Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, du er ikke en dårlig arbeidstaker. Masteren din er en fulltidsjobb, så at du skal jobbe 5-6-7 dager i en annen jobb er altfor mye! Ei venninne sleit med det samme, hun måtte bare si opp etter hvert, fordi det ble vanskelig for henne å si nei når de maste hver eneste dag. De skjønte ikke at hun måtte jobbe med masteren 8 timer om dagen. 

Eller mer, som mange studenter faktisk gjør :0 dårlig gjort av arbeidsgiver å mase!

Ja, enig. Jeg sier ikke at det ikke er mulig, men når man faktisk ikke MÅ jobbe fulltid i tillegg for å kunne leve, så skal man ikke føle seg presset av arbeidsgiver til å jobbe mer når man faktisk jobber mer enn det stillingsprosenten sier. 

Åh, det trengte jeg å høre!

5 dager på, og jeg er så trøtt at jeg nesten dauer. Fikk dog enda et spørsmål om å jobbe denne uken. Sykt, sykt.

Et under at jeg kun har misset én forelesning på 3 uker (og det var pga legetime) *klapper meg selv på skuldra*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bahh må få ut litt frustrasjon.

Har nettopp begynt på et studie jeg tror er det riktige. Men jeg er så redd for ikke å klare det - eventuelt ikke få noe liv ved siden av eller gå på en skikkelig smell.

vi har nettopp hatt om nervesystemet, 40-50sider på engelsk. jeg er ikke så god i engelsk, men tenkte at jeg måtte få notater over på norsk så det har jo resultert i at jeg har sittet i dagesvis å oversatt hele kapittelet. har ikke hatt mulighet til å gjort noe som helst da jeg bare må lese, oversette, skrive omtrent. dessuten har vi et nytt kapittel i mårra som jeg da ikke har rukket å begynt på. så tanken på å måtte sitte dag ut og inn bare for å få alt over på norsk så jeg kan lære noe av det jeg leser er jo .. veldig slitsom. den boka er helt sinnsykt tjukk og, og tanken på at jeg faktisk må oversette alle kapitler er jo .. det går jo ikke? kommer aldri i verden til å ha noe sosialt liv ved siden av såfall da!

dessuten har vi et annet fag i tillegg.

syns vi har startet ganske hardt.

dessuten er det syykt mange yngre på studie mitt, veldig få på min alder, og jeg føler ikke jeg kommer så veldig overens med så veldig mange. henger med en gjeng jeg ikke er sånn veldig fan av.

not cool

Anonymous poster hash: 0597e...402

Er det psy1000? :)

• Liker 2
Skrevet

Er det psy1000? :)

Nei, psy1005. Tror det er samme greia, bare at vi har en annen bok

Skrevet

Bahh må få ut litt frustrasjon.

Har nettopp begynt på et studie jeg tror er det riktige. Men jeg er så redd for ikke å klare det - eventuelt ikke få noe liv ved siden av eller gå på en skikkelig smell.

vi har nettopp hatt om nervesystemet, 40-50sider på engelsk. jeg er ikke så god i engelsk, men tenkte at jeg måtte få notater over på norsk så det har jo resultert i at jeg har sittet i dagesvis å oversatt hele kapittelet. har ikke hatt mulighet til å gjort noe som helst da jeg bare må lese, oversette, skrive omtrent. dessuten har vi et nytt kapittel i mårra som jeg da ikke har rukket å begynt på. så tanken på å måtte sitte dag ut og inn bare for å få alt over på norsk så jeg kan lære noe av det jeg leser er jo .. veldig slitsom. den boka er helt sinnsykt tjukk og, og tanken på at jeg faktisk må oversette alle kapitler er jo .. det går jo ikke? kommer aldri i verden til å ha noe sosialt liv ved siden av såfall da!

dessuten har vi et annet fag i tillegg. 

syns vi har startet ganske hardt.

dessuten er det syykt mange yngre på studie mitt, veldig få på min alder, og jeg føler ikke jeg kommer så veldig overens med så veldig mange. henger med en gjeng jeg ikke er sånn veldig fan av. 

not cool

er dette i trondheim? :) hvor gammel er du?

Skrevet

Har ikke fått lest noe som helst i dag, har ikke fått trent, har ikke fått vasket hybelen, har rett og slett ikke gjort en dritt i dag!! Er så slapp, og føler meg så mislykket.

Anonymous poster hash: fe5d6...10e

Skrevet

Har ikke fått lest noe som helst i dag, har ikke fått trent, har ikke fått vasket hybelen, har rett og slett ikke gjort en dritt i dag!! Er så slapp, og føler meg så mislykket. Anonymous poster hash: fe5d6...10e

Sånne dager har vi alle av og til. Jeg hadde en sånn dag i går. Fant ut at jeg måtte få en oversikt over hva jeg faktisk -hadde- gjort, og ikke bare henge meg opp i alt jeg ikke har rukket. Det var straks litt mer motiverende. Nå har jeg oversikt over hva jeg har lest og ikke lest i alle emnene, og det endte faktisk med at jeg fikk lest ett nytt kapittel og skrevet notater for et tidligere kapittel før jeg la meg. Veldig greit å ha de faktiske tallene foran seg, ikke bare lage en stor haug med kapitler og sider og ting man burde gjort i hodet. Husvasken står der til senere, og om du ikke fikk trent er det ikke verdens undergang. Om du føler du kaster bort dagen helt, ville jeg valgt meg én av tingene du skulle gjort og fullført den. Glem det andre til en annen dag. Har du en skikkelig møkkadag vil jeg anbefale en lang dag ute i naturen.

Anonymous poster hash: a5b0b...c21

Skrevet

Sånne dager har vi alle av og til. Jeg hadde en sånn dag i går. Fant ut at jeg måtte få en oversikt over hva jeg faktisk -hadde- gjort, og ikke bare henge meg opp i alt jeg ikke har rukket. Det var straks litt mer motiverende. Nå har jeg oversikt over hva jeg har lest og ikke lest i alle emnene, og det endte faktisk med at jeg fikk lest ett nytt kapittel og skrevet notater for et tidligere kapittel før jeg la meg. Veldig greit å ha de faktiske tallene foran seg, ikke bare lage en stor haug med kapitler og sider og ting man burde gjort i hodet. Husvasken står der til senere, og om du ikke fikk trent er det ikke verdens undergang. Om du føler du kaster bort dagen helt, ville jeg valgt meg én av tingene du skulle gjort og fullført den. Glem det andre til en annen dag. Har du en skikkelig møkkadag vil jeg anbefale en lang dag ute i naturen.

Anonymous poster hash: a5b0b...c21

Dette trengte jeg, takk  :blomst:

Skrevet

Dette trengte jeg, takk  :blomst:

Og det er fullstendig lov til å grine det ut! Hadde en slik dag på fredag selv :)

Skrevet

Dagens haiku.

Skulle lese litt.

Så ringte jobben gitt.

Gleder meg til lønn.

...

(men ikke til eksamen).

• Liker 4
Skrevet

Ble ikke så jeg åpnet boka i dag, gitt. Godt med en frikveld uansett da. Får vel tatt det igjen senere..

Skrevet

Jeg er blitt syk :-(

Skrevet

Er litt uinspirert om dagen. Det er så uvant at det ikke er forelesninger faste dager hver uke, og at jeg alltid har bestemt pensum å lese. Nå er blokk 1 overstått, og jeg sitter her og er litt sånn.. "Jaa, skal jeg lese litt her da kanskje.." også gidder jeg ikke. Kan stoffet fra før og det er praktiske oppgaver som ikke krever så mye lesing at det gjør noe, så føler ikke helt det store behovet for å nilese i akkurat det faget uansett. Venter på å få plass på masterlesesal så jeg faktisk kan begynne å ha ordentlige lesedager på universitetet igjen. Bare ta med meg bøker, mat og drikke og sitte der til jeg har lest det jeg skal lese. Her hjemme får jeg ikke lest nevneverdig siden samboer er hjemme fra jobb i dag pga. sykdom, noe han også var i går. Og i min verden er det utrolig forstyrrende at han er her når jeg skal lese.. Stakkars mann  :fnise:

Føler jeg går rundt med en halvveis forkjølelse konstant, og sånn har det vært i en måned. Tror det har noe med væromslagene å gjøre, men guuuuud så irriterende å være snufsete hele tiden  :sur:

Skrevet

Prøver å lese pensum, men hjernen min kobler av hele tiden! Blir veldig sliten av å prøve å koble den på igjen... Bruker pomodoro, men hjernen vandrer avsted, og jeg sliter med å få den tilbake igjen. Føles ut som huet mitt har for mange faner åpne. What to do.

Skrevet

Prøver å lese pensum, men hjernen min kobler av hele tiden! Blir veldig sliten av å prøve å koble den på igjen... Bruker pomodoro, men hjernen vandrer avsted, og jeg sliter med å få den tilbake igjen. Føles ut som huet mitt har for mange faner åpne. What to do.

Lukk alle faner og start på nytt :laugh: 

Fra spøk til alvor, prøv å skriv ned det du tenker på når tankene vandrer, det er ofte en god måte å legge det bak seg på og fokusere på det du skal. Eller kanskje ta deg en lengre pause, gå deg en tur, alt for å lufte hjernen :) 

Skrevet

Har en uke igjen til jeg må ha fått godkjent og levert pensumlistene for masterfagene mine, og hodet er bare.... Våt bomull. Mangler to eller tre bøker, og står heeelt fast på hva jeg bør lete etter som er relevant! Egenkomponerte fag er veldig både og! Digg med friheten, kjipt med friheten og ansvaret! :ler:

Får vel sende mail til veileder og be om litt råd, men synes det er så skummelt! :bond: Er redd for å få beskjed om at jeg er helt på viddene :sukk: 

Skrevet

Lukk alle faner og start på nytt :laugh:

Fra spøk til alvor, prøv å skriv ned det du tenker på når tankene vandrer, det er ofte en god måte å legge det bak seg på og fokusere på det du skal. Eller kanskje ta deg en lengre pause, gå deg en tur, alt for å lufte hjernen :)

Hadde vært kjekt å kunne ta en omstart :fnise:

Har prøvd å skrive ned tidligere. Det er bare det at hjernen vandrer så grossalt mye... Kan tenke på ALT! Er så vanskelig å "holde den i tøylene". Når jeg begynner å skrive ennting, blir det bare å skrive ned femten andre ting jeg kommer på fordi jeg har begynt å tenke når jeg skriver det første... Er som en uendelig strøm av tanker jeg ikke aner hvordan jeg skal stoppe... Blir så ufattelig sliten av det!

Det nytter dessverre ikke gå en lang tur, for dette gjelder hele tiden. Selv etter en lang tur/treningsøkt/fridag/pause.

Æsjæsjæsj, teite hodet! Ødelegger for meg! Kanskje jeg skal dra på grisefylla for å straffe dumme hodet :fnise:

Skrevet

I dag er jeg skikkelig trøtt, og kald.

Sto opp 06.45 for å dusje og tenkte jeg at jeg skulle ha en skikkelig effektiv dag og sånn.

Nå er klokka 09.00 og jeg har bare dusja og spist frokost.

Er alltid litt trøtt, men i dag er jeg så sinnsykt trøtt. Vurderer faktisk å legge meg, droppe kurs og starte dagen på nytt om noen timer. Og jeg har aldri droppet kurs. Har forsåvidt ikke lyst til å droppe kurs, men er ikke noe poeng i å være på kurs om jeg ikke har forberedt meg.

Skrevet

Fikk tildelt masterlesesalsplass, og burde være veldig glad for det, men fytti. Vi er 8 stk som deler et klasserom uten vinduer og mulighet for lufting. 

Andre masterstudenter får lyse, luftige rom med vinduer og inndelte kontorpulter.

Ser ut til at vi får bord som ikke kan heves/senkes og helt vanlige stoler.

Kommer nok til å bruke de offentlige lesesalene likevel.

Anonymous poster hash: c60d6...536
Skrevet

Wow, de som sitter på forelesning og skriver absolutt alt som sies på pc, er fryktelig irriterende. Spesielt de som hamrer på et tastatur som lager mye lyd i utgangspunktet. Og bare så det er sagt, store deler av det foreleser sier står på slides som han alt har gjort tilgjengelig for oss!

Skrevet

Wow, de som sitter på forelesning og skriver absolutt alt som sies på pc, er fryktelig irriterende. Spesielt de som hamrer på et tastatur som lager mye lyd i utgangspunktet. Og bare så det er sagt, store deler av det foreleser sier står på slides som han alt har gjort tilgjengelig for oss!

Hahah helt enig! Man får jo ikke med seg noen ting om man bare sitter og skriver hele forelesningen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...