Upadiela Skrevet 11. august 2015 #7441 Skrevet 11. august 2015 AKADEMIKA RUINERER MEG Seriøst. Kjøpte en lefse av en bok, den kostet 399 kr. Tror ikke den er 1 cm tykk engang.
Florence Skrevet 11. august 2015 #7442 Skrevet 11. august 2015 AKADEMIKA RUINERER MEG Seriøst. Kjøpte en lefse av en bok, den kostet 399 kr. Tror ikke den er 1 cm tykk engang. Sjekk heller rundt på nett!
Wolfmoon Skrevet 11. august 2015 #7443 Skrevet 11. august 2015 Sjekket pensumet mitt både hos Akademika og Bokkilden, samtlige bøker var billigere hos sistnevnte, ikke alltid så mye, men minst 30-40 per bok, blir jo tilslutt mye.
Upadiela Skrevet 11. august 2015 #7444 Skrevet 11. august 2015 Sjekk heller rundt på nett! Jau, jeg har gjort det, sett etter brukt og sånt, men ingen av de jeg mailet svarte. Så jeg kjøpte de like gjerne nå, så har jeg de. Kunne kanskje spart noen hundrelapper på nett, men tre av bøkene jeg kjøpte var på salg på Akademika likevel.
Gjest Linaria Skrevet 11. august 2015 #7445 Skrevet 11. august 2015 AKADEMIKA RUINERER MEG Seriøst. Kjøpte en lefse av en bok, den kostet 399 kr. Tror ikke den er 1 cm tykk engang. Og hvis noe av pensum er på engelsk, bestill det fra utlandet. Ingen toll på bøker og det er mye billigere! Ingen på UiO svarer på telefonen. På knutepunktet sa de at jeg var satt opp til utvekslingto semestere, så de kunne ikke skjønne hvorfor Lånekassen har fått feil informasjon, men ser ut som om fakultetet mitt kun har forhåndsgodkjent ett semester... selv om jeg søkte om forhåndsgodkjenning til to semestere -.- Kjeder meg sånn! Vil bare flytte til Skottland! alle vennene mine har begynt å studere og jeg sitter her hjemme hos mamma og pappa og kjeder meg. Stikker til utlandet om et par uker. Trenger å komme meg vekk.
mandel92 Skrevet 11. august 2015 #7446 Skrevet 11. august 2015 AKADEMIKA RUINERER MEG Seriøst. Kjøpte en lefse av en bok, den kostet 399 kr. Tror ikke den er 1 cm tykk engang. Adlibris er betydelig billigere enn akademika!
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #7447 Skrevet 11. august 2015 Jeg ser ikke at noen har klaget over konteeksamen ennå... Så da gjør jeg det! Eksamen på fredag ÆÆÆ Anonymous poster hash: 5e634...9cf 2
Ananas. Skrevet 11. august 2015 #7448 Skrevet 11. august 2015 Akademika, Norli, Ark, Haugenbok osv. er mye dyrere enn f.eks adlibris, Bokkilden og Tanum, her er det tusenlapper å spare om man trenger mye.. Ikke noe sutring (så jeg er i feil tråd), men et tips!
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #7449 Skrevet 12. august 2015 Du må alltid kjøpe bøker brukt! Da halverer du prisen, og en del selger for halve av halve prisen igjen, pga brukt av brukt. Kjøper da aldri nye bøker, som skal erstattes hvert halvår i 5 år! Da blir du fort fattig. Det finnes egne facebook grupper for kjøp og salg av bøker for hver linje på hvert universitet/høgskole. Anonymous poster hash: 2d0b8...1e2 2
Gjest Linaria Skrevet 12. august 2015 #7450 Skrevet 12. august 2015 Ting ordnes så sent på universiteter i Skottland!!! I våres fant jeg ut hvilke kurs jeg ville ta, har fått forhåndsgodkjenning, begynt å lese pensum og gleder meg masse, men det viser seg at jeg er egentlig ikke godkjent til de kursene i det hele tatt. Det kan være foreleseren i et fag bare bestemmer seg for at "nei, dette faget får ikke du ta" og alle drømmene mine går i vasken. Nå viser det seg at to av fagene jeg har valgt, har halvveis overlappende timeplaner. Jeg vil altså gå glipp av en 50 min forelesning i hvert fag i uka. Dette er ikke noe JEG bryr meg om i det hele tatt. Jeg har hatt det sånn før i Oslo, og greide lett å ta igjen pensum selv og gjorde det bra på eksamen. Der har jeg lest at det heller ikke er obligatorisk oppmøte, men likevel virker de mye strengere med timeplanene! Jeg sliter med å forstå dette, og det går ikke an å få svar nå! ALT er bare "snakk med personal tutor når du kommer til Skottland" Hvis de nekter meg å ta gælisk, kommer jeg til å stryke hele året i protest. Jeg gir opp hva som helst, men aldri aldri gælisk.
Hirondelle Skrevet 14. august 2015 #7451 Skrevet 14. august 2015 Venter på svar om jeg får ta det ene emnet jeg har såå lyst til å ta dette semesteret. Det står at det publiseres senest 17. august om jeg kommer inn på emnet, så nå sitter jeg her og oppdaterer studentweb ca hvert femte minutt... Tenker at det er fredag og at det publiseres sikkert i dag en gang før kl 16. STRESS 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #7452 Skrevet 14. august 2015 Det er langt utpå ettermiddagen og jeg har ikke gjort annet enn å åpne dokumentet... Anonymous poster hash: 19ec3...7de
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #7453 Skrevet 14. august 2015 Må kanskje flytta hjem til mamma og pappa hvis jeg ikke består konteeksamen. Mangler 15 poeng til støtte. Siden jeg er lokalstudent fikk jeg hybel gjennom studentskipnaden fordi jeg har gullhår i ræva, men det er nok borte! *krysser fingran* Anonymous poster hash: 12c4e...4c2
Gjest Linaria Skrevet 14. august 2015 #7454 Skrevet 14. august 2015 Jeg har lyst til å sutre over ting selv om jeg egentlig ikke har noe spesifikt å sutre om akkurat nå. Kan jo sutre over valutakursen da. 12,79 kroner pundet Og alt styret med Lånekassen. Ga opp å få kontakt med UiO denne uka, siden de sikkert har masse å gjøre. Prøver igjen neste uke.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #7455 Skrevet 14. august 2015 Jeg har lyst til å sutre over ting selv om jeg egentlig ikke har noe spesifikt å sutre om akkurat nå. Kan jo sutre over valutakursen da. 12,79 kroner pundet Og alt styret med Lånekassen. Ga opp å få kontakt med UiO denne uka, siden de sikkert har masse å gjøre. Prøver igjen neste uke. Pundet ja! Og London som satte opp prisene på undergrunnsbanen til sommeren! Bastards! Anonymous poster hash: 12c4e...4c2
Gjest Linaria Skrevet 14. august 2015 #7456 Skrevet 14. august 2015 Pundet ja! Og London som satte opp prisene på undergrunnsbanen til sommeren! Bastards! Anonymous poster hash: 12c4e...4c2 Aww så irriterende! Jeg skal i hvert fall bo langt fra London! Ikke så mye å gjøre med pundet. Det blir jo fantastisk å bo der borte uansett.
Florence Skrevet 14. august 2015 #7457 Skrevet 14. august 2015 Aww så irriterende! Jeg skal i hvert fall bo langt fra London! Ikke så mye å gjøre med pundet. Det blir jo fantastisk å bo der borte uansett. Vennlig advarsel: Edderkoppene i England er massive! Jeg fikk helt sjokk. Husedderkopper der er noe helt annet enn husedderkopper i Norge.
Gjest Linaria Skrevet 14. august 2015 #7458 Skrevet 14. august 2015 Vennlig advarsel: Edderkoppene i England er massive! Jeg fikk helt sjokk. Husedderkopper der er noe helt annet enn husedderkopper i Norge. Jeg skal bo i Skottland :D Jeg har frem til nå hatt en tarantell som hobbydyr, så jeg skal nok bli venn med edderkoppene der borte! Bor uansett i femte etasje i en helt ny blokk, så tror ikke det blir så mange uansett, men takk for advarselen :D
Hirondelle Skrevet 17. august 2015 #7459 Skrevet 17. august 2015 Kom ikke inn på det emnet jeg hadde aller mest lyst til å ta.... Får ikke penger fra lånekassen før i oktober/november. Har ikke penger til pensum. Dritt. Vurderer å slutte helt, orker ikke kjempe mer....
Hirondelle Skrevet 17. august 2015 #7460 Skrevet 17. august 2015 Meeen har ikke noe fulltidsjobb å gå til heller, for får ikke jobb i bransjen jeg ønsker... Fy faen ting er så jævla dritt nå...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå