Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Hvordan man vet at det er eksamenstid? Man begynner å rydde, vaske, bake... Generelt blir alt man ellers ikke ville ta seg tid til, utrolig viktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merker at det er eksamen ved at jeg har startet å sy et kostyme. Haha! Får ikke lest fordi jeg er så opptatt med dette kostymet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Jeg hører mange si det samme som dere, at huset aldri er renere eller at man blir helt opphengt i ting under eksamensperioden, men for meg er det helt motsatt. Jeg blir så nervøs og stressa at jeg ikke klarer tanken på å gjøre noe annet enn å forberede meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er fordi jeg, personlig, går inn i fornektelse. Veksler mellom det og panikk en måneds tid. Hver gang jeg ser på bøkene blir jeg så nervøs at jeg må snu meg vekk og drive med andre ting. Har også en tendens til å finne en ny serie på Netflix å se på. :natti: Og så er jeg for trøtt, og tenker at i morgen! I morgen skal jeg gjøre noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

So much to do, so little time... Men sånn er det vel alltid :)

Det er såå vanskelig å kombinere riktig/sunt kosthold (komme i bikiniform) og eksamensstress- og lesing! Arg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

So much to do, so little time... Men sånn er det vel alltid :)

Det er såå vanskelig å kombinere riktig/sunt kosthold (komme i bikiniform) og eksamensstress- og lesing! Arg.

Jaa, jeg spiser nesten bare dritt under eksamenstiden fordi jeg kommer inn i en "sone" der jeg ikke bryr meg om noe annet enn lesing og lesing. Og lesing.

Har eksamen om fem timer. *sutre*

Anonymous poster hash: be733...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg blir så stressa i kroppen under eksamenstiden!

I natt, og i går natt våknet jeg av ganske høy øresus på det ene øret, fordi jeg var så stressa :(

Klarer liksom ikke å roe meg ned heller, så ekkelt!!



Anonymous poster hash: 42f61...197
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Uff, jeg blir så stressa i kroppen under eksamenstiden!

I natt, og i går natt våknet jeg av ganske høy øresus på det ene øret, fordi jeg var så stressa :(

Klarer liksom ikke å roe meg ned heller, så ekkelt!!

Anonymous poster hash: 42f61...197

Kjenner meg godt igjen i dette. Eksamenstiden er rett og slett smertefull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, jeg spiser nesten bare dritt under eksamenstiden fordi jeg kommer inn i en "sone" der jeg ikke bryr meg om noe annet enn lesing og lesing. Og lesing.

...og det passer fantastisk når man forsøker å ikke se ut som en blobb til sommeren. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Fortsatt tre uker til eksamen. Huset er ikke rent. I dag leste jeg i hvert fall den siste pensumteksten. Nå skal jeg bare repetere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så forbanna på studieansvarlig i emnet jeg tar. INGEN plass står det skrevet at pensumlista jeg skal levere inn til sensor ikke kan inneholde pensum tidligere lest i løpet av de tre årene jeg har studert. Resultat: Må finne nye kilder å flette inn i bacheloren min som "kun" mangler 2000 ord fra å være ferdig. Dette fikk jeg vite i forrige uke. WHY?

Fikk nettopp igjen tilbakemelding fra veileder. Mye bra, og enda mer med forbedringspotensiale. dvs mye, mye jobb på meg. Og jeg som jobber hver dag ved siden av fullt studie og småbarn i tillegg. I`m screwed! Neida, joda..

JEG ER SÅ LEI! Har sendt vekk mann og barn til svigers for å få jobbe med oppgaven nå. Har jeg gjort noe fornuftig? Jeg har sendt èn mail på 4 timer. Motivasjon, kom og finn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er så ufattelig sliten nå. Leverte inn utkastet til bacheloroppgaven i dag, og skal på veiledning i morgen. La meg seint og stod opp halv syv for å skrive mer før innleveringsfrist klokka 12.00. Sovnet seint med stresshodepine og har ikke sovet noe særlig i natt.

Er bare 2000 ord til nå, og det ferdige resultatet skal være 5000 ord. Heldigvis vet jeg hva jeg skal skrive, så tror det skal gå greitt. Men nå er det bare 10 dager til den skal leverest. Begynte først virkelig å skrive på fredag etter en lang tid med innsamling og kartlegging av materiale. Håper jeg ikke blir slaktet i morgen og at jeg ikke er på villspor, for jeg blir demotivert om jeg får beskjed om det og det er uvesentlig å skrive om. Det bare må gå nå. Har så vondt i muskler for tida, hodepine og diverse fra å sitte alt for mange timer fremfor en dataskjerm. Har også flere anledninger merket at jeg har hatt høy hvilepuls, så jeg tror at stressnivået mitt er farlig høyt for tiden.

Visste at dette semsteret ble hardt, kan bare takke meg selv for å valgt å ta 45 stp, der 30 utgjør 200-fag med BA-oppgave. I tillegg til midtsemestereksamenen i mars som jeg tok opp for å forbedre karakter. Sier bare: Aldri igjen. Ikke at masterlivet blir så avslappende akkurat, men.... Gleder meg iallfall til bacheloroppgaven er levert 15.mai, da er det bare lesing til 2 skoleeksamner og justerende muntlig til bacheloroppgaven. Hele to uker å lese på til første skoleeksamen, det skal bli deilig det!

Jeg har forresten hatt motsatt problem nå med spisingen. Glemmer nesten å spise og spiser bare når jeg må Har vært så stresset at jeg ikke har orket å gå så ofte på butikken heller, så det har de siste dagene gått mye i knekkebrød og havregrøt. Ganske sikker på at jeg har ligget på kaloriunderskudd alt for mange dager nå. Spiste ikke en gang sjokolade i helgen. Så resultatet er at, som jeg merker på buksene og ut i fra det jeg kan se i speilet, at jeg heller slanker meg, ganske så ufrivillig.

Denne uken skal jeg passe på å spise mer regelmassig og godt, og få trent litt, slik at kroppen har det bra. Ellers tror jeg det er fort å gå på en smell. Så, spis godt, sov godt, beveg dere i denne stressende tid :)

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Steamboat

Strålende fornøyd med foreleserne dette semesteret. Strukturerte, motiverende og oppegående.

Endret av Steamboat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende fornøyd med foreleserne dette semesteret. Strukturerte, motiverende og oppegående.

Er du ironisk? :) Dette er jo sutretråden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig vanskelig å få noe kvalitet på lesingen når jeg må lese etter fulle dager på jobb. Kjenner jeg er veldig usikker på hvordan dette skal gå.



Anonymous poster hash: 1d776...4dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er veldig vanskelig å få noe kvalitet på lesingen når jeg må lese etter fulle dager på jobb. Kjenner jeg er veldig usikker på hvordan dette skal gå.

Anonymous poster hash: 1d776...4dd

Dette var meg, vet ikke hvorfor jeg ble anonym der.

Anonymous poster hash: 1d776...4dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Dette var meg, vet ikke hvorfor jeg ble anonym der.

Anonymous poster hash: 1d776...4dd

Jøss, av en eller annen grunn er jeg haket av for AB som default.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steamboat

Er du ironisk? :) Dette er jo sutretråden :fnise:

Ah, beklager ser det virker ironisk, men jeg liker faktisk foreleserne mine svært godt.

Jeg burde kanskje ha lest overskriften på tråden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åeh- jeg er en så dårlig student for tiden! Nå har jeg akkurat bakt en haug med rundstykker og horn, og ikke kommet i nærheten av så langt på eksamenslesingen som jeg burde. Første eksamen om en uke, og jeg har ikke begynt å lese! Dessuten er jeg bortreist fra fredag-mandag, så dette ser tøft ut :P Dumme dumme meg ... Jeg lærer aldri!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...