Bijate Skrevet 10. november 2011 #441 Del Skrevet 10. november 2011 Alright, spørsmål til dere som går på UIO. Jeg har et fag, hvor det står at vi må ha 80% attendance på forelesninger og seminar totalt, men jeg har aldri hørt eller sett at læreren har tatt fraværet, og lurer litt på om jeg faktisk ender opp til å ikke få tatt eksamen på grunn av dette. Det latterlige er at hvis jeg har regnet rett, så har jeg en tilstedeværelse på 75/76%, og det jeg lurer på er om noen har erfaringer med om UIO er kjipe, eller om man kan gjøre noe? Siden jeg ikke kan dra på siste seminargruppe neste uke vurderer jeg å sende en mail og spørre om jeg kan gjøre noe for å få det godkjent. Begynner å bli stressa, noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 10. november 2011 #442 Del Skrevet 10. november 2011 Alright, spørsmål til dere som går på UIO. Jeg har et fag, hvor det står at vi må ha 80% attendance på forelesninger og seminar totalt, men jeg har aldri hørt eller sett at læreren har tatt fraværet, og lurer litt på om jeg faktisk ender opp til å ikke få tatt eksamen på grunn av dette. Det latterlige er at hvis jeg har regnet rett, så har jeg en tilstedeværelse på 75/76%, og det jeg lurer på er om noen har erfaringer med om UIO er kjipe, eller om man kan gjøre noe? Siden jeg ikke kan dra på siste seminargruppe neste uke vurderer jeg å sende en mail og spørre om jeg kan gjøre noe for å få det godkjent. Begynner å bli stressa, noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Vanligvis sender de rundt en liste på seminarer hvor man krysser på at man har vært der, men har ikke opplevd obligatoriske forelesninger? Skal også få vite hvor mange ganger man kan være borte, har opplevd både 4 ganger og 1 gang. Send en mail og spør hvordan de tar fravær, og som du sier om du kan få godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #443 Del Skrevet 10. november 2011 Okey, et spørsmål til dere alle. Hvordan leser dere til eksamen? Jeg har en 30 stp eksamen om ca en måned, og vet ikke heeelt hvordan jeg skal lese meg opp til denne. Har allerede lest pensum, men er usikker på hvordan jeg skal sette opp en eksamensplan.. Vil gjerne høre fra dere som kanskje er litt mer inni det enn meg som er førsteårsstudent.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #444 Del Skrevet 10. november 2011 Neida, er du syk så er du syk. Om skolen kanskje tenker "sitt" er ikke ditt problem uansett - så lenge du har legeerklæring, er du jo beviselig syk. Alle kan være uheldige, og enkelte er ekstra mottakelige for sykdom under eksamensrelatert stress også. Kanskje noe å tenke på til neste gang, å være nøye med å få i deg nok vann, vitaminer og i tillegg få nok hvile i disse periodene? God bedring Takk, takk for oppmuntrende ord. Det er bare så typisk meg å være SÅ uheldig. Men ja, du sier noe, kanskje det er blitt mye stress. Pluss at 3-åring "drar med seg" mange rare smittsomme greier i fra barnehagen. Har hatt det meste som han har hatt. Vet noen hvor lang tid det tar før man får ta eksamen på nytt? Jeg må vel ikke vente helt til neste høst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AaaaK Skrevet 10. november 2011 #445 Del Skrevet 10. november 2011 HELVETES PENSUM 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #446 Del Skrevet 10. november 2011 Nå trenger jeg litt hjelp... Jeg har skrevet to obligatoriske oppgaver dette semesteret og fått godkjent på begge og generelt veldig positive tilbakemeldinger! Men, det har vært en ting å utsette på begge, og det er at jeg skriver for åpne avsluttninger. Den ene seminarlederen sa "du mangler en klar konklusjon" og den andre sa "du burde hatt en tydligere avslutning". Jeg mener egentlig ikke dette er en uvane, for jeg er veldig glad i å skrive åpne avslutninger der jeg drar inn litt interessant info om emnet eller noe annet spennende. Det henger også igjen fra vgs, der jeg hadde to fag der vi skrev mange essay og artikler, og begge lærerene var veldig glad i nettopp slike avslutninger. Jeg er vel generelt lite glad i å konludere noe. Det bare føles så meningsløst å skulle oppsumere det jeg skrev femti ganger på forige side, man trenger da virkelig ikke en påminnelse igjen om nøkkelpunktene i teksten min. Men jeg trenger litt tips til hvordan jeg kan bedre meg! Har eksamen på mandag, så må vel lære det fort! Hvordan løser dere det i oppgavene deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
otilie Skrevet 10. november 2011 #447 Del Skrevet 10. november 2011 åååååååhhhhhhhhhh vi bygger en stol på skolen og, og fy faen den går til helvete!! jeg klikka så grundig i klasserommet tidligere idag og endte opp med å hyle til ei i klassa som ikke hadde gjort noe galt Bare fordi jeg var så frustrert over den ekle stolen som jeg aldri får til!!! Skal fortsette på den imårra, men da har jeg bare 4 timer å jobbe på '-.- et mirakel om stolen i det hele tatt blir ferdig til fristen..... lurer på om jeg bare skal drite i å feste på noe av det jeg har lagd... for jeg sliter så sinnsykt....... neste periode skal vi ha grafikk..... fy faen jeg gleder meg som en unge. ikke mer sløyd!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 10. november 2011 #448 Del Skrevet 10. november 2011 Nå må jeg sutre litt også. Jeg skal skrive en jævla diktanalyse, som alltid har vært det kjedeligste jeg vet. Trodde jeg slapp unna det da jeg begynte på høyere utdanning, men neeida. Aye, meg også! Første vi gjorde i litteratur i år var å analysere dikt (1000 ord) og sannelig skal vi få kose oss med diktanalyse på eksamen også. Så artig at jeg nesten griner. Skjønner at folk blir forvirra over å ha pensum på ørten forskjellige språk - jeg synes det er skikkelig godt å ha alt på engelsk (Største utfordringa så langt har vært å få glaswegian under huden, herreminjuledag for en snedig dialekt de har her oppe!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #449 Del Skrevet 10. november 2011 Årrrrrhhh! Jeg tror jeg holder på å gå på veggen. Er på mitt siste år i en bachelorutdanning, og blir bare mindre og mindre motivert. Masse rapporter og tull, og jeg samarbeider med ei som skriver alt kjemperaskt. Ender opp med at jeg ikke får gjort noe særlig, og det jeg liksom skal gjøre, mener hun at jeg gjør for treigt, så hun maser og gjør det selv istedenfor. Er så sliten og lei. Har ikke lyst til å jobbe som det jeg utdanner meg til heller, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 10. november 2011 #450 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg jobber med prosjekt i årets "lalle-fag". Det vil si det ikke-tekniske emnet jeg egentlig ikke har lyst til å ha, hvor jeg hadde 7 kjipe fag å velge mellom. Hurra for tullefag. Hurra for tullefagprosjekter som bare tar masse tid jeg ikke har. Allright. Back to work. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #451 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg hadde privatisteksamen i et fag jeg skulle ta opp i dag fra videregående. Fikk samme karakter som det jeg fikk på vgs, så ingen nytte. Hadde 5, og fikk 5 igjen. Fuck. Det må være den verste følelsen jeg har hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filliputt Skrevet 10. november 2011 #452 Del Skrevet 10. november 2011 Nå trenger jeg litt hjelp... Jeg har skrevet to obligatoriske oppgaver dette semesteret og fått godkjent på begge og generelt veldig positive tilbakemeldinger! Men, det har vært en ting å utsette på begge, og det er at jeg skriver for åpne avsluttninger. Den ene seminarlederen sa "du mangler en klar konklusjon" og den andre sa "du burde hatt en tydligere avslutning". Jeg mener egentlig ikke dette er en uvane, for jeg er veldig glad i å skrive åpne avslutninger der jeg drar inn litt interessant info om emnet eller noe annet spennende. Det henger også igjen fra vgs, der jeg hadde to fag der vi skrev mange essay og artikler, og begge lærerene var veldig glad i nettopp slike avslutninger. Jeg er vel generelt lite glad i å konludere noe. Det bare føles så meningsløst å skulle oppsumere det jeg skrev femti ganger på forige side, man trenger da virkelig ikke en påminnelse igjen om nøkkelpunktene i teksten min. Men jeg trenger litt tips til hvordan jeg kan bedre meg! Har eksamen på mandag, så må vel lære det fort! Hvordan løser dere det i oppgavene deres? Det er ikke alltid du trenger å komme med noe SVAR på slutten av en oppgave. Men jeg har et par tips som du kanskje kan få bruk for. For det første er det sjelden lurt å trekke inn helt ny informasjon i slutten av en oppgave. Konklusjonen eller avslutningen er ment som en oppsummering av det som har blitt skrevet tidligere, ikke som en plass der man kommer med masse nytt (unntaket kan jo være avsnitt om "videre forskning" etc). Dessuten kan det være fint å samle trådene fra tidligere i oppgaven mot slutten. Selv om du har skrevet ting tidligere, kan det være fint å oppsummere kort de momentene du har trukket inn, og komme med et par setninger som samler trådene, uten at du trenger å komme med noe bastant svar. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViC* Skrevet 10. november 2011 #453 Del Skrevet 10. november 2011 Huff, jeg sliter så mye med å skrive en enkel prosjektskisse, samt komme opp med en problemstilling som omhandler demokratibygging i Øst-Afrika - og som i tillegg skal ha relevans til studieturen vi skal på på tirsdag. Jeg har aldri skrevet en prosjektskisse, aner ikke hvordan jeg skal sette den opp. Aner ikke hvordan jeg skal komme på en problemstilling heller. Har hatt denne oppgaven i over en uke og den skal leveres og godkjennes i kveld. Vet ikke hva jeg skal gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fandenivoldsk Skrevet 10. november 2011 #454 Del Skrevet 10. november 2011 Ferdig med siste ex.fac-oppgave! Kun ex.phil-oppgaven og ex.fac-eksamen igjen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #455 Del Skrevet 10. november 2011 I dag feis jeg så det sang i møte med 2 forelesere og 1 medstudent. Jeg er så sliten av eksamensstress at jeg reagerte med å begynne å grine. Foreleserne ble stumme, og medstudenten lo så tårene trilla. Nå er det bare komisk, men jeg gruer meg til å se de igjen. Håper jeg verken fiser eller griner neste gang da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
otilie Skrevet 11. november 2011 #456 Del Skrevet 11. november 2011 I dag feis jeg så det sang i møte med 2 forelesere og 1 medstudent. Jeg er så sliten av eksamensstress at jeg reagerte med å begynne å grine. Foreleserne ble stumme, og medstudenten lo så tårene trilla. Nå er det bare komisk, men jeg gruer meg til å se de igjen. Håper jeg verken fiser eller griner neste gang da. hahaha huffameg de fleste bryr seg ikke noe om at folk fiser... men jeg kan skjønne at de ble litt paffe.... ikke bry deg noe om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kladd Skrevet 11. november 2011 #457 Del Skrevet 11. november 2011 I dag feis jeg så det sang i møte med 2 forelesere og 1 medstudent. Jeg er så sliten av eksamensstress at jeg reagerte med å begynne å grine. Foreleserne ble stumme, og medstudenten lo så tårene trilla. Nå er det bare komisk, men jeg gruer meg til å se de igjen. Håper jeg verken fiser eller griner neste gang da. O.O Synes synd på deg! Får håpe de har glemt det. Så over på sutringa: En PC som er døden nær, og fortsatt 1,5 uke til jeg kan ta i bruk den nye! 1,5 uke med 12-timersdager med oppgaveskriving og en PC som reagerer 5 sekunder etter at jeg trykker på en knapp. Herre... Blir om ikke annet god på touch-metoden! Det gjelder å ikke få en eneste feil, det tar for lang tid å rette opp Også blir oppgaven min alt for omfattende! Men jeg må liksom ha med alt for å få en god og sammenhengende oppgave uten "hull". Ser mer ut som en masteroppgave dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AaaaK Skrevet 11. november 2011 #458 Del Skrevet 11. november 2011 Er det noen andre enn meg som føler at de bare grasper i overflaten? Sitter å gjør oppgaver for å forberede meg til eksamen. Føler ikke jeg kommer ordentlig inn liksom... Har innføring i sosialantropologi forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 11. november 2011 #459 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg har problemer med å rekke å gjøre og lese alt jeg skal... Har satt opp leseplan i dag, og i tillegg til undervisning (som herved droppes til fordel for eksamenslesing), lab og ferdigstilling av prosjekt og rapport har jeg 5 dager/kvelder til et fag, 7 til et annet og 7 til skummelt åpen bok-eksamensfag. Det er alt for lite, vi har ikke en gang gått gjennom hele pensum ennå! Angst angst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 11. november 2011 #460 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg har problemer med å rekke å gjøre og lese alt jeg skal... Har satt opp leseplan i dag, og i tillegg til undervisning (som herved droppes til fordel for eksamenslesing), lab og ferdigstilling av prosjekt og rapport har jeg 5 dager/kvelder til et fag, 7 til et annet og 7 til skummelt åpen bok-eksamensfag. Det er alt for lite, vi har ikke en gang gått gjennom hele pensum ennå! Angst angst! "Godt" å se at vi er flere som har fått akutt angst! Vi fikk ei liste over hva vi skal kunne til historiedelen av samfunnsfageksamen! O hellige angst! Lista er lang som et vondt ÅR og det er altså 1/3 av eksamen. Nå er det på tide å sette i gang med kollokviegruppe tror jeg.. Håper at to av mine faste studievenner blir med på at vi tar hver vår del, tar gode notater og bytter. Vi gjorde det på en eksamen for 1 år siden, og det funket fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå