvaria Skrevet 14. november 2015 #7934 Skrevet 14. november 2015 Har tenkt å bruke inni teksten, type sånn.. visuell illustrasjon av statistikk. Derfor det blir så fryktelig vanskelig Hmmm, da skjønner jeg. Og er dessverre ikke til mye hjelp
Strawberry Fields Skrevet 15. november 2015 #7935 Skrevet 15. november 2015 Har en presentasjon om under to uker. Jeg sliter med sosial angst og får alltid panikk av tanken på å stå foran andre og snakke. Gruer meg. Det er også en gruppepresentasjon, og jeg er alltid nervøs for at noen andre ikke skal legge like mye arbeid i det som jeg gjør. Det virker bra så langt på møtene våre, så jeg er litt mer rolig angående det. Har bare noen dårlige erfaringer med å jobbe i grupper fra før, hvor jeg har endt med alt ansvaret. Men prøver tenke at de vil jo også oppnå best mulig karakter.
-Missi- Skrevet 15. november 2015 #7936 Skrevet 15. november 2015 Ja grupparbeid er ikke en dans på roser alltid nei. !! Litt noia selv for vi har fremføring fredag og ingen har tatt initiativ til å jobbe med gruppearbeidet. Håpet noen skulle gjøre det for føler er ofte jeg som må gjøre det. Men er mandag kommet og ingen gjør no må jeg jo nesten prøve å stake ut kursen/ fordele hva folk skal gjøre o.l....liker ikke å måtte gjøre det men ellers blir ikke noe gjort og det går jo utover min karakter og! Erfaringsmessig med denne gruppen best å fordele hva ver enkelt skal gjøre og at det og blir det folk sier på fremføring..så får vertfall jeg gjort min del...utan at jeg må gjøre alt arbeidet!!! litt frustrert!
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #7937 Skrevet 16. november 2015 Jeg har så sinnsykt hjemmelengsel om dagen!! Det skjer noe hele tida, og det er forsåvidt positivt, for da slipper jeg å kjede meg! Jobber som frivillig, og det er veldig koselig og gøy. Nå har det seg sånn at jeg nesten ikke kan dra hjem, fordi det er så mye drama i kollektivet, og hun ene har lagt meg for hat etter jeg begynte å vurdere å flytte pga måten hun oppfører seg på.. Har hatt episoder med at hun har stått å ropt stygge ting til meg og snakker dritt om meg til den andre vi bor med åpenlyst slik at jeg skal høre det. I tillegg har jeg så utrolig mye å gjøre på skolen, har hatt to eksamener allerede, og jeg vil bare flytte ut NÅ, men det lar seg ikke gjøre, og jeg aner faktisk ikke helt hva jeg skal gjøre! Kollektiv suger. Tips: Aldri flytt sammen med noen venner du ikke går 110% overens med.... Anonymkode: f5180...901
Gjest Linaria Skrevet 16. november 2015 #7938 Skrevet 16. november 2015 Essay levert, endelig tid til å lese til prøven jeg har på onsdag. Stress!
duftlys Skrevet 18. november 2015 #7939 Skrevet 18. november 2015 eksamen om under to uker til..... lest ekstremt lite pensum... bra det er hjemmeeksamen..
Sarah Dee Skrevet 18. november 2015 #7940 Skrevet 18. november 2015 eksamen om under to uker til..... lest ekstremt lite pensum... bra det er hjemmeeksamen..Lykke til! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå