Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

,

Endret av Fantomina
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nytt mas fra meg ang. stryk på eksamen.

Jeg kommer til å ta 3 av 4 fag. Og har nå godtatt at jeg må stryke.
Jeg sendte så mail til læreren og fortalte situasjonen, og fikk da i svar at jeg bare kunne sende en legeerkæring, og ville da ikke stryke i faget, fordi det ikke vil bli satt som et forsøk.

Det er jo kjempebra.

Men har det noe å si, er det "bare" at jeg ikke bruker et forsøk, og vil ha dette forsøket senere. Eller vil lånekassen se at jeg på en måte ikke ligger bak pga stryk, men på grunn av utsettelse. Dette må vel være bra på "papiret" senere, når det står når, hvorfor og hvor lang tid jeg brukte?

Endret av studenten
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må sutre litt om andre som sutrer.

Det er en gjennomgående sur og sutrete stemning i partnerskapet/klassen min. Det er så lett å klage på forelesere, opplegg, seminar, praksisskoler, veiledere, fag-koordinatorer, tilgang til informasjon, oppgaver, eksamener, ITL - alt. Skjer det en feil eller noen lurer på noe så klager de på det til andre framfor å spørre en foreleser eller en annen ordensperson. Når det skal deles praksisopplevelser og skrives tilbakemeldinger øser folk av seg med negativitet, men bes de om å gi ros eller dele noe positivt som har skjedd, så er det som om de har glemt det. Klarer de ikke finne noe som er lagt ut på ITL sier de bare "det fant jeg ikke, så den informasjonen har vi ikke fått" istedenfor å si "jeg fant det ikke, kan du vise meg?". Klasserommet har for tung luft, seminarene for lange, vi har for korte frister, det er for mye å gjøre, det er for mye av det ene og for lite av det andre, det er for uklart, det er altfor overtydelig, det er for aktivt, vi sitter for mye i ro.

Jeg er ikke noe overdrevent positivt menneske, men sammenlignet med noen av de sutrekoppene her framstår jeg nærmest som en solstråle. Jeg lurer på om noen av de står opp hver morgen og tenker "dette blir en jævlig dag" ...

Vet du hva? Akkurat dette tenkte jeg på her om dagen. Slike folk er så demotiverende! Og spesielt irriterende er det når disse personene ALDRI åpner munnen for å si noe andre ganger ENN når de har noe negativt å si...

Men jeg må innrømme at det er mye jeg er misfornøyd med når det gjelder studiet mitt også, men jeg vet i grunn at det bare er opp til meg å fikse problemene/gjøre noe selv for å få det til å fungere. Og som regel vil alt gå til slutt bare en vil nok!

(Må nok si at det er veldig greit med en sånn tråd som dette allikevel, for av og til er det greit å ha et sted en kan blåse ut irritasjonen anonymt og kanskje andre har det likt eller har gode råd til hva man kan gjøre :) )

Anonymous poster hash: 015a5...f4b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har så laaaang praksis! Blir jo lutfattig i sommer! Må legge til at jeg trives godt da,og opplever det som lærerikt.. :jepp: men akk,alle de refleksjons notat ditt og datt!! Gi meg styrke !!! Ellers fin påminnelse,å sitte blant medstudenter å spre møkk tjener ingen. :regler: Da er det bedre å syte her! :frustrert:

Endret av nickless
  • Liker 2
Gjest Linaria
Skrevet

Vet du hva? Akkurat dette tenkte jeg på her om dagen. Slike folk er så demotiverende! Og spesielt irriterende er det når disse personene ALDRI åpner munnen for å si noe andre ganger ENN når de har noe negativt å si...

Men jeg må innrømme at det er mye jeg er misfornøyd med når det gjelder studiet mitt også, men jeg vet i grunn at det bare er opp til meg å fikse problemene/gjøre noe selv for å få det til å fungere. Og som regel vil alt gå til slutt bare en vil nok!

(Må nok si at det er veldig greit med en sånn tråd som dette allikevel, for av og til er det greit å ha et sted en kan blåse ut irritasjonen anonymt og kanskje andre har det likt eller har gode råd til hva man kan gjøre :) )

Anonymous poster hash: 015a5...f4b

Enig. Jeg kjenner også noen som kun er negative, og det er fryktelig slitsomt.

Nå er heldigvis dette en sutretråd, så her kan jeg få ut alt jeg er frustrert over. Jeg er egentlig positiv til det meste :P

I går var jeg på biblioteket hele dagen og leste, og jeg skal tilbake dit i dag. Man får igjen for å ha vært lat i påsken -.-

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg er så klar for alt annet enn det jeg studerer nå! Har lyst til å reise, lære meg et nytt språk, hva som helst. Under en måned til eksamen, og jeg vil bare bli ferdig! Deilig med sommer snart i hvert fall. Da får jeg reise og studere hva jeg vil :)

Skrevet

Eksamene skal leveres 23.Mai. Jeg mangler: 1 oppgave, 1 multimedia film, 4 resterende bilder til en annen oppgave og 1 tilleggsoppgave + essay på 1000ord.

Heeeeeelvete.

Skrevet

Jeg er så umotivert ang bacheloren nå siden ting i livet ikke gikk helt som jeg hadde trodd! Har bare mest lyst til å ligge inne i senga!

Men får dra meg opp på skolen idag. Skulle jobbe igår men satt bare på mobilen fordi jeg ikke orka.....

Skrevet (endret)

Åååååå!!!!! Jeg har 2 fag. 15 stp hver, men over to semestre. Så egentlig tar jeg jo bare 15 stp denne våren. Men eksamen for hele faget er jo nå. Så det blir jo i praksis 30 stp jeg skal ha eksamen i nå. Og jeg går deltid. Jobber fulltid og har jobbet 200 timer overtid hittil i år. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få det til. Jeg er SÅ sliten! :grine:

Endret av Mynona
Skrevet

Åååååå!!!!! Jeg har 2 fag. 15 stp hver, men over to semestre. Så egentlig tar jeg jo bare 15 stp denne våren. Men eksamen for hele faget er jo nå. Så det blir jo i praksis 30 stp jeg skal ha eksamen i nå. Og jeg går deltid. Jobber fulltid og har jobbet 200 timer overtid hittil i år. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få det til. Jeg er SÅ sliten! :grine:

:klem:

Ikke så mye annet å si, og at du helt sikkert kan masse av det du skal ha eksamen i allerede.

• Liker 1
Skrevet

Huff, jeg håper det kommer frem på eksamensdagen. Og jeg synes det er så vanskelig å lese til to eksamner samtidig. Så det blir til at jeg fokuserer på den som er først. Og da har jeg bare 2 uker på meg til å terpe alt til den andre eksamen..

Skulle ønske vi hadde en eksamen før jul som telte 30-40% av karakteren. Jeg blir helt matt av å tenke på at én enkelt dag. 6 timer. skal bestemme hvilken karakter jeg får på et viktig 15 stp-fag. Tenk om jeg får influensa/feber/hodepine/magesmerter liksom!

Skrevet

14 eksamener fordelt på 9 dager.. starter neste uke... herregud. :(

Skrevet

Oi, det var voldsomt.. 2 eksamner på samme dag? Trodde ikke de kunne legge det opp sånn? Har du en eksamen på dagen og en på kvelden da eller?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg vet hva jeg burde gjøre, og jeg vet jeg gjøre det nå. Men jeg VIL IKKE! Jeg har skrevet så mye og lest så mye at jeg vegrer meg for å begynne engang.

tumblr_inline_n42sd3kY0f1qdzjmj.gif

Endret av FrøkenBaker
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal det å drøfte være så himla vanskelig? Seriøst, dette er noe dritt! Fysj og æsj

Skrevet

Hvorfor skal det å drøfte være så himla vanskelig? Seriøst, dette er noe dritt! Fysj og æsj

Det er vanskelig å bli vant til, men noen tips hvis du setter deg fast er å prøve å se et fakta/en uttalelse/whatnot fra flere sider eller opp mot andre. Flittig bruk av frasene "på den ene siden, på den andre siden, i motsetning til," og lignende.

Sutring: Jeg hater den tiden da en er for trøtt til å få gjort noe produktivt, men ikke trøtt nok til å sovne, så man kan bli uthvilt, og gjøre noe produktivt! Bare noen sider, så er det ferdig.

• Liker 1
Skrevet

I dag har jeg gjort en innsendingsoppgave. Så mest på fasit. Og burde brukt 2-3 timer på den. Har brukt hvertfall 6 timer. Med masse masse pauser.

Men jeg har gjort noe jeg tror er lurt i denne eksamensperioden. Jeg har laget en kalender. Har fylt ut de dagene jeg har planer på kvelden så jeg ikke får lest. Også har jeg skrevet akkurat hva jeg skal gjøre de andre dagene. Har lagt planer jeg tror er realistiske.

f.eks.

Fredag: lese kapittel 20 i F-boka

Lørdag: markere og sortere i perm, så konfirmasjon (får ha med hjelpemidler på eksamen)

Mandag: ingenting, da jeg regner med å jobbe overtid

Tirsdag: Eksamen høst 2009 i 1,5 time

Onsdag: Eksamen høst 2009 i 1,5 time

Torsdag: Konsert

osv.. Har laget nesten hele mai klar. Og jeg er veldig klar for å følge denne planen nå. Får se i morgen da. Om jeg er like klar da :P

Skrevet

Har eksamen på mandag og er skikkelig demotivert. Det er et digert fag og vi får en diger oppgave på eksamen. Oppgaven er så stor at man blir demotivert og den er dårlig delt opp så du føler det er for mye å ta tak i. Med andre ord sliter jeg skikkelig med å løse de gamle eksamensoppgavene for å forberede meg. Ugh.

Skrevet

Jeg vil rette en STOR takk til blåblå regjering for at Arveavgift er tatt ut av pensum i år :blomst:

Og samtidig er jeg litt snurt for at de har endret fra 28 til 27% skatt, da det skaper litt ekstra regning i forbindelse med utsatt skatt.

I dag har jeg litt bedre selvtillit på det ene faget. Synes det gikk greit å regne på oppgaver i dag. Selv om jeg knoter litt og leter meg halvt ihjel i lovsamlingen.

Det andre faget har jeg fortsatt ikke så god selvtillit på. Der er det mye mye mer kompliserte greisiser.. Jaja, Fortsatt 3 uker til eksamen i det.

Gjest Naria
Skrevet

Jeg har eksamen 12. og 16. mai. Er litt usikker på hvordan jeg skal legge opp lesingen fremover. Planen min var i utgangspunktet å lese på den første eksamen i dag og til helgen igjen, og å lese på den andre eksamen i løpet av uka og selvsagt etter at den første er over.

Den jeg har den 12. har jeg hatt før, men fikk dårlig karakter fordi jeg ikke var tydelig nok i begrepsbruken, pensum er derfor kjent. Følte forsåvidt at jeg har relativt god kontroll, men leste akkurat igjennom begrunnelsen jeg fikk etter første gang og da kjente jeg panikken igjen..

Jeg hadde egentlig tenkt å ta meg en tur i svømmehallen nå, men ble brått usikker på om jeg kan ta meg tid til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...