Bluegreen Skrevet 12. november 2011 #461 Skrevet 12. november 2011 Hurra! Tråd for meg! Jeg ER SÅ LEI EX.FAC OG EX.PHIL. Jeg føler meg så utrolig dum under forelesningene og i seminargruppene, forstår så lite.. jeg trodde Språk og Kommunikasjon ex.fac skulle bli overkommelig, men fy søren.. morfologi, fonetikk, lingvistikk, 242352312123 forskjellige uttrykk og jeg skjønner ikkeeee. Jeg tror jeg er for dum til å gå på universitetet. Og i ex.phil har vi en breddetest på 45minutter der vi får BRUKE notater. I ex.fac må vi tydeligvis lære hele jævla lingvistikkboka til eksamen, for der får vi IKKE bruke notater. Hei stryk. Gaaaah. I feel you! Jeg sitter med akkurat samme fagene, og vi skal ha begge eksamener helt uten noe hjelpemidler Har akkurat lest hele pensum, og vet ikke om det er jeg som er dum eller om det er boka som blåser opp noe lite til noe veeldig avansert...
AaaaK Skrevet 12. november 2011 #462 Skrevet 12. november 2011 Jeg leser og leser, og gjør oppgave på oppgave for å forberede meg til eksamen... men føler liksom ingenting synker inn. Må jo slå opp alt uansett hvor mye jeg har lest i forkant når jeg skal gjøre en oppgave.
Anglofil Skrevet 12. november 2011 #463 Skrevet 12. november 2011 For en forferdelig uke! 1 presentasjon og 2 oppgaver innlevert. I tillegg har jeg hatt bursdag, så jeg prøvde å gjøre meg ferdig med den ene oppgaven på tirsdag. Etter det føler jeg at alt har gått i ett, i tillegg har jeg jo også jobbet (jobber 50%), så dette har vært en slitsom uke. Gruer meg til eksamen! Mvh Yvonne
Surriball Skrevet 12. november 2011 #464 Skrevet 12. november 2011 "Godt" å se at vi er flere som har fått akutt angst! Vi fikk ei liste over hva vi skal kunne til historiedelen av samfunnsfageksamen! O hellige angst! Lista er lang som et vondt ÅR og det er altså 1/3 av eksamen. Da kan vi sitte og angste sammen
Gjest Vampen Skrevet 12. november 2011 #465 Skrevet 12. november 2011 Da kan vi sitte og angste sammen Jeg er med, for angsten har IKKE gitt seg siden i går! Det er egentlig helt vanvittig, pensum er ikke så stort i seg selv. Men det ser ut til at oppgaven kommer til å bli såpass åpen og analytisk at man kan og bør trekke inn alt mellom himmel og jord for å skrive en god besvarelse. Så mye av det man MÅ kunne er ting som ikke er pensum, men består av generell historie og alskens kilder. ANGST, ANGST, ANGST!
Gjest Anuket Skrevet 12. november 2011 #466 Skrevet 12. november 2011 Nå har eksamensangsten offisielt kommet! Jeg vet ikke om jeg burde være glad eller ikke, men nå kjenner jeg at jeg stresser! Neste eksamen er på torsdag! Help!
Gjest Daenerys Skrevet 12. november 2011 #467 Skrevet 12. november 2011 ÆÆÆÆsj, jeg kommer ikke videre i oppgaven min. Går og leser i stedet *furter*
Gjest NotSo Skrevet 14. november 2011 #468 Skrevet 14. november 2011 * Må skrive exphil oppgave om utilitarisme (skjønner såhvidt hva det er for noe) * Øve på multiple-choice prøven i exphil(kan så godt som ingen av utrykkene) * Øve til eksamen i design,bruk og interkasjon(70 % teori, som jeg ikke kan noe særlig av..og 30% stor oppgave, som går greit)(Ingen hjelpemidler på eksamen! :O) * Må rette oblig4i innføring i java programmering innen onsdag (vet ikke hvordan jeg skal løse siste oppgaven :S) * Øve til eksamen i innføring i java programmering(Med hjelpemidler, kan gå greit) En ting jeg har lært av mitt første semester, er at det er lurt å lese underveis xD
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #469 Skrevet 14. november 2011 En ting jeg har lært av mitt første semester, er at det er lurt å lese underveis xD Jeg har en lei tendens til å glemme av lesingen underveis, men kjenner man får svi for det nå i eksamensinnspurten. Det er heldigvis veldig mye man kan lære seg på kort tid med effektiv lesing, så det er viktig å aldri gi helt opp for tidlig Utilitarismen har jeg hatt om, og jeg synes den var grei å forstå når foreleseren oppsummerte den i tre punkter. Du har sikkert rukket å være innom wikipedia og tittet også, men jeg skriver det likevel Utilitarismen handler i bunn og grunn om hvordan man skal forholde seg til og løse moralske konflikter og problemstillinger. Det gjør de ved å ta hensyn til tre ting: (a) En handling vurderes alltid utfra konsekvensene den får. (b) Man må også ta med graden av lykke en handling medfører. © Alle mennesker må behandles likt. Dvs., en forbryters lykke vurderes på lik linje med Mor Theresas lykke, for å ta et litt teit eksempel Når man får kontrollen på de tre hovedpunktene så er man langt :-)
Gjest Daenerys Skrevet 14. november 2011 #471 Skrevet 14. november 2011 Hjemmeeksamen levert!!! Nå er det bare å pugge til skoleeksamen onsdag, i overimorgen.....
Gjest energibånd Skrevet 14. november 2011 #472 Skrevet 14. november 2011 Taylors rekker og polynomer Gi meg styrke!
Gjest Solsmil Skrevet 14. november 2011 #473 Skrevet 14. november 2011 Jeg føler meg så sinnsykt stressa nå. Skal levere semesteroppgave i kunsthistorie og litt over en uke. Har hatt en måned på dette, men jeg er enda på lesestadiet!!! Jeg er ikke begynt å skrive enda, og selv om jeg vet at hvis jeg bare tar meg selv i nakken, så går nok det bra. Men jeg får det ikke til, jeg har så lyst å bare ligge og sove at jeg får meg ikke til å gjøre det!! og så har jeg så lite jern at jeg er konstant trøtt, jeg begynte med jerntabletter for en stund siden, og det har hjulpet litt, men jeg trenger fortsatt 12 timer søvn i tillegg til at jeg er småtrøtt på dagen, og det er IKKE bra når jeg skal jobbe med oppgave!!
Gjest energibånd Skrevet 14. november 2011 #474 Skrevet 14. november 2011 Jeg føler meg så sinnsykt stressa nå. Skal levere semesteroppgave i kunsthistorie og litt over en uke. Har hatt en måned på dette, men jeg er enda på lesestadiet!!! Jeg er ikke begynt å skrive enda, og selv om jeg vet at hvis jeg bare tar meg selv i nakken, så går nok det bra. Men jeg får det ikke til, jeg har så lyst å bare ligge og sove at jeg får meg ikke til å gjøre det!! og så har jeg så lite jern at jeg er konstant trøtt, jeg begynte med jerntabletter for en stund siden, og det har hjulpet litt, men jeg trenger fortsatt 12 timer søvn i tillegg til at jeg er småtrøtt på dagen, og det er IKKE bra når jeg skal jobbe med oppgave!! Forstår frustrasjonen din veldig godt. Etter mye hard jobbing dette semesteret føler jeg at jeg har brukt opp energilageret mitt, så nå er jeg konstant trøtt. Utrolig slitsomt når man sitter ved pulten med øyan halvveis åpen og prøver å lese til eksamen. Jeg tror det er viktig å ta seg småpauser innimellom lesinga, gå ut og trekke litt frisk luft, ta seg en liten gåtur med musikk i ørene eller noe. Jeg har første eksamen 1. desember og merker at jeg begynner å få det litt travelt med lesing og oppgaveløsing. Men jeg satser på at det går bra denne gangen også. Lykke til med skrivinga
Fandenivoldsk Skrevet 14. november 2011 #475 Skrevet 14. november 2011 *Må skrive av alle forelesningsnotatene fra SK-forelesningene og pugge dem (har gitt opp å pugge læreboka.. ) *Må gjøre tidligere SK-oppgaver for å se om jeg er fortapt eller ikke. Jeg driter i om jeg får en E på denne eksamenen, bare jeg står! *Må skrive notater i ex.phil. Oh, og finne ut datoen vi har breddetest denne gangen, så jeg slipper å skrive alle notatene på to dager. *Må begynne på teksten i ex.phil, noe om fallgruveargumenter og en tekst jeg ikke har lest ennå.. 32 dager til juleferie. Vær så snill og gå superfort og gjør meg dritgod i lingvistikk i mellomtiden.
Gjest Raindrops Skrevet 14. november 2011 #476 Skrevet 14. november 2011 Jeg henger meg på angst og panikk. Det gikk akkurat opp for meg at eksamen er om to uker. Greit, jeg pleier å si til meg selv at jeg jobber best under press. Men hjelp. Jeg har aldri hatt eksamen på høyere utdanning før.. I morgen skal jeg begynne å lese! Lover ><
Kladd Skrevet 15. november 2011 #477 Skrevet 15. november 2011 En ting jeg har lært av mitt første semester, er at det er lurt å lese underveis xD Haha, det lærer jeg hvert semester! "Neste år, DA skal jeg være flinkere!" Men nå er det snart duket for min 9. eksamensperiode, og jeg har fortsatt ikke startet på pensum.. 1
Fandenivoldsk Skrevet 15. november 2011 #478 Skrevet 15. november 2011 (endret) Er på førstesemesteret nå, så jeg har en slags dum "unnskyldning" for ikke å ha lest før :D TIL VÅREN ALTSÅ! Får svi for det nå, da. Skriver notater om morfologi, fonetikk and all that jazz for harde livet og er SÅ ikke klar for eksamen om en måned. Håper jeg klarer å skrive meg ca. ferdig i dag, så bør jeg få unnagjort ex.phil i en fart og forhåpentligvis ha et par uker igjen der jeg kan konsentrere meg KUN om språk og kommunikasjon. Endret 15. november 2011 av Fnisu
Luppa Skrevet 15. november 2011 #479 Skrevet 15. november 2011 Hjemmeeksamen! Har fått en grei oppgave og skriver masse (har skrevet 1400 ord av til sammen 3000 og er på andre av 7 dager nå) men jeg ser meg så blind på det jeg skriver! Struktur er vanskeliiiiiig! Akkurat nå ser jeg bare... wall of text. dette var en dårlig klage igrunn... Men noen som har tips til strukturering av oppgave? Pleier dere å ha undertitler i en oppgave på rundt 3000 ord?
Gjest Aliyyah Skrevet 15. november 2011 #480 Skrevet 15. november 2011 Tillater meg å uttrykke et litt tåpelig "Oh My God!" i og med at jeg skal levere inn en semesteroppgave nå på fredag innen kl 15 som skal være på 5-7 sider og jeg har ikke helt startet opp ordentlig ennå. (Oi det var en lang setning uten komma eller punktum gitt O.o )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå