AnonymBruker Skrevet 15. august 2014 #4602 Skrevet 15. august 2014 Mye nytt fagstoff + er fadder + har fast jobb i helgene + skal ut i praksis neste uke = altfor mye på en gang! Men sitter nok igjen med mye gode minner etter fadderperioden, så det blir nok verdt det (bare veldig hardt når den er over og jeg må lese flere timer om dagen). Anonymous poster hash: 645eb...5a0
Poppie Skrevet 16. august 2014 #4603 Skrevet 16. august 2014 Blei 60 stp dette semesteret gitt! Kan jeg få dåne nå?
Wolfmoon Skrevet 16. august 2014 #4604 Skrevet 16. august 2014 (endret) Blei 60 stp dette semesteret gitt! Kan jeg få dåne nå? Godt å høre at det er flere av oss Nå er heldigvis 20 av mine et fag jeg skal prøve å forbedre resultatet i da Og dån (imperativ av dåne!? ) i vei Endret 16. august 2014 av Wolfmoon
lillsunshine Skrevet 16. august 2014 #4605 Skrevet 16. august 2014 Føler med dere. Etter 60 stp forrige semester, føles det ganske luksus å bare skulle konsentrere seg om 30 stp. Selv om det er på masternivå
Gjest Linaria Skrevet 16. august 2014 #4606 Skrevet 16. august 2014 Tar 40 poeng, men hvis det viser seg å bli litt mye, er det ikke noe problem å melde meg av et fag. Tror ikke det blir noe problem da. De fleste fagene ser ganske enkle ut. Hadde tenkt å forberede meg kjempegodt da, men plutselig er det snart første forelesning, og jeg har nesten ikke lest noe! Jaja, det går nok greit.
Poppie Skrevet 16. august 2014 #4607 Skrevet 16. august 2014 Så bra vi er flere Jeg er så heldig at jeg har onsdager fri selv med så mange poeng, veldig fornøyd med det. 5 fag, så skulle mye til for at de ikke krasjet. Vil inn på master til høsten, så må passe på at jeg får aller helst B/A i alle fordypningsfagene mine, ligger på C/B nå. Avgjørende år, skummelt!
Gjest constance90 Skrevet 16. august 2014 #4608 Skrevet 16. august 2014 Det blir "desverre" bare 30 stp på meg dette semesteret. Alle fag jeg ville ta på nytt kræsjer med eksamensdatoer eller undervisninger til de nye fagene. Får bli mer neste semester
Hirondelle Skrevet 16. august 2014 #4609 Skrevet 16. august 2014 (endret) Jeg får totalt panikk av å se alt jeg skal lese og gjøre frem til desember, og her sitter dere og tar 60 studiepoeng? Hilsen 30 og syns det er overveldende Edit: sitter på jobb nå og prøver å lese litt pensum, men jeg er så trøtt at hodet mitt bare stopper helt. Men jeg har sååå ufattelig mye å lese frem til første forelesning, og det går så sakte! Bruker 2 timer på 20 sider... *sutre* HELDIGVIS er det mange timer til eksamen, så om jeg bare konsentrerer meg og fokuserer og fortsetter å jobbe, så kommer jeg jo i mål! Det er bare litt slitsom å møte veggen allerede FØR første forelesning! Endret 16. august 2014 av grethe91
Wolfmoon Skrevet 16. august 2014 #4610 Skrevet 16. august 2014 Jeg får totalt panikk av å se alt jeg skal lese og gjøre frem til desember, og her sitter dere og tar 60 studiepoeng? Hilsen 30 og syns det er overveldende Edit: sitter på jobb nå og prøver å lese litt pensum, men jeg er så trøtt at hodet mitt bare stopper helt. Men jeg har sååå ufattelig mye å lese frem til første forelesning, og det går så sakte! Bruker 2 timer på 20 sider... *sutre* HELDIGVIS er det mange timer til eksamen, så om jeg bare konsentrerer meg og fokuserer og fortsetter å jobbe, så kommer jeg jo i mål! Det er bare litt slitsom å møte veggen allerede FØR første forelesning! La oss si det sånn, jeg hadde mer enn nok med 20 studiepoeng på vårsemesteret Det går opp og ned her i verden. Nå skal det sies at 20 er en eksamen jeg har tatt før, men som jeg ønsker å forbedre karakter. De siste 40 er rene lesefag, og jeg kan melde meg av hvis jeg ser at det ikke går
Hirondelle Skrevet 16. august 2014 #4611 Skrevet 16. august 2014 La oss si det sånn, jeg hadde mer enn nok med 20 studiepoeng på vårsemesteret Det går opp og ned her i verden. Nå skal det sies at 20 er en eksamen jeg har tatt før, men som jeg ønsker å forbedre karakter. De siste 40 er rene lesefag, og jeg kan melde meg av hvis jeg ser at det ikke går Jeg hadde også 20 studiepoeng i våres og syns det var panikkgivende! Nå skal jeg heldigvis på stressmestringskurs(ironisk nok har jeg egentlig ikke tid til det, måtte presse det inn ) så forhåpentligvis lærer jeg meg å håndtere den tiden jeg har. Du er heldig som kan melde deg av, det kan ikke jeg! Men jeg SKAL komme meg gjennom dette! Dette skal jeg klare, må bare fokusere og jobbe hardt!
Kjempeliten Skrevet 16. august 2014 #4612 Skrevet 16. august 2014 Ferdig med å pakke ut alt i hybelen idag. La selvfølgelig merke til at jeg har glemt masse -.-
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #4613 Skrevet 16. august 2014 Jeg får totalt panikk av å se alt jeg skal lese og gjøre frem til desember, og her sitter dere og tar 60 studiepoeng? Hilsen 30 og syns det er overveldende Edit: sitter på jobb nå og prøver å lese litt pensum, men jeg er så trøtt at hodet mitt bare stopper helt. Men jeg har sååå ufattelig mye å lese frem til første forelesning, og det går så sakte! Bruker 2 timer på 20 sider... *sutre* HELDIGVIS er det mange timer til eksamen, så om jeg bare konsentrerer meg og fokuserer og fortsetter å jobbe, så kommer jeg jo i mål! Det er bare litt slitsom å møte veggen allerede FØR første forelesning! Men hvorfor tar man 60 studiepoeng på et semester? Jeg har null innsikt i dette da jeg går medisin - det er ikke mulig å ta noen emner tidligere enn det som er satt opp (selvfølgelig) og det er ikke noe poeng i å ta flere emner (?). Ofrer man ikke en god del av sosiallivet? Spesielt hvis man jobber ved siden av studiene, slik som meg selv. Anonymous poster hash: 8a190...8d3
Pepperbiff Skrevet 16. august 2014 #4614 Skrevet 16. august 2014 Men hvorfor tar man 60 studiepoeng på et semester? Jeg har null innsikt i dette da jeg går medisin - det er ikke mulig å ta noen emner tidligere enn det som er satt opp (selvfølgelig) og det er ikke noe poeng i å ta flere emner (?). Ofrer man ikke en god del av sosiallivet? Spesielt hvis man jobber ved siden av studiene, slik som meg selv. Anonymous poster hash: 8a190...8d3 En mulighet er at de ønsker å ta opp tidligere fag hvor de ikke var fornøyd med karakteren?
FrøkenBaker Skrevet 16. august 2014 #4615 Skrevet 16. august 2014 Jeg er med i 60 poengers klubben. Helt grammatisk feil, jeg vet, men . Skal ta opp igjen 30 poeng, som er fag jeg egentlig ikke tok i første omgang, så det blir mer som om jeg tar nye fag. Og det på et stramt budsjett. Savner sommerferien allerede.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2014 #4616 Skrevet 16. august 2014 Jeg får ikke til å endre tilhørighet i jævla oria og jeg er ført opp med id fra en helt annen høgskole jeg har gått på tidligere og får derfor opp resultater derfra hver gang jeg søker på noe. Anonymous poster hash: cf6e8...567
Hirondelle Skrevet 17. august 2014 #4617 Skrevet 17. august 2014 Jeg er med i 60 poengers klubben. Helt grammatisk feil, jeg vet, men . Skal ta opp igjen 30 poeng, som er fag jeg egentlig ikke tok i første omgang, så det blir mer som om jeg tar nye fag. Og det på et stramt budsjett. Savner sommerferien allerede. Du får tenke at med så mye studier å konsentrere seg om kommer du jo ikke til å trenge penger til festlige saker! Ok, unnskyld. Syns det er bra jobba å ta 30 poeng ekstra! Jeg blir helt... Woah!
Hirondelle Skrevet 17. august 2014 #4618 Skrevet 17. august 2014 Må bare si at pensumlesingen går enklere i dag, så er ikke så sutrete i dag! Kjipt jeg må på jobb nå som jeg har kommet litt inn i "flowen", men det er vel bare sunt å lengte litt
Poppie Skrevet 17. august 2014 #4619 Skrevet 17. august 2014 Jeg tar opp fordi jeg lå litt etter da jeg var ferdig med 2.året grunnet at jeg tok fag som ikke kom til å bli godkjent som fordypning, men dette er fag jeg kommer til å trenge senere. Og så synes jeg det er greit å ha noen fordypningsfag å gå på dersom et eller to gir meg karakter C eller under og jeg dermed kan få problemer med å komme inn på master Den tredje grunnen er at jeg liker å lære, så hvorfor ikke?
Gjest Vinglepetra Skrevet 17. august 2014 #4620 Skrevet 17. august 2014 Jeg gruer meg litt til å begynne på mitt siste år på universitetet. Kommer til å savne lesesalen, kaffe med venninner, kollokvier, studiet, hverdagen som student, egentlig hele studentlivet. Er det noen andre som føler det samme?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå