AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #401 Skrevet 7. november 2011 Har første eksamen om 1 uke, og er ikke stresset. Og nå er jeg stressa fordi jeg ikke er stressa, for jeg er jo ikke godt forberedt? Har forsatt et hundretals sider jeg ikke har lest enda og mye å pugge ellers. Hvor mye får man egentlig gjort på en uke? Man kan vel komme igjennom en del? Irriterer meg også at jeg har undervisning fem dager før eksamen i det ene faget, og i dag fikk jeg mail om at det var glemt to tekster i kompendiumet, så de måtte vi lese i tillegg til alt det andre. De roter ganske mye på universitet i Bergen må jeg si... Ellers mottas gode eksamemstips med stor takk! Har en tendens til å sløse alt for mye tid på å gjøre ingenting, og så blir jeg sulten eller trøtt, og da var den dagen over.
Gjest Daenerys Skrevet 7. november 2011 #402 Skrevet 7. november 2011 Hjemmeeksamen... Den ene oppgaven var helt rar, aldri sett noe lignende, så jeg safer og tar den andre!
Gjest Armule Skrevet 7. november 2011 #403 Skrevet 7. november 2011 Er det mulig? Høgskolen har klart å legge skoleeksamen I perioden til mappeeksamen! Helvetes rot! Det er da egentlig ikke "lov"? Hvis det er snakk om samme institutt? For noen år siden så hadde den elendige kontordama vår (hun jobber heldigvis ikke her lengre) klart å sette opp eksamen til alle de tre kursene vi tok det semesteret med veldig lite mellomrom. Konsekvensen var at vi måtte skrive tre oppgaver og rette på fire i løpet av TO UKER. Husker jeg lå syk i flere uker etter det. Vi sendte et langt klagebrev om at dette ikke gikk an, og det har ikke skjedd noe lignende siden ( i alle fall ikke innenfor samme institutt).
Surriball Skrevet 7. november 2011 #404 Skrevet 7. november 2011 Det er da egentlig ikke "lov"? Hvis det er snakk om samme institutt? For noen år siden så hadde den elendige kontordama vår (hun jobber heldigvis ikke her lengre) klart å sette opp eksamen til alle de tre kursene vi tok det semesteret med veldig lite mellomrom. Jeg syns heller det ikke burde vært lov. Hos meg har de lagt alle eksamenene til de tekniske fagene til mitt årskull på første uka i eksamensperioden. For min del vil det si at jeg har tre eksamener innenfor mitt fagfelt på fire dager, og så perspektivemne litt senere. Sistnevnte er jeg ikke bekymret for, men jeg gruer meg innmari til de tre første. Hvordan i all verden skal jeg prioritere øvinga? :/ Og ALLE har det slik på kullet mitt, fatter ikke at det er MULIG av instituttet å planlegge så dårlig!
Gjest Armule Skrevet 7. november 2011 #405 Skrevet 7. november 2011 Jeg syns heller det ikke burde vært lov. Hos meg har de lagt alle eksamenene til de tekniske fagene til mitt årskull på første uka i eksamensperioden. For min del vil det si at jeg har tre eksamener innenfor mitt fagfelt på fire dager, og så perspektivemne litt senere. Sistnevnte er jeg ikke bekymret for, men jeg gruer meg innmari til de tre første. Hvordan i all verden skal jeg prioritere øvinga? :/ Og ALLE har det slik på kullet mitt, fatter ikke at det er MULIG av instituttet å planlegge så dårlig! Helt utrolig! Vi var såpass heldige at den ene professoren lot oss levere inn noen dager senere enn fastsatt, men det var allikevel veldig knapt med tid. Det er ikke alltid forelesere/professorer fastsetter/har kontroll på eksamensdatoer, det er det som regel rådgivere eller andre kontorarbeidere ved instituttet som gjør. Gjør som vi gjorde, og skriv et brev til instituttstyret der dere forklarer og regner over tid dere har å bruke til lesing og skriving i eksamensperioden, med signatur fra så mange som mulig.
Porcelain Skrevet 7. november 2011 #406 Skrevet 7. november 2011 ^Har opplevd noe lignende, obligatoriske emner med eksamen mandag og onsdag samme uke. Riktignok bare de to eksamenene det semesteret, men alikevel - det er så meningsløst. Alle som tok det ene emnet tok også det andre, så eksamen med bare 1 dag i mellom ramma absolutt alle studentene. Er mange kontoransatte/administrative som mangler grunnkurs i praktisk tenkning..
cela Skrevet 8. november 2011 #407 Skrevet 8. november 2011 Hvordan klarer dere å holde dere våkne når dere leser pensum? Selv om pensumstoffet er spennende og interessant så sovner jeg! Jeg liker ikke kaffe så det går i vann og klementiner for øyeblikket, men det hjelper visst lite. ÅÅååh! Jeg hater dette! Våkn opp!
Gjest Daenerys Skrevet 8. november 2011 #408 Skrevet 8. november 2011 Hender en sjelden gang jeg sovner, men da ligger jeg i sofaen og leser Jeg vet ikke, jeg sitter ofte ved et bord og da er det vanskelig å sovne for meg. Sett deg på et litt kaldere sted kanskje?
Bellamy Skrevet 8. november 2011 #409 Skrevet 8. november 2011 Slik er jeg nå: En måned før eksamen... Håper det går opp et lys for meg snart!
Surriball Skrevet 8. november 2011 #410 Skrevet 8. november 2011 Cela: hva med å måtte gjøre noe aktivt, som å markere med tusj i boka, pluss å tenke gjennom spørsmålene på slutten av kapittelet? Jeg fant ut i går at jeg har obligatorisk lab i dag, midt i forelesning til et annet fag. Som jeg faktisk pleier å gå i, fordi de er bra. Dumme lab!
cela Skrevet 8. november 2011 #411 Skrevet 8. november 2011 Jeg tar et humanetisk fag, ingen spørsmål på slutten av kapittlene der.. Jeg sitter på skolen, på et sånt grupperom så det er ingenting som kan distrahere meg. Det er kun bord og stoler her inne. Alt pensum er lånt så jeg streker ikke under ting men jeg skriver notater. Jeg merker veldig godt når jeg ser over notatene når jeg ble trøtt og rett før jeg sovnet for da er notatene helt uleselige, bare streker på arket Temperaturen i rommet er helt grei. Jeg sitter gjerne med skjerf på fordi det kan bli litt kjølig av og til. Huff nei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Kanskje jeg bare er en veldig søvnig person. Sliter ikke med soveproblemer om nettene eller noe. Lykke til med eksamenslesing og eksamen alle sammen!
Gjest Anuket Skrevet 8. november 2011 #412 Skrevet 8. november 2011 (endret) Hva med energi drikk, en kopp te, sjokolade, eple osv? Å spise noe pleier å hjelpe meg Endret 8. november 2011 av Anuket
Gjest Vampen Skrevet 8. november 2011 #413 Skrevet 8. november 2011 Det er da egentlig ikke "lov"? Hvis det er snakk om samme institutt? For noen år siden så hadde den elendige kontordama vår (hun jobber heldigvis ikke her lengre) klart å sette opp eksamen til alle de tre kursene vi tok det semesteret med veldig lite mellomrom. Konsekvensen var at vi måtte skrive tre oppgaver og rette på fire i løpet av TO UKER. Husker jeg lå syk i flere uker etter det. Vi sendte et langt klagebrev om at dette ikke gikk an, og det har ikke skjedd noe lignende siden ( i alle fall ikke innenfor samme institutt). Jeg tipper at det er noen som har trynet på målstreken. De har nemlig klart å oppgi to forskjellige datoer på den ene eksamen, derfor har vi ikke oppdaga det før nå. Uansett, vi kommer ikke til å bare akseptere det. Greia er nemlig at selv om det er samme institutt, så følger vi ikke samme fag. Det er bare noen av oss som har akkurat denne fagkombinasjonen. Det vil isåfall si at en håndfull av oss får en dag mindre til å jobbe med mappeeksamen enn de andre. Det er uaktuelt. Jeg personlig kan sikkert klare det uansett, jeg hadde plenty av tid til overs på mappeeksamen sist. Men det er ikke tilfelle for alle. I tillegg handler det om prinsipper. En tredagers eksamen er tre dager, ikke to. Og det blir latterlig om studentene skal ha forskjellig utgangspunkt på en og samme eksamen. Heldigvis ser det ut til at foreleserne i faget er på vår side. Så da får vi bare håpe at det går an å forskyve eksamen, eller utsette fristen.
Fantomina Skrevet 8. november 2011 #414 Skrevet 8. november 2011 (endret) - Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest Katten. Skrevet 8. november 2011 #415 Skrevet 8. november 2011 Hvordan klarer dere å holde dere våkne når dere leser pensum? Selv om pensumstoffet er spennende og interessant så sovner jeg! Jeg liker ikke kaffe så det går i vann og klementiner for øyeblikket, men det hjelper visst lite. ÅÅååh! Jeg hater dette! Våkn opp! Gjør det til en drikkelek.
Gjest Cosette Skrevet 8. november 2011 #416 Skrevet 8. november 2011 På torsdag er det to uker til første eksamen (den verste).. Er altfor dårlig forberedt per dags dato, men jeg er en skippertaksjævel, og bruker å hale det i land ganske bra - selv om jeg liker bedre følelsen av å ha litt mindre stoff igjen å komme igjennom enn hva jeg har nå. Så har jeg en oppgave som skal leveres i desember, men den tenker vi ikke på helt ennå Mitt store problem er å unngå for mye godteri i eksamenstiden - blir så innmari søtsyk der jeg sitter over bøkene i timesvis
Gjest Anuket Skrevet 8. november 2011 #417 Skrevet 8. november 2011 Uff jeg sliter virkelig med å stå opp tidlig, og lese lenge om kveldene - selv om jeg legger meg tidlig! Neste eksamen er neste uke
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #418 Skrevet 8. november 2011 Siste innlevering i SK til fredag, og jeg har ikke begynt.. :D jaja, det tar som regel ikke lengre enn en time. Og når den er levert har jeg kun betainnlevering i ex.phil og (grøss) eksamen i SK igjen før jul! GRUER meg til eksamen, skjønner fremdeles omtrent nada.. det positive er at jeg har en måned på meg til å lese, det negative er at jeg ikke aner hvordan jeg skal gripe om stoffet. Suger i studieteknikk. Redd for stryk der ja, æææ!
Fandenivoldsk Skrevet 8. november 2011 #419 Skrevet 8. november 2011 Eh, den over her var meg.. må ha kommet borti anonymknappen.
Ametrin Skrevet 8. november 2011 #420 Skrevet 8. november 2011 Blir gaaaal!! Mulig det er stresset med at eksamen nærmer seg, og jeg ikke har rukket å lese pensum parallelt med forelesningene, og derfor sitter med dette nå...Men, skjønner ingenting av den forbaskede kvantitative metoden Hvis det er noen som kan samfunnsvitenskapelig metode, og som er flinke til å lære bort...privattime ønskes!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå