Mynona Skrevet 1. desember 2014 #5801 Skrevet 1. desember 2014 Nei Er faktisk flere bøker, bare at det er bruddstykker/kapittel jeg ikke har fått lest. Hva tenkte du på forresten? Ble litt nysgjerrig Anonymous poster hash: a3d51...bb9 Man kan kopiere inn på en side på nett og så kan man hurtiglese. Brukte til repetisjon selv og leste vel 70-80 sider på 2,5 time. 2
Infinite Skrevet 1. desember 2014 #5802 Skrevet 1. desember 2014 Når dere leser, hvordan leser dere da egentlig? Jeg sliter skikkelig med å finne en gode lese- og studieteknikk. Planen min har hittil i semesteret vært å lese gjennom kapitlene og ta gode notater parallelt med undervisningen, for så å lese på disse notatene i forkant av eksamen. Er det slik dere gjør det også, eller leser dere helst bøkene flere ganger?
Poppie Skrevet 1. desember 2014 #5803 Skrevet 1. desember 2014 Eksamen gikk driiiitdårlig, enda jeg normalt sett er så flink til å skrive. Fikk komplett skrivesperre og hadde vokabular på linje med en 9-åring. Blir nok E eller D.
havanaa Skrevet 1. desember 2014 #5804 Skrevet 1. desember 2014 Når dere leser, hvordan leser dere da egentlig? Jeg sliter skikkelig med å finne en gode lese- og studieteknikk. Planen min har hittil i semesteret vært å lese gjennom kapitlene og ta gode notater parallelt med undervisningen, for så å lese på disse notatene i forkant av eksamen. Er det slik dere gjør det også, eller leser dere helst bøkene flere ganger? Jeg pleier å lese gjennom boka en gang før eksamensperioden. Også tar jeg notater under forelesningene. I eksamensperioden leser jeg boka en gang til, mens jeg noterer det viktigste. Syns det er enklere å huske det jeg leser når jeg skriver det ned. De siste par dagene før eksamen leser jeg kun på notatene/gjør oppgaver 2
Infinite Skrevet 1. desember 2014 #5805 Skrevet 1. desember 2014 Jeg pleier å lese gjennom boka en gang før eksamensperioden. Også tar jeg notater under forelesningene. I eksamensperioden leser jeg boka en gang til, mens jeg noterer det viktigste. Syns det er enklere å huske det jeg leser når jeg skriver det ned. De siste par dagene før eksamen leser jeg kun på notatene/gjør oppgaver Hørtes lurt ut, takk for tips Har startet med å flette sammen notatene fra forelesningene med notatene jeg har tatt fra boka nå. Er veldig flink til å ta notater og trekke ut det som er viktig, men jeg er så utrolig dårlig på det å bare skulle lese. Føler liksom at det aldri sitter.
havanaa Skrevet 1. desember 2014 #5806 Skrevet 1. desember 2014 Hørtes lurt ut, takk for tips Har startet med å flette sammen notatene fra forelesningene med notatene jeg har tatt fra boka nå. Er veldig flink til å ta notater og trekke ut det som er viktig, men jeg er så utrolig dårlig på det å bare skulle lese. Føler liksom at det aldri sitter. Jeg syns også det er vanskelig å huske alt jeg leser. Prøver derfor å fokusere på å lære meg det viktigste, og heller fylle på med mer fra boka etterhvert som jeg skjønner mer. Men å huske alt fra boka fra perm til perm er nesten ikke mulig.
Hirondelle Skrevet 1. desember 2014 #5807 Skrevet 1. desember 2014 Har fortrengt muntlig eksamen som er i morgen. Det får gå som det går, håper på å stå. Men for å være ærlig er jeg så drittlei, så vil egentlig bare bi ferdig. Orker ingenting. I dag lå jeg i sengen frem til nå... Faen ass.
umwar Skrevet 1. desember 2014 #5808 Skrevet 1. desember 2014 Årh, en uke til jeg er ferdig med de siste 2 eksamener. Men jeg får ikke lest en dritt, konsentrasjonen er ikke tilstede og jeg føler hver eneste oppgave jeg gjør er avskriving av fasit uten læringsutbytte! Sov til 11, og da føler jeg allerede halve dagen er bortkastet, så jeg får lyst til å gi opp før jeg har startet! Pluss babyen i magen sparker som en gal, så det å sitte oppreist er en kunst i seg selv! Aarh, negativitet!!!!
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #5809 Skrevet 1. desember 2014 Man kan kopiere inn på en side på nett og så kan man hurtiglese. Brukte til repetisjon selv og leste vel 70-80 sider på 2,5 time. Åh takk skal du ha Skal teste det ut! Anonymous poster hash: a3d51...bb9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #5810 Skrevet 1. desember 2014 Eksamensnerver de luxe..... Anonymous poster hash: 2e362...2df
mijaa Skrevet 1. desember 2014 #5811 Skrevet 1. desember 2014 Huff, har hjemmeeksamen nå, og jeg sliter så fælt med å begynne! Har vært skikkelig ukonsentrert og trøtt i dag heldigvis tre dager igjen!
vea Skrevet 1. desember 2014 #5812 Skrevet 1. desember 2014 Du skal formulere en problemstilling på bakgrunn av et valgt tema og et valgt forskningsperspektiv/forskningstilnærming. Blir gal! Holdt på å stryke sist fordi jeg ikke skjønte hva han skulle frem til med forskningsperspektiv/forskningstilnærming og svarte "feil" på forrige oppgave. Nå derimot får jeg samme dritten på eksamen. Shit au
mijaa Skrevet 1. desember 2014 #5813 Skrevet 1. desember 2014 Du skal formulere en problemstilling på bakgrunn av et valgt tema og et valgt forskningsperspektiv/forskningstilnærming. Blir gal! Holdt på å stryke sist fordi jeg ikke skjønte hva han skulle frem til med forskningsperspektiv/forskningstilnærming og svarte "feil" på forrige oppgave. Nå derimot får jeg samme dritten på eksamen. Shit au Usj! Glad jeg slipper å lage problemstilling selv nå, med mindre jeg har veldig lyst. Noe jeg ikke har Misunner deg ikke! Men lykke til
vea Skrevet 1. desember 2014 #5814 Skrevet 1. desember 2014 Usj! Glad jeg slipper å lage problemstilling selv nå, med mindre jeg har veldig lyst. Noe jeg ikke har Misunner deg ikke! Men lykke til Huff, ja! Tema går liksom greit, det er hele greia med perspektiv og tilnærming jeg sliter med. Satser på å bestå vertfall, 700 ord skrevet bare 2800 igjen!
drue Skrevet 1. desember 2014 #5815 Skrevet 1. desember 2014 (endret) Omgangssyken slo meg helt ut. Klarer ikke å hente meg inn igjen! Verken når det gjelder å spise eller å studere Må skjerpe meg! Endret 1. desember 2014 av drue 1
rockejenta Skrevet 1. desember 2014 #5816 Skrevet 1. desember 2014 Jeg hadde digital eksamen for første gang. Jeg "sliter" med at jeg skriver så fryktelig fort. Jeg kan fort skrive en 12 sider på 2-3 timer på en 6-timers eksamen, og allikevel få gode karakterer. Jeg gjør ferdig tankeprosessene i hodet og får det fort ned på papir. Sånn er jeg lagd. Men med pc blir dette enda verre.. Jeg skrev den digitale eksamenen på EN time. Satt i 45 minutter for å tyne ut mer kunnskap. Fikk dessverre ikke ut mer enn et par ekstra setninger. Skrev allikevel ganske mye. Ble vel 8000 tegn til sammen, ca 2 dataskrevne sider. Dette er vel 9-12 håndskrevne sider, alt etter størrelse på håndskrift (min er stor). Og da jeg møtte på faglærer og fortalte om dette, sa hun: "Oi, det må ha tydeligvis vært en enkel eksamen. Den må jeg gjøre vanskeligere til neste år." Kjente jeg nesten ble litt provosert. Det var ikke en enkel eksamen. Man kan jo ikke dømme vanskelighetsgraden på hvor fort folk blir ferdig! Det var flere i klassen som satt tiden ut. Det er vel heller det at de som går tidlig har gjort det dårlig. (noe som er grunnen til at jeg hater å bli fort ferdig. Føler alle dømmer meg med blikket når jeg går) Folk skriver i forskjellig tempo! Sånn. Da fikk jeg ut det. 1
rockejenta Skrevet 1. desember 2014 #5817 Skrevet 1. desember 2014 Jeg pleier å lese gjennom boka en gang før eksamensperioden. Også tar jeg notater under forelesningene. I eksamensperioden leser jeg boka en gang til, mens jeg noterer det viktigste. Syns det er enklere å huske det jeg leser når jeg skriver det ned. De siste par dagene før eksamen leser jeg kun på notatene/gjør oppgaver Jeg pleier også å gjøre dette I tillegg prøver jeg å møte med en kollokviegruppe for å diskutere hva som er vanskelig og tanker om eksamensoppgaver og lignende. Føler ting sitter bedre etter en slik omgang
mijaa Skrevet 1. desember 2014 #5818 Skrevet 1. desember 2014 Huff, ja! Tema går liksom greit, det er hele greia med perspektiv og tilnærming jeg sliter med. Satser på å bestå vertfall, 700 ord skrevet bare 2800 igjen! Hurra! Dette klarer du fint
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #5819 Skrevet 1. desember 2014 Jeg hadde digital eksamen for første gang. Jeg "sliter" med at jeg skriver så fryktelig fort. Jeg kan fort skrive en 12 sider på 2-3 timer på en 6-timers eksamen, og allikevel få gode karakterer. Jeg gjør ferdig tankeprosessene i hodet og får det fort ned på papir. Sånn er jeg lagd. Men med pc blir dette enda verre.. Jeg skrev den digitale eksamenen på EN time. Satt i 45 minutter for å tyne ut mer kunnskap. Fikk dessverre ikke ut mer enn et par ekstra setninger. Skrev allikevel ganske mye. Ble vel 8000 tegn til sammen, ca 2 dataskrevne sider. Dette er vel 9-12 håndskrevne sider, alt etter størrelse på håndskrift (min er stor). Og da jeg møtte på faglærer og fortalte om dette, sa hun: "Oi, det må ha tydeligvis vært en enkel eksamen. Den må jeg gjøre vanskeligere til neste år." Kjente jeg nesten ble litt provosert. Det var ikke en enkel eksamen. Man kan jo ikke dømme vanskelighetsgraden på hvor fort folk blir ferdig! Det var flere i klassen som satt tiden ut. Det er vel heller det at de som går tidlig har gjort det dårlig. (noe som er grunnen til at jeg hater å bli fort ferdig. Føler alle dømmer meg med blikket når jeg går) Folk skriver i forskjellig tempo! Sånn. Da fikk jeg ut det. Jeg er også rask. Har aldri sittet tiden ut. Bruker som regel halve tiden. Anonymous poster hash: 51e95...a6b
rockejenta Skrevet 1. desember 2014 #5820 Skrevet 1. desember 2014 Jeg er også rask. Har aldri sittet tiden ut. Bruker som regel halve tiden. Anonymous poster hash: 51e95...a6b Jeg også, som sagt. Forstår ikke hvorfor det skal være negativt. Er det ikke positivt at man er effektiv da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå