FrøkenBaker Skrevet 11. mai 2014 #3881 Skrevet 11. mai 2014 Hvis det er forskjellige forfattere skal de oppføres som egne punkter i litteraturlista. Det tror jeg gjelder uavhengig av hvilken modell du benytter (APA, MLA, Chicago, osv). Her er et utdrag fra min hjemmeeksamen nå: Hollinger, Veronica. “Feminist theory and science fiction.” In The Cambridge Companion to Science Fiction, edited by Edward James and Farah Mendlesohn, 125-136. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. Merrick, Helen. “Gender in science fiction.” In The Cambridge Companion to Science Fiction, edited by Edward James and Farah Mendlesohn, 241-252. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. Leonard, Elisabeth Anne. “Race and ethnicity in science fiction.” In The Cambridge Companion to Science Fiction, edited by Edward James and Farah Mendlesohn, 253-263. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. Alle tre er fra samme bok, men regnes som egne referanser. Apropos hjemmeeksamen, så vansmektes jeg skikkelig. Sitter alene på lesesalen, har null konsentrasjon og null motivasjon. Har lest relevante artikler og kapitler og har en ganske ok idé om hva jeg skal skrive, men kommer ikke i gang med skrivingen. Heldigvis er det bare 3000 ord og jeg skal ikke levere før 14:00 på torsdag. Uff, jeg tar en sjanse og spør jeg siden du visste dette. Har kjørt meg litt fast etter hvert. De kapitlene jeg skal bruke i aktuelle bok, dog de er forskjellige kapitler, har samme forfattere. Viser jo til samme forfatternavn gjennom teksten, (f. eks. Rosa og Groenn, 2006) og så kommer plutselig flere forskjellige referanser med samme navn til slutt i referanselisten. Nå er jeg usikker her. Roser og epler til alle som svarer.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #3882 Skrevet 11. mai 2014 FrøkenBaker: Hvilken stil bruker du? Hvilket program bruker du til kildehenvisning? Endnote legger til en bokstav på årstallet når jeg har flere kilder fra samme forfatter. Mener den er satt opp med Harvard-stil nå. Anonymous poster hash: 409c6...048
DSilva21 Skrevet 11. mai 2014 #3883 Skrevet 11. mai 2014 Jeg skulle liksom gjøre så mye, jeg. Skal levere siste utkast av masteroppgaven til veileder på tirsdag. Og her sitter jeg, og napper dun fra under haka med fingrene. Tragisk :D 2
FrøkenBaker Skrevet 11. mai 2014 #3884 Skrevet 11. mai 2014 FrøkenBaker: Hvilken stil bruker du? Hvilket program bruker du til kildehenvisning? Endnote legger til en bokstav på årstallet når jeg har flere kilder fra samme forfatter. Mener den er satt opp med Harvard-stil nå.Anonymous poster hash: 409c6...048 APA-stil. Finner ingen steder ut hvordan de gjør det.
Gjest Ciegus Skrevet 11. mai 2014 #3885 Skrevet 11. mai 2014 APA-stil. Finner ingen steder ut hvordan de gjør det. Ikke for å forvirre deg , men jeg har lært at hvis jeg bruker flere kapitler i en redigert bok, så kan jeg bare skrive boka i lista EN gang, trenger ikke hvert kapittel (hvis du bare bruker noen få kapitler, er det greit å liste opp kapitlene), så det har jeg gjort i min oppgave. Hvis du vil fortsette med å referere til kapitlene, må du sette a, b etc etter de ulike referansene for å skille de (feks Olsen et. Al, 2000c). Dette er noe endnote gjør automatisk.
Fantomina Skrevet 11. mai 2014 #3886 Skrevet 11. mai 2014 (endret) , Endret 18. januar 2015 av Fantomina
FrøkenBaker Skrevet 11. mai 2014 #3887 Skrevet 11. mai 2014 FrøkenBaker: Hvilken stil bruker du? Hvilket program bruker du til kildehenvisning? Endnote legger til en bokstav på årstallet når jeg har flere kilder fra samme forfatter. Mener den er satt opp med Harvard-stil nå.Anonymous poster hash: 409c6...048 Ikke for å forvirre deg , men jeg har lært at hvis jeg bruker flere kapitler i en redigert bok, så kan jeg bare skrive boka i lista EN gang, trenger ikke hvert kapittel (hvis du bare bruker noen få kapitler, er det greit å liste opp kapitlene), så det har jeg gjort i min oppgave. Hvis du vil fortsette med å referere til kapitlene, må du sette a, b etc etter de ulike referansene for å skille de (feks Olsen et. Al, 2000c). Dette er noe endnote gjør automatisk. Jeg bruker dette når jeg skriver: https://owl.english.purdue.edu/media/pdf/20110928111055_949.pdf Den skal lagres! Roser og epler til alle sammen! Roser i alle fall. :dagens-rose: Dere er engler. Det har vært en tragisk natt, så nå skal jeg gjøre det jeg vanligvis gjør etter sånne større prøvelser, som er å vugge meg i søvn. 1
Gjest Ciegus Skrevet 11. mai 2014 #3888 Skrevet 11. mai 2014 Den skal lagres! Roser og epler til alle sammen! Roser i alle fall. :dagens-rose: Dere er engler. Det har vært en tragisk natt, så nå skal jeg gjøre det jeg vanligvis gjør etter sånne større prøvelser, som er å vugge meg i søvn. kildekompasset.no er også grei å bruke.
Mynona Skrevet 11. mai 2014 #3889 Skrevet 11. mai 2014 I helgen skulle jeg være så flink atte.. Jaaada… har enda ikke åpnet noe som helst i dag. Og har egentlig tenkt å sette på en serie på TV i steden….. Hvorfor er jeg så tiltaksløs?!?! Blæ! Dette kommer jeg til å angre på om en ukes tid tenker jeg.
studenten Skrevet 11. mai 2014 #3890 Skrevet 11. mai 2014 5 dager til innlevering av eksamensoppgaven. Tror dere jeg har åpne en eneste bok? NEI. Jeg har sitti i flere uker uten å gjort noe som helst. jeg klarer ikke å finne motivasjon og ork til å gjøre noen ting. faen assa. sliter så jævlig. og når jeg først kommer i gang må jeg jo på biblioteket og hente en haug med bøker for å ha referanser. til den jævla APA standaren. BLÆ
Gjest Tjoppa Skrevet 11. mai 2014 #3891 Skrevet 11. mai 2014 Hvorfor kalles det for en 3dagers hjemmeeksamen, når vi har 54 timer på oss, og ikke 72?
Gjest Naria Skrevet 11. mai 2014 #3892 Skrevet 11. mai 2014 Jeg sitter og går igjennom notater og forelesningsfoiler.. Føler jeg ikke kan noe som helst. At det er eksamen i morgen er helt lammende å tenke på.
Gjest Ingaborga Skrevet 11. mai 2014 #3893 Skrevet 11. mai 2014 Fikk tilbake mattetentamen for et par dager siden, jeg var 2 poeng, TO POENG unna en sekser. Bittert. Stresser også fordi jeg har en RLE-prøve imorgen som er avgjørende for hvilken karakter jeg får, har framføring i en samfunnsfag-oppgave på onsdag som teller mer enn noe annet vi har gjort i år, jeg skal lage en dansekoreografi på 3 min, med ei gruppe som ikke gidder å dra sin del av lasset, samt at jeg blir trukket opp til eksamen skriftlig på torsdag, og hvis det blir matte så blir jeg nok sittende hjemme og jobbe med det jeg ikke er sikker på, på 17.mai. O'lykke
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #3894 Skrevet 11. mai 2014 Fant nettopp ut at eksamensdatoen har blitt byttet, og skal nå ha eksamen dagen etter bursdagen min... Det blir jo en kjekk bursdag -_- Skulle egentlig hatt den dagen før, men så har de rotet noe fælt med datoene og styrt på i det siste. Får heller tenke at jeg får 2 dager ekstra å lese på, hehehe. Yay. Anonymous poster hash: d9de3...908
Gjest Vinglepetra Skrevet 11. mai 2014 #3895 Skrevet 11. mai 2014 I helgen skulle jeg være så flink atte.. Jaaada har enda ikke åpnet noe som helst i dag. Og har egentlig tenkt å sette på en serie på TV i steden.. Hvorfor er jeg så tiltaksløs?!?! Blæ! Dette kommer jeg til å angre på om en ukes tid tenker jeg. Kjenner meg igjen! Tiltaksløs er meg i et nøtteskall
Gjest Naria Skrevet 11. mai 2014 #3896 Skrevet 11. mai 2014 Da gir jeg meg for kvelden, tror ikke det er noe mer som vil feste seg nå uansett. Tvi tvi alle medstudenter som har eksamen i morgen!
Mynona Skrevet 11. mai 2014 #3897 Skrevet 11. mai 2014 Jeg har ikke lest et eneste ord i dag jeg… Men fikk sett 3 episoder av serien jeg følger med på da…. Fack! To helger til å lese på. Altså 4 dager… Jaaaaadaaaa… Og den ene dagen er 17.mai. Jeg liker ikke eksamen. kan vi avskaffe det? Takk!
KaDust Skrevet 11. mai 2014 #3898 Skrevet 11. mai 2014 Eksamen i morgen, gjett hvem som har fått kontakteksem i hele ansiktet....
Pottah Skrevet 11. mai 2014 #3899 Skrevet 11. mai 2014 Går fortsatt bare siste året på vgs, men skriver her forde jeg. Skulle liksom gjøre så mye i helgen, komme ajour med matten og lese til labprøven i kjemi i morgen. Hva har jeg gjort? Sykla en lang tur, sett masse på tv (ja, til og med esc som jeg egentlig ikke er interessert i), sett på How I Met Your Mother med kjæresten, men skolearbeid? ikke så mye nei. Først nå, søndag kveld (okei, gjorde bittelitt i går og), så holder jeg på med matten. Hvooorfor? Det skal leveres på fredag, jeg jobber etter skolen i morgen og burde blitt helt ajour.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #3900 Skrevet 11. mai 2014 Veldig frustrerende å må gjøre det slutt med kjæresten midt i eksamensperioden... Akkurat som at det ikke er en tung periode i utgangspunktet. Får alltid en sånn klump i magen når noe tar slutt. Den varer lenge. Gjør at jeg ikke har lyst på noe særlig med mat, får dermed mindre energi, og er generelt i dårlig fysisk form. Skikkelig dritt. Men er vel bedre det tenker jeg, enn å gå rundt i eksamensperioden å krangle med og være usikker på kjæresten hver eneste dag. Tar opp mye tid og tankeplass det også Anonymous poster hash: dfc1a...174 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå