lillsunshine Skrevet 6. mai 2014 #3821 Skrevet 6. mai 2014 Ah, beklager ser det virker ironisk, men jeg liker faktisk foreleserne mine svært godt. Jeg burde kanskje ha lest overskriften på tråden:-) Hehe, det går bra. Jeg har flere ganger holdt på å komme med gledesutrop i sutretråden selv. Det finnes faktisk en tilsvarende tråd med tittelen "jubeltråd for studenter" eller noe.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #3822 Skrevet 6. mai 2014 Det irriterer meg grenseløst når lærere stryker deg i studiekrav pga at du har glemt å sette på "hengende innrykk" på kildelista... Innholdet som burde vært det viktigste!!! Anonymous poster hash: 015a5...f4b
Gjest Naria Skrevet 6. mai 2014 #3823 Skrevet 6. mai 2014 Det irriterer meg grenseløst når lærere stryker deg i studiekrav pga at du har glemt å sette på "hengende innrykk" på kildelista... Innholdet som burde vært det viktigste!!! Anonymous poster hash: 015a5...f4b På et arbeidskrav virker det i overkant strengt ja.. Har du i det minste mulighet til å rette det opp? Jeg fikk mitt arbeidskrav godkjent og kommentaren var betydelig mer positiv enn jeg fryktet.
FrøkenBaker Skrevet 6. mai 2014 #3824 Skrevet 6. mai 2014 Det irriterer meg grenseløst når lærere stryker deg i studiekrav pga at du har glemt å sette på "hengende innrykk" på kildelista... Innholdet som burde vært det viktigste!!! Anonymous poster hash: 015a5...f4b Og det var alt? Det eneste?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #3825 Skrevet 6. mai 2014 Jeg har en følelse av at jeg kommer til å stryke. Jeg bare fatter ikke hva faget dreier seg om! Og nå er det en uke igjen! 😅😁😞Anonymous poster hash: d9564...950 1
FrøkenBaker Skrevet 6. mai 2014 #3826 Skrevet 6. mai 2014 Er det noen andre som føler at de har de erketypiske figurene, den gode og den onde på skuldrene sine? : Hvorfor lese nå? : Fordi det er eksamen om mindre enn en måned, og du har enda ikke lest pensum. : Ooo, se på Netflix, den der har du jo hatt lyst til å se en stund, det har du fortjent! : Du vet du ikke har det. Nå må du lese et par kapitler så du kan komme deg gjennom stoffet! : Men det kan du vel gjøre senere, nå er det jo så sent, mye bedre å starte i morgen! : Det sa du i går også. Du sa du skulle gjøre det i dag. : Er du sulten? Jeg er sulten. Skal vi spise godis? Nei, la oss bake! Sjokoladefondant. : Da kommer du ikke til å lese, det tar for lang tid. Ikke gjør noe du vil angre på! : Meh, for sent for det uansett. Bake, Netflix, www! : FrøkenBaker... : :lur: 14
Mynona Skrevet 6. mai 2014 #3827 Skrevet 6. mai 2014 Det irriterer meg grenseløst når lærere stryker deg i studiekrav pga at du har glemt å sette på "hengende innrykk" på kildelista... Innholdet som burde vært det viktigste!!!Anonymous poster hash: 015a5...f4b Hva er hengende innrykk? 1
Chien Skrevet 6. mai 2014 #3828 Skrevet 6. mai 2014 Jeg har for første gang på veldig lenge, klart å holdt min egen dags- og leseplan! Woho. Skikkelig stolt. Skryter kanskje litt for tidlig, har bare klart det i 3-4 dager, er fortsatt mange uker igjen, men... Det er en god start! Vanligvis dynger jeg på med litt for mye pensum på den lista. Er kanskje litt for naiv og tror jeg kan gjøre veldig mye på en gang. Denne gangen prøvde jeg å være mer realistisk når jeg lagde leseplanen... 3
Amphitrite Skrevet 7. mai 2014 #3829 Skrevet 7. mai 2014 Da var det eksamensmorgenen og jeg har for første gang klart å sove denne natta! :D 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #3832 Skrevet 7. mai 2014 Insituttet mitt er seriøst idiotisk. Vi har fått oppgitt mulig tidspunkt for muntlig eksamen over fire datoer. Vi er rundt 200 studenter som altså skal avlegge muntlig eksamen over fire dager. Dette burde være ganske enkelt, femti per dag. Gjør det gruppevis etter alfabetet, alder, hjemsted, farge på håret, tilfeldig uttrekning - hva som helst, og legg ut eksamensdatoen på StudWeb i januar som i andre fag. Neida, istedenfor er det "et stort puslespill som må gå opp", og studentene må være tilgjengelig alle fire dager. Vi skal få vite dato og tidspunkt ca tre uker i forveien, men må likevel være forberedt på at vi kan være nødt til å bytte på kort varsel på grunn av mangel på sensorer. Det er selvfølgelig heller ikke mulig å legge inn forespørsel om ønske for dato, hvis man f.eks. skulle ha jobb, reise i konfirmasjon, har en far som ligger på dødsleiet, skal på sykehuset eller noe annet som kanskje er planlagt for lenge siden. De kan heller ikke svare på om hvorvidt det er mulig å bytte tidspunkt med en annen student hvis man skulle være så uheldig å få et tidspunkt som ikke passer. De arrangerer den jævla eksamenen hvert år. Det kan ikke komme som en overraskelse på administrasjonen i mai at "hmm, kanskje vi skulle fikset oss noen sensorer, det kommer jo en eksamen om en måneds tid". Alle andre emner jeg har hatt har det vært sånn at man har fått oppgitt en dato allerede i januar, og dersom det viser seg at det ikke passer, så bytter man bare med en annen student og sender e-post til fagansvarlig om det. Djiiiis! Anonymous poster hash: 214e5...5a6 2
Krysanti Skrevet 7. mai 2014 #3833 Skrevet 7. mai 2014 Er det noen andre som føler at de har de erketypiske figurene, den gode og den onde på skuldrene sine? : Hvorfor lese nå? : Fordi det er eksamen om mindre enn en måned, og du har enda ikke lest pensum. : Ooo, se på Netflix, den der har du jo hatt lyst til å se en stund, det har du fortjent! : Du vet du ikke har det. Nå må du lese et par kapitler så du kan komme deg gjennom stoffet! : Men det kan du vel gjøre senere, nå er det jo så sent, mye bedre å starte i morgen! : Det sa du i går også. Du sa du skulle gjøre det i dag. : Er du sulten? Jeg er sulten. Skal vi spise godis? Nei, la oss bake! Sjokoladefondant. : Da kommer du ikke til å lese, det tar for lang tid. Ikke gjør noe du vil angre på! : Meh, for sent for det uansett. Bake, Netflix, www! : FrøkenBaker... : :lur: Oooh yes, om jeg kjenner meg igjen? Hilsen hun som bakte tre porsjoner rundstykker i går og så Fahrenheit 9/11 på netflix (men jeg innbilte meg at det var et nyttig bidrag til lesingen, i og med at jeg studerer blant annet sammenlignende politikk. Selv om jeg ikke har eksamen i dette i år da. Eller noen sinne egentlig.)
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #3834 Skrevet 7. mai 2014 Eksamen i morgen og jeg har mistet piffen. Har lest godt de siste dagene til tross for at jeg har vært syk, men trenger å repetere litt til og et siste overblikk - det er bare så kjeedelig! Rart at det skal være så vanskelig å motivere seg selv når det bare er snakk om noen timer. Nei, nok sutring, får ta meg selv i nakken og bare gjøre det! Anonymous poster hash: dbbcc...efe
lillsunshine Skrevet 7. mai 2014 #3835 Skrevet 7. mai 2014 (endret) Selv når en kommer seg på lesesalen må det selvsagt dukke opp noen hinder. I dag er det polske arbeidere som tydeligvis på død og liv må arbeide og fikse noe elektriske greier. Lurer på om det egentlig haster så mye. Her snakker vi borring og masse bråk. I tillegg snakker de høyt til hverandre og ler, og mobilen til han ene ringer konstant med høy ringelyd, type gammel nokiaringetone. Som ikke det var nok, har han ene av arbeiderene sendt meg skitne og flørtende blikk hver gang han har gått forbi, og jeg tilfeldigvis har sett opp. Det har skjedd merkelig ofte. Han smilte stort da jeg stod og luftet meg i gangen, og han kom ut... Dream on! Jeg har ikke noe i mot polske arbeidere på generell basis, men jeg har noe i mot at de må gjøre dette arbeidet akkurat nå på mest mulig bråkete måte. Det er ikke bare bare å skifte lesesal. Fortiden driver de å pusser opp noen lesesaler, slik at kapasiteten allerede er ganske sprengt. Sukk. Endret 7. mai 2014 av lillsunshine
FrøkenBaker Skrevet 7. mai 2014 #3836 Skrevet 7. mai 2014 Da var det eksamensmorgenen og jeg har for første gang klart å sove denne natta! :D Håper det gikk bra på eksamenen din! Oooh yes, om jeg kjenner meg igjen? Hilsen hun som bakte tre porsjoner rundstykker i går og så Fahrenheit 9/11 på netflix (men jeg innbilte meg at det var et nyttig bidrag til lesingen, i og med at jeg studerer blant annet sammenlignende politikk. Selv om jeg ikke har eksamen i dette i år da. Eller noen sinne egentlig.) Det er utrolig hvordan vi får evnen til å gjøre alt eksamensrelatert. Burde jo eegentlig bake sånn at jeg har lettvint mat til eksamenslesingen (som jeg egentlig burde gjøre), osv. Jeg får aldri gjort så mye som jeg får i eksamenstiden. Unntatt det jeg skal lese til eksamen da. Sutre: Øyet mitt svir og renner, perfekt å lese når man kun kan bruke et øye. Prøver å slå ut delen av meg som skriker TV!
Amphitrite Skrevet 7. mai 2014 #3837 Skrevet 7. mai 2014 Wee gikk ganske bra! Ikke så bra som jeg skulle ønske, men bra nok
Gjest heihade Skrevet 7. mai 2014 #3838 Skrevet 7. mai 2014 begynner å få nerver jeg nå.. uææh. har lest pensum og har enda to uker igjen på å terpe. skal vel egentlig stå uten problemer. men det eneste hodet mitt klarer å tenke er "men hva om?". vil bare få det overstått. det verste er ventetiden!
globalagogo Skrevet 7. mai 2014 #3839 Skrevet 7. mai 2014 Kan ikke foreleseren bare legge ut løsningsforslaget... dør av å vente
Gjest Linaria Skrevet 8. mai 2014 #3840 Skrevet 8. mai 2014 18 dager til førset eksamen. Fortsatt så lenge at jeg ikke stresser veldig. Tenker at ting kommer etter hvert. Jeg har lest ferdig pensum, og nå har jeg liksom ikke noe spesifikt å gjøre annet enn å lære meg pensum bedre, og det blir for diffust til at jeg orker når det fremdeles er så lenge igjen. Det eg burde gjere er å skrive alt på nynorsk. Eg skal kunne feilfri nynorsk til eksamen, og no kan eg ikkje nok. Austlandsungdom som vaks opp med Spynorsk mordliste, og aldri lærte grammatikken på skulen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå