Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Faen. Tror jeg blir nødt til å søke om permisjon fra studiet dette året, har havna helt i kjelleren/blitt syk og klarer absolutt ingenting. Men så ser det ikke ut til at det er mulig å søke om permisjon på akkurat mitt studie? Kan det virkelig stemme? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faen. Tror jeg blir nødt til å søke om permisjon fra studiet dette året, har havna helt i kjelleren/blitt syk og klarer absolutt ingenting. Men så ser det ikke ut til at det er mulig å søke om permisjon på akkurat mitt studie? Kan det virkelig stemme? :(

Ta kontakt med studieveileder så raskt som mulig, så ordner det seg helt sikkert :)

Skrevet

Ta kontakt med studieveileder så raskt som mulig, så ordner det seg helt sikkert :)

Skal gjøre det. Takk. :)

Skrevet

Vi skal ha en samarbeidsbedrift ja. Greit at man bør ha en ide om tema(jeg går ingeniørfag og der kan man jo drive med mye), men jeg har inntrykk av at enkelte bedrifter forventer at du kommer inn døra med en ferdig problemstilling - som de da skal vurdere om kan være noe for dem. Firmaet skal selvfølgelig og ha nytte av oppgaven, men i mitt hode hadde det da gitt mer mening at de kanskje hadde et par problemstillinger som de ønsket å få løst i stedet for at vi skal sitte der og gjette.

Det er begrenset hvor mange firmaer jeg "tør" å kontakte og. Skolen har som sagt ikke trua på å gi ut noe særlig informasjon, så vi venter sånn halvveis på at det plutselig kommer ut en beskjed ala "Forresten, om en uke må dere ha klart tema til bacheloren". :fnise:

Å vel, det ordner seg nok på et vis.

Anonymous poster hash: 47504...66a

Hvorfor har du det inntrykket? Jeg gikk til en bedrift og sa jeg ønsket å få en bacheloroppgave av dem og at jeg ville gjøre det og det. Fikk deretter servert et par eksempler fra dem og valgte det jeg hadde mest interesse av.
Skrevet

I dag har jeg sittet 6 timer på lesesalen og omtrent ikke fått gjort noe. Gir meg selv et solid spark bak, i morgen skal jeg være effektiv! Så mye for å "gjøre masse i studieuken".

Skrevet

Jeg er så lei av at laptopen min skifter skrivespråk hele tiden!! Selv om over 95% av alt jeg skriver er på engelsk vil jeg fremdeles ha norsk tastatur, slik at jeg tegnene er på rett tast og jeg beholder æøå. Men neida, windows skal være "grei" og skjønne at jeg jo seff skriver på engelsk, så den skifter språk! Og jeg skifter tilbake. Og sånn fortsetter vi i det uendelige. Gjerne flere ganger i timen.

Finnes det noen måte å låse denne innstillingen på så systemet skjønner at det ikke skal føkke med preferansene mine? Jeg har Win8.

Skrevet (endret)

Jeg trenger 4 ekstra timer i døgnet. Ukene går for fort.

Forstår ingenting av pp som legges ut, og klarer ikke helt orientere meg i litteraturen.

Endret av FrøkenBaker
Skrevet

Har innlevering førstkommende fredag og har ikke begynt enda, hahahahaaa. Morgendagen blir gøyal.

Anonymous poster hash: d9de3...908
Skrevet

Jeg har ikke lyst å dra i forelesninger nå fot tiden, bare bli hjemme. Veldig liten lyst til å dra ut av huset i det hele tatt, og vil bare sove:-( så spør alle og graver om hvorfor jeg er hjemme, hvis jeg er det en dag, og gir meg moralprekner og vet bedre enn meg og whatnot. Leser jo stoffet selv, men ønsker bare noen dager alene:( hvorfor er det ikke greit når det bare går ut over meg selv uansett?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er så lei av at laptopen min skifter skrivespråk hele tiden!! Selv om over 95% av alt jeg skriver er på engelsk vil jeg fremdeles ha norsk tastatur, slik at jeg tegnene er på rett tast og jeg beholder æøå. Men neida, windows skal være "grei" og skjønne at jeg jo seff skriver på engelsk, så den skifter språk! Og jeg skifter tilbake. Og sånn fortsetter vi i det uendelige. Gjerne flere ganger i timen.

Finnes det noen måte å låse denne innstillingen på så systemet skjønner at det ikke skal føkke med preferansene mine? Jeg har Win8.

Tja, jeg har aldri opplevd samme problem, men fant denne oppskriften:

1. Open control panel(Click Desktop Icon, take your cursor into the left bottom corner, right click, you will also find the control panel option or open Run box T0oPO.png + R type control and Ok).
  2. Switch to all items view.
  3. Click Language.
  4. In the left hand side panel choose advanced settings.
  5. Uncheck the box under Switching input method that says Let me set a different input method for each app Windows.
Skrevet

Noen andre enn meg som føler seg IKKE klar til eksamen? Har 6 uker til eksamen....forstår ikke pensum/husker ikke det jeg har lest.

:vetikke:

• Liker 2
Skrevet

Greier ikke heeelt vente på den eksamenskarakteren, sjekker inne på studentweb hele tiden. Får håpe de ikke stenger meg ute fra studentweb... :fnise: Spent? Jeg?... Litt... Siste eksamen og så var vi jo bare to... :sjenert: Bare 2 uker til den må være ute.. :jepp:

Skrevet

Jeg har ikke lyst å dra i forelesninger nå fot tiden, bare bli hjemme. Veldig liten lyst til å dra ut av huset i det hele tatt, og vil bare sove:-( så spør alle og graver om hvorfor jeg er hjemme, hvis jeg er det en dag, og gir meg moralprekner og vet bedre enn meg og whatnot. Leser jo stoffet selv, men ønsker bare noen dager alene:( hvorfor er det ikke greit når det bare går ut over meg selv uansett?

Har det sånn selv. Orker ikke å dra på skolen, har ikke noe lyst. Men jeg får så dårlig samvittighet at jeg ikke får gjort noe hjemme heller. Du får hvertfall lest, og da er det jo greit å være hjemme, synes jeg :) Egentlig burde ikke folk bry seg om hvordan andre legger opp sin studiehverdag, de har jo ikke noe med det.

Skrevet

Har det sånn selv. Orker ikke å dra på skolen, har ikke noe lyst. Men jeg får så dårlig samvittighet at jeg ikke får gjort noe hjemme heller. Du får hvertfall lest, og da er det jo greit å være hjemme, synes jeg :) Egentlig burde ikke folk bry seg om hvordan andre legger opp sin studiehverdag, de har jo ikke noe med det.

Takk, det siste der er så viktig syns jeg!

Skrevet

Jeg gjorde som jeg sa, dro til et åndsforlatt sted og skulle være produktiv...men jeg får ikke til å lese! Kjøleskapet som er her durer sånn at jeg må ha på TV'n for å ikke få hodepine, og med TV'n på får jeg ikke lest...

Jeg gir opp :fnise:

Skrevet

Ikke så veldig sutring men..

Jeg har en bachelor fra før, og går nå et årsstudium. Føler derfor jeg da har grei peiling på kilder og kildehenvisninger. Prøver å forklare for noen av 1.årsstudentene jeg går med hvordan man bruker kilder. Fy faen det er vanskelig :P Argumentasjonene deres mot å ikke stappe teksten full av kildehenvisninger er at det ikke ser pent ut.

Jaja. :P

• Liker 1
Skrevet

Hahah, kjempeliten!! Det gjorde dagen min litt. Flott argumentasjon!!

Skrevet

Tja, jeg har aldri opplevd samme problem, men fant denne oppskriften:

1. Open control panel(Click Desktop Icon, take your cursor into the left bottom corner, right click, you will also find the control panel option or open Run box T0oPO.png + R type control and Ok).
  2. Switch to all items view.
  3. Click Language.
  4. In the left hand side panel choose advanced settings.
  5. Uncheck the box under Switching input method that says Let me set a different input method for each app Windows.

Takk for tips :) Superstas om det funker nå!

----

Jeg er så glad det er helg nå, denne uka har vært blytung! Ble møkksur på regiveilederen min i går - han prøver å teste/utfordre meg, som selvsagt er i beste mening og pedagogisk fornuftig men jeg var så utslitt da jeg kom inn til seminar i går at det ble full klinsj istedet for motiverende og da jeg kom hjem hadde jeg i grunn mest lyst til å slå hull i veggen. Heldigvis for hånda mi lot jeg være (hei murvegg)! Men nå er oppgavene levert, jeg er greit i rute og kan sove så lenge jeg vil i morra, så det virker ikke fullt så ille lenger :P Har tre uker på meg på å lage en sekvens/installasjon/scene av noe slag som skal presenteres for herr regitryne og medstudentene mine, og jeg har valgt å legge fokus på lyd. Har litt lyst til å prøve å lage et rom fylt med infralyd, så nåå blir det full researchmodus for å finne ut hvordan man spiller lave frekvenser uten å ødelegge alle høyttalerne ;)

(om noen tilfeldigvis vet noe om det og vil forklare meg det med enkle ord blir jeg veldig glad altså ;) )

Håper alle sammen får en fin helg :):blomst:

Skrevet

Er drittlei av seminartimer med fremlegg i grupper hver bidige uke! Trives best med å studere på egenhånd. Ligger etter i pensum, langt etter pga. alle disse gruppeoppgavene. Nå er det kun individuelle innleveringer fremover og GUD som jeg gleder meg til dette! Nå kan jeg endelig kun fokusere på å lese pensum :)

Skrevet

Ny uke, nye muligheter når jeg våkner i morgen håper jeg... Tidenes mest ræva studieuke!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...