Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

4 eksamener på under en uke :bond: Hvordan skal dette gå! To eksamener 8.12, en eksamen 10.12 og en 11.12. OG den siste 17.12, men den leser jeg til fra 11.12. Blir helt forvirret av alle datoene. Har laget en leseliste, men har jo så knapt med tid igjen! Dette MÅ bare gå.

Anonymous poster hash: d4e58...44d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver gang jeg ser en tråd som spør om studievaner eller rutiner i eksamenstiden har jeg lyst til å svare:

"jeg bruker en del tid på å sitte i dusjen og gråte, spise usunn mat og velte meg i selvmedlidenhet under dynene, snakke til meg selv og tenke på at dette er slutten."

Jeg vil ha et pausehalvår, bare pause, jeg orker ikke, jeg bryr meg ikke. Men jeg kan ikke det, for jeg har ikke penger! Det er som å løpe rundt i et bur, som du plutselig har oppdaget er nettopp det, et bur. Og du vil bare skrike Slipp meg ut!

Hjemmeeksamen som ble levert var dårlig satt sammen, informasjonen var dårlig reformulert, to avsnitt har ingen kilder, fordi det er synsing rundt noe som allerede er nevnt med kilder i besvarelsen, men jeg vet ikke om det var helt feil, og nå vet jeg ikke om jeg kommer til å få stryk eller hva som kommer til å skje. Det er et 2000 emne, er det verdens ende?

Anchorman.gif

Hvis jeg blir med i et kloster kan jeg ta fri?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Og dette er hvorfor jeg hater eksamenstiden: faget du kanskje er interessert i, studiet du trodde skulle lede deg til en jobb, alt stoffet du har lært, betyr ingenting! Det er ikke om å kunne innholdet, det er om kildesitering, omformulering, oppsummering, men med egne ord, men ikke syns, ikke bruk egne meninger, men pensum, men omformuler det fra pensum, det er viktigere å si det på en måte ingen andre har sagt det, for om du kan det er likegyldig, det er syntaksen som betyr noe!

Frustrert, panikk... *sutre*

Endret av FrøkenBaker
  • Liker 2
Skrevet

Har selvfølgelig fått omgangssyken midt i ekamensperioden :grine:

Skrevet

Sitter på skolen og MÅ bli ferdig med rapporten i dag, må lese til eksamen i morgen. Kjipt nok, men har fått helvetesmensen og må konstant løpe på do og/eller knaske smertestillende fordi bekkenet og ryggen min låser seg.

Jaja, med salme-tv i bakgrunnen kan jeg vel håpe på at jeg blir frelst fra mensenplager snart :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Har faktisk fått gjort masse i dag. Selv om jeg bare har jobbet med oppgaver fra 11.30 til nå, så har jeg fått løst en god del altså. Nå begynner jeg å få troa. Dette kan jo gå. Blir ikke noen A, men om jeg er veldig veldig veldig flink kanskje en B..

Har 3 hele dager på å gjøre oppgaver på igjen. Og 5-6 dager med et par timer jeg kan lese meg opp på det jeg er usikker på etter jobb.

Skrevet

Hjernen min er fullstendig kokt og jeg tror jeg har funnet den mest kompliserte setningen på hele pensum. Og selvsagt har jeg hengt meg fullstendig opp i den og føler at jeg MÅ forstå den for at oppgaven skal bli OK..

Skrevet

Har selvfølgelig fått omgangssyken midt i ekamensperioden :grine:

Felles skjebne felles trøst? Jeg tør fortsatt ikke reise meg opp av senga, tror aldri jeg har blitt så dårlig av omgangssyken før. Og attpåtil i dag da jeg skulle på et deilig avbrekk fra eksamensmaset og på en middag jeg hadde gledet meg utrolig mye til :(

Skrevet

Jeg har så angst for å bare glemme helt sånn superenkle ting på eksamen! Dere vet sånn "surre-feil". Jeg er så flink til å surre!! Så jeg glemmer fort helt vanlige ting.

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7

Skrevet

Felles skjebne felles trøst? Jeg tør fortsatt ikke reise meg opp av senga, tror aldri jeg har blitt så dårlig av omgangssyken før. Og attpåtil i dag da jeg skulle på et deilig avbrekk fra eksamensmaset og på en middag jeg hadde gledet meg utrolig mye til :(

Samme her. Dette er den desidert verste omgangssyken jeg har hatt. Tør så vidt reise meg selv, men må det når jeg må kaste opp :( Så føler jeg meg bra i kanskje 15 min, så er jeg dårlig igjen.

Skrevet

Trodde aldri eksamens tiden skulle bli så tøff.. Har 8 eksamner og ferdig med 5, neste er på torsdag og jeg leser hver dag! Er så sliten nå.. Kom hjem og la meg i sengen og gråt fordi jeg er så sliten.. Fagene er morsomt og pensumet er spennende, men bare det å sitte hver dag i lange økter er slitsomt.. Får bare dårlig samvittighet hvis jeg ikke er på lesesalen en dag!

Ligger i sengen, tatt meg 4 shots med sprit for å roe ned kroppen + spiser godteri og ser på serie :fnise:

Normalt???

Anonymous poster hash: 1282e...1e1
Skrevet

Tror jeg brukte opp flinkisfibrene i kroppen min i går. Har jo enda ikke klart å sette meg ned ved bordet med skolebøker på. Stønn!

Skrevet

Er så klar for å bli feridg at jeg i stedenfor å lese til eksamen har satt meg inn i rutinene for utsendelse av vitnemål :ler: Så jeg som ikke er ferdig på sommern må sende inn et skjema. Har mailet det til meg selv så jeg skal huske å gjøre det på jobb i morgen. Er sikkert litt VEL tidlig i og med at jeg ikke har avholdt siste eksamen enda, og de ikke sender ut før klagefrist på sensur har gått ut. Dvs ute i februar en gang :P

JEG VIL HA VITNEMÅL NÅ!

Kan jeg skrive på det skjemaet at jeg ikke skal klage? :P Så lenge jeg ikke stryker skal jeg ikke klage. Jeg skal feire!

Men nå bør jeg vel heller sette meg ned ved skolebøkene!

Skrevet

Tenker at jeg burde lese til eksamen, begynner å falle inn i sirkel av bekymring, og...

112993-Sansa-Stark-I-just-realized-I-3Gn

• Liker 1
Skrevet

Eksamen på onsdag og jeg har 300+ sider med pensum jeg enda ikke har lest...... Hvordan er det mulig å gå et semester og lese bare 2/3 av pensum og innse dette 4 dager før eksamen? Jeg fatter det ikke. Prokrastinering er min verste fiende.

Anonymous poster hash: a3d51...bb9
Skrevet

Eksamen på onsdag og jeg har 300+ sider med pensum jeg enda ikke har lest...... Hvordan er det mulig å gå et semester og lese bare 2/3 av pensum og innse dette 4 dager før eksamen? Jeg fatter det ikke. Prokrastinering er min verste fiende.

Har du boka elektronisk?

Skrevet

Leste fra 10-18 i går, og fra 11-17 i dag. Eksamen i morgen, skal stå opp 06.00 for å lese på notatene mine (om jeg klarer å tolke håndskrifta mi :P ).

Sitter nå med en oppgave som skal inn før midnatt, men jeg er så leeeei! Og etter å ha lest flerfoldige timer med pensum med engelsk har jeg nå glemt hvordan man skriver norsk.

"I denne oppgaven skal jeg skrive om at det er litt rart at det er sånn som det er." :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Har du boka elektronisk?

Nei :( Er faktisk flere bøker, bare at det er bruddstykker/kapittel jeg ikke har fått lest. Hva tenkte du på forresten? Ble litt nysgjerrig :)

Skrevet

Leverte eksamen i går, ser nå at jeg har slurva med noen referanser.. Fml

Skrevet

Hallo! Jeg skal levere en eksamensoppgave som teller 60% av karakteren neste uke. Oppgaven skal leveres i 3 eksemplarer og oppgaven er på 30 sider. Vurderer å dra til et trykkeri og få den trykt opp som et hefte. Noen som vet hvor man kan gjøre dette i Oslo og hva det vil koste?

Anonymous poster hash: d4e58...44d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...