Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Matte 2 dreper meg bokstavelig. Når er det siste frist for å melde seg av eksamen?

Er første november (eller fjorten dager før eksamen) på UiT i alle fall.

Har en øvingsoppgave som skal inn i morgen og jeg er så lite motivert at jeg kom meg gjennom halvannen side av gjennomlesning og retting før jeg ikke gadd mer. Ikke har jeg skrevet den ferdig heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer aldri å huske det jeg leste om uken før og det er såååå demotiverende!! :( Denne uken har vært skikkelig ræva, har 20 sider igjen av pensum som jeg ikke engang har begynt på. For ikke å snakke om de 40 sidene jeg faktisk har lest, som jeg kommer til å glemme bort så snart jeg begynner på noe annet........  :cry3:

Skrevet

Jeg lengter hjem, og skal avslutte studiet til våren siden dette er noe jeg ikke vil, men  "må" gå et år for å få 60stp, så ja jeg overlever, men akkurat nå er alt mørkt og trist.  :frown:

Foreleserne vil og at vi skal begynne å lese, men vi har jo sånn 15bøker, vanskelig å vite i hvilken vi skal begynne i!

Anonymous poster hash: 14b8c...f87

Kjenner meg igjen her. Har allerede levert inn ett par innleveringer og dette er noe jeg definitivt ikke har lyst til å gjøre resten av livet mitt. Men kan jo ikke slutte etter bare en måned, så får nok bare gå ut året og bytte til høsten neste år.

Det er i hvert fall noe bra som kommer ut av dette. Består jeg, så blir det 60stp, jeg har bodd for meg selv et helt år, jeg føler meg mer selvstendig for hver dag og jeg kan aldri tenke meg å bo hjemme hos foreldrene mine over en lengre periode. Så noe bra har kommet ut av dette.

Anonymous poster hash: 5bd60...9ba

Skrevet

En ting som irriterer meg fryktelig dette semesteret er at ukene er så fryktelig forskjellige! Får ikke lært meg når de forskjellige forelesningene er, for tidspunktene er annerledes fra uke til uke.

I tillegg blir andre klasser sine forelesning av og til lagt ut på MIN elektroniske timeplan, sånn at det ser ut som jeg har mye mer enn jeg har, og jeg alltid må dobbelt- og trippelsjekke om jeg faktisk skal dra dit eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Baaah, vi har starta året med Exphil og exfac. Det er så kjedelig at jeg dævver!!!:o

Skrevet

Dere som sliter med konsentrasjon, har dere testet ut pomodoro-metoden? http://mytomatoes.com/

For meg fungerer den veldig godt, fordi jeg vet at jeg får en pause snart, og jeg kan gjøre meg fortjent til den ved å jobbe intensivt!

ExFac og ExPhil er kjedelig, men det er faktisk nyttig grunnlag å ha, selv om det føles som alt annet enn nyttig når man står midt i det :ler:

Skrevet

Dere som sliter med konsentrasjon, har dere testet ut pomodoro-metoden? http://mytomatoes.com/

For meg fungerer den veldig godt, fordi jeg vet at jeg får en pause snart, og jeg kan gjøre meg fortjent til den ved å jobbe intensivt!

ExFac og ExPhil er kjedelig, men det er faktisk nyttig grunnlag å ha, selv om det føles som alt annet enn nyttig når man står midt i det :ler:

Lastet ned nå 

Skrevet

Jeg savner hunden min så forferdelig mye. Er ikke bare bare å ringe henne akkurat. Er redd hun tror jeg har forlatt henne, haha.. Flere som savner kjæledyr? :laugh:

//Sportsidiot

Skrevet

Jeg savner hunden min så forferdelig mye. Er ikke bare bare å ringe henne akkurat. Er redd hun tror jeg har forlatt henne, haha.. Flere som savner kjæledyr? :laugh:

//Sportsidiot

Jeg savner kattene mine! Foreldrene mine pleier å ta røret inntil dem så jeg kan høre at de maler, også får jeg snakke med dem. Katten ble så forvirret stakkars, hun hørte stemmen min og trodde jeg stod utenfor eller noe. Haha, litt i overkant glad i de søte pusene mine kanskje

Anonymous poster hash: 3fbbd...655

Skrevet

Bahh må få ut litt frustrasjon.

Har nettopp begynt på et studie jeg tror er det riktige. Men jeg er så redd for ikke å klare det - eventuelt ikke få noe liv ved siden av eller gå på en skikkelig smell.

vi har nettopp hatt om nervesystemet, 40-50sider på engelsk. jeg er ikke så god i engelsk, men tenkte at jeg måtte få notater over på norsk så det har jo resultert i at jeg har sittet i dagesvis å oversatt hele kapittelet. har ikke hatt mulighet til å gjort noe som helst da jeg bare må lese, oversette, skrive omtrent. dessuten har vi et nytt kapittel i mårra som jeg da ikke har rukket å begynt på. så tanken på å måtte sitte dag ut og inn bare for å få alt over på norsk så jeg kan lære noe av det jeg leser er jo .. veldig slitsom. den boka er helt sinnsykt tjukk og, og tanken på at jeg faktisk må oversette alle kapitler er jo .. det går jo ikke? kommer aldri i verden til å ha noe sosialt liv ved siden av såfall da!

dessuten har vi et annet fag i tillegg. 

syns vi har startet ganske hardt.

dessuten er det syykt mange yngre på studie mitt, veldig få på min alder, og jeg føler ikke jeg kommer så veldig overens med så veldig mange. henger med en gjeng jeg ikke er sånn veldig fan av. 

not cool

Anonymous poster hash: 0597e...402
Skrevet

Bahh må få ut litt frustrasjon.

Har nettopp begynt på et studie jeg tror er det riktige. Men jeg er så redd for ikke å klare det - eventuelt ikke få noe liv ved siden av eller gå på en skikkelig smell.

vi har nettopp hatt om nervesystemet, 40-50sider på engelsk. jeg er ikke så god i engelsk, men tenkte at jeg måtte få notater over på norsk så det har jo resultert i at jeg har sittet i dagesvis å oversatt hele kapittelet. har ikke hatt mulighet til å gjort noe som helst da jeg bare må lese, oversette, skrive omtrent. dessuten har vi et nytt kapittel i mårra som jeg da ikke har rukket å begynt på. så tanken på å måtte sitte dag ut og inn bare for å få alt over på norsk så jeg kan lære noe av det jeg leser er jo .. veldig slitsom. den boka er helt sinnsykt tjukk og, og tanken på at jeg faktisk må oversette alle kapitler er jo .. det går jo ikke? kommer aldri i verden til å ha noe sosialt liv ved siden av såfall da!

dessuten har vi et annet fag i tillegg. 

syns vi har startet ganske hardt.

dessuten er det syykt mange yngre på studie mitt, veldig få på min alder, og jeg føler ikke jeg kommer så veldig overens med så veldig mange. henger med en gjeng jeg ikke er sånn veldig fan av. 

not cool

Anonymous poster hash: 0597e...402

Vet ikke om det er relevant på ditt studie, men hos oss så er det en del vanskelige begreper både på norsk og engelsk vi må kjenne til, men når vi først kjenner til dem så er det mange av de samme som går igjen senere. Derfor har jeg valgt å bruke tid til å begynne med på å fokusere på å lære meg begrepene, fordi det vil gjøre det lettere å lese fagene sammenhengende uten å oversette og slå opp hele tiden senere. Dette rådet er ikke noe særlig til hjelp om det er ord som er avgrenset til smale emner og som sjeldent/ikke kommer tilbake senere i pensum da. 

Rent praktisk bruker jeg gul tusj for viktige ting, og rosa for begreper, og så skriver jeg ned begrepene med forklaring etter å ha lest kapittelet. Ikke sikkert det funker for deg, men for meg fungerer det bedre enn mye annet jeg har prøvd når pensum bli komplisert :)

Gjest Gjest_frisk
Skrevet (endret)

Flere som sliter med å lære av forelesninger? Leser for meg selv i dag jeg fordi jeg føler jeg ikke får noe ut av forelesningene..

Alt er obligatorisk her, så da er det ekstra irriterende hvis en forelesning er helt tafatt.

Det kommer riktignok veldig an på foreleserne her da. Noen (gjerne innleide) kan være helt fantastiske! Kjempeinteressant og tiden bare flyr forbi MENS man faktisk lærer. Andre er rett og slett elendige og er kun bortkastet tid. Enten så er det så opplagt at jeg kunne lest meg opp til det samme 6-timers stoffet på en halvtime hjemme, eller så er det så dårlig forklart at jeg uansett må gå over alt i detalj når jeg kommer hjem. Bortkastet tid begge deler..

Endret av frisk
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har satt meg høye mål jeg er livredd for å ikke nå. Føler jeg ikke har tid til noe som helst. Hjelper ikke at konsentrasjonen min er lik null for tiden. Kan sitte på lesesalen i timesvis uten å gjøre noe som helst fornuftig. Tror jeg må begynne å trene..!

• Liker 1
Skrevet

Jeg får ikke "løfte tungt" i 4-6 uker pga blindtarmoperasjonen. Det funker særs dårlig på jus studie der jeg bærer rundt på mac, lærebok, skrivebok, domsamlingen og ikke minst: norges lover. Bare lovsamlingen er jo definisjonen på tung!

Og hva er egentlig tungt?

Må prøve meg fram så jeg ikke belaster magen.

Jeg får da ikke trent heller. Var inne i en god treningsperiode som igjen gjør at jeg får lettere studiedagene, men neida.

Skrevet

Jeg får ikke "løfte tungt" i 4-6 uker pga blindtarmoperasjonen. Det funker særs dårlig på jus studie der jeg bærer rundt på mac, lærebok, skrivebok, domsamlingen og ikke minst: norges lover. Bare lovsamlingen er jo definisjonen på tung!

Og hva er egentlig tungt?

Må prøve meg fram så jeg ikke belaster magen.

Jeg får da ikke trent heller. Var inne i en god treningsperiode som igjen gjør at jeg får lettere studiedagene, men neida.

Hm. Jeg vet om ei på jussen her, som også nettopp hadde blindtarmoperasjon. Kanskje det er deg? Liten verden i så fall.

Anonymous poster hash: 843a3...640

• Liker 1
Skrevet

Hm. Jeg vet om ei på jussen her, som også nettopp hadde blindtarmoperasjon. Kanskje det er deg? Liten verden i så fall.

Det kan tenkes, dersom det er i Oslo.

Verden er plutselig liten på KG!

Skrevet

Det kan tenkes, dersom det er i Oslo.

Verden er plutselig liten på KG!

Nei, Bergen. Så rart at det skjedde helt samtidig!

Skrevet

Nei, Bergen. Så rart at det skjedde helt samtidig!

Jøsses :fnise:

Kanskje blindtarmbetennelse er en vanlig bivikning av å lese for mye høyesterettspreik :fnise:

Skrevet

Jøsses :fnise:

Kanskje blindtarmbetennelse er en vanlig bivikning av å lese for mye høyesterettspreik :fnise:

Ja, er ikke lenge før det skjer her heller tror jeg. Det, eller koffeinoverdose. Det er litt 50/50.

Skrevet

Ja, er ikke lenge før det skjer her heller tror jeg. Det, eller koffeinoverdose. Det er litt 50/50.

"her også" mente jeg. Litt dialekt som snek seg inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...