Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Linaria
Skrevet

Hvor mye skole gjør dere hver uke? tar dere fri i helgene? Jeg er førsteårsstudent, og sliter med å vite hvor mye man bør gjøre. Jeg gjør skolearbeid hver dag, men gjør litt mindre i helgene. Jeg jobber ganske lite effektivt, så kan sitte fra 8-19 en dag (med pause hvor jeg lager og spiser lunsj, middag, sjekker facebook, kg, nettaviser osv)

Anonymous poster hash: 3fbbd...655

Jeg er på uni fra 9 - 5 ca hver dag, og tar meg som oftest fri i helgene, med mindre jeg har noe konktret som må gjøres. Jeg jobber svært effektivt når jeg først jobber da. Unngår alt av distraksjoner, og gjør heller sånt i lunsjpausen, som nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ha en prosedyreøvelse snart og det ene punktet jeg skal argumentere for vet jeg veldig godt er feil. Sliter med å finne en plausibel løsning på det.

Skrevet

Jeg har oppgavefremlegging denne uken, så har jeg fått munnskjold (hvit blemme) på tunga som gjør at jeg ikke evner til å prate ordentlig. I tillegg svir det som bare rakkern. WHY. 

Anonymous poster hash: 71b85...0c6
Skrevet

Hvor mye skole gjør dere hver uke? tar dere fri i helgene? Jeg er førsteårsstudent, og sliter med å vite hvor mye man bør gjøre. Jeg gjør skolearbeid hver dag, men gjør litt mindre i helgene. Jeg jobber ganske lite effektivt, så kan sitte fra 8-19 en dag (med pause hvor jeg lager og spiser lunsj, middag, sjekker facebook, kg, nettaviser osv)

Da jeg gikk bachelor tok jeg fri i helgene bortsett fra når det var oppgaver like rundt hjørnet. Jobbet gjerne fra 10-15 (inkl forelesninger). Jobbmengden kommer helt an på hva du føler du trenger, for meg kom pensumet veldig lett og jeg slapp å lese like mye som mange andre, men det må man kjenne på selv :)

Gjest Linaria
Skrevet

Ensom :( går greit så lenge jeg er på uni, men de siste par dagene har jeg kjent det når jeg kommer hjem.. Jeg bare setter meg ned og dhar ikke motivasjon til å gjøre noe som helst. Kjenner jo noen folk her borte litt, men ingen jeg føler jeg kan snakke med om sånne ting.

Skrevet

Hadde 2. forsøk på en teit prøve vi har i pedagogikken. Denne var så mye vanskeligere enn forrige, og jeg hadde øvd mye!!!! Denne vet jeg at jeg garantert har strøket på, og har kun ett forsøk til....... hvis jeg ikke står da, får jeg ikke ta eksamen!!! Dette er det teiteste, har jo allerede levert fagteksten som jeg jobbet masse med, og vi får svar på denne i november, men denne er da egentlig unødvendig nå som jeg kanskje ikke kan ta eksamen.

Er virkelig i panikkmodus nå...... jeg må stå på tredje forsøk ellers er alt forgjeves

Gjest Linaria
Skrevet (endret)

Er helt utslitt i dag! :( Har en oppgave som skal leveres til klokka fire i morgen. den er ferdig skrevet og printet ut, men orket ikke dra og levere den i dag, og orker ikke lete etter nettsiden den skal leveres digitalt på heller. Har prøve neste uke, og en innlevering og et essay som skal leveres i løpet av de neste par ukene. Orker ikke :(

Ser også nå at det er en måte vi helst skal ordne kildene våre etter, og jeg har brukt en annen måte. Det står "citations and bibliography ideally adhere to MHRA style" og jeg orker ikke lære meg det nå! 
Jeg freaker helt ut når det gjelder denne oppgaven. Den er bare 10% av karakteren, for å se om vi klarer å gjøre oppgaver riktig, sånn at vi klarer å skrive ordentlige essay i framtiden. Det må jo være mange andre i klassen som også føler at de ikke helt vet hva de holder på med :(

Endret av Linaria
Skrevet

Er helt utslitt i dag! :( Har en oppgave som skal leveres til klokka fire i morgen. den er ferdig skrevet og printet ut, men orket ikke dra og levere den i dag, og orker ikke lete etter nettsiden den skal leveres digitalt på heller. Har prøve neste uke, og en innlevering og et essay som skal leveres i løpet av de neste par ukene. Orker ikke :(

Ser også nå at det er en måte vi helst skal ordne kildene våre etter, og jeg har brukt en annen måte. Det står "citations and bibliography ideally adhere to MHRA style" og jeg orker ikke lære meg det nå! 

Jeg freaker helt ut når det gjelder denne oppgaven. Den er bare 10% av karakteren, for å se om vi klarer å gjøre oppgaver riktig, sånn at vi klarer å skrive ordentlige essay i framtiden. Det må jo være mange andre i klassen som også føler at de ikke helt vet hva de holder på med :(

Masse lykke til  :blomst:  Bare stå på selv når du er utslitt, i ettertid vil du få belønning for det. 

Og hvis det hjelper tenk at juleferien er liker rundt hjørnet, det gjør jeg. På den måten har jeg noe å se fram til når jeg sliter som verst. Som nå, jeg går medisin og har en gigantisk konte eksamen rett rundt hjørnet  :( Var syk på ordinær så den fikk jeg ikke tatt, og nå gjennomgår vi masse nytt stoff som jeg må lære, samtidig som jeg må konstant lese til konte eksamen og. Er helt utslitt, har flere ganger tenk på om jeg skal droppe ut et år og studere igjen senere, men så vil jeg helst ikke gi opp :(

Anonymous poster hash: 545a0...643

Gjest Linaria
Skrevet

Masse lykke til  :blomst:  Bare stå på selv når du er utslitt, i ettertid vil du få belønning for det. 

Og hvis det hjelper tenk at juleferien er liker rundt hjørnet, det gjør jeg. På den måten har jeg noe å se fram til når jeg sliter som verst. Som nå, jeg går medisin og har en gigantisk konte eksamen rett rundt hjørnet  :( Var syk på ordinær så den fikk jeg ikke tatt, og nå gjennomgår vi masse nytt stoff som jeg må lære, samtidig som jeg må konstant lese til konte eksamen og. Er helt utslitt, har flere ganger tenk på om jeg skal droppe ut et år og studere igjen senere, men så vil jeg helst ikke gi opp :(

Anonymous poster hash: 545a0...643

Tusen takk! Skal til Norge en helg om to uker. Da blir det ut på restaurant med familien, favorittpuben med vennene mine og masse norsk mat! Kjenner det blir utrolig deilig. Ikke fordi jeg savner Norge SÅ mye, men jeg savner virkelig familie og venner og forskjellige småting. 

Lykke til på eksamen! jeg er sikker på at det går kjempebra. Prøv og se hvordan det går. Hvis du ikke får det til denne gangen, så er det ikke krise å droppe ut, men ikke gi opp uten å ha prøvd i hvert fall :)

Skrevet

Leser dere alltid ved bord? Har begynt å få dålig samvittighet om jeg leser i sofaen. Slitsomt..

Anonymous poster hash: d9496...008
Skrevet

Leser dere alltid ved bord? Har begynt å få dålig samvittighet om jeg leser i sofaen. Slitsomt..

Anonymous poster hash: d9496...008

Ja, plages med ryggen, og må ha bord. Vil ha sofa til avslapning egentlig, kan ikke tenke meg at det er så lett å skille mellom lesetid og slappavtid når du leser på sofaen. Men det er bare meg da

Skrevet

Motivasjon, hvor er du?  :bond:

Motivasjon kommer ikke, den må hentes.

Anonymous poster hash: 4c86e...8c3

• Liker 1
Skrevet

I Bergen er det iallfall mange som poster.

Er helt latterlig hektet selv. Jodel i Bergen er bedre enn andre steder.

Skrevet

Jeg er så stressa! Klarer ikke å slappe av uansett hva jeg gjør. Prøver å minne meg selv på at om jeg skulle stryke alle eksamene, så er det uansett ikke verdens undergang - men alikevel går jeg rundt med en enorm dommedagsfølelse over eksamen som snart nærmer seg. 

Dette semesteret har vært utrolig vanskelig. Kom dårlig ut med lesing, og nå føler jeg at jeg sitter opp etter ørene med pensum jeg ikke skjønner. I tillegg har jeg satt meg opp på altfor mange jobbvakter fremover Det verste er at jeg tror at om jeg kan slappe av nå, og bare sette meg ned og lese i mitt tempo og tar i bruk den tiden jeg faktisk har, så vil det gå uendelig mye bedre på eksamen, enn den stressingen jeg driver med nå. Klokken er 02:30 og jeg får ikke sove pga. alle tankene om eksamen og alt jeg IKKE kan.. 

ÆSJ! noen ganger er det å studere skikkelig dritt! 

Anonymous poster hash: 3c74a...4a9
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er så stressa! Klarer ikke å slappe av uansett hva jeg gjør. Prøver å minne meg selv på at om jeg skulle stryke alle eksamene, så er det uansett ikke verdens undergang - men alikevel går jeg rundt med en enorm dommedagsfølelse over eksamen som snart nærmer seg.

Dette semesteret har vært utrolig vanskelig. Kom dårlig ut med lesing, og nå føler jeg at jeg sitter opp etter ørene med pensum jeg ikke skjønner. I tillegg har jeg satt meg opp på altfor mange jobbvakter fremover Det verste er at jeg tror at om jeg kan slappe av nå, og bare sette meg ned og lese i mitt tempo og tar i bruk den tiden jeg faktisk har, så vil det gå uendelig mye bedre på eksamen, enn den stressingen jeg driver med nå. Klokken er 02:30 og jeg får ikke sove pga. alle tankene om eksamen og alt jeg IKKE kan..

ÆSJ! noen ganger er det å studere skikkelig dritt!

Anonymous poster hash: 3c74a...4a9

Oi, var som å lese om mitt eget liv! Føler virkelig med deg! Jeg skal faktisk prøve å lese hele pensum på 7dager for å rekke å lese til de neste eksamene... Aner ikke hvordan jeg skal klare det, så derfor er jeg våken og stirrer i veggen nå

Ønsker deg lykke til❤️ Livet har sine rare måter til å bli bra igjen selv om nesten alt går i dass

Skrevet

Jeg gruer meg sånn til i morgen! Skal ha muntlig prosedyre og jeg føler at jeg har null kontroll.

Skrevet

Full undervisning fram til dagen før første eksamen, tre eksamener på halvannen uke og alle er i november. WHY!?

Gjest Linaria
Skrevet

Prøve i gælisk neste uke. Masse å lese i keltisk historie.

Men Outlander teller som lesing i disse fagene. Sant? Sant?

Gjest Raindrops
Skrevet

Leverer en oppgave jeg er storfornøyd med: Tre stjerner og fantastiske tilbakemeldinger

Leverer en oppgave bare for å nå fristen og regner med å måtte gjøre den på nytt: Tre stjerner og fantastiske tilbakemeldinger.

Jeg mister helt troen på systemet. Neste gang vurderer jeg å legge inn en bevisst feil i oppgaven min, bare for å sjekke om de faktisk leser det, for nå virker tilbakemeldingene fullstendig meningsløse, og jeg lærer ingenting.

Skrevet

Eksamenperioden nærmer seg og jeg henger langt etter. Har ikke ork til å jobbe i dag heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...